ویزای تحصیلی در فنلاند

از پر طرفدار ترین حوزه های تحصیل می توان به تحصیل در فنلاند، بورسیه تحصیلی در فنلاند و ادامه تحصیل در فنلاند اشاره کرد. این کشور یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد.  و دارای دانشگاه های معتبری است. در سال 2012 سیستم آموزشی این کشور به عنوان بهترین سیستم آموزشی دنیا معرفی شد. 

کیفیت بالای تدریس در فنلاند٬ توجه به نیاز جامعه و قراردادن تجارت و صنعت در مواد درسی و همچنین آموزش مهارت در کنار تئوری موجب شده که این کشور به یکی از کشورهای دانشجو پذیر تبدیل شود. همچنین یکی از دانشگاه های این کشور جزء صد دانشگاه برتر دنیا می باشد

11500 دانشجو در کشور فنلاند از بیش از 100 کشور دنیا مشغول به تحصیل هستند. برای تحصیل در فنلاند نیاز به دانستن زبان فنلاندی نیست و دانشگاه های این کشور بیش از 300 رشته به زبان انگلیسی ارائه می کند.

 فنلاند یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد. که در شمال اروپا واقع شده. از غرب با سوئد٬ از شمال با نروژ و از سمت شرق با کشور روسیه هم مرز است. این کشور از لحاظ وسعت هشتمین کشور در اروپا می باشد و همچنین از لحاظ جمعیت پراکنده ترین جمعیت را در بین کشورهای اروپایی داراست.

فنلاند دارای جمهوری پارلمانی است با دولت مرکزی که در پایتخت آن یعنی شهر هلسینکی قرار گرفته است. جمعیت این کشور 5.5 میلیون نفر می باشد که ازاین تعداد 90% آن به زبان فنلاندی و بقیه به زبان سوئدی و سایر زبان ها صحبت می کنند.

آب و هوای فنلاند

آب و هوا در فنلاند بسیار متغیر است و زمستان های آن بسیار طولانی و سرد می باشد. بالعکس تابستان ها در این کشور گرم و کوتاه می باشد. بطور کلی فنلاند را می توان کشوری 4 فصل نامید.

در تابستان ها معمولا روزها تا 20 ساعت بسته به نقطه ای که شهر در آنجا واقع شده نیز می رسد و شبها معمولا کوتاه می باشد. دمای هوا نیز در تابستان ها بین 20 تا 30 درجه می باشد.

زمستان در شهر های شمالی این کشور از نوامبر تا فوریه می باشد این در حالیست که در شهر های جنوبی تر مدت زمستان کمی کوتاه تر می باشد. همچنین در شهرهای شمالی در فصل زمستان شب قطبی روی می دهد زمانیکه خورشید همواره در آسمان است و غروب نمی کند. این پدیده در شمالی ترین نقطه فنلاند در زمستان 51 روز طول می کشد. فصل بهار و پاییز نیز در این کشور بسیار زود گذر می باشند.

اقتصاد فنلاند

بزرگترین بخش اقتصاد فنلاند را خدمات تشکیل داده و پس از آن نیز تولید و پالایش بیشترین بخش اقتصادی این کشور می باشد. مهمترین صنایع این کشور را برق٬ جنگل داری٬ مواد شیمیایی٬ ماشین سازی و هر نوع صنعتی که با فولاد در ارتباط باشد تشکیل می دهد.

چند حقیقت جالب در مورد کشور فنلاند
• دارای کمترین دولت شکست خورده در دنیا
• بهترین کشور برای مادران
• چهارمین رتبه جهان برای رفاه کودکانش
• یکی از بهترین کشورها در اجرای قانون
• یکی از 10 کشور دنیا برای تجارت
• دارای هفتمین سطح رفاه در دنیا
• چهارمین کشور در نوآوری
• یکی از شادترین کشورهای دنیا
• یکی از صلح آمیز ترین کشورهای دنیا

 سیستم آموزش در فنلاند

رایگان و از سن 7 تا 16 سالگی به طور اجبار می باشد. علاوه بر نداشتن شهریه دولت تمامی هزینه های دانش آموزان در این مقطع تحصیلی از جمله غذا و کتاب و سایر لوازم التحریر را می پردازد. مقاطع تحصیلی اجباری در فنلاند به زبانهای سوئدی و یا فنلاندی می باشد. که به انتخاب خانواده بستگی دارد و در دوران تحصیل نیز زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

بعد از به اتمام رسیدن دوره اجباری تحصیلات دانش آموزان در فنلاند. می توانند در صورت تمایل به مدرسه های علمی و کاربردی و یا دبیرستان بروند که از سن 16 تا 19 سالگی را شامل می شود. و جزء تحصیلات اختیاری می باشد.

در نهایت دانش آموزان می توانند به دانشگاه رفته و تحصیلات عالیه داشته باشند. لازم به ذکر است که کشور فنلاند امتحان ورودی برای دوره های لیسانس در دانشگاه قرار داده و معمولا اکثر رشته های دوره لیسانس به زبان فنلاندی می باشد.

دوره لیسانس در این کشور 3 سال٬ دوره فوق لیسانس 2 سال و دکترا نیز بین 3 تا 4 سال طول می کشد. دوره لیسانسیت نیز مانند دکترا می باشد با این تفاوت که، دوره لیسانسیت با شرایط کمتر و آسانتری مورد قبول واقع می شود.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top