بررسی موثرترین روش شخصی برای تقویت مهارت ریدینگ

با توجه به اینکه افراد برای یادگیری و تقویت مهارتهای مختلف با روش های متفاوتی به موفقیت دست پیدا می کنند، با آزمودن این روش ها می توانند موثر ترین روش شخصی برای خود را در تقویت مهارت ریدینگ پیدا کنند.  

روش اول:

یک تست کامل را در مدت زمان 60 دقیقه انجام دهید و بعد دلیل جوابهای اشتباه را پیدا کنید و آنها را دسته بندی کنید.

مثلا تعداد اشتباهات اسپلینگ یا اشتباهات مربوط به معنای لغات.

روش دوم:

یک تست کامل را بدون در نظر گرفتن محدودیت زمان60دقیقه ای انجام دهید. شاید در این روش یک تست کامل را در مدت زمان2ساعت انجام دهید.

شاید در این روش یک تست کامل را در مدت زمان 2ساعت انجام دهید. بعد از انجام تست جواب های اشتباه را پیدا کرده و آنها را دسته بندی کنید. حالا می توانیدتعداد جوابهای درست را با روش قبلی مقایسه کنید تا متوجه شوید اشکال کار از کجاست.

روش سوم:

یک متن ریدینگ را انتخاب و آن را در مدت زمان 20 دقیقه انجام دهید. بعد جوابهای اشتباه را پیدا کنید و آن هارا دسته بندی کنید. حالا می توانید تعداد جوابهای صحیح یکی از متون که با روش های فوق انجام داده اید مقایسه کنید.

روش چهارم: 

یک متن ریدینگ را انتخاب کرده و آن را بدون در نظر گرفتن محدودیت زمان 20 دقیقه ای انجام دهید.. بعد جوابهای اشتباه را پیدا کرده آنها را دسته بندی کنید. حالا می توانید تعداد جوابهای صحیح را با جوابهای صحیح یکی از متون که با روش های فوق انجام داده اید مقایسه کنید.  

روش پنجم:

یک نوع از انواع سوالات ریدینگ، سوالاتی که معمولا غلط جواب داده اید. مثلاNo, Yes, Not Given را انتخاب کنید و از تست های مختلف فقط همان سوالات را پاسخ دهید. و پس از هربار پاسخگویی به سوالات علت جوابهای اشتباه را ریشه یابی کنید.

این تمرین را به قدری تکرار کنید که تغییر در تعداد جوابهای صحیح حاصل شود.

روش ششم:

یک تست ریدینگ انتخاب کنید و در هنگام پاسخگویی به سوالات هرجا که لازم شد از دیکشنری استفاده کنید.با این روش می توانید مطمئن شوید مشکلات مربوط به ندانستن معنی لغات تا چه حدی برای شما جدی محسوب می شود.

روش  هفتم: 

یک متن ریدینگ را انتخاب کنید و بدون توجه به سوالات فقط سعی کنید، درک کلی خود از متن را بسنجید در صورت نیاز می توانید متن انتخابی را چندبار بخوانید.

بعد از خواندن متن حال می توانید براساس درکی که از متن پیدا کرده اید. سوالات را جواب دهید. و سپس جوابهای خود را با کلید سوالات که معمولا در انتهای کتابهای تست وجود دارد مقایسه کنید.

پس اگر احساس می کنید که با تست زدن های متوالی تغییر مثبتی در نمره ریدینگ شما حاصل نمی شود بهتراست تست زدن را متوقف کنید و با استفاده از روش های متنوع مانند روش های بالابه دنبال روشی موثر تر به جهت 

پیدا کردن ریشه مشکل و در نتیجه ارتقا نمره ریدینگ خود باشید.

 

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top