ویزای سرمایه گذاری آلمان

سرمایه گذاری در آلمان، کشوری با اقتصاد قدرتمند : کشور آلمان با نام رسمی جمهوری آلمان در قاره اروپا قرار میگیرد. برلین پایتخت المان است که تقریبا همه شما ان را میشناسید. برلین یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک مرز مشترک دارد. در شرق با کشور لهستان و با جمهوری چک و همچنین با اتریش و سوئیس در جنوب مرز مشترک دارد. کشورهای فرانسه، لوکامزبورگ، بلژیک و هلند در غرب کشور المان واقع شده اند.

 

 

 

 

 

 

کشور المان به دلیل  توسعه و پیشرفت در صنعت های متفاوت تا به امروز به عنوان مرکز اقتصاد و تکنولوژی درقاره ی سبز شناخته میشود و داشتن اقتصاد قوی یکی از دلایلی بوده که همیشه سرمایه گذاران مختلف در کل جهان به این کشورتوجه زیادی در هنگام سرمایه گذاری دارند و یکی از راه هایی که هواداران زیادی برای مهاجرت به این کشور دارد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هست. آلمان از دهه 50 میلادی و بعداز جنگ جهانی دوم تلاش کرده است صنعت های مختلف خود را بهبود ببخشد.  کشور المان در حال حاضر یکی از بهترین کشور های اروپا در عرصه های اقتصاد و صنایع می باشد. یکی از دلایلی که سرمایه گذاران خارجی به کشور المان جذب میشوند این است که این کشور با قرار دادن شرایط ویژه برای سرمایه‌گذاران موجب شده که زندگی بهتری را تجربه کنند. بعضی از این تهسیلات شامل ا خذ اقامت دائم و تابعیت آلمان برای سرمایه‌گذاران میباشد.

 آلمان در دهه های اخیر قادر شد صنایع خودروسازی خود را طوری توانمند سازد که شرکت های ماشین سازی این کشور مثل شرکت‌های بی ام و، بنز، آئودی و فولکس واگن به همراه شرکت‌های زیر مجموعه آنها از معروف ترین شرکت های ماشین سازی در جهان باشند که اغلب مردم در سراسر جهان انها را میشناسند. فرد سرمایه‌گذار در کشور آلمان میتواند  با تاسیس نمایندگی‌ هایی ازاین شرکت‌ها شروع به گرفتن تابعیت آلمان کند. حال میخواهیم شما را با راه های مختلف سرمایه گذاری در المان و همچنین با شغل هایی که  در این کشور بازارکار مناسب دارند اشنا کنیم. علاوه بر این میخواهیم درباره ی شغل هایی که کشور المان به ان نیاز بیشتری  دارد اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه شوید.

دلیل اینکه سرمایه گذاری در آلمان  برای شما مناسب است چیست؟

برای  اینکه بتوانید سرمایه گذاری موفقی در المان داشته باشید لازم است که اطلاعات های مناسبی در زمینه این کشور بدست اورید. همان طور  که می دانید آلمان یکی از اعضای اتحادیه اروپا میباشد و  جزء یکی از 26 عضو قرار دارد شنگن می باشد و کسانی که تابعیت این کشور را دارند اجازه سفر بدون هیچ محدودیتی به 25 کشور دیگر عضو این معاهده را دارند.

 علاوه براین آلمان از ان دسته کشورهایی است که به شهروندان خود بسیار توجه میکند و برطرف کردن خواسته ها و مشکلات انها همیشه در راس کار های خود قرار داده است. برای مثال برای اسانی رفت وامد شهروندان این کشور، خدمات حمل و نقل عمومی خیلی متفاوتی در آلمان وجود دارد  تا ساکنان این کشور در رفت وامد ها دچار سختی نشوند.

 قابل تحسین است که در شهرهای مختلف این کشور دوچرخه‌های  متفاوتی برای رفت وامد راحت تر برای شهروندان وجود دارد که مورد استفاده انها قرار میگیرد  و هزینه های که در ازای استفاده از این دوچرخه ها دریافت میکنند خیلی ناچیز است. باید بگوییم که یک سرمایه‌گذار باید درباره کیفیت زندگی و اقتصاد کشور مورد نظر خود اطلاعاتی را کسب کند، درحال حاضر میخواهیم به بررسی این اطلاعات بپردازیم.

