نتایج آزمون آیلتس

نتایج آزمون آیلتس نتیجه‌ی امتحان شما در یک کارنامه و فقط به شخص متقاضی در امتحان تحویل داده می‌شود. در این کارنامه نمره‌ تمامی مهارت‌های شما به تفکیک نمایش داده شده است. نمره شما در امتحان آیلتس با توجه به میانگین نمراتی که شما در تمامی مهارت‌های این امتحان بدست آوردید، ارزیابی می شود و به صورت یک نمره بین 0 تا 9 به دست می‌آید.

 
 

ارسال کارنامه آزمون:
بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس تصمیم دارند بعد از دریافت کارنامه‌ی خود از مراکز مجاز امتحانی نسبت به ارسال این نتیجه برای دانشگاه‌های و یا سفارت‌های مورد نظر خود نیز اقدام کنند. برخی مراکز امتحانی پس از آماده شدن کارنامه‌ی شما، معمولا دو هفته بعد از آزمون، این کارنامه را برای تعدادی از محل‌های مورد نظر شما به طور رایگان ارسال می‌کنند، پس یکی از گزینه هایی که شما می‌توانید در هنگام انتخاب مراکز آزمونی خود ،مد نظر بگیرید این گزینه است. و اگر تعداد مقصد‌های ارسالی شما بیش از تعداد مجاز مشخص شده آن مراکز باشد ،شما قادر خواهید بود با پرداخت مبلغی این کار را انجام داده و کارنامه خود را برای مکان‌های مورد نظر خود ارسال نمایید.

آیا می‌توان به نمره آیلتس اعتراض کرد؟
در مواردی پیش آمده است که افرادی بعد از شرکت در آزمون آیلتس نسبت به نمره دریافتیشان اعتراض داشته و درخواست رسیدگی به این نتیجه را داشته اند. این موضوع اصلا پیچیده و بدون راه‌ حل نیست و نبوده است.با مراجعه به مرکزی که در آنجا در آزمون آیلتس شرکت کرده‌اید میتوانید فرم مربوطه را پر کرده و درخواست خود را ثبت کنید، درخواست اعتراض به نمره برای تمامی بخش‌ها مجاز است.
یکی از موارد مهم این است که شما برای ثبت اعتراض خود باید مبلغ 176 دلار استرالیا را پرداخت کنید ودر صورت صحیح بودن اعتراض شما ،این مبلغ به شما برگردانده خواهد شد،اما در صورتی که نتیجه اولیه درست بوده باشد و اعتراض شما بی‌دلیل باشد، این مبلغ به هیچ وجه قابل استرداد نیست. 

نحوه استعلام نمره‌ آزمون:
سیستم استعلام نمره‌ آیلتس به طور انحصاری فقط در اختیار دانشگاه‌ها و موسساتی است که در لیست این سازمان به ثبت رسیده‌اند.این مساله یک سیستم امن را ایجاد کرده که تنها به کسانی که مجوز دیدن این نمرات را داشته باشند اجازه‌ی ورود داده میشود.یکی از نقاط قوت امتحان آیلتس است همین است که اطلاعات آزمون شما کاملا محفوظ می‌ماند.

 

دیگر موارد مرتبط

مقالات لیسنینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات ریدینگ
مقالات رایتینگ
مقالات عمومی ایلتس

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top