مهاجرت به کانادا از طریق ویزای اسکیل ورکر

نرخ بیکاری کشور کانادا در سال 2018 به میزان 5.9 درصد بوده است که با توجه به نیاز بسیار این کشور به نیروی کار ماهر، شرایط خوبی را برای مهاجرت کاری به این کشور برای متقاضیان فراهم نموده است. 

پس کسب اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر یکی از بهترین راههای مهاجرت به کانادا برای افراد متخصص جهت مهاجرت به کشور کانادا می باشد. 

برنامه اسکیل ورکر یکی از برنامه های مهاجرت و زندگی در کانادا است. این برنامه به منظور جذب نیروی ماهر و متخصص از سراسر جهان به کانادا است. برنامه اسکیل ورکر شرایط امتیازبندی خاصی را برای متقاضیان در نظر گرفته است که شامل سن، تحصیلات، سطح زبان و تجربه کاری است. و در صورتی که به امتیاز مورد نظر دست یافت، می تواند اقامت کانادا را اخذ نماید. اسکیل ورکر کانادا دارای انواع مختلفی می باشد. برنامه های استانی یا PNP، برنامه ایالت کبک و اسکیل ورکر فدرال، از جمله انواع اسکیل ورکر کانادا می باشند.

برنامه اسکیل ورکر کانادا چگونه است؟
 از روش های اخذ اقامت کانادا، تولد فرزند در کانادا و اخذ ویزای کار از طریق اسکیل ورکر می باشد.  کشور کانادا برای جذب نیروی ماهر و متخصص از سراسر جهان، برنامه اسکیل ورکر را ارائه داده است. طبق برنامه اسکیل اگر فردی در مشاغل مورد کشور کانادا دارای مهارت و تخصص باشد، می تواند برای اسکیل ورکر کانادا اقدام نماید.
برنامه اسکیل ورکر کانادا سیستم امتیازبندی خاص خود را دارد. متقاضی متناسب با شرایط خود نظیر سن، تحصیلات، سطح زبان و تجربه کاری، امتیاز کسب می کند و صورتی که به امتیاز مورد نظر دست یافت، اقامت کانادا را دریافت می کند.
در جدول زیر شرایط عمومی ویزای اسکیل ورکر کانادا را فهرست کرده ایم.
 
سابقه کاری یک سال
سطح زبان آیلتس 6
 مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
 تمکن مالی 13213 دلار کانادا
 
حداقل امتیازلازم برای برنامه اسکیل ورکر 67 است.
 
اسکیل ورکر کانادا و شرایط سنی
برنامه اسکیل ورکر کانادا محدودیت سنی ندارد اما بهترین رده سنی برای اخذ ویزای اسکیل ورکر از 18 الی 35 سال می‌باشد. بیشترین امتیازات متعلق به این رده سنی است. درصورتیکه بالای 48 سال سن داشته باشد، امتیازی دریافت نخواهید کرد. 

 

اسکیل ورکر کانادا و مراحل مهاجرت به كانادا
برای دریافت اقامت کانادا از طریق ویزای اسکیل ورکر باید مطابق مراحل زیر پیش رفت:
 
  •  بررسی شرایط برنامه
در قدم اول شما باید شرایط خود را بررسی کنید و سپس درصورت واجد شرایط بودن، برلای دریافت ویزای اسکیل ورکر اقدام کنید.
 
  •  ساخت پروفایل اکسپرس اینتری
ابتدا باید در سایت رسمی مهاجرت کانادا پروفایلی برای خود ایجاد کرده و سپس اطلاعاتی همچون سن، سابقه کاری و … را در آن وارد کنید.
 
  •  کسب امتیاز بر اساس درخواست
پس از ساختن پروفایل، باید چند مدت منتظر بمانی تا پروفایل شما امتیازبندی شود. درصورتیکه امتیاز شما از 67 بیشتر شود، واجد شرایط خواهید بود. 
  • دریافت اپلای
در مرحله بعد پروفایل اکسپرس اینتری شما به صورت مجدد امتیازدهی می شود و اگر امتیاز بالایی را کسب کنید برای شما اپلای ارسال می شود.
  •  ارسال درخواست
پس از دریافت اپلای 60 روز زمان دارید تا مدارک و اطلاعات خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. اگر مدارک و اطلاعات شما ناقص باشد، مدارک بررسی نمی شود و احتمال ریجکت شدن شما بالا می رود.
  • دریافت اقامت دائم
اگر مدارک شما تایید شود می توانید اقامت دائم را دریافت کرده و به صورت اسکیل ورکر در کانادا مشغول به کار شوید.
 
 
حداقل امتیاز اکسپرس اینتری
همانطور که پیش تر گفته شد، برای کار در کانادا باید امتیاز خاصی را به دست آورید. این امتیازبندی شامل مواردی مانند سن مناسب، سابقه کاری خوب، تحصیلات متناسب با سن، سطح زبان عالی، تمکن مالی لازم و پاره ای موارد دیگر تعیین می شود. به عنوان مثال:
• حداقل مدرک تحصیلی شما باید دیپلم 12 ساله باشد تا بتوانید جز واجدین شرایط ویزای کار کانادا قرار بگیرید. ارائه حداقل مدرک لیسانس از ملزومات است زیرا با داشتن مدرک لیسانس شانس شما برای کسب امتیاز لازم افزایش می یابد.
• داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته و تخصص خود از دیگر مواردی است که شانس ویزا شدن شما را بالا می برد. 
• تسلط بالا به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی برای شما به عنوان امتیاز مثبت تلقی می شود. ( زبان انتخابی با توجه به ایالت متغییراست.) علاوه بر آن شما می بایست تسلط کافی را به یکی از این دو زبان بسته به استان محل اقدام نشان دهید و با ارائه مدرک ثابت کنید.
برای کار در کانادا از طریق اسکیل ورکر، شما باید بتوانید هزینه لازم برای 6 ماه اقامت خود در کانادا را داشته باشید و آن را با حساب بانکی خود توجیه کنید

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای اسکیل ورکر و دریافت مشاوره ، با ما تماس بگیرید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top