ایا از شرایط زندگی در المان اطلاعی دارید؟ 

میدانید که آلمان به زندگی و سطح رفاه شهروندانش بسیار توجه میکند، این کشور امکانات ویژه و بسیاری را برای  افراد جامعه قرار داده است تا به راحتی بتوانند زندگی خوبی را در کشور المان تجربه کنند. به طور مثال هزنیه تحصیل در المان کاملا رایگان است و دانش‌آموز نیاز نیست حتی یک یورو پرداخت کند .

علاوه براین برای رفاه مسافران این کشور سطح کیفیت جاده‌ها بسیار افزایش داده شده است و در بعضی موارد به دلیل سطح بالای کیفیت جاده ها  در این کشور شما حتی سطح جاده را هم حس نخواهید کرد. از طرفی اجباری بودن بیمه درمانی در المان یکی دیگر از مزایا زندگی در این کشور است.

فرصت های شغلی زیاد ی که در کشور آلمان قرار دارد موجب  شده است تا کشور آلمان سالانه تقاضای  نیروی کار با مهارت را داشته باشد. از طرفی هزینه زندگی در آلمان نسبت به خیلی از دیگر گشورهای اروپایی مثل اتریش بسیار کمتراست.

شرایط اقتصاد آلمان چگونه است؟

 بزرگترین اقتصاد اروپا متعلق به المان است. علاوه بر این در قسمت تولیدات ناخالصی نیز چهارمین رتبه اروپا را به خود اختصاص میدهد. المان یکی از تاسیس کنندگان اتحادیه اروپا و ارز یورو میباشد. در قدیم یک رخداد به نام انقلاب صنعتی رخ داد و بعد از آن آلمان همیشه به عنوان یکی از صنعتی‌ترین و البته برترین کشورها در عرصه ی رشد اقتصادی شناخته میشود.

اقتصاد سرمایه گذاری  خیلی  مورد توجه  کشور المان قرار دارد و این نکته ای است که شما هنگام سرمایه گذاری باید به ان توجه کنید که در آینده با  ضررو زیان مالی رو به رو نشوید . البته  در المان هم مثل بقیه کشور ها شما باید به صورت سالانه به این کشور مالیات بپردازید.

شرایط مالیات در کشور المان چگونه است؟

بهتر است به مقدارمالیاتی که شرکت‌ها در کشور آلمان در چند سال اخیر می پردازند توجه کنیم . در آلمان مقدار مالیات چندین سال است که تغییر نکرده است است. نرخ مالیات در سال 2006و 2007 تقریبا 40 درصد بوده است . ولی در سال‌های 2008 تا 2012 به کمتر از 30 درصد کاهش یافته است. سپس از سال 2013 تاالان نرخ مالیات شرکت‌ها به صورت سالانه بر روی 30 درصد میباشد و تغییری نکرده است است که نشان دهنده ی  اقتصاد ثابت و پایدار این کشوراست.

 

مزایای سرمایه‌گذاری در آلمان چیست؟

با توجه به نکاتی که قبلا گفته شد با سرمایه گذاری در آلمان میتوانید امتیازات زیادی را کسب کنید . برای مثال برای شما این شرایط را ایجاد میکند که بعداز  8 سال اقامت دائم و تابعیت این کشور را بتوانید بگیرید. علاوه بر این بهتر است بدانید که پاسپورت آلمان به عنوان یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های در سراسر دنیا شناخته میشود به جز این برای افزایش وسعت کسب‌وکار خود در آلمان این امکان را دارید تا بتوانید به کشورهای مختلف جهت گسترش زمینه کاری خود سفر کنید. این کشور کانون تجارت اروپا است وهمین امر  باعث شده تا شرکت‌های مختلفی در این کشور دفاتر متعدد نمایندگی ایجاد کنند تا شما برای ارتباط کاری با شرکت‌های مد نظر خود، مجبور نباشید تا دائما در حال سفر باشید.

سرمایه گذاری در آلمان دارای مزایا متنوعی می‌باشد. اما مهم‌ترین مزیت آن امکان همراهی خانواده سرمایه‌گذار با فرد در طول اقامت است. فرد درخواست کننده میتواند از زمان دریافت اقامت آلمان خانواده و افراد تحت تکفل خود را به این کشور ببرد. اگرچه برای فرزندان خانواده محدودیت سنی کمتر از 18 سال در نظر میگیرند.

