هفت اشتباه که باعث کاهش نمره در رایتینگ می شود

استاد حمیدی راجع به اشتباهات رایج در رایتینگ می گویند: انشانویسی در تسک دوم رایتینگ در هر دو نوع آکادمیک و جنرال و گزارش نویسی در تسک اول رایتینگ آکادمیک از موارد نگارش رسمی یا آکادمیک محسوب می شود، نامه نگاری رایتینگ تسک اول جنرال در صورتی که نامه ای غیر رسمی درخواست شده باشد شامل این موضوع نیست. بنابراین در انواع مذکور باید به نوع نگارش رسمی آن توجه کنید. این بدین معناست که اگر در نگارش خود از کلمات، اصطلاحات یا حتی گرامر غیر رسمی استفاده کنید، نمی توانید در این مهارت نمره ایی بالاتر از 6 یا 6.5 کسب کنید.مواردی که در ادامه استاد حمیدی به آنها اشاره خواهند کرد، شاید باعث کاهش نمره زیادی از رایتینگ داوطلبین آزمون آیلتس نشوند اما تکرار و یا ترکیب آنها با یکدیگر در نوشته های رسمی و آکادمیک آنها باعث کاهش چشمگیر نمره در مهارت رایتینگ خواهد شد.

همانطور که قبل تر استاد حمیدی بیان کردند، نگارش رایتینگ نامه غیر رسمی در رایتینگ تسک یک جنرال شامل این موارد نمی شوند. مگر اینکه در نامه نگاری از شما خواسته شده باشد که بطور رسمی بنویسید. مثلا نوشتن یک نامه به مدیر خود در محل کار.

اگر در رایتینگ روی نمره 6 یا 6.5 در جا می زنید، رعایت این هفت نکته ساده به شما کمک می کند تا نمره رایتینگ خود را تقویت کنید.

استفاده از ادبیات یا اصطلاحات غیر رسمی یا دوستانه

عبارت غیر رسمی یا دوستانه و یا slang ها در مکالمات روزمره توسط انگلیسی زبانان به وفور استفاده می شوند. اما استفاده از آنها در رایتینک رسمی و آمادمیک باعث کاهش نمره فرد خواهد شد. شاید فکر کنید استفاده از این نوع ادبیات نشانه تبحر نویسنده است اما به هیچ وجه اینطور نیست. حتی در صورتی که شرکت کننده در آزمون آیلتس بخواهد از کلمات و یا عبارتهای غیر رسمی در مهارت اسپیکینگ استفاده نماید، باید به نحو استفاده صحیح و طبیعی از آنها کاملا آشنایی داشته باشد. در غیر این صورت اگزمینر متوجه خواهد شد که او صرفا آنها را حفظ کرده است.

مثال های زیر نمونه ایی از عبارات غیر رسمی هستند که استفاده از آنها در رایتینگ توصیه نمی شود:

At the end of the day, the government needs to raise tax on fast food.

It costs an arm and a leg to use public transport in London these days.

The issue of global warming is a hot potato.

ضمیر مشخص مانند us, we, you

(بخش اول)

استفاده از ضمایر در رایتینگ نه تنها اشکالی ندارد بلکه در بسیاری از موارد ضروری نیز هست اما استفاده بیش از حد از ضمایری نظیر  you متن نگارش نویسنده رایتینگ آکادمیک را غیر رسمی می کند انگار که بطور مستقیم در رایتینگ به خواننده اشاره می کند.

برای درک بهتر به این مثال توجه کنید:

In general, therapy and medicine are more expensive than prevention of diseases. For example, if you get a cold and have a high fever, you have to go to see a doctor and you will pay a lot of money for the diagnosis and medicine. However, if you would like to keep yourself from getting a cold. You have to……

همانطور که به وضوح دیده می شود استفاده بیش از حد از ضمیر you در این نوشته باعث غیر رسمی شدن آن شده است. شاید بهتر بود برای بیان همین معانی نویسنده از ضمایر جمع (عام) مانند they, them, themselves استفاده می کرد. در چنین شرایطی پیشنهاد استاد حمیدی به تمامی متقاضیان آیلتس اینست که، اگر از آنها خواسته شد تا نظر شخصی خود را در مورد سوال پرسیده شده مطرح کنند از این عبارات استفاده کنند:

I believe that…

In my opinion

(بخش دوم)

برای اشاره به نظر شخصی استفاده از ساختارهای مجهول توصیه نمی شود و بهتر است نویسنده بطور شفاف نظر خود را مانند این مثال مستقیما بیان کند:

It is believed that the consumption of too much fast food causes obesity.

In my view, the consumption of too much fast food causes obesity.

جمله بالا نویسنده را به درستی و بصورت explicit بیان می کند.

مثال های بیشتر:

It is assumed that …..

I believe that …..

It is thought …..

In my opinion ……

استفاده از کلمات اختصار

(بخش اول)

حتما تمامی متقاضیان آیلتس دیده اند که در بسیاری از مواقع از کلمه info بجای information استفاده می شود یا بجای بیان as soon as possible به فرم اختصاری آن یعنی asap اشاره می شود. شاید این ادبیات برای پیامکهای متنی و یا دیالوگ های دوستانه و غیر رسمی در محاوره پسندیده باشد. اما استاد حمیدی پیشنهاد می کنند که از کلماتی مانند till بجای until و gonna بجای going to (علیرغم صحیح و متداول بودن) در نگارش رسمی خود استفاده نکنند.

