کلمات جدید در ریدینگ آیلتس

  1. توصیه استاد حمیدی به تمامی داوطلبان آزمون آیلتس در دو ماژول جنرال و آکادمیک در مورد روبرو شدن با کلمات جدید در ریدینگ آیلتس و توقف بر آنها بدین گونه است که برای ارتقا هر چه بیشتر نمره ریدینگ در آزمون آیلتس فرد متقاضی می بایست با اشتباهات معمول در ریدینگ آیلتس آشنا شوند. یکی از این مشکلات و اشتباهات، توقف بر روی کلمه جدید در طول متن ریدینگ می باشد.

استاد حمیدی در ادامه  درباره این موضوع می گوید: 


به احتمال زیاد در هر متن کلمه یا کلماتی وجود دارند که برای داوطلب آزمون آیلتس جدید باشند و معنی آنها را ندانند در این صورت پیشنهاد می شود که

1. باید اطمینان حاصل شود که برای کلمه جدید ایندکسی مشخص شده است یا نه. معمولا در آزمون ریدینگ آیلتس معنی برخی از لغات جدید در پایین صفحه یا در انتهای متن نوشته شده است. بعد از این کار باید به ادامه جمله ای که در آن لغت جدید دیده می شود دقت کنند. ممکن است توضیحات معنایی برخی از لغات در ادامه همان جمله بین دو کلامت خط تیره یا کاما قرار گرفته باشد.

2. باید داوطلب در هنگام خواندن متن ریدینگ در آزمون آیلتس ابتدا جملات قبل و بعد از لغت جدید را بخوانند و سعی کنند بر اساس معانی کلی جمله نزدیکترین معنی کلمه را حدس بزنند. بعد از آن کل پاراگراف داده شده را بخوانند و سعی کنند بر اساس تم  کلی پاراگراف و با استفاده از نشانه های معانی داده شده در متن یا clues نزدیک ترین معنی کلمه جدید را حدس بزنند.

اگر با کمک هیچ یک از تکنیکهای بالا نتوانستند معنی کلمه جدید را پیدا کنند، آن را فراموش کنند و به سوال بعدی پاسخ دهند. توقف روی یک سوال بخاطر ندانستن یک لغت ممکن است به قیمت از دست دادن زمان پاسخگویی به چند سوال دیگر تمام شود.

 

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

 

 

کلمات جدید ریدینگ و شرایط آن را می توانید در پیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید

mohajerat-ielts

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top