 

چرا دریافت تابعیت آلمان مهم است؟

با توجه به مطالبی که گفته شد، کشور آلمان یکی از اعضای پیمان شنگن است و شما با گرفتن تابعیت آلمان اجازه خواهید داشت تا برای اخذ ویزای شنگن اقدام بفرمایید ویزای شنگن این اجازه را به  شما میدهد تا بتوانید به اسانی  به کل کشور های اعضای این پیمان مسافرت کنید وتایم زیادی را برای گرفتن ویزای کشوری که میخواهید به ان سفر کنید صرف نکنید. علاوه بر این سرمایه گذاری در آلمان و گرفتن تابعیت کشور المان این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید از امکانات متنوعی که در اختیار شهروندان این کشورقرار میگیرد استفاده کنید. روش های متنوع گرفتن اقامت موقتی و سپس دائم و تابعیت کشورالمان روش  متفاوتی مانند  گرفتن ویزای کار وجود دارد؛ .ولی سرمایه گذاری در آلمان از سخت ترین و روشی با قاعده  می باشد که شما به جز گرفتن تابعیت این کشور میتوانید مقدار  سرمایه خود را هم افزایش دهید . هم اکنون به شناخت راه های متفاوت سرما‌یه‌گذاری در کشور المان میپردازیم.

کارآفرینی؛ از برترین روش های سرمایه گذاری در کشور آلمان

کارآفرینی و به وجود اوردن کسب و کار یکی از راه‌هایی است که یک شخص جهت سرمایه گذاری در آلمان میتواند ان را انتخاب کند. برای کارآفرینی در کشور المان شما دو روش دارید. روش اول این است که با راه های متفاوت وارد کشور المان شوید و در این کشور اقدام به کارآفرینی کنید و روش دیگر  که میتوانید از طریق ان اقدام کنید ارائه بیزینس برنامه خود به آلمان است.  ولی اطمینان برقرار کنید که برنامه ی تجاری شما کدام یک از بازار کشور المان را مورد هدف قرار میدهد و این کار برای کشور آلمان منافعی دارد یا ندارد.علاوه بر این باید توجه  کنیدکه کسب‌وکار شما برای این کشورشغل به وجود می اورد.

ایجاد کسب و کار در المان بر مبنای فعالیت حرفه‌ای و فردی شما

یکی از روش های دیگری که شما برای سرمایه گذاری در کشور آلمان میتوانید از ان استفاده کنید. ایجاد کسب‌وکار بر اساس دانش شما است. برای مثال، شما این اجازه را دارید تا بتوانید در این کشور رستوران، کافی‌شاپ و شغل های دیگر مثل کلینیک وتعمیر گاه های اتومبیل را ایجاد نمایید. برای اینکه بتوانید این کار ها را انجام دهید نیاز به ثبت شرکت ندارید و فقط لازم است که  مجوزهای صنفی مورد نیاز را برای فعالیت مورد نظرتان را بدست اورید و از این راه  میتوانید اقامت آلمان را دریافت کنید.

 از راه ثبت شرکت مسئولیت محدود در کشور المان سرمایه گذاری کنید.

اگر میخواهید وسعت کسب و کار خود را در المان افزایش دهید. بهتراست بدانید که اول باید در این کشور، شرکت مشابه راه اندازی کنید. این بار برای فعالیت الزام به ثبت کردن شرکت در این کشور دارید. اگر این کار را انجام دهید. شرکت شما به صورت مسئولیت محدود شروع به فعالیت ‌خواهد کرد. البته برای اقدام به کار حداقل سرمایه 25 هزار یورو لازم خواهید داشت. قابل ذکر است که شرکت شما به عنوان یک شرکت مستقل شناخته میشود.  علاوه بر این روش، یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت آلمان به شمار می‌رود.

ثبت کردن شرکت تضامنی

از روش های دیگر و پرسود سرمایه گذاری در کشور آلمان و گرفتن اقامت این کشور، ثبت کردن شرکت به صورت تضامنی است. این مدل شرکت به شرکت مسئولیت محدود بسیار شبیه است. فقط چیز متفاوتی که بین انها میبینیم.رابطه ی متناسب مقدار سهام سهام‌داران شرکت با مسئولیت آنها در این شرکت است.

