مشکلات آیلتس، تقلب و لو رفتن سوال

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آزمون آیلتس احتمال لو رفتن سوالات از طریق برگزار کنندگان آزمون است. طی سال‌های اخیر در ایران در پی شائبه لو رفتن سوالات چند مرتبه شاهد "withheld" یا "نگه داشتن" نتیجه آزمون از طریق مؤسسه IDP بوده‌ایم. 

  • مشکلات آیلتس ، تقلب و لو رفتن سوال

به هنگام ثبت نام و امضای رضایت نامه شرایط آزمون یکی از بندهای آن اجازه نگه داشتن نتایج را به مؤسسه برگزارکننده آیلتس می‌دهد. مطابق این بند "آیلتس می‌تواند نمره‌های شما و طبعاً کارنامه شما را پس از سیزده روزی که قول داده شده، به شما ندهد و نگه دارد". نگه داشتن می‌تواند جمعی یا فردی باشد.

 

 

Withheld موارد فردی:
 

اگر در فاصله کوتاهی نمره شما شدیداً افزایش داشته باشد. مثلاً در فاصله دو هفته یا یک ماه «دو یا سه» نمره افزایش داشته باشید. در این صورت، سازمان مرکزی IELTS با کنترل دوباره، امکان دارد از شما بخواهد مجدداً هر چهار اسکیل یا یکی از آن‌ها را امتحان بدهید. یا اینکه از شما می‌خواهد با خط خودتان توضیح دهید که در این فاصله کوتاه چه اتفاقی افتاده‌است. پس از این، احتمالاً نمره شما بدون تغییر آزاد می‌شود. مگر اینکه IELTS اقناع نشود؛ که در این صورت امکان دارد هیچ نمره‌ای به شما داده نشود. تفاوت دست خط در اسکیل‌های سه‌گانه (ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ) که شائبه تقلب را بوجود بیاورد. متفاوت بودن نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد در اوراق ثبت نامی با مدارک ارائه شده.

 


Withheld   موارد جمعی:
 

شائبه تقلب یا لو رفتن سوالات به صورت کلی و عمومی از سوی مسئولان یک مرکز IELTS . تعداد «نامعقول و بسیار زیاد» افرادی که در اسکیل‌های دریافتی (ریدینگ و لیسنینگ) ۲ نمره یا بیشتر با اسکیل‌های تولیدی (اسپیکینگ و رایتینگ) فاصله دارند. دریافت گزارش در مورد تخلف، رشوه… از سوی نهادهای خاص نظارتی (سازمان بازرسی کل کشور، سازمان سنجش…) در مورد یک مرکز برگزارکننده آیلتس. نظارت سالانه دوره‌ای و “Random” برای بالا بردن کیفیت از سوی سازمان مرکزی IELTS.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top