ویزای کار عمان

شرایط گرفتن ویزای کار در عمان چیست؟ چه مدارکی برای گرفتن ویزای کار در عمان لازم است؟ چه نوع مشاغلی مشاغل مورد نیاز عمان در سال 2021 است؟ آیا کار در عمان باعث گرفتن اقامت و تابعیت در این کشور می شود؟ برای دریافت پاسخ این سوالات و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای کار در عمان همراه ما باشید. این روزها کشور عمان به خاطر داشتن ارزش پولی بالا و همچنین داشتن کشوری رو به پیشرفت نظر مهاجران زیادی را برای مهاجرت به عمان جلب کرده است. راه های مهاجرت به عمان ازطریق کار تحصیل سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد . 

ویزای کار در عمان
عمان کشوری با نظام پادشاهی در جنوب شبه جزیره عربستان، امارت و یمن مرز زمینی و با ایران دارای مرز دریایی است. پایتخت عمان  شهر ساحلی زیبا و توریستی به نام مسقط می باشد. زبان رسمی کشور عمان عربی و اکثر مردم در این کشور به انگلیسی مسلط هستند. کشور عمان دارای حدود 4 میلیون و 600 نفر جمعیت می باشد و از این تعداد حدود 2 میلیون نفر مهاجر می باشند. بیشتر  مهاجران از کشورهای هند، پاکستان، سودان و مصر و دیگر کشورها می باشند. ​همچنین عمان در ساخت کشتی جزو کشورهای اول دنیا به حساب می اید و در این زمینه بسیار مهارت دارند. همچنین بهترین پرورش دهنده اسب عربی در کل دنیا را به خود اختصاص داده است. صنعت نفت، گاز، مواد شیمیایی، مس و فولاد نیز جزو صنایع کشور عمان به حساب می آید. به همین دلیل تعداد زیادی از مردم به دنبال گرفتن اطلاعات درمورد  شرایط گرفتن ویزای کار در عمان هستند. 

میزان بیکاری در عمان
یکی از موضوعات  بسیار مهم برای مهاجرت کاری به عمان  بررسی میزان بیکاری در این کشور می باشد. به عنوان  مثال باید در نظر گرفت که آیا میزان بیکاری در عمان پایین است؟ رفتار مردم عمان با نیروی کار خارجی مخصوصا ایرانی ها به چه صورت است؟ شرایط گرفتن  ویزای کار در عمان چیست ؟ همانطور که می دانید میزان  بیکاری در کشورها نشان دهنده ی  رشد اقتصادی در هر کشور می باشد. عمان جزو کشورهایی است که در سال گذشته رشد اقتصادی چشم گیری داشته و این موضوع  باعث کمتر شدن میزان  بیکاری در این کشور شده است. میزان  بیکاری در سال های گذشته تا به امروز کاهش قابل چشم گیری  داشته و در سال 2019 به 3.08 درصد رسیده است.

شرایط اخذ ویزای کار در عمان

شرایط گرفتن  ویزای کار در عمان به این صورت است که افراد باید یک  کارفرما و یا از طرف یک شرکت دعوت نامه کاری داشته باشند. کارفرما یا شرکت باید اجازه کار افراد را از اداره کار عمان و پلیس این کشور دریافت کنند و بعد می توانند  برای متقاضی دعوت نامه را ارسال کنند . متقاضی کار در عمان با داشتن دعوت نامه به سفارت این کشور مراجعه کرده و ویزای کاررا دریافت می کنند . این کار خیلی زمان نمی برد و شاید بین 1 هفته تا دو ماه طول بکشد. افراد برای پیدا کردن کارفرما یا پیشنهاد شغلی می توانند از طریق سایت های کاریابی اقدام کنند. متقاضیان برای کار در عمان باید بین 21 تا 60 سال سن داشته باشند. همچنین  میزان حقوق  وسطح رفاه اجتماعی در  کشور عمان به نسبت کشورهای اروپایی پایین تر است.

