ونکوور

مرکز شهر ونکوور هسته‌ی مرکزی شهر ونکوور به‌صورت یک شبه‌جزیره است. این قسمت از شهر ونکوور، از سه طرف توسط آب احاطه شده است. همین موضوع باعث شده است تا ناحیه‌ی شهری و ساخت‌وساز در ونکوور محدود شود. بیشتر ساختمان‌‌های این شهر به‌صورت آسمان‌خراش هستند که در یک منطقه قرار گرفته‌اند. اطراف شهر ونکوور توسط دریا احاطه شده است.‌ به‌همین دلیل در اطراف آن سد‌‌های دریایی به چشم‌‌ می‌‌خورد. یکی از ویژگی‌‌های سواحل شهر ونکوور این است که‌ به‌هم نزدیک هستند. یعنی با پیاده‌روی هم‌‌ می‌‌توانید از یک ساحل به ساحل بعدی بروید.

  • مهاجرت به کانادا

در منطقه‌ی مرکزی شهر، پارک معروف استنلی قرار دارد. این مکان تفریحی یکی از بزرگترین پارک‌‌های شهری در آمریکایی شمالی محسوب‌‌ می‌‌شود. وسعت آن به بیش از 1000 هکتار‌‌ می‌‌رسد. دور تا دور پارک هم با سد دریایی محاصره شده است. این شرایط محیطی باعث فراهم شدن تفریحات آبی از جمله قایق‌سواری در پارک استنلی شده است.

 

 

 

در قسمت جنوبیِ مرکز شهر ونکوور، خلیج بریتیش قرار دارد. این خلیج شامل مجموع‌های از سواحل شنی است که عبارتند از: ساحل خلیج بریتیش، ساحل دوم، ساحل سوم و ساحل سان است. در این سواحل تفریحات مهیجی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.
در بخش کوچکی از مرکز شهر ونکوور، ساختمان‌‌های مسکونی به‌چشم‌‌ می‌‌خورد که بیش از 500 هزار نفر را در خود جای داده است. به دلیل محدود بودن منطقهی مسکونی، ساختمان‌‌ها در فاصله‌ی کمی از هم ساخته شده‌اند. بیشتر ساختمان‌‌های اداری و تجاری‌ به‌هم نزدیک هستند و‌ به‌همین دلیل با پیادهروی کوتاه‌‌ می‌‌توانید به بسیاری از مکان‌‌های مورد نظر خود سر بزنید.

 


حومه ی شهر

 بخش اعظمی از حومه‌ی شهر ونکوور، به ساختمان‌‌های مسکونی اختصاص یافته است. در این ناحیه بیش از 2.5‌‌ میلیون نفر زندگی‌‌ می‌‌کنند. شهر بزرگ ونکوور از چندین شهر کوچک و ناحیه تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌‌ها عبارتند از: ساری (Surrey)، برنابی (Burnaby)، ریچموند (Richmond)، کوکیتلام (Coquitlam)، لانگلی (Langley)، دلتا (Delta)، ونکوور شمالی (North Vancouver)،‌‌ می‌‌پل ریج (Maple Ridge)، نیو وست‌‌ می‌‌نستر (New Westminster) و ونکوور غربی (West Vancouver).
هر یک از این ناحیه ها، برای خود یک شهردار دارد که مستقل از شهردار ونکوور عمل‌‌ می‌‌کنند. با توجه به‌اینکه جمعیت شهر ونکوور رو به افزایش است، به نظر‌‌ می‌‌رسد این شهر تا یک دهه‌ی آینده، به پرجمعیت‌ترین شهر کانادا تبدیل شود.

 

آب‌وهوای ونکوور کانادا

آب‌وهوای ونکوور در ماه‌‌های تابستان خشک و معتدل است و به ندرت هوا گرم‌‌ می‌‌شود. در مقابل این شهر در اواخر پاییز و زمستان (از نوامبر تا مارس) بیشترین بارش را دارد. بارش شدید باران در این وقت از سال، باعث سخت‌شدن زندگی در ونکوور کانادا‌‌ می‌‌شود. در فصل زمستان بارش‌‌ها بیشتر به‌صورت برف است. به همین دلیل زمینه‌ی ایجاد ورزش‌‌های زمستانی از جمله کوهنوردی، اسکی روی برف، اسنوبورد فراهم‌‌ می‌‌شود.

 

برای بسیاری ماه‌‌های بارانی قابل تحمل‌تر از ماه‌‌های خشک است. آب‌وهوای ونکوور از آوریل تا اکتبر خشک و بدون باران است. زمستان‌‌های ونکوور معتدل است که دلیل آن وجود اقیانوس آرام در سمت غرب و کوه‌‌‌های راکی در سمت شرق است. کوه‌‌ها مانع از نفوذ سرمای استخوان‌سوز به داخل شهر می‌‌شود. در 11 روز از سال در این شهر برف‌‌ می‌‌بارد که به ندرت عمق آن به چند سانتیمتر‌‌ می‌‌رسد. تابستان‌‌های این شهر گرم و خشک است.ونکوور خشک‌ترین تابستان را در بین سایر شهر‌‌های کانادا دارد.

 

در صورت تمایل به کسب اطلاع درمورد مهاجرت سرمایه گذاران کبک به ایالت های دیگر، اینجا کلیک کنید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top