در کدام سنتر امتحان ایلتس بدم

آیا سنتر ایلتس در نمره شما تاثیر می گذارد؟

این مقاله توسط استاد حمیدی گفته شده است و مطلاعه کردن این مقاله فقط چند دقیقه زمان میخواهد.

  • سنتر های مختلف ایلتس

اگر هدف شما ازمون  ایلتس هست قطعا یکی از دغدغه های شما سنتر آزمون می باشد. و بهترین این سنتر ها در کجا هستند؟

با سرچ کردن در گوگل و سایت های مربوطه مطمئنا نوشته های متفاوتی را خواهید خواند. و سوال های بیشتری در ذهنتان خواهد آمد. :

  • آیا سنتر ایلتس در نمره من تاثیر دارد؟
  • آیا سنتری که در آن آیلتس برگزار می شود کیفیت مناسب صوتی را فراهم می کند؟
  • کدام سنتر اگزمینر خوش اخلاق و  نمره دهی خوب دارد؟
  • در ایران آیلتس دادن اشتباه است؟
  • IDP نمره نمی دهد British Council نمره دهی بهتری دارد؟
  • مکان برگزاری آزمون جای مناسب با نور پردازی خوب و بی سرو صدا باشد؟
  • امکانات رفاهی مکان برگزاری آزمون به چه نحوی است؟
  • نحوه برخورد و اطلاع رسانی و سنتر با من چگونه است؟ و....

​اگر سایت های مختلف را مطالعه می کنید نوشته های ضد و نقیض زیادی را مشاهده خواهید کرد. که صحت ندارد و باعث تعجب می شود. و نمی توانید تصمیم بگیرید کدام سنتر را انتخاب کنید.

در این میان بسیاری از موسسه ها هستند که با استفاده از تبلیغات و شروع کردن به کوبیدن موسسه های دیگر سعی در پیشرفت سنتر خود دارند و در نظر خودشان در عرصه رقابت هستند.

سنتر آیلتس در ایران؟

با مراجعه به سایت سنجش سنتر های مجاز بین المللی ایلتس در ایران را مشاهده خواهید کرد. اما شما زبان آموزان کاری به آن سایت ندارید تنها سایت مورد قبول ما IDP می باشد. اما با توجه به یک سری از دلایل ها و شرایط ها سنتری که زیر نظر British Council ld می باشد در ایران موجود نمی باشد.

  1. آیلتس تهران(IELTS TEHRAN)
  2. ایرسافام(Irsafam-Tehran)
  3. دانشگاه آزاد اسلامی(Islamic Azad University-Tehran)
  4. موسسه پارسیان(IELTS Tehran-Persian Virtual Communication House)
  5. عصر دین و دانش(ADD TEHRAN)
  6. پروشات(IELTS TEHRAN-PROSHOT LANGUAGE ACADEMY) 

باید این را هم اضاف کرد که آزمون های آیلتس UKVI فقط زیر نظر ایرسافام می باشد.

کدام سنتر آیلتس ثبت نام کنیم؟

در این قسمت استاد حمیدی به بخش هایی از سوالات شما که ممکن است بسیاری از زبان آموزان آیلتس ندانند و از طریق زور به آنها فهمانده اند پاسخ بدهد

 آیا سنتر آیلتس در نمره من تاثیر دارد؟
خیر، نمره مهارت رایتینگ کاملا جداگانه داده می شود. و همچنین در مهارت لیسنینگ و مهارت ریدینگ تفاوتی ندارد. تنها مهارت اسپیکینگ می باشد که امکان دارد زیر نظر سنتر یا ممتحن آیلتس باشد که آنچنان تفاوتی ایجاد نمی کند.  
اما اگر دنبال این هستید که شانس و اقبال را در نمره خود دخیل کنید توصیه استاد حمیدی به شما این هست که روش دیگری را برای گذراندن زندگی خود انتخاب کنید.به حدی تمرین و تکرار کنید که دیگر نیازی  به دنبال شانس و اقبال ، دعا و نذر و نیاز و التماس به خدا نداشته باشید.