ایجاد نمایندگی

ایجاد دفتر های نمایندگی متفاوت در آلمان یکی دیگر روش هی گرفتن اقامت دراین کشور میباشد. امااین عمل فقط زمانی میتواند صورت گیرد که شما صاحب شرکت باشید و خواسته باشید تا در آلمان اقدام ایجاد یک نمایندگی کنید. در این حالت شما را به عنوان یک تاجر کامل میشناسند و شما میتوانید نمایندگی را تاسیس نمایید.

با خرید ملک درالمان سرمایه گذاری کنید. 

 یکی از راه های پرسود و اسان برای سرمایه گذاری در کشور آلمان خرید ملک میباشد که برای خرید ملک  باید به مواردی در هنگام خرید توجه کنید تا جزء کسانی که دارای شرایط گرفتن اقامت موقتی این کشور هستند باشید. مورد اولی که پیش از خرید ملک در این کشور باید به آن توجه کنید این است که در المان ، خرید ملک جزءشرایط گرفتن اقامت دائم و یا تابعیت این کشور نیست. ولی با توجه به اینکه که هدف ما سرمایه‌گذاری در این کشور میباشد  خوب است بدانید که در سال های اخیر ایرانی های زیادی اقدام به این کار کردند و سود بسیار زیادی هم دریافت کردنده اند. یکی از علت هایی که سرمایه‌گذار جذب خرید ملک در کشورآلمان می شود پایین بودن قیمت ملک در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی میباشد. علاوه بر این بازار ملک درکشور المان برای خانه‌های متفاوت با متراژهای بین 57 الی 140 متر کم شده است.به این علت که در کشور آلمان افزایش جمعیت درسال های اخیر داشته است، و بازار خرید ملک در المان بسیار پر تپ و تاپ شده است. علاوه بر این مالیات خرید ملک در این کشور خیلی ناچیزاست و به همین خاطربرای سرمایه‌گذاری یک گزینه مناسب میباشد.بعد از این به معرفی نوع های متفاوت وام‌های مناسب خرید ملک از بانک‌های کشور آلمان میپردازیم.

خریدن ورق های قرضه دولتی

خرید ن ورق های قرضه دولتی یکی از روش های پرسود ممکن برای سرمایه گذاری در کشور آلمان میباشد. در کشورالمان این راه برای گرفتن اقامت مناسب نیست ولی اطمینان داشته باشید که برای شماسود بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت .کشور آلمان هرسال، لیست ورق های متفاوتی را برای سرمایه‌گذاران انتشار میدهد که زمان نگه داشتن هر کدام از 3 ماه تا 30 سال متغیرمیباشد. باید بدانید که هرچه این مدت زیاد تر شود، میزان سودی که شما دریافت میکنید هم به همان نسبت زیاد ترمیشود. 

سرمایه گذاری درالمان دارای چه تهسیلاتی می باشد؟

اگر میخواهید از راه خرید ملک در المان سرمایه گذاری کنید;بهتراست بدانید که برای خریدن ملکی که میخواهید،میتوانید وام هم بگیرید. برای خرید ملک درآلمان راه های متفاوتی وجود دارد که برای شخص این فرصت را ایجاد میکند تابتواند با توجه به مقداردرآمدش و مقدار تواناییش در بازپرداخت وام، یکی از شرایطی که مناسبش هست را انتخاب کند. حال میخواهیم اطلاعاتی درباره ی وام‌های متفاوت خرید ملک در آلمان در اختیار شما قرر دهیم.

وام خرید ملک سالیانه درالمان چگونه است؟

در کشورآلمان وام سالیانه خرید ملک بهترین راه گرفتن وام می باشد. نرخ بهره بانکی این وام تغییری نمیکند و مدت بازپرداخت ان از5 تا 30 سال میباشد. از شرایط  ویژه وام سالیانه که یکی از دلایل بهترین بودن آن است این می باشد که میتوانید میزان مبلغ قسط ماهیانه تان را مشخص کنید. علاوه بر این شمااین امکان را دارید که اگر تمکن مالی داشته باشید از امکان بازپرداخت ویژه برای پرداخت زود تر وام استفاده بفرمایید.

