ویزای کاری کشور فنلاند

 فنلاند، از جمله کشورهای اروپایی می باشد. که رفاه اجتماعی و اقتصاد قدرتمند آن‌ باعث جذب افراد برای مهاجرت به این کشور شده. اولین قدم مهم در این مسیر، شناخت مشاغل موردنیاز فنلاند در سال 2020 و البته آماده‌سازی رزومه دقیق جهت دریافت جاب آفر معتبر می‌باشد.

یکی دیگر از مسائل بسیار مهم، مهاجرت و اخذ اقامت اروپا، برای بسیاری از افراد در نقاط مختلف جهان می باشد. در ادامه به بررسی قوانین، شرایط کار در فنلاند و البته راه‌های اخذ ویزای کار و اقامت فنلاند می پردازیم.

شرایط کار در فنلاند
از دیگر کشور حوزه اسکاندیناوی در اروپا می توان به فنلاند اشاره کرد. به دلیل عضو بودن در اتحادیه اروپا واحد پولی آن یورو می باشد. همچنین باید توجه داشت در سال‌های اخیر اتحادیه اروپا با بحران اقتصادی زیادی رو به رو شده است.  تنها کشوری  که طی این ماجرا کمتر مورد تاثیر واقع شده، فنلاند می باشد.


به دلیل صادرات خوب، اقتصاد در فنلاند برپایه ای محکم و استوار بنا شده است. کشور فنلاند به‌عنوان کشوری ایده آل برای زندگی و کار در اروپا شناخته شده. که با تکیه بر عدالت و برابری در آن می‌توان به آینده روشنی دست‌ یافت.
 در این کشور، زبان رسمی فنلاندی و سوئدی می باشد. به‌طوری‌که زبان رسمی 91 درصد از شهروندان فنلاندی و 5 درصد سوئدی می‌باشد.

باید بگوییم که به دلیل تعداد شرکت‌های بین‌المللی و فضایی که بر بازار این کشور حاکم است. اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند. برای بالا بردن احتمال قبولی جاب آفر و کار در این کشور، برای متقاضیان، مسلط بودن به زبان فنلاندی یک امتیاز مثبت به حساب می آید.

جمعیت این کشور حدود 5 میلیون نفر می باشد. و وسعت تقریبی 338 هزار کیلومترمربع، خود حوزه‌ها اشتغال زیادی را دارا می‌باشند. لذا فهرست مشاغل مورد نیاز فنلاند هرسال مانند سایر کشورها با ارزیابی دقیق بازار کار از سوی دولت ارائه می شود.
کارفرمایان اروپایی به شهروندان خود فرصت اشتغال می دهند. و سعی می کنند از استخدام نیروی کار خارجی دوری ‌کنند، اما توانمندی در حوزه شغلی موردنیاز هر کشور عامل جذب برای استخدام و اقامت اروپا خواهد بود.
در فنلاند مانند سایر کشورهای درجه‌یک اروپایی، قوانین محکمی در حمایت از نیروی کار وجود دارد که فارغ از هر ملیت و نژادی محیطی امن برای اشتغال به وجود آورده است. طبق قانون فنلاند ساعات کاری در هفته 38 الی 40 ساعت می‌باشد.

 

 

 

 

جاب آفر در فنلاند
پیش‌شرط اساسی برای ورود به بازار کار پویای فنلاند، دریافت پیشنهاد شغلی یا دعوت‌نامه کاری معتبر از کارفرمای فنلاندی است. آشنایی با شرایط کار و وضعیت استخدام در این کشور اهمیت بالایی برای افراد متخصص و البته فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بین‌المللی خواهد داشت. فاکتورهای اساسی موفقیت در این فرآیند، مدرک تحصیلی معتبر و البته رزومه شغلی می‌باشند که باید در راستای اثبات شایستگی و صلاحیت افراد به بهترین شکل تدوین شده باشند. فاکتور دیگری که برای برخی کارفرمایان جدا از تخصص و مهارت اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد سن متقاضی است. به‌طورکلی سن مدنظر کارفرمایان اروپایی حداکثر 40 سال است.
مهم‌ترین ویژگی‌های یک جاب آفر معتبر، علاوه بر دائمی و تمام‌وقت بودن این است که یکی از مشاغل مورد نیاز فنلاند باشد؛ به‌این‌ترتیب نیروی کار که صاحب یکی از این مشاغل باشد می‌تواند شانس بالایی برای کار در یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپا و جهان داشته باشد.

