آزمون تافل چیست

 آزمون زبان خارجی (TOEFL) یک آزمون استاندارد برای ارزیابی توانایی زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان می باشد. و برای افرادی است که به ادامه تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده امریکا علاقه مند می باشند. آزمون تافل برای تعداد زیادی از مؤسسات علمی و دانشگاه های دنیا قابل قبول می باشد.  تافل در کنار آیلتس یکی از 2 آزمون بزرگ زبان انگلیسی در سطح جهان می باشد. 

تافل
از دیگرآزمون های ثبت شده سازمان خصوصی خدمات آزمون های آموزشی (ETS) این آزمون می باشد. که طراحی آزمون و مدیریت آن را بر عهده دارد. 
این سازمان علاوه بر برگزاری آزمون تافل و اعلام نتایج آن به شرکت کنندگان. نتیجه حاصل از آزمون را برای مؤسسات آموزشی و دانشگاه های مورد نظر. شرکت کنندگان ارسال می کند.
 
انواع تافل
آزمون تافل دارای 3 گونه امتحانی متفاوت شامل آزمون کتبی (PBT)٬ آزمون کامپیوتری (CBT) و آزمون اینترنتی (iBT) می باشد.
آزمون کتبی تافل برای اولین بار در سال 1964 برگزار گردید و درحال حاضر و پس از پیدایش آزمون اینترنتی تنها در مراکز مشخصی برگزار می شود.
 
 
آزمون کامپیوتری تافل:
آزمون کامپیوتری تافل در سال 2006 با آزمون اینترنتی جایگزین شد. و نمرات آن فاقد اعتبار می باشد. آزمون اینترنتی تافل با فراهم آوردن روشی جامع و دقیق. مهارت های چهار گانه زبان شامل مهارت های خوانش٬ شنیداری٬ گفتاری و نگارش را مورد ارزیابی قرار می دهد. در این روش توانایی زبانی شرکت کنندگان در مقیاسی از نمره 120 سنجیده می شود. لازم به ذکر است. که مدرک آزمون بین المللی تافل از تاریخ صدور آن به مدت 2 سال معتبر خواهد بود.
 
نحوه برگزاری آزمون TOEFL
آزمون تافل در ایران اینترنتی برگزار می‌ گردد. البته توجه داشته باشید. که داوطلبین برای شرکت کردن در این آزمون باید به یکی از مراکز مورد تایید مراجعه فرمایید. مدت زمان این آزمون معمولا سه ساعت و نیم خواهد بود. بعد از اتمام دو ساعت از آزمون و تمام شدن پارت Listening. داوطلبان در این آزمون یک فرصت ده دقیقه‌ای برای استراحت خواهند داشت.
اطلاع داشته باشید. که تمامی مراحل آزمون به‌صورت مجازی و اینترنتی صورت می گیرد. بلعکس آزمون آیلتس. که بخش مکالمه آن در روز دیگری جداگانه از آزمون اصلی برگزار می‌گردد. اما بخش Speaking تافل در یک روز با سایر بخش‌ها انجام می شود. و نتیجه آن بعد از بررسی به شما اعلام می‌شود.
 

دیگر مقالات مرتبط:

مقالات لیسینینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ

مقالات رایتینگ
مقالات عمومی آیلتس
نظرات و توصیه های امتحانی
نمونه امتحانات آیلتس سراسرجهان

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top