ویزای همراه برای کار در عمان

معمولا همراه به معنای همسر و فرزند زیر 18 سال تلقی می شود، اما در کشور عمان فرزند تا سن 21 سال را هم در صورت اثبات وابستگی می توان به عنوان همراه به نفر اصلی ملحق کرد. در کل اگر در کشور عمان شاغل باشید این اجازه را دارید که برای اقامت همسر و فرزندان زیر 21 سال خود  اقدام کنید اما این امر به شرطی ممکن  است که از لحاظ مسکن و درآمد مدارک لازم را به اداره مهاجرت عمان اثبات کنید. نکته مهم این است که همراه در کشور عمان اجازه کار ندارد.

شرایط گرفتن ویزای کار در عمان 

متقاضیانی که قصد دارند برای گرفتن ویزای کار در عمان اقدام کنند باید مدارکی را تهیه و هنگام مراجعه به سفارت با خود همراه ببرند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که با اینکه زبان اول کشور عمان عربی است، باید مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار در عمان

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 7 ماه
  • مدارک شناسایی با ترجمه انگلیسی
  • در صورت نیاز ارائه سوابق کاری
  • مدارک تحصیلی با ترجمه انگلیسی
  • داشتن نامه پیشنهاد شغلی از طرف کفیل یا کارفرما در واقع این نامه مهمترین مدرک برای اخذ ویزای کار در عمان می باشد

میزان حقوق برای کار در عمان

میزان حقوق در انتخاب یک کشور برای مهاجرت یکی از مهم  ترین شاخص ها به حساب می آید. خیلی از افراد به امید دریافت حقوق بالا و ساختن آینده ای بهتر به کشورهای مختلف مخصوصا عمان مهاجرت می کنند. اما باید  بدانید که  درآمد در کشور عمان در بعضی مشاغل بالا است  اما در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی نیز در این کشور پایین نیست و در بعضی مواقع سرسام آور است. پیشنهاد میکنیم در صورت داشتن رزومه خوب شرایط کار در کشورهای اروپایی مثل آلمان، اتریش و سوئد را بررسی کنید سپس اقدام کنید. به طور مثال می توانید با تحصیل در آلمان که تقریبا رایگان است، به راحتی پس از پایان دوره تحصیلی، در کشوری اروپایی و مدرن به کاریابی مشغول شوید و درآمد خوبی داشته باشید و در نهایت بعد از چند سال به پاسپورت این کشور را به دست اورید .

شرایط گرفتن ویزای کار در عمان و مشاغل مورد نیاز2022

با بررسی شرایط گرفتن ویزای کار در عمان باید در نظر داشت که در این کشور بعضی از تخصص ها و رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای دریافت کار و همچنین پیدا کردن کارفرما دارند. 

شرایط گرفتن ویزای کار در عمان و موسسات کاریابی عمان

شرایط گرفتن ویزای کار در عمان به این  صورت است که افراد قبل از هراقدامی باید از طرف یک کارفرما در کشور عمان پیشنهاد شغلی داشته باشند.افرادی که سطح زبان خوبی دارند می توانند وارد سایت های کاریابی عمان و رزومه خود را آپلود کرده و منتظر پاسخ از طرف کارفرما باشند

وضعیت اقامت و تابعیت عمان

​متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای کار عمان می شوند پس از ورود به این کشور 30 روز وقت  دارند تا برای اخذ اقامت کاری خود اقدام نمایند. برای انجام این مراحل یک سری فرایند وجود دارد. متقاضی باید تمامی مدارک شناسایی خود و همراه ها، نامه سلامت، عدم سو پیشینه و همچنین نامه کاری از طرف کارفرما را به اداره پلیس و اداره کار کشور عمان ارائه نماید. سپس به متقاضی اقامت 2 ساله اعطا می گردد و این اقامت هر 2 سال با تمدید قرارداد با کارفرما تمدید می گردد. لازم است بدانید که اقامت کاری در عمان هیچ وقت باعث گرفتن تابعیت  و پاسپورت عمان نمی گردد. 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top