تقلب در آزمون آیلتس

استاد حمیدی در مورد تقلب در آیلتس اینچنین می گوید: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آیلتس احتمال لو رفتن سوالات از طریق برگزار کنندگان آزمون است.

  • ostad Hamidi

طی سال‌های اخیر در ایران در پی شایعه لو رفتن سوالات، چند مرتبه شاهد “withheld” یا “ضبط” نتیجه آزمون از طریق مؤسسه IDP بوده‌ایم. به هنگام ثبت نام و امضای رضایت نامه شرایط آزمون یکی از بندهای آن اجازه نگه داشتن نتایج را به مؤسسه برگزارکننده آیلتس می‌دهد. مطابق این بند “برگزار کننده آیلتس می‌تواند نمره‌های شما و طبعاً کارنامه شما را پس از سیزده روزی که قول داده شده، به شما ندهد و نگه دارد”. نگه داشتن می‌تواند گروهی یا فردی باشد.

ضبط نتایج آزمون آیلتس

در سالهای اخیر با توجه به لو رفتن چند موردی از سوالات آیلتس مشاهده شده است که مسئولین IDP اقدام به “ضبط” نتایج امتحان کرده اند. متقاضیان ثبت نام در آزمون آیلتس در هنگام امضای توافق نامه امتحانات با قبول یکی از بند های این توافق اجازه ضبط نتایج را به مسئولین امتحانات می دهند. 

در این بند آمده است: " آیلتس می تواند نمره های شما و طبعا کارنامه شما را پس از سیزده روزی که قول داده شده، به شما ندهد و نگه دارد.

 

ضبط نمرات به دو شیوه ی فردی و گروهی صورت می پذیرد:

ضبط فردی نمرات آیلتس

مشاهده مواردی مانند تفاوت دست خط در پاسخ سوالات مربوط به مهارت های Reading , Listening ,Writing  وجود تناقض در اطلاعات شخصی فرد شرکت کننده در امتحان مانند نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد، رشد ناگهانی و افزایش نمره ی شرکت کننده در بازه زمانی کوتاه دلایلی هستند که باعث ایجاد شبهه در صحت برگزاری امتحان برای شرکت کننده آن می شوند. در صورت بروز این اتفاق نمره شما ضبط خواهد شد و باید در صورت لزوم یک و یا هر چهار مهارت امتحان آیلتس را مجددا امتحان بدهید و یا طبق درخواست کمیته برگزاری امتحانات می بایست دلیل قانع کننده ای برای این رشد ناگهانی نمرات خود را با دست خط خود نوشته و جهت بررسی در اختیار مرکز برگزاری آیلتس قرار دهید. در صورتی که دلایل شما برای تیم بررسی مجدد نمرات قانع کننده نباشد هیچ نمره ای به شما تعلق نمیگیرد.

 

ضبط جمعی نمرات آیلتس

  • تقلب یا لو رفتن سوالات به صورت کلی و عمومی از سوی مسئولان یکی از مراکز برگزاری آیلتس
  • تعداد بیش از حد استاندارد افرادی که بین سوالات (Reading, Listening) دو نمره یا بیشتر با نمرات سوالات (Speaking, Writing) فاصله دارند.
  • دریافت گزارش در مورد تخلف، رشوه… از سوی نهادهای خاص نظارتی (سازمان بازرسی کل کشور، سازمان سنجش…) در مورد یک مرکز برگزارکننده آیلتس
  • مشاهده ی خطا در طول نظارت های سالیانه دوره ای و تصادفی برای بالا بردن کیفیت برگزاری.

 

دیگر مطالب مرتبط

مقالات لیسنینگ

مقالات اسپیکینگ

مقالت ریدینگ

مقالات رایتینگ

مقالات عمومی آیلتس

نظرات و توصیه های امتحانی

نمونه امتحانات آیلتس سراسر جهان

کلاس آیلتس حضوری

کلاس مکالمه حضوری

کتابهای استاد حمیدی

کلاس آیلتس آنلاین

کلاس مکالمه آنلاین

 

 

 

 

اگه توی آزمون آیلتس تقلب کنیم چی میشه؟ شرایط را می توانید از طریق پیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید

mohajerat-ielts

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top