ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان همانند سایر کشورهای اروپایی مطابق سیستم امتیاز بندی به افراد داده می شود. یکی از شروط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس ارائه مدرک زبان است. تحصیل در دانشگاه های انگلیس مستلزم پرداخت شهریه می باشد ولی اگر موفق به دریافت بورسیه شده باشید، تحصیل شما رایگان است. برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس حدود 500 پوند لازم است. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس بین 3 هفته الی 1 ماه متغیر است و از طریق سفارت به فرد اطلاع داده می شود.

 

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

انگلستان کشوری پادشاهی است که به همراه ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی جزء بریتانیا محسوب می شوند. زبان انگلیسی زبان رسمی این کشور است. واحد پول انگلستان پوند می باشد و پایتخت انگلستان شهر لندن است. قدرت اقتصادی این کشور در اروپا و جهان آن را به کشوری محبوب در بین مهاجرین تبدیل نموده است. تحصیل یکی از روش های مهاجرت به انگلستان است. ویزای تحصیلی انگلستان به دو صورت میباشد که در زیر آورده شده است:

  • ویزای Tier 4 Child: برای افراد زیر 18 سال می باشد.

  • ویزای Tier 4 Generalبرای افراد بالای 18 سال می باشد.

در ادامه به جزییات ویزای تحصیلی انگلستان در مقاطع مختلف می پردازیم.

 

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در مدارس
سیستم آموزش و پرورش انگلستان بسیار با کیفیت و استاندارد است. سیستم آموزشی انگلیس پنج مرحله دارد که در زیر آمده است. 

  • پیش دبستانی
  • ابتدایی
  • متوسطه
  • تحصیلات تکمیلی (FE)
  • آموزش عالی (HE)

تحصیلات در انگلیس از 5 سالگی آغاز می شود و تا 16 سالگی ادامه می یابد. افراد در این محدوده سنی وارد دبستان و پس از آن وارد مقطع متوسطه می شوند.

ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی

ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی حدود 4 سال طول می کشد. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس را دارید، باید دبیرستان با موفقیت به اتمام رسانده باشید و دیپلم شما مورد تایید کشور انگلستان باشد. مدرک زبان آیلتس لازم برای ورود به این مقطع عموما آیلتس 6 است. اگر نمره زبان شما 5.5 باشد این امکان را دارید تا در دوره Pre-sessional Pourse کمبود نمره خود را جبران نموده و سپس دوره اصلی تحصیلی خود را آغاز نمایید. هزینه های تحصیلی براساس محل تحصیل در انگلستان متفاوت است و دانشجویان بین المللی سالانه بین 10000 تا 26000 پوند را برای شهریه دانشگاه می پردازند. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در رشته پزشکی حدود 38000 پوند یا بیشتر خواهد بود. 

ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد
 برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 دارید. در صورتی که نمره آیلتس شما کمتر از 6.5 باشد یا مدرک کاردانی داشته باشید، می توانید در دوره آماده سازی یا  Pre-master شرکت کنید. این دوره در واقع یک شرایط ایده آل برای تکمیل نمودن دانش لازم جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و ارتقاء سطح زبان فرد می باشد.  هزینه تحصیل با ویزای تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد بین 11 تا 15 هزار پوند متغیر می باشد.

برای دیدن لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم اینجا کلیک کنید.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع دکتری
به منظور تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، رزومه علمی شما حائز اهمیت می باشد. برای تحصیل در مقطع دکتری باید مدارک تحصیلی کارشناسی و ارشد خود را ارائه کنید. همچون تحصیل در مقاطع دیگر، در مقطع دکتری نیز ارائه مدرک آیلتس 7 به بالا لازم است. دوره دکترا در انگلیس می تواند پژوهش محور یا آموزش محور باشد و مدت زمان این دوره معمولا 3 سال است. در صورتی که نمره زبان شما کمتر از 7 باشد، می توانید یک سال در Pre-PhD یا دوره آماده سازی تحصیل نمایید و سپس دوره اصلی دکتری را آغاز نمایید. عموما در مقطع دکترا کار دانشجویی همراه با تحصیل می باشد و دانشجوی دکترا می تواند حقوق دریافت نماید. اما به طور کلی دانشجو می تواند به صورت پاره وقت به مدت 30 ساعت در هفته کار کند.

 تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس
شما جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس باید ثابت کنید که توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در انگلیس را دارید. برای اثبات تمکن مالی باید مبلغ معین شده را به مدت مشخصی در حساب بانکی خود نگه دارید و پرینت بانک را ارائه دهید. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی انگلیس شامل شهریه دانشگاه برای یک سال و هزینه زندگی در انگلیس برای 9 ماه است. قابل ذکر است که شهریه هر دانشگاه با توجه به دانگاه و رشته تحصیلی شما متفاوت است. همچنین هزینه سکونت در هر شهر از این کشور متفاوت خواهد بود.

برای تحصیل در لندن مبلغ 1334 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای دوره های آموزشی در لندن،  1023 پوند در ماه (تا 9 ماه) برای دوره های خارج از لندن نیاز خواهید داشت.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس
 طبق قانون جدید متقاضی بایستی حداکثر 3 ماه قبل از تاریخ شروع تحصیل و مهاجرت به بریتانیا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نماید. مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس بسته به اینکه از کدام کشور اقدام می کنید، برای چه مقطعی اقدام کرده اید و مدارک و اسناد مورد نیاز را چگونه فراهم کرده اید، متفاوت خواهد بود اما به طور تقریبی مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس 3 هفته الی 1 ماه می باشد.

برای اطلاع از ویزای کاری انگلستان، اینجا کلیک کنید.
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top