بازپرداخت کامل چطوراست؟

این مدل وام با مدل قبلی که درباره ی ان توضیح داده شد بسیار مشابه می باشد.. به این معنا که شما باید هر ماه مبلغ ثابتی را که ازسود و مبلغ اصلی وام تشکیل میشود را پرداخت کنید. تفاوتی که وام بازپرداخت کامل با وام خرید ملک سالیانه دارد این می باشد که شما به جای اینکه مبلغ قسطی را که میخواهید هر ماه بپردازید را مشخص کنید  زمانی را مشخص میکنید که قصد دارید پس از پرداخت سود، مبلغ اصلی را بپردازید. معلوم است که با کمترکردن زمان بازپرداخت، میزان هر قسط به طورخودکار زیادتر میشود.

وام نهایی

برای شخصی که میخواهد در آلمان ازراه خرید ملک سرمایه کذاری کند گرفتن وام نهایی شاید بتواند یکی از انتخاب‌های او باشد. در این مدل وام قسط هایی که هر ماه میپردازید فقط بهره ی بانکی شما خواهد بود و دراخرین زمان پرداخت این بهره باید تمام مبلغ درخواستی را پرداخت کنید. این راه درکشور آلمان زیاد محبوب و عام نیست اما بهتر است که درباره ان اطلاعاتی داشته باشیم.

وام نرخ متغیر

این مدل وام، همانگونه که از نامش معلوم است، نرخ بهره قابل تغییر دارد. در این مدل وام، نرخ بهره هر سه ماه یکبار دارای تغییرات است. علت این کار تشویق افرادی است که وام میگیرند تا به بازپرداخت سریعتر وام اقدام نمایند. این وام‌ها تقریبا منعطف هستند و فشار زیادی را به شما وارد نمیکنند. 

مدارکی برای سرمایه گذاری و اخذ ویزادرالمان لازم دارید.

 می‌دانید که برای سرمایه گذاری در آلمان لازم است که مدارکی را به سفارت المان ارائه کنید تا قادر باشید برای اقامت آلمان اقدام فرمایید. اولین مدرکی که سفارت هر کشوری که میخواهید به ان سفر کنید از شما درخواست میکند مدرک شناسای شما است. علاوه بر این باید در نظر بگیرید که با داشتن مدرک های قابل استناد و قابل اعتماد برای ثابت کردن توانایی مالی به سفارت آلمان بروید.

خوب است بدانید که برای به وجود اوردن کسب‌وکار درکشور المان باید مجوز هایی که با کسب وکار شما مرتبط است را از اداره های مخصوص آلمان دریافت کنید اگر میخواهید شرکت را ثبت کنید باید مدرک های شرکت فعال را با مدرک های سابقه کاری دارای اعتبار همراه خود داشته باشید. بعد ازاین اقدامات باید بقیه باقی مدارک به همراه داشته باشید که عبارتند از;

  • پاسپورت وکپی پاسپورت
  • بیمه درمانی
  • احراز محل اقامت
  • احراز تمکین مالی
  • گردش مالی حساب در 3 ماه اخیر در کشور مبدا
  • دعوتنامه معتبر
  • ارائه گواهی مالکیت در صورت مستقل بودن شغل
  • داشتن مبلغ 60 هزار یورو برای ثبت درخولست ویزا

 درخواست سرمایه‌گذاری در کشور آلمان چطور است؟

برای سرمایه گذاری در آلمان لازم دارید تا درباره ی فرایند درخواست این کاربدانید .  پیش از هرکاری باید مدرک های خود را ترجمه وبه صورت رسمی آماده کنید تا سفارت کشور آلمان انها را تایید کند بعد از مدرک هایی که به شما گفتیم لازم است برنامه ی بیزینس تان را برای وکلای کشور المان ارسال کنید.

در صورت مورد تایید واقع شدن طرح از طرف اداره ثبت شرکت‌ها در ایالت درخواستی شما، مجوز فعالیت اقتصادی در آن ایالت در اختیار شما قرار میگیرد. بعداز آن نیز مدرک های شما به کشورایران ارسال میشوند و شما میتوانید به سفارت کشور آلمان مراجعه کنید و تقاضای خود را برای گرفتن اقامت این کشور ثبت کنید.

