ویزای ازدواج آلمان

ازدواج در کشورآلمان همیشه یکی از راه های مهاجرت به این کشور واخذ اقامت و تابعیت این کشور بوده است. طبق قوانین ازدواج در آلمان، قوانین مهاجرت به آلمان ازروش ازدواج این است که اگر شما به عنوان یک شخص خارجی با فردی که دارای تابعیت  آلمان است ازدواج کنید می توانید  اقامت این کشور را بگیرید و بعداز آن تابعیت کشور المان به دست اورید. ثبت ازدواج در آلمان به این صورت است که شما میتوانید  به نزدیک ترین دفتر های ثبت و اسناد درخواست دهید و پس از درخواست شما به دادستانی منتقل میشود و جواب آن به دفتر ثبت و اسناد ارسال می شود که مدت اعتبار آن تا 6 ماه قبل از ازدواج می باشد.

ویزای ازدواج در المان
 
با صدور ویزا ازدواج درکشورآلمان شما قادر خواهید بود وارد این کشورشوید و درالمان اقامت داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است با کار و یا تحصیل رایگان با 3 سال اقامت در کشور آلمان میتوانید به اقامت دائم  این کشور برسید.
 
ازدواج همجنسگرایان در آلمان
 
ازدواج در کشورآلمان برای همجنسگرایان به صورت قانونی در سال 2001 به طور رسمی  شناخته شد. در اکتبر سال 2017 ازدواج افراد همجنس با هم با تمام سود هایی که میتواند داشته باشد به قانون اساسی پیوست و زوج ها می توانند ازدواج در آلمان را به ازدواج رسمی تبدیل کنند و دولت آلمان از آن ها حمایت می کند.
 
قوانین ازدواج در المان
 
کمترین سن برای ازدواج در آلمان 18 سال می باشد، اما اشخاص با سن 16 تا 18 سال با اجازه پدر ومادرنیز میتوانند ازدواج کنند. اگر شخصی اولین ازدواجش نباشد و بخواهد باز ازدواج کند به مدرک هایی نیاز دارد تا ثابت کند که ازدواج قبلیش تمام شده است مثل گواهی فوت همسر یا حکم طلاق و از این قبیل مدارک... اگر شخصی که المانی نباشد و شخص المانی که با ان ازدواج کرده بخواهند مراسم ازدواج خود را در آلمان برگزارکنند شخصی که المانی نیست می تواند با گرفتن ویزای توریستی به مدت 3 تا 6 ماه به کشور آلمان وارد شده و شروع به کار کردن برای برگزاری مراسم خود کند. 
 
تابعیت آلمان از طریق ازدواج
 
در آلمان ازدواج  با زن و مرد تبعه آلمان در صورت داشتن شرایط مناسب و نبود مشکل در پرونده میتوانید اقامت  المان را بگیرید و سپس تابعیت آلمان را  بدست اورید و فرد به طور کامل اجازه تحصیل وکار را دارد. و فردی که تابعیت کشور المان را داشته باشد و میخواهد با شخصی که المانی نباشد ازدواج کند ، باید ثابت کند که درامد لازم رابرای تامین هزینه های خود و همسرش را دارد و ااثبات کند از کمک های دولت بی نیاز است. لازم است که  فرد غیر آلمانی به زبان آلمانی در سطح A1 تسلط داشته باشد بعد از ازدواج فرد درخواست دهنده  برای ثبت مدارک ازدواج و تقاضای خود را به سفارت آلمان در کشور خود، میرود و درخواست خود را برای دریافت ویزای ازدواج در آلمان را تحویل میدهد سفارت بعد از بازرسی مدارک تحویل داده شده در صورت تائید شدن ویزای ازدواج را صادر مینماید. پس از 3 سال اقامت در  آلمان فرد  تابعیت این کشور را کسب کرده است.
 
درخواست تابعیت
 
اگر میخواهید ازطریق ازدواج در المان تابعیت بگیرید شخص ملزم است که منقاضی تابعیت در المان باشد و بعداز گذشتن زمان کافی  شخص  تابعیت  این کشور را میگیرد برای اینکه ازدواج شما درالمان ثبت شود  باید اسناد گفته شده ، همراه اصل و تایید شده در آلمان فرستاده شود و مدارک به زبان آلمانی ترجمه شده باشند تاریخ گواهی ها و مدارک تا شش ماه اعتبار دارد. فرایند ثبت اقامت و ازدواج در آلمان بین 5 تا 6 طول میکشد.
 
مدرک های مورد نیازبرای ازدواج در آلمان
  • گواهی تولد.
  • گذرنامه
  • گواهی مجرد بودن (گواهی طلاق، گواهی فوت) در صورت وجود.
  • عدم سوء پیشینه.
  • پرداخت هزینه های مربوطه.
همه ی مدارک و اسناد باید به زبان المانی باشد.
 
گرفتن تابعیت از طریق ازدواج در آلمان
 
بعد از ازدواج کردن در آلمان برای گرفتن تابعیت می توانید شروع کنید.در حالت کلی بعد از 2 سال ازدواج و زندگی با شهروند آلمانی و 3 سال اقامت در آلمان اگر شرایط لازم داشته باشید، می توانید جهت دریافت تابعیت آلمان اقدام نمائید. این شرایط شامل:
  • منابع مالی کافی
  • مهارت در زبان آلمانی b1
  • سوگند وفاداری در آلمان
 
اقامت آلمان از روش  به دنیا امدن  فرزند
 
اقامت آلمان ازروش  تولد فرزند به دو صورت انجام می شود:
1.سیستم خون
2.سیستم خاک
 
سیستم خون
 
در سیستم خون به این نکته توجه می شود که تابعیت پدر ومادر  فرزند تازه به دنیا امده  به کدام کشورتعلق دارد و به فرزند هم همان تابعیت میگیرد.  اما در سیستم خاک، محل تولد فرزند متولد شده نکته ی اصلی را در گرفتن تابعیت دارد .آلمان مثل برخی از کشور های توسعه یافته اصلی ترین نظام حقوقی خود را سیستم خون در اعطای تابعیت مد نظر قرار داده است. پس در نتیجه  فرزند متولد شده در آلمان، اگر یکی از والدینش المانی باشد، از وقتی که به دنیا می اید تابعیت کشور آلمان را دارد.
 
سیستم خاک
 
اگر کودکی در خاک آلمان به دنیا بیاید و والدین او مشخص نباشند و یا تابعیت هیچ کشوری را نداشته نباشند، برای اینکه از تولد افراد بی تابعیت جلوگیری کنند ، دارای تابعیت کشور آلمان می شود. طبق قانون اساسی که در سال 2000 تصویب شد باید بدانید  کودکانی که بعد از ژانویه 2000 در کشور آلمان به دنیا امدند و یکی از والدین ان ها  به مدت 3 سال اقامت دائم آلمان را داشته اند و خود کودک 8 سال در آلمان زندگی کرده باشد می تواندتقاضای تابعیت آلمان را دهد.
 
مدارک لازم برای تابعیت از طریق ازدواج در آلمان
  • پاسپورت و شناسنامه همراه با کپی.
  • عکس از پاسپورت.
  • گواهی تولد.
  • گواهی ازدواج در آلمان.
  • اثبات ملیت همسر آلمانی.
  • اثبات مالیات (حداقل پرداخت 3 ماه).
  • گواهی مدرک زبان b1.
  • آزمون شهروندی در آلمان.
  • اعلام وفاداری به قانون اساسی آلمان و انطباق با قوانین آلمان.
 
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top