هزینه آیلتس

مدرک آزمون آیلتس از رایج ترین و معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در سطح جهان می باشد. در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز مهاجرتی در خارج از کشور مدرک زبانی آیلتس تایید شده می باشد. و از این رو به انتخاب اصلی بسیاری از افرادی که برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور نیاز به ارائه مدرک زبان دارند. تایید شده است.

 سازمان IDP استرالیا که آزمون IELTS را در ایران و تعداد زیادی از کشور های جهان برگزار می کند. مبلغ معینی را جهت هزینه ثبت نام آزمون آیلتس اطلاع رسانی کرده است.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس99

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان تنها مرجع رسمی صادرکننده مجوز برگزاری آزمون‌ آیلتس. هزینه ای که متقاضیان باید برای ثبت نام در این آزمون بپردازند. را با توجه به قیمت ارز محاسبه و تعیین می کند. بخشی از این هزینه را موسسات برگزار کننده. به عنوان سود خود بر می‌دارند. و قسمت عمده آن به موسسه آی دی پی استرالیا تعلق می گیرد .

استاد حمیدی می فرمایند: 

در صورتی که داوطلبان هزینه ثبت نام آزمون آبلتس را پرداخت کرده باشند. اما قبل از رسیدن زمان برگزاری آزمون آیلتس مقدار هزینه آن تغییر کند. اگر آزمون با کاهش قیمت همراه باشد. مبلغ ما به تفاوت به داوطلبان پس داده می شود. و اگر افزایش قیمت داشته باشد. داوطلبان باید مبلغ ما به تفاوت را به حساب مرکز واریز کنند.

توجه داشته باشید که:

قیمت فوق بر اساس بخشنامه شماره 49953 تاریخ 5 آبان ماه 1399 سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون‌های بین المللی اعلام شده.

مشاوره پرداخت هزینه ثبت نام آزمون آیلتس 99:

همه متقاضیان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس. در سایت موسسه IDP استرالیا یک حساب کاربری داشته باشند. از تایم و محل برگزاری آزمون آیلتس خود داوطلبان باید اطلاع داشته باشند. بعد از این مراحل نوبت به پرداخت هزینه آزمون IELTS می رسد. که از طریق کارت اعتباری بین المللی هم می توان  پرداخت کرد. اما از آنجا که برای افراد مقیم داخل کشور پرداخت مستقیم ارزی کاری سخت می باشد و ممکن نیست. داوطلبان می توانند پس از رزرو آزمون جهت پرداخت هزینه به سایت مرکز برگزاری آزمون انتخابی خود در ایران مراجعه کنند. 

بعد از پرداخت هزینه آزمون آیلتس و شرکت در آن. تمام شرکت کنندگان این آزمون در ایران می توانند حدود دو هفته بعد از زمان برگزاری آزمون آیلتس. با مراجعه به سایت IDP نتایج آزمون خود را مشاهده نمایند . شرکت در آزمون IELTS 2020 هزینه زیادی برای داوطلبان ایرانی به همراه دارد.  توصیه می شود داوطلبان با آمادگی کامل در جلسه امتحان خویش حضور پیدا کنند.

 

سوالات متداول

1-  هزینه آزمون آیلتس را چه سازمانی تعیین می کند ؟

 هزینه آزمون آیلتس توسط موسسه IDP استرالیا تعیین می شود. که سازمان سنجش معادل آن را به ریال محاسبه و تعیین می کند. که مقدار این هزینه در متن مقاله اطلاع رسانی شده است .

2-  هزینه آزمون آیلتس چه میزان است ؟

 هزینه آزمون آیلتس معادل کشور ایران 220 دلار می باشد. که این مقدار با نوسانات نرخ ارز تغییر کرده و آخرین مقدار ریالی آن در متن مقاله اطلاع رسانی شده است.

 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top