10 کشور برتر جهان جهت مهاجرت

در این مقاله استاد حمیدی، موسس و مدیر موسسه مهاجرتی دایانا مهاجر و همچنین بهترین مدرس آیلتس در شیراز، شما را با 10 کشور برتر جهان جهت مهاجرت ایرانیان آشنا می سازند. در دنیای امروز بسیاری از اشخاص و خانواده ها به دنبال فراهم نمودن شرایط بهتری از لحاظ تحصیل، کار و زندگی می باشند. این امر نیز می تواند در نهایت تصمیم آن ها را به سمت مهاجرت سوق دهد.

  • 10 کشور برتر جهان جهت مهاجرت

مهاجرت در دنیای امروز امر آسانی نیست. قبل از اقدام به مهاجرت باید به عوامل بسیاری توجه نمائید. استاد حمیدی معتقد است که هر فرد علاقه مند به مهاجرت می بایست در وهله اول با لیست بهترین کشورها جهت مهاجرت آشنا شود. در این مقاله که در آن لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان و روش های مهاجرت به این کشورها ارائه گردیده است، در این مقاله سعی شده تا اطلاعاتی را برای شما متقاضیان مهاجرت فراهم نماید تا شما کشور مناسب خود را انتخاب کنید. 


بررسی 10 کشور برتر برای مهاجرت

به طور کلی می توان گفت اکثر افرادی که تصمیم به مهاجرت دارند، به دنبال کسب اقامت دائم یا تابعیت کشور مقصد هستند. به همین دلیل می توان از بین کشورهای موجود، 10 کشور برتر جهان برای مهاجرت را نام برد که به راحتی بتوان اقامت و در نهایت تابعیت آنها را به دست آورد.

 

  • کشور کانادا

کانادا در طول سال های گذشته در لیست 10 کشور برتر جهان جهت مهاجرت قرار گرفته است. این کشور به شدت مهاجرپذیر می باشد و قوانین کانادا شرایط بسیار مطلوبی را برای اخذ اقامت دائم فراهم آورده است. دلیل دیگر جذابیت این کشور برای مهاجران برخورداری از کیفیت بالای زندگی در این کشور می باشد و از همین رو می توان این کشور از نظر اقتصادی جزء کشورهای پیشرفته محسوب کرد. در کشور کانادا افراد نیز می توانند پس از 3 سال کار، اقدام به درخواست اقامت دائم کنند. سومین جاذبه مهاجرتی این کشور این است که فرزند به محض تولد در کشور کانادا، تابعیت کشور را اخذ می نماید.

 

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا

مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت از طریق تحصیل از جمله راههای مهاجرت به .کانادا می باشند. که مهاجرت از طریق کار و یا تحصیل راحتترین روش مابین تمامی روشهای مهاجرت به کانادا می باشند

طبق قوانین دولت کانادا افرادی که از مهارت خاصی برخوردارند می توانند با استفاده از ویزای skill worker جهت مهاجرت خود و خانواده خود به کانادا اقدام کنند.

.که این نوع ویزا بر اساس سیستم امتیاز بندی افراد سنجیده می شود. افراد برای اخذ این اقامت باید امتیازات لازم را کسب نمایند

.اخذ ویزای تحصیلی کانادا به مراتب آسان تر از ویزای کار کانادا می باشد

.افراد برای هر مقطعی و همچنین هر رشته ای می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمائید

.البته برای مهاجرت از طریق تحصیل نیز باید واجد شرایط باشند و شرایط اشخاص بر اساس سن، سطح تحصیلات، دانش زبان انگلیسی سنجیده گردد

 

 


 

  • کشور آمریکا

 یکی دیگر از کشورهایی که در در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت قرار گرفته است، کشور آمریکا می باشد. کشور آمریکا به دلیل وضعیت اقتصادی پیشرفته و سطح حقوق بالا مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. آمریکا بی شک جزء کشورهای قوی اقتصادی و توسعه یافته در دنیا محسوب می گردد که همین مسئله مهاجران بسیاری را از سراسر جهان مجذوب مهاجرت به آمریکا کرده است. ولی متاسفانه مسیر مهاجرت به این کشور مخصوصا برای ایرانیان بسیار مشکل می باشد.     

