ادامه تحصیل در کانادا

پس از پایان دوره دبیرستان در کانادا، همچون دیگر کشورها مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شروع می شوند. اما امروزه ترجیح بسیاری از افراد بر این است که. با توجه به رشد سریع بازار کار، به دوره های کوتاه مدت در کالج‌ها و یا موسسات فنی بروند. تا بتوانند مهارت های مرتبط با دنیای بازار کار را با سرعت بیشتر و در دوره های کوتاهتر فرابگیرند.

سن اجباری تحصیل در استانهای مختلف کانادا

با سن اجباری تحصیل در کانادا در استانهای مختلف بیشتر آشنا شوید:

  • سن اجباری تحصیل بین 6 تا 16 سالگی در استانهای: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور و کبک.
  • سن اجباری تحصیلی بین 7 تا 18 سالگی در استان: مانیتوبا.
  • سن اجباری تحصیل بین 5 تا 18 سالگی در استانهای:  نیوبرانزویک و نورت‌وست تریتوری.
  • سن اجباری تحصیل بین 5 تا 16 سالگی در استانهای: نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد.
  • سن اجباری تحصیل بین 6 تا 18 سالگی در استان: انتاریو.
  • سن اجباری تحصیل بین 7 تا 16 سالگی در استان: ساسکاچوان.

 

دبیرستان در کانادا

دانش آموزان دبیرستانی  که در ایران سال های سوم و چهارم معدل دیپلم آنها پایین می باشد. به عبارت دیگر پایین تر از حد نصاب اخذ پذیرش لیسانس در کانادا می باشد. می توانند ابتدا دیپلم دبیرستان کانادایی خود را از یک دبیرستان کانادایی دریافت نمایند. و سپس برای دانشگاه اقدام کنند. مدت تحصیل در دبیرستان بستگی به سابقه تحصیل متقاضی و نمرات قبلی آنها دارد و معمولا بین 1 تا 2 سال طول می کشد.

 

 

 

کالج و دانشگاه در کانادا

کانادا با کالج‌ها و دانشگاه‌های متعدد خود، بهترین زمینه‌های تحصیلی در مقاطع دانشگاهی را در سراسر جهان ارائه می‌دهد. در این کشور، دانشگاه‌های رسمی بین‌المللی زیادی در نواحی شهری و روستایی قرار دارند. به‌طور کلی مدارک دانشگاه‌های کانادا در دانشگاه‌های دیگر دنیا به رسمیت شناخته می شوند. 

سال تحصیلی در مقطع دانشگاه در کانادا معمولاً از سپتامبر آغاز شده و تا آوریل یا مِی ادامه می‌یابد. و از دو نیمسال یا ترم تشکیل می‌شود. بسیاری از مؤسسات دانشگاهی امکان اخذ دروس در ماه‌های تابستان را به عنوان نیم سال سوم برای دانشجویان فراهم می‌نمایند. به‌طور کلی دانشجویان می‌توانند یک دوره‌ی درسی را در دانشگاه در ماه سپتامبر (بیشتر اوقات) یا ژانویه آغاز کنند.  کلاس‌های کالج ممکن است در تمام طول سال برگزار شوند. دانشجویان باید بتوانند در هر زمانی از سال آمادگی درس خواندن داشته باشند.

 

 

برای اطلاع از شرایط ویزای کار کانادا، اینجا کلیک کنید.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top