مراحل ثبت شرکت در آلمان و شرایط

برای ثبت کردن شرکت در کشورآلمان شما لازم دارید باتوجه به شرایطی که از طرف دولت کشور المان ارئه میشود اقدام به ثبت شرکت کنید. شرط اولی که باید در حین ثبت کردن شرکت درکشور آلمان در نظر بگیرید، محدوده سنی میباشد. برای این کار باید حداقل 20 سال سن داشته باشید و اگر که بیشتر از 45 سال داشته باشید  باید دارای توانایی مالی خیلی زیادی باشید.

بعد از ثبت کردن شرکت در آلمان به شما و خانواده تان اقامت موقتی یک‌ساله داده میشود بهتر است بدانید که شما با گرفتن اقامت موقتی آلمان این اجازه را دارید تا بتوانید به کشورهای عضو شنگن به اسانی مسافرت کنید.

حال نوبت به فرایند ثبت کردن شرکت در آلمان می‌رسد. اول باید دعوتنامه و ویزای شنگن را دریافت کنید. بعد از ان نوبت به بازرسی اسم شرکت می‌رسد. قبل از این کار باید برای شرکتتان  یک برنامه ی بیزینس  و یا طرح تجاری را پیاده‌سازی کنید. توجه کنید که شما باید این برنامه کاری را به کشور آلمان تحویل دهید که لازم است این برنامه کاری ازطرف کشور المان تایید شود.

بعدازاینکه طرح تجاری تایید میشود  مرحله  گرقتن وقت محضر می‌رسد. در محضر باید شرکت مورد نظر را با اسم کل  شرکا ثبت کنید. و با مراجعه به بانک، برای مجموعه خود حساب بانک باز کنید.سپس باید عضواتاق بازرگانی کشور آلمان شوید. بعد از انجام تمام مرحله های بالا باید به سفارت کشور المان بروید ودر جهت گرفتن اقامت این کشور اقدام کنید.  

المان به چه شغل هایی برای اشتغال زایی برای اشتغال زایی نیاز دارد؟

همانگونه در ابتدای مطلب  به آن اشاره کردیم، آلمان کشوری صنعتی میباشد و به همین دلیل به مهندسان و فعالان در عرصه های مهندسی اهمیت زیادی می‌دهند. در کشورالمان شما‌ قاد خواهید بود با افزایش وسعت شرکت‌های فعال در زمینه کامپیوتر و یا ارائه دادن خدمات مهندسی کشاورزی و دامی، در مدت زمان خیلی کمی نسبت به دیگر شغل ها به سوددهی دست پیدا کنید.

همینطور مهندسی برق نیز درگروه شغل های مورد نیاز المان است .شاید برای شما جالب باشد ولی روانشناسی هم از رشته‌های است که کشور المان در سال 2021 به ان نیاز دارد. پس یک سرمایه‌گذار در کشور آلمان میتواند با فعالیت در این عرصه هادرآمد خوبی را کسب کند.

 رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای المان بسیار مهم است. به صورتی که شما میتوانید با یک برنامه تجاری درست و مناسب در کشور المان خود را مطرح کنید و به اسانی اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. بقیه رشته هایی که آلمان در سال 2021 به ان نیاز دارد عبارتند از;

  • طراحی صنعتی
  • اقتصاد
  • علوم تربیتی
  • شیمی
  • کتابداری
  • مهندسی مواد
  • حسابداری
  • مدیریت جهانگردی
  • حقوق
  • مددکاری اجتماعی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مهندسی مکانیک
  • مهدسی متالوژی
  • مهندسی تکنولوژی نظری
  • مهندسی صنایع

دراین قسمت تلاش کردیم تا محبوب ترین رشته‌هایی که در آلمان به ان نیاز داریم  برای شما بگوییم. به علت نیاز داشتن  کشور المان به فعالان در عرصه های گفته شده شما میتوانید با مشکلات کمتری برای ثبت کردن شرکت و گرفتن اقامت این کشور اقدام کنید.