                   

                                                                                                  

مهاجرت و اخذ اقامت کشور آمریکا

از جمله راه­های مهاجرت به این کشور می توان به سرمایه­ گذاری، ازدواج، نامزدی، کار، تحصیل و… اشاره نمود. ویزای سرمایه­ گذاری این کشور ویزای  EB5نامیده شده است. لازم به ذکر است که برای سرمایه گذاری در  آمریکا فرد می بایست مبلغی حدود 1.000.000 $ دلار آمریکا را جهت اخذ این نوع از ویزا در اختیار داشته باشد. ولی حتی در این نمونه از مهاجرت به آمریکا نیز اطمینانی در اخذ اقامت این کشور بطور 100% برای ایرانیان وجود ندارد.

راه ­دیگر موجود برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق کار می ­باشد که این ویزا را EB3 نام گذاری کرده اند، البته در حال حاضر این اخذ این نوع از ویزا برای ما ایرانیان غیر ممکن است.

 برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق تحصیل اشخاص نیازمند اخذ پذیرش از یک دانشگاه آمریکایی هستند. اشخاص همچنین باید سطح نمرات عالی و مدرک زبان معتبری ( IELTS ) را ارائه دهند که ذکر این نکته حائز اهمیت است که اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر آمریکایی کار بسیار مشکلی است.


 

  • کشور استرالیا

کشور استرالیا به لحاظ وضعیت آموزشی و صدور ویزای کار، جزء 10 کشور برتر جهان برای مهاجرت محسوب می گردد. در این کشور نرخ بیکاری بسیار پایین می باشد و کشوری کاملا پیشرفته است. نکته ای که در این کشور در خصوص دریافت اقامت وجود دارد این است که افراد نیز می توانند بعد از 5 سال کار در این کشور اقامت دائم خود را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که برای اخذ اقامت در این کشور برای ایرانیان راه­ های بسیاری وجود دارند که اکثر این روشها منجر به اقامت دائم می شوند.

 

مهاجرت و اخذ اقامت در استرالیا

از جمله راه­ های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه­ گذاری، ازدواج، تولد و … می باشد

ویزای سرمایه گذاری و اخذ ویزای کار در این کشور به صورت امتیاز بندی می باشد. در مورد سرمایه گذاری و اخذ اقامت برای خود و خانواده، سن، میزان تحصیلات، میزان سرمایه، سابقه مدیریتی جزو عوامل بسیار مهم در اخذ این نوع ویزا می باشند و برای ورود به این کشور و دریافت اقامت از طریق کار نیز امتیازات بر اساس شرایط سنی، میزان تحصیلات، سابقه کاری، مدرک زبان  و ... ارزیابی می شوند

یکی دیگر از راه های ورود به کشور استرالیا از طریق تحصیل می باشد. هزینه تحصیل در این کشور دو برابر کشور کانادا است و هزینه زندگی نیز در این کشور بالاتر از کشورهای دیگر می باشد. هزینه زندگی سالیانه در کشور کانادا حدود 12.000 $ دلار کانادا می باشد در حالیکه هزینه زندگی در کشور استرالیا حدود 18.000 $ دلار استرالیا می باشد


  • کشور نیوزلند

 این کشور از لحاظ جاذبه ­های گردشگری بسیار جذاب است و به دلیل همسایگی با کشور استرالیا از قوانین آن کشور تبعیت می ­نماید. نیوزلند جزء کشورهای با اقتصاد پیشرفته و پررونق محسوب می­ شود. شما با دریافت اقامت این کشور می توانید به 172 کشور دنیا بدون اخذ ویزا مهاجرت نمائید. نیوزلند دارای استاندارهای بالایی برای زندگی و تحصیل می باشد. 

مهاجرت و اخذ اقامت نیوزلند

روشهای مهاجرت به نیوزلند شامل مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه ­گذاری، کار، تحصیل و… است.

ویزای کار و سرمایه گذاری در این کشور نیز مانند کشور استرالیا و کانادا به صورت امتیاز بندی می باشد. در خصوص سرمایه گذاری عواملی مانند سن، میزان سرمایه، سال­های تجربه مدیریتی و… برای دریافت امتیازات تأثیر گذار هستند.


