سوالهای تکراری در آیلتس

سوال یکی از دانشجویان استاد حمیدی در باره اینکه آیا سوالات آیلتس در تاریخ های یکسان تکرار پذیر است؟

سلام روزتون بخیر، یه سوال داشتم از خدمتتون. دوستانم در تهران و شیراز در تاریخ 8 سپتامبر آزمون آیلتس جنرال داشتن، سوالاتی که شیر کرده بودن با منی که در بریتیش کانسیل ارمنستان در همون تاریخ امتحان دادم یکی بود، اگه بخوام دقیق تر باشم سوالات ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ مون یکی بوده. برای من خیلی جالبه چون ایران که بریتیش کانسیل نداره، آی دی پی برگزار میکنه. می خواستم ببینم که چطور این اتفاق ممکنه؟ یعنی سوالات آزمون های آی دی پی در یک روز مشخص با سوالات آزمونی که بریتیش کانسیل برگزار میکنه یکی هستن؟

 

  • سوالهای تکراری در آیلتس

پاسخ استاد حمیدی:
 

سلام وقت بخیر
سوالات آزمون آیلتس توسط کمبریج آماده می شود در نتیجه British Council و IDP از یک منبع سوال میگیرند. پس معمولا اگر دو یا چند آزمون در حدود یک منقطه زمانی یا Time Zone باشند سوالات یکی هست

 

سوال یکی دیگر از دانشجویان استاد حمیدی درباره آیا یکسان بودن سوالات در یک تاریخ خاص کمکی به داوطلبین میکنه؟ 
 

پاسخ استاد حمیدی به این سوال بدینگونه است که، متاسفانه خیر چون از لحاظ زمانبدنی اجرایی آزمون های تاریخ های مشخصی این مسئله لحاظ شده و حتی با وجود اختلاف زمانی بین زمان های برگزاری، داوطلبین نمی توانند تمام سوالات را حفظ کنند، البته شاید بتوان چند سوال یا عناوین و مباحث مطرح شده را حفظ کرد اما این کار برای همه سوالات تقریبا غیر ممکن است.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top