کارفرما هم بر اساس همین معیار در اولین مرحله از میان شهروندان اروپایی، و درنهایت از خارج از اروپا اقدام به جذب نیروی کار می‌کند. به این منظور کارفرما در یک نوبت سه‌ماهه در فنلاند آگهی استخدام خود را منتشر می کند. و در صورتی که موفق نشد  فرد موردنظر را بیابد در یک نوبت سه‌ماهه دیگر در اروپا آگهی استخدامش را ارائه می‌ دهد.
در صورت عدم موفقیت در استخدام نیروی کار فنلاندی یا اروپایی، کارفرما با کسب مجوز از سازمان کار فنلاند می‌تواند به جذب نیروی کار خارجی توانمند و شایسته بپردازد.

چگونگی یافتن کار در فنلاند
درصورتی‌که شغل شما در فهرست مشاغل موردنیاز فنلاند جای داشته باشد، می‌توانید با تدوین رزومه جامع و مطابق با استانداردهای استخدامی این کشور، فرصت کار در فنلاند را داشته باشید. شاید مهم‌ترین مزیت اخذ ویزای کاری که هرکسی را به در پیش گرفتن این مسیر ترغیب می‌کند، امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌باشد.
در حال حاضر از بهترین مؤسسات کاریابی در فنلاند می‌توان به موسسه کاریابی oikotie، موسسه کاریابی بارونا یا Kluuvi و موسسه کاریابی پلازا Kamppi اشاره کرد.

مشاغل موردنیاز فنلاند در سال 2021
همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، لازمه مهاجرت کاری به فنلاند، دریافت جاب آفری معتبر است. پیش‌نیاز این مهم وجود تخصص شما در لیست مشاغل موردنیاز فنلاند می‌باشد. مهم‌ترین مشاغل موردنیاز فنلاند در سال 2021 به شرح زیر می‌باشد:

 

 

معلم
مدارس در کشور فنلاند با امکانات رفاهی خوب و پیشرفته و مدرن مرکز توجه کشورهای دیگر قرار گرفته و نیاز به معلمان مجرب را بیش از پیش مورد نیاز خود قرار داده است. معلمان نه‌تنها در این کشور فرصت‌های اشتغال بسیار دارند، بلکه درآمد خوبی هم دارند یعنی معادل 3250 یورو در ماه.

پرستار
پرستاری رشته‌ای است که تقریباً در تمامی کشورهای جهان پرطرفدار است. با توجه به نیازسیستم بهداشت و درمان در فنلاند. پرستاران توانمند و مجرب فرصت های شغلی زیادی دارند. پرستاران در فنلاند به‌طور متوسط حدود 3000 یورو در ماه درآمد دارند.

مربی مهدکودک
شرایط مهاجرت کاری مربی مهدکودک با توجه به اشتغال حداکثری افراد درکشور فنلاند  و نیاز پدران و مادران کارمند به مربیان با تجربه برای کودکان‌شان، در وضعیت مطلوبی قرار دارد. مربی‌های مجرب که مسلط به زبان انگلیسی هستند قطعاً آینده کاری خوبی در فنلاند به‌موجب تقاضای بالای جامعه خواهند داشت.

 

 

 

 

 

                                                         

 

 

شرایط مهاجرت و زندگی در فنلاند را می توانید با استفاده از لینک زیر در پیج اینستاگرام ما مطالعه نمایید

                mohajerat-ielts     

 

 

 

 

 

 

رشته‌های مهندسی در حوزه ساخت‌وساز
ساخت‌وساز لازمه یک کشور پیشرفته جهت رشد اقتصادی هر چه بیشتر آن می‌باشد. لذا مهندسی در حوزه ساخت‌وساز مانند مهندسی عمران از مشاغل موردنیاز فنلاند خواهند بود.

برنامه‌نویس
فنلاند که مهد اصلی شرکت شناخته‌شده نوکیا است، به دلیل تکنولوژی بالا نیازمند متخصصان این حوزه خصوصاً برنامه‌نویسان خلاق و توانا می‌باشد. در حال حاضر حدود 7000 برنامه‌نویس در فنلاند مشغول به کار هستند که از درآمد و امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردارند.

حسابدار
تعداد بالای شرکت‌های داخلی و بین‌المللی در فنلاند تقاضا را برای حسابدران دقیق و حرفه‌ای افزایش داده. حسابداری علاوه بر وجود در فهرست مشاغل مورد نیاز فنلاند  با درآمد 4000 دلار در ماه یکی از پردرآمدترین مشاغل در این کشور به‌حساب می‌آید.

 

دیگر مقالات مرتبط:

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به یونان

مقالات مهاجرت به کانادا

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top