گرفتن اقامت موقت با سرمایه گذاری در آلمان

شما قادر خواهید بود از راه سرمایه گذاری در آلمان و بهره‌وری از یکی از راه هایی که قبلتر گفته شده  به اقامت موقتی وبعد از ان دائم و تابعیت این کشور دست پیدا کنید. البته خوب است بدانید که برای گرفتن اقامت کشورالمان  باید تقریبا 7 تا 10 ماه اقامت منتظر باشید.

 

چگونه اقامت موقت تمدید کنید؟

از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید احراز توان پرداخت حقوق بیمه یک سال آینده خود و کارکنان مجموعه میباشد . به این گونه که باید به صورت کتبی و قانونی توانایی مالی برای فعالیت گفته شده را تحویل دولت کشور المان دهید.

به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بتوانید سودآوری شرکت خود را برای کشور آلمان احراز کنید تا دولت این کشور از فعالیت مثبت شما در زمینه اقتصاد آلمان اطمینان داشته باشد و در اخر باید فعالیت اقتصادی خود را با توجه به برنامه ی بیزنسی که در اول ارائه کرده بودید، برای مقامات مربوطه این کشور شرح دهید.

برای تمدید اقامت موقتی باید بعضی اصل های گفته شده از طرف  کشور المان را رعایت کنید نکته اولی که باید به ان توجه کنیم این است که سرمایه گذاران باید در آلمان به موقع مالیات سالانه بپردازند. در صورتی که شما در پرداخت مالیات دیر کرد داشته باشید، دیگر نمیتوانید تمدید اقامت خود را تمدید کنید.

گرفتن اقامت دائم و تابعیت از راه سرمایه گذاری در آلمان

یکی دیگر از مواردی که سرمایه گذاری در آلمان را مهم نشان می‌دهد، امکان گرفتن اقامت دائم و تابعیت کشورالمان بعداز مدت زمانی مشخص میباشد .زیرا اغلب اولویت دوم و یا حتی اول یک سرمایه‌گذار، گرفتن اقامت دائم و پاسپورت کشور مورد نظر میباشد.

با استفاده از راه هایی که در بالا توضیح دادیم. شما میتوانید بعد از مدت 3 سال و رعایت کردن تمام مورد های گفته شده از طرف دولت کشور المان مثل پرداخت کردن به موقع مالیات و موفقیت شرکت در زمینه فعالیت، اجازه ی گرفتن اقامت دائم این کشور را دارید.

علاوه براین در مورد کشور آلمان از موفقیت کمی با موفقیت در اقامت موقتی متنوع است. نکته اول که در مدل قبلی هم وجود دارد، شبیه بودن فعالیت اقتصادی در واقعیت و در بیزینس پلن است. اما نکته بعدی که به آن میپردازیم ، چشم‌انداز قابل قبول تا مدت 3 سال آینده شرکت است. شما در این بخش باید حسابی حواستان را جمع کنید که برنامه مناسبی را به آلمان ارائه دهید.

مورد بعدی پرداخت به موقع هزینه‌ها می باشد و برخورداری از توانایی مالی برای کل پرداخت‌های قانونی این شرکت از جمله مالیات و بیمه است که این مورد هم در مدل قبلی وجود داشت. خوب است بدانید که که شما برای گرفتن تابعیت کشور المان  باید کل مورد های گفته شده را رعایت کنید.

سرمایه مورد نیاز شروع کسب‌وکار

باید بدانید که برای شروع به کار و سپردن فرایند تقاضا ویزای سرمایه‌گذاری کشور آلمان باید حداقل مبلغ 25 هزار یورو را اماده داشته باشید. اما پایان کار  نیست. برای مدیریت شرکت باید هر سال  مخارجی را  به صورت جدا برای شرکت در نظر بگیرید. با توجه به مطالبی که قبلا گفتیم در اول سال باید حقوق یک سال آینده خود و کارمندانتان را آماده کنید و کنار بگذارید.

علاوه بر این باید هزینه ی اجاره یک سال دفتر خود را هم آماده به همراه داشته باشید تا در آینده به مشکلی برایتان پیش نیاید . درپایان هم  نیز باید مبالغی را به طور جدا بابت امور متفاوت اعم از تبلیغات، هزینه‌های حساب نشده و … کنار بگذارید تا در صورت  به وجود امدن هرمشکلی دچار سختی نشوید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top