ویزای تحصیلی فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای اروپایی منطقه اسکاندیناوی میباشد که جمعیتی حدود 6 میلیون نفر را در خود جای داده است. زبان های رسمی کشور فنلاند، فنلاندی و سوئدی می باشد. فنلاند در رتبه بندی جهانی رفاه اجتماعی، همواره جز کشورهای برتر بوده است. این شرایط فنلاند را به مقصدی مناسب برای دانشجویان تبدیل کرده است.

نکته قابل توجه این است که تحصیل تا سال 2017 در فنلاند رایگان بود ولی اکنون تحصیل در این کشور نیازمند پرداخت هزینه است. البته این هزینه نسبت به هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی کمتر است. همچنین شرایط پذیرش بدون مدرک زبان نیز در صورت داشتن دانش ریاضی در سطح دبیرستان از طریق آزمون آنلاین برای فرد فراهم خواهد بود. تحصیل در کشور فنلاند برای شما این امکان را فراهم می کند که زبان فنلاندی را نیز در طول تحصیل یاد بگیرید . هرچقدر سطح زبان فنلاندی شما بالاتر باشد، شهریه شما در سال های تحصیلی بعدی کمتر خواهد بود.

 

شروع سال تحصیلی در فنلاند
در کشور فنلاند سال تحصیلی به دو ترم پاییز و ترم بهار تقسیم می شود. هر سال تحصیلی چهار دوره آموزشی را شامل میشود. پس از اتمام هر دوره از دانشجویان آزمون گرفته می شود. به طور کلی سال تحصیلی در ماه سپتامبر آغاز می شود. برای اعزام شدن به فنلاند باید قبل از شروع سال تحصیلی و در زمان اعلام شده توسط دانشگاه، درخواست خود را ارسال کنید تا بتوانید مجوز شرکت در کلاس ها را بگیرید.

 

شرایط سنی تحصیل در فنلاند
فاکتور سنی یکی از فاکتورهایی است که در امر مهاجرت به فنلاند به آن توجه می شود. به طور کلی با توجه به شرایط دیگر و محدودیت و شرایط سنی تحصیل در فنلاند، متقاضیان مجاز به تحصیل هستند. به طور کلی محدودیت خاصی برای تحصیل در فنلاند وجود ندارد و مانند بسیاری از کشورها داوطلبان می توانند در هر سنی تحصیل خود را در فنلاند آغاز کنند.

کشورهای اروپایی به گپ تحصیلی اهمیت زیادی می دهد. این به این معناست که برای ادامه تحصیل در هر مقطع تحصیلی باید فاصله کوتاهی از اخذ آخرین مدرک تحصیلی متقاضی گذشته باشد تا بتواند برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا درخواست دهد. خوشبختانه برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند فاصله تحصیلی یا همان گپ تحصیلی اهمیت زیادی ندارد و در این مورد سخت گیری کمتری می شود و متقاضیان می توانند حتی با دارا بودن مقدار زیادی گپ تحصیلی برای اخذ اپلای فنلاند اقدام نمایند.

 

 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کشور فنلاند به سه زبان فنلاندی، سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. تحصیل به زبان فنلاندی رایگان و به زبان انگلیسی غیر رایگان می باشد. دانشگاه ها در فنلاند به دو نوع تقسیم می شوند:  نوع اول تمرکزشان بر آموزش های علمی و تئوری می باشد و نوع دوم دانشگاه هایی هستند که بر آموزش های عملی و دانش فنی افراد تمرکز می کنند.

نکته مهم: برای ورود به این دانشگاه ها نمره آیلتس 6 مورد نیاز است. همچنین شما اجازه 10 ساعت کار در هفته را دارید.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند همانند تحصیل در مقطع کارشناسی، به زبان های رسمی این کشور، یعنی فنلاندی و سوئدی ارائه می شود. تحصیل به این زبان ها در فنلاند رایگان است. شما به عنوان دانشجوی بین المللی می توانید به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید. جهت دریافت پذیرش در این مراکز آموزشی ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست. البته قابل ذکر است که ارائه مدرک آیلتس 6.5 می تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

کسی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند را دارد، باید بتواند مدرک تحصیلی کارشناسی به مدت حداقل 3 سال را نشان دهد. جهت دریافت پذیرش در این مقطع، شخص باید رزومه علمی قوی، مدرک زبان معتبر و همچنین سابقه کاری مرتبط با تحصیلات را ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویزای توریستی فنلاند اینجا کلیک کنید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top