  • کشور انگلیس

زندگی در کشور انگلیس از کیفیت بالایی از لحاظ کار و تحصیل برخوردار است. واحد پول این کشور پوند (£) است و نسبتا هزینه زندگی بالایی را در بر دارد به خصوص شهر لندن که جزء گرانترین شهرهای این کشور محسوب می­ شود. از لحاظ اقتصادی می توان گفت که کشور پیشرفته ایی با نرخ بیکاری بسیار پایینی می باشد. افراد برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا و مجوز اقامت می باشند. 

 

مهاجرت و اخذ اقامت انگلیس

این کشور مسیرهای مهاجرتی از جمله تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… را برای متقاضیان مشخص نموده است.

اشخاص برای سرمایه گذاری می بایست مبلغی حدود 200.000 £ پوند را نیز داشته باشند. البته فقط دارا بودن این سرمایه کافی نیست و افراد نیازمند ارائه یک طرح کسب و کار می باشند و باید این توانایی را داشته باشند که از طرح کسب و کار خود دفاع نمائید و همچنین قادر باشند 2 شخص که از اتباع کشور انگلیس باشند را استخدام شرکت خود نمائید.

برای اخذ ویزای کار و دریافت اقامت از انگلستان افراد می بایست یک کارفرما را جذب نمایند و با کارفرما قرارداد کار منعقد نمایند و سپس اقدامات لازم را جهت درخواست اقامت خود انجام دهند.

از راه تحصیل نیز افراد می توانند برای این کشور اقدامات لازم را برای مهاجرت انجام دهند و می بایست برای به وقوع پیوستن پروسه مهاجرتی و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر هزینه تحصیل خود را به حساب دانشگاه مورد نظر خود واریز نمایند.

اشخاص باید قبل از اقدام برای درخواست ویزای دانشجویی نامه پذیرش را از دانشگاه خود دریافت نمایند. نام ویزای دانشجویی در کشور انگلیس Tier4 می ­باشد. شرایط اخذ این ویزای برای متقاضیان بالای 18 سال و زیر 18 سال متفاوت می باشد. یکی از اصلی ترین موارد حائز اهمیت در خصوص اخذ ویزای تحصیلی مدرک زبان انگلیسی ( IELTS ) برای متقاضیان بالای 18 سال است. سن، مقطع تحصیلی و نامه تمکن و پرینت حساب از دیگر موارد حائز اهمیت می باشند.


  • کشور آلمان

آلمان از جمله 10 کشور برتر برای مهاجرت محسوب می گردد. پیروی کردن از حوزه شنگن از دیگر پارامترهای مثبت کشور آلمان است. آلمان به دلایلی نظیر نرخ بیکاری پائین توانسته است مدنظر میزان زیادی از متقاضیان جویای کار قرار گیرد. رهبری اقتصاد اروپا و نظام آموزشی رایگان از دیگر ویژگی های آلمان است.

مهاجرت و اخذ اقامت آلمان

امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت به آلمان را دارند. کشور آلمان توانسته است با صدور ویزاهای موقت کاری آمار چشم گیری در زمینه مهاجر پذیری به خود اختصاص دهد.

اخذ اقامت از طریق کار یکی از برترین طرق مهاجرتی محسوب می­ گردد. در این ویزاها به افراد اجازه کاریابی ارائه می ­گردد. نرخ بیکاری پائین و اقتصاد قوی توانسته است شرایط فوق العاده ای را در خصوص مهاجرت به این کشور مهیا سازد.

مهاجرت از طریق تحصیل از اصلی ترین طرق مهاجرتی محسوب می­ گردد. کشوری نظیر آلمان از جذابیت بالایی در خصوص اعزام دانشجو به آلمان برخوردار می باشد. لازم به ذکر است که میزان بالای درخواست ها ویزای تحصیلی در صف انتظار در سفارتخانه های این کشور موجب شده تا دوره اخذ ویزای تحصیلی به زمان طولانی تری نیاز داشته باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان از دیگر طرق مهاجرتی و اخذ اقامت و تابعیت است. اشخاص می توانند با بررسی شرایط لازم توسط موسسه ما دایانا مهاجر در این مسیر قدم گذارند.

