Fluency در لیسنینگ

روان صحبت کردن یا Fluency مختص مهارت اسپیکینگ نیست.

وقتی صحبت از روانی کلام به میان می آید تقریبا تمام داوطلبین بر این باورند که fluency مختص مهارت اسپیکینگ است.

Fluency در لیسنینگ:

اگر در مهارت لیسنینگ سرعت مکالمات انجام شده برای شما به حدی زیاد است که مجبور هستید. آن را متوقف کنید و یا دوباره آن را گوش کنید تا متوجه مفهوم شوید یا جواب را پیدا کنید. fluency شما در این مهارت نیاز به تقویت دارید. اگر فرد در هنگام صحبت کردن کردن قادر باشد بدون وقفه و یا بدون فکر کردن زیاد مفهوم مورد نظر را به شنونده منتقل نماید. همه ما به خوبی می دانیم که روانی کلام در اسپیکینگ امری مهم برای کسب نمره 7 و به بالا تلقی می شود.اما بسیاری از ما نسبت به اهمیت fluency در 3 مهارت لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ بی تفاوت هستیم.
تعریف fluency در اسپیکینگ یعنی قدرت بیان مفاهیم با سرعت روان و طبیعی، بدون تکرار های بیش از حد ، بدون وقفه های محسوس و بدون فکر کردن به مدت طولانی در هنگام صحبت کردن. باتوجه به اینکه این بحث به دفعات زیاد در مهارت اسپیکینگ مورد بررسی قرار گرفته است، در ادامه به تعریف fluency در سایر مهارت ها خواهیم پرداخت.

 

Fluency در لیسنینگ:

اگر در مهارت لیسنینگ سرعت مکالمات انجام شده برای شما به حدی زیاد است که مجبور هستید آن را متوقف کنید و یا دوباره آن را گوش کنید.

 

راهکار:

  • اول. خارج از محیط کلاس یا کتاب های آزمون آیلتس حتما به مقدار زیادی به انگلیسی شروع کنید.
  • دوم. برای درک مفاهیم ترجمه را کنار بگذارید. برای این کار با تمرین های ساده شروع کنید.

در هر زمانه ممکن به انگلیسی طبیعی گوش کنید بعنوان مثال در هنگام تماشای فیلم و یا گوش کردن به ترانه های انگلیسی که از ریتم تند برخوردار نیستند.اگر دوستی دارید که به زبان انگلیسی مسلط است، حتما با او به انگلیسی صحبت کنید. این کار باعث تقویت گوش های شما می شود. سعی کنید مفاهیم را به انگلیسی درک کنید. استفاده از تمرین های ساده مانند تمرین با کتابهای لیسنینگ که قبل تر با آنها کار کرده اید به هدف درک مفاهیم اصلی تمرینی بیار موثر است.

 

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top