یکی دیگر از رایج ترین انواع مختصر سازی ها که حتی در کتابهای آموزشی زبان نیز به آنها اشاره می شود contractions است که استفاده از آنها در رایتینگ های رسمی پیشنهاد نمی شود و بجای آنها بهتر است از فرم کامل کلمات استفاده کنید.

انواع رایج contraction ها:

Can’t / isn’t / aren’t / won’t / don’t / didn’t / shouldn’t …..

پیشنهاد استفاده از فرم کامل کلمات مانند:

Cannot / is not / are not / will not / do not / did not / should not …..

(بخش دوم)

نمونه ای از یک پاراگراف خوب که علیرغم استفاده از کلمات و گرامر قابل قبول، به دلیل استفاده از کلمات و گرامر قابل قبول، به دلیل استفاده از فرم های اختصاری نمی تواند نمره کامل را کسب کند:

On the one hand, some people would argue that we shouldn't ban cars from city centres. Their view is that many drivers need to get to business appointments and buses don't always go directly to where they wanna go. Furthermore, people with disabilities who can't take public transport need their own vehicles to get around. For example, a report by the Guardian newspaper stated that private car use in Madrid had risen by 17% in 2018 as many people couldn't rely on the bus and train network.

نقطه گذاری برای بیان دلایل

متاسفانه بسیاری از داوطلبین به ویژه در سطوح پایین تر، برای بیان دلایل با نکات مورد نظر از نقطه گذاری و نوشتن جملات خود در ادامه آنها استفاده می کنند. مانند حالت زیر:

I will argue both points and present my opinion:

  • This essay would like to explore reasons for this and offer possible solutions.
  • I will illustrate my view in more detail in the following essay.
  • The following essay will outline more reasons why I hold this view.
  • I will give reasons and argue my opinion in the following essay.

 این ساده ترین و در عین حال اشتباه ترین روش برای نوشتن یک متن آکادمیک است که در آن از فرد خواسته شده تا به بررسی جوانب یک موضوع یا دیدگاه های مرتبط با آن بپردازد. در این حالت هیچ بعید نیست که ممتحن تصور کند شما این جملات یا عبارات را از جایی حفظ کرده اید.

استفاده از کلیشه های متداول در پاراگراف نتیجه گیری

شاید ساده ترین قسمت نوشتن یک رایتینگ تسک دوم، نوشتن نتیجه گیری آن باشد. اما متاسفانه در بسیاری از مواقع بجای دیدن یک پاراگراف کوتاه و خوب با این کلیشه ها در نوشته های داوطلبین مواجه می شویم:

  • The above points illustrate my opinion.
  • As stated above these are the reasons for my view.
  • In a nutshell, I think ... .
  • All things considered ... .
  • Last but not least. ..

استفاده از این کلیشه ها نه تنها نشانگر سطح بالای زبان نویسنده نیست، بلکه باعث می شود تا ممتحن مطمئن شود که نویسنده رایتینگ از جایی این جملات را حفظ کرده و در رایتینگ خود نوشته است.عبارات ساده اما صحیح زیر می توانند شروع خوبی برای نوشتن پاراگراف نتیجه گیری باشند:

  • To conclude, ...
  • To sum up, ...
  • In conclusion, ...

استفاده از لحن غیر رسمی برای بیان نظرات

برای پاسخ گویی به سوالات تسک هایی که نظر داوطلب آزمون آیلتس را می پرسند نباید از لحن و عبارت غیر رسمی مانند مثال های زیر استفاده کرد:

  • I reckon .. .
  • I'd say ...
  • As far as I'm concerned ..
  • If you ask me, I think ....

استفاده از این نوع عبارات در مهارت اسپیکینگ کاملا مناسب است. اما در نوشتار رسمی اینطور نیست و استفاد از آنها در رایتینگ رسمی توصیه نمی شود. بجای استفاده از عبارت بالا استاد حمیدی پیشنهاد می کنند که در رایتینگ از این عبارات استفاده شود:

  • I think/believe ...
  • In my view ...
  • I hold the view that ...
  • I agree because .... / I disagree with this view because ...

استاد حمیدی معتقدند که این عبارات در رایتینگ  های رسمی و آکادمیک، طبیعی تر بنظر می رسند.

استفاده از عباراتی مانند like, etc., and so one برای مثال زدن

استفاده از کلماتی مانند etc., so on and so forth, and so on در رایتینگ رسمی مورد قبول نیست. بجای استفاده از این نوع کلمات (که نوعی راحت طلبی نویسنده را نشان میدهند) باید نویسنده سعی کند تا منظور خود را توضیح دهد و یا مستقیما به آنها اشاره کند. ارائه توضیحات شفاف در نگارش یکی از ویژگی های نویسندگان حرفه ای محسوب می شود. پس حتی اگر برای مثال زدن به یک مثال اکتفا می شود، از کلمات بالا استفاده نشود و مستقیما به سراغ مثال مرتبط با موضوع رفته شود. برای اشاره به مثال ها از این عبارات می توان استفاده کرد:

  • For instance, ...
  • For example, ...
  • To illustrate this, ...
  • Namely, ...
  • Such as, ...

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

  با کلیک کردن بر روی لینک زیر  در پیج اینستاگرام ما می توانید علت کاهش در نمره را       بخوانید.

&mohajerat_ielts

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top