عدم مدیریت زمان در ریدینگ

در این مقاله استاد حمیدی شما را با چگونگی مدیریت زمان در ریدینگ آشنا می سازد. در این باره استاد حمیدی توصیه می کند که: برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ آیلتس، زمان پیشنهادی 20 دقیقه برای هر قسمت است.این در حالیست که در متون ریدینگ جنرال این 20 دقیقه نه تنها کم نیست بلکه با توجه به درجه سختی و آسانی سوالات و متون، وقت زیادی هم محسوب می شود اما 

در متون آکادمیک، پاسخگویی به سوالات هر قسمت در 20 دقیقه کار دشواری است. بهترین توصیه برای حل مشکل مدیریت زمان، تمرین، تمرین و تمرین است، بلکه بطور حساب شده.بهتر است برای رسیدن به زمانبندی مناسب از یک دستگاه ساعت آلارم داراستفاده کنید و تحت شرایط آزمونی تست بزنید. باید به قدری به این تمرین ادامه دهید تا سرعت خواندن را افزایش دهید زیرا درجه سختی سوالات و متون در متون جنرال از آسان به سخت و سخت تر است اما در متون آکادمیک اینطور نیست و ممکن است اولین متن داده شده در عین حال سخت ترین متن هم باشد.

در متون آکادمیک پیشنهاد می کنیم بر اساس نوع و درجه سوالات متون را انتخاب کنید و انجام سخت ترین متن را به آخرین اولویت موکول کنید. وقتی تحت شرایط آزمونی و با استفاده از ساعت آلارم دار تست زنی کنید، به محدودیت های زمانی پایبند باشید و الگوی زمانی مناسب خود را انتخاب کنید بعنوان مثال ممکن است متن اول را در 15 دقیقه، متن دوم را در 20 دقیقه و متن سوم را در 25 دقیقه انجام دهید.

بعد از پاسخگویی در زمان تعیین شده می توانید به متن بازگردید و در صورت تمایل کل متن را سر فرصت مطالعه کنید و دلایل اشتباهات خود را ریشه یابی کنید. همچنین توصیه می شود لغات جدید متن را پیدا کرده و معانی آنها را در دیکشنری پیدا کنید.

با تمرین در کنار تحلیل اینکه به چه دلایلی نتوانسته اید در مدت زمان مطلوب به سوالات پاسخ دهید می توانید سرعت خواندن خود را افزایش دهید. افزایش سرعت خواندن تا زمانیکه باعث افزایش نمره شما ( جوابهای صحیح بیشتر ) در مهارت ریدینگ باشد مورد قبول است.

 

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top