17 توصیه اساسی در اسپیکینگ آیلتس

17توصیه اساسی از استاد حمیدی برای گرفتن نمره 7 به بالا در اسپیکینگ آیلتس

 

گرفتن نمره 7 اسپیکینگ آیلتس ساده ترین کار و قاعده مندترین پروسه در آمادگی آزمون آیلتس می باشد.
اگر به خوبی برای آزمون آماده شوید و حسابی برای بخش های مختلف خود را آماده کنید بدون شک نمره 7 را کسب خواهید کرد.
حتمن قبل از خوندن نکات اسپیکینگ آیلتس مقاله معرفی IELTS Speaking را بخوانید تا با تمام بخش های اسپیکینگ آیلتس به خوبی آشنا شوید.

1از حفظی پاسخ دادن اجتناب کنید، سعی کنید فی البداهه صحبت کنید خلاق باشید. در نظر داشته باشید اگر برای آزمون و تاپیک ها آمادگی خوبی داشته باشید قطعا نمره بسیار خوبی خواهید گرفت.

2. اکثر زبان آموزان ایرانی از نداشتن تلفظ مناسب رنج می برند، سعی کنید روی تلفظ خود کار کنید و برای گرفتن نمره خوب به تلفظ مناسب نیاز دارید. تلفظ درست شامل استرس کلمات و جملات و همچنین اینتونیشن می شود. هر کلمه ای که یاد می گیرید بارها صوت آن را بشنوید و تکرار کنید تا تلفظ صحیح ملکه ذهنتان شود.

3. حتمن باید لیست کلماتی را از پیش آماده کنید تا در آزمون اسپیکینگ آیلتس از آنها استفاده کنید. کلمات را به صورت موضوعی برای بخش یک و سه و به خصوص بخش دو یاد بگیرید به استفاده کردن از آنها عادت کنید. سعی کنید لغات را طوری یاد بگیرید که همه نکه زبانتان باشد و هر وقت لازم داشتید آن ها را استفاده کنید. هر چه از کلمات بهتر سطح بالاتری استفاده کنید در نمره شما تاثیر بهتری می گذارد.

 4. به قدر کافی در زمینه گرامر و ساختار آمادگی داشته باشید. چندین ساختار پیچیده را برای خود در نظر بگیرید و در استفاده کردن از آن تبهر کسب کنید. همچنین دانستن تمام زمان در زبان انگلیسی لازم و واجب هست. از استفاده ساختار های ساده و دمه دستی سعی کنید بپرهیزید و عادت به استفاده درست از ساختارهای پیچیده کنید تا نمره خوبی کسب کنید.

 5. در هنگام آزمون اسپیکینگ آیلتس به سقف یا زمین زل نزنیدو تا می توانید طبیعی برخورد کنید، گرچه به نظر آزمون آیلتس است و رسمی است اما اگر از بالا به آن نگاه کنید می بینید که یک مکالمه ساده روز مرست ، بنا بر این سعی کنید به ممتحن نگاه کنید و با او صحبت کنید.

 6. گاهی داوطلبان اسپیکینگ آیلتس در جلسه آزمون حرفه های بی ربط می زنند، مثلا اینکه شما استرس دارید ارتباطی به ممتحن ندارد. مودب باشید و دوستانه برخورد کنید.

 7. ممتحن آدم فضایی نیست و آزمون آیلتس هم ساده ترین آزمون در جهان هست حداقل بخش اسپیکینگ آن که با کمی تمرین و آشنایی کامل با آن می توان بهترین نتیجه را گرفت. قطعا برای آمادگی آیلتس به کلاس رفتید یا بارها آزمون ماک شرکت
کردید، در نظر داشته باشید که اکثر غریب به اتفاق ممتحنین آیلتس مدرس هستند، سعی کنید او را استاد خود فرض کنید تا استرس شما از بین برود.

 .8برای اینکه استرس کمتری داشته باشید، کمی زودتر به محل برگزاری اسپیکینگ خود مراجعه کنید کمی آن جا بشینید و به اطراف نگاه کنید تا انجا برایتان آشنا شود حتی کمی قدم بزنید و آب بنوشید با این کار استرس دیر رسیدن ندارید با فضا آشنا می شوید و استرس شما کاسته می شود.

 .9در هیچ بخش از اسپیکینگ آیلتس نباید به صورت بله یا خیر و یا تک کلمه ای به سوالات پاسخ داد سعی کنید یاد بگیرید چه طور جواب های خود را گسترش دهید. شما در این بخش از آیلتس قرار دارید تا دانش زبانی خود را نمایش دهید.

10. در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس یک دقیقه فرصت دارید تا برای پاسخ دادن آماده شوید. از یک دقیقه خود به خوبی استفاده کنید. از نوشتن جملات و عبارات طولانی بپرهیزید و سعی کنید کلمات کلیدی را بنویسید، هنگام نوشتن کلمات و عبارات سعی کنید به نظم و ترتیب بنویسید تا گیج نشوید و بعدآ بتوانید از آن استفاده کنید.

11. در بخش دوم اسپیکینگ آیلتس به هیچ وجه از روی برگه خود نخوانید بلکه گهگداری برای یاد آوری به آن نگاه بیاندازید.

12. در دو دقیقه بخش دوم اگر ایده هایتان تمام شد و هنوز وقت داشتید حتمن به سوالات و bullet point نیم نگاهی بیاندازید تا بتوانید بیشتر توضیح دهید، اگر این کار را هم کردید و باز هم وقت اضافه اوردید و ایده ای برای حرف زدن نداشتید میتوانید خاطره مرتبطی یا مثالی مرتبط با موضوع را بیان کنید.

13. گاهی داوطلبین به قدری در ذهن خود برای پاسخ دادن هول میشوند و مشغول مرور کردن کلمات و عبارات و ساختار ها هستند که به خوبی تمرکز نمیکنند و به ممتحن گوش نمی کنند. شما این کار را نکنید با دقت به سوالات گوش دهید و همان چیزی را پاسخ بدهید که ممتحن میپرسد.

14. برای بخش سوم از شما نتظار میرود که مفصل به سوالات پاسخ دهید حصابی زبان انگلیسی خود نشان دهید، اگر آدم بی سوادی هستید و یا آدم بی اطلاعاتی هستید و یا کم حرف هستید و حرفی برای گفتن ندارید این مشکل شماست باید سعی کنید با خواندن روزنامه و تماشای فیلم و برنامه های تلوزیونی و خواندن مجلات و … دانش خود را بالا ببرید تا بتوانید حرف برای گفتن داشته باشید.

15. در بخش اسپیکینگ آیلتس نظرات شخصی شما هیچ اهمیتی ندارد چه بسا ممتحن اصلا به محتوای حرف شما اهمیتی ندهد بنابراین فیلسوف نشوید و ایده های فضایی از خود ندهید که مثلا به قول خود ممتحن بداند که چه آدم خفنی با سوادی هستید ،روی تلفظ، روان صحبت کردن، درستی و قابل فهم بودن و ساختارها تمرکز کنید.

16. اگر بتوانید چندین idiomatic expression موضوعی را یاد بگیرید و در شرایط لازم استفاده کنید قطعا در گرفتن نمره بهتر به شما کمک زیاد می کند.

 .17اگر چیزی را متوجه نشدید یا نیاز به کمک داشتید نه هول شوید و نه بترسید و خجالت نکشید و سوال بپرسید ممتحن یک بار میتواند سوال را برای شما تکرار کند، اگر کلمه ای را بلد نیستید می توانید موضوع را بگویید اما انتظار نداشته باشید که ممتحن معنای کلمه ای که نمیدانید را بگوید.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top