راه های دیگر مهاجرت به آلمان ازدواج و تولد می باشند. اخذ اقامت از طریق تولد در کشور آلمان به دلیل تبعه از قوانین خون انجام پذیر نمی باشد.


  • کشور اتریش

.اتریش از لحاظ امنیت بالا، نرخ بیکاری پایین، اقتصاد پیشرفته، نظام آموزشی رایگان و… می تواند جزء 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب شود. زبان اتریش آلمانی می باشد و واحد پول آن (€)می باشد

                                                                                                                                                                

مهاجرت و اخذ اقامت اتریش

برای ورود به کشور اتریش راه­ های سرمایه ­گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج و… وجود دارد. اتباع خارج از اتحادیه اروپا برای

ورود به کشور اتریش نیازمند اخذ ویزا می باشد

ویزای سرمایه­ گذاری در اتریش به این صورت است که اشخاص می توانند فرآیند ثبت شرکت را با مبلغی حدود 100.000 € یورو انجام دهند و در این روند باید یک طرح کسب و کار نیز ارائه دهند.

 

 

 


  • کشور مجارستان

مجارستان یک کشور اروپایی و عضو شنگن می باشد که با وجود اروپایی بودن و سبک زندگی اروپایی، هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد. کشور مجارستان از سال 2000 به عضویت اتحادیه اروپا پیوست. هزینه زندگی در این کشور ماهیانه 600 الی 700 € یورو می باشد. زبان این کشور مجاری است ولی در حال حاضر این زبان، زبان کاربردی این کشور نیست و اکثریت به زبان انگلیسی و یا به دلیل هم­ مرز بودن با کشور آلمان و اتریش به زبان آلمانی صحبت می کنند. با اخذ اقامت بلند مدت از این کشور می­ توانید به سایر کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا مهاجرت نمائید.

 

مهاجرت و اخذ اقامت مجارستان

برای اخذ اقامت در این کشور از راه های متفاوتی می توان اقدام نمود که به صورت کلی این راه ها شامل تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… می باشد. کشور مجارستان از لحاظ اقتصادی برای سرمایه گذاری کشور مناسبی نیست، ولی برای تحصیل در رشته­ های پزشکی و همچنین برای اخذ پذیرش در دوره­ های زبان آلمانی و انگلیسی بسیار مناسب است. مهاجرت از طریق تحصیل در مجارستان گزینه طلایی در خصوص ورود به اتحادیه اروپا به خصوص آلمان نیز می باشد.

 


  • کشور سوئد

این کشور که در شمال اروپا واقع شده است جزء یکی از پیشرفته ترین کشورهای اتحادیه اروپا شناخته شده است. کشور سوئد مهاجران زیادی را سالانه به خود جذب می کند. برای اخذ اقامت در این کشور، اتباع خارج از اتحادیه اروپا باید از سفارت این کشور درخواست ویزا کنند.

 


  • کشور هلند

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که می توان برای مهاجرت اکثر افراد در لیست 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان نام برد، کشور هلند می باشد. این کشور جزء اتحادیه اروپا و جزء شنگن است. واحد پول آن (€) یورو می­ باشد و زبان این کشور هلندی است. شما برای اخذ اقامت در این کشور نیازمند اخذ ویزا می باشید.

   مهاجرت و اخذ اقامت هلند

این کشور نیز مانند سایر کشورهای اروپایی راه های مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه ­گذاری و… را برای اکثریت مهاجرین تعیین نموده است. مهاجرت از طریق تحصیل بهترین نوع مهاجرت به این کشور محسوب می­ شود زیرا به نسبت کشورهای دیگر حساسیت کم تری را به فاصله تحصیلی و سن نشان می ­دهد. یکی دیگر از مزایای ویزای  تحصیلی در این کشور این است که افراد می­ توانند با اخذ ویزای دانشجویی برای خود، ویزای همراه خود را نیز به دست بیاورید و همراهان نیز می ­توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند.

 

 

                                                              

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top