به طور مثال بی شک اگر نمره مهارت اسپیکینگ شما 8 باشد هر شخص غیر ممتحن آیلتس خواهد فهمید که نیم نمره ممکن است سلیقه ای باشد. همچنین اگر نمره شما 7 باشد نگران نیم نمره شانسی نباشید. استاد حمیدی می گوید بیشتر وقت ها زبان آموزانی را داشته ام که فکر نمیکردم بتوانند نمره اسپیکینگ 6.5 به بالا بگیرند و همه آنها با ناباوری تمام موفق به کسب نمره 7 اسپیکینگ شده اند.

آیا سنتری که در آن آیلتس برگزار می شود کیفیت مناسب صوتی را فراهم می کند؟

بله، با رقابت عظیمی که بین سنتر های آیلتس می باشد مخصوصا در تهران کیفیت تمامی سنتر ها بالا رفته و از هدفون استاده می کنند. با وجود اینکه در سال های قبل در سالن های بزرگ سنتر آیلتس با بلدگو های غیر استاندارد آزمون ها را برگزار می کردند.

کدام سنتر اگزمینر خوش اخلاق خوب نمره دهی دارد؟

گاهی اوقات از بسیاری از زبان اموزانم شنیده ام که ممتحن سنتر آیلتس اخلاق و رفتار خوبی نداشته و اجازه صحبت کردن به زبان آموزان را نمی داده است یا دلایلی نظیر اینها. به این حرف های پوچ اهمیت ندهید.

اصلا اگزمینر شما بدخلق ترین اگزمینر در دنیا ، اگر شما به خوبی تمرین کرده باشید و کاملا آماده باشد و انگلیسی بسیار خوب صحبت کنید در بخش مهارت اسپیکینگ بسیار ساده است پس دیگر برای متقاضیان ایلتس نباید تفاووتی داشته باشد که ضبط صوت سوال می پرسد یا بد اخلاق ترین اگزمینر دنیا. اگر مشکلی دارید به ازمون ایلتس و سنتر هیچ ربطی ندارد بلکه باید روی اعتماد به نفس خود کار کنید و استرس خود را از بین ببرید.

در ایران آیلتس دادن اشتباه است؟

شما چه در ایران ازمون بدهید چه در بورکینافوسو هیچ تفاوتی ندارد . موفیتتان در ازمون را مدیون 3 موارد ذکر شده در زیر هستید. :

  1. تقویت مهارت های زبان انگلیسی و دانش زبانی
  2. شناخت دقیق ساختار آزمون آیلتس
  3. تمرین بسیار روی سوالات آمادگی برای انواع سوالات.

اگر این 3 موارد توصیه شده استاد حمیدی را انجام بدهید دیگر چه در ایران امتحان بدهید چه در هرکجای دنیا.

IDP نمره نمی دهد British Council نمره دهی بهتری دارد؟

از آنجایی که می دانید مهارت ریدینگ و لیسنینگ هیچ تفاوتی ندارد کلا 40 سوال دارد و در هرکدام از مهارت ها  نسبت به تعداد سوالاتی که پاسخ می دهید اتوماتیک وار نمرع دریافت می کنید.

و در بخش مهارت رایتینگ و اسپیکینگ هم همچنان هیچ تفاوتی ندارد. 

مکان برگزاری آزمون جای مناسب با نور پردازی خوب و بی سرو صدا باشد؟

ممکن است این موضوع مهم باشد اما خب سنتر آزمون ایلتس نزدیک به مکان های آهنگری نیست که بخواهد تمرکز شما بهم بریزد. بیشتر وقت ها ازمون ایلتس در هتل ها برگزار می شود که تمامی آن ها شرایط مناسبی دارد.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top