ویزای تحصیلی عمان

عمان دارایی نظام سلطنتی است . که در جنوب کشور ایران واقع شده و دارای مرز زمینی مشترک با ایران دارد . مسقط پایتخت این کشوراست.  یکی دیگر از مهاجرت به کشور عمان تحصیل میباشد. . دانشگاه‌های  عمان دارای سطح بسیار زیادی میباشد . دانشجویان در مواقع تحصیل متوانند به عرصه کار وارد بشوند .  دانشگاه‌های عمان، دانشجویان پرتلاش و پر استعداد را بورسیه میکنند . که این بورسیه حتی هزینه سکونت دانشجویان را تحت نظر قرار مید هد . برای آشنا شدن تحصیل در کشور عمان با ما همراه باشید. اموزش موسیقی در کشور عمان به ندرت وجود دارد . یکی از وقسمت های مهم تحصیلی در کشور عمان تربیت بدنی میباشد . و این رشته هایی که مربوط به اموزش های هنر هستند . اهمیت زیادی دارند

  • اخذ ویزای تحصیلی عمان در شیراز توسط برترین استاد ایلتس شیراز اقای حمیدی

تحصیل رشته‌های غیر پزشکی در عمان
دانشگاه‌های کشور عمان هر کدام دارای شرایط مناسبی هستند، در واقع  در این کشور در رشته‌های  پزشکی  و مهندسی شرایط تحصیل بسیار بالایی قرار گرفته است . افراد این کشور نسبت به تحصیل در رشته‌های پژوهشی علاقه زیادی دارند . در کشور عمان موسسه‌های تحقیقاتی رو به پیشرفت زیادی میباشد .  رشته‌های  فنی و سینمایی در کشور عمان نیز رده های بالایی دارند . که موسسه‌های زیادی در این کشور در زمینه هنر کار می‌کنند.

تحصیل در عمان در حال پیشرفت  بوده و بهتر از سال‌های قبل میباشد .  دولت کشور عمان بالاتر از ۲۰۰ بورسیه تحصیلی دارد. هزینه تحصیل در بعضی از دانشگاه‌ها و رشته ها در کشور عمان زیاد  و در برخی دیگر کم هزینه تر است. که بورسیه تحصیلی دارای شرایط خاصی است .  که برای کسانی که دارای سطح علمی بالایی هستند بسیار مساعد  است.

نظام آموزشی تحصیل در عمان
شرایط تحصیل در عمان بسیار تفاوت دارد . که دانشگاه‌های کشور عمان در سطح بالای قرار دارد و رو به پیشرفت است . در ادامه به بررسی تحصیل رشته‌های  دندان‌پزشکی و پزشکی رشته‌های غیر پزشکی در عمان مورد بحث قرار میدهیم . 

 

تحصیل پیش‌دبستانی در عمان
در کشور عمان آموزش پیش دبستانی برای کودکان کمتر از ده سال میباشد . مهاجرانی که تحصیل در عمان را انتخاب میکنند عموماً برای کودکان خود پیش دبستانی را انتخاب مینمایند  . که پیش دبستانی به روش خصوصی در سازمان‌های دولتی تدریس میشود . که زیر نظر اموزش و پرورش و امور اجتماعی و وزارت کار میباشد . 

نام نویسی کودکان در مهدکودک‌ها ی کشور عمان ممکن است محدود باشد. ولی کودکستان‌ها شهرهای بزرگ بیشتر از ۷۰ درصد از کودکان را تحت نظر قرار میدهد . که ساعت حضور کودکان در پیش‌دبستانی از ۸ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ میباشد . که در این پیش‌دبستانی به کودکان فعالیت‌های هنری و مناسبی آموزش داده می‌شود. که وزارت آموزش و پرورش که برنامه های درسی پیشرفته ای زیر نظر میراث فرهنگی و محیط زیست کشور عمان برای این کودکان در نظر گرفته است . 

 

تحصیل مقطع ابتدائی در عمان
در کشور عمان،برای ده سال اول تحصیلی  سیستم آموزش یکپارچه در نظر گرفته شده است . که در این کشو ر در دوره سازمان دهی اموزش ابتدایی صورت میگیرد. در کشور عمان در مقطع ابتدایی شامل سال‌های اول تا چهارم دوره اول است. از سال پنجم  دوره دوم شروع میشود وتا سال دهم میباشد.

تحصیل در مقطع متوسطه در کشور عمان

بعد از گذراندن دو دوره در سطح ابتدائی، دانش اموزان  باید دو سال آموزش متوسط را  بگذارند. گذراندن این دوره برای کودکان الزامی میباشد . در کشور عمان سه سال مقطع متوسطه میباشد .و که بعد از گذراندن این مقطع افراد با مدرک دیپلم فارغ‌التحصیل می‌شوند. زبان‌های یونانی وکلاسیک لاتین و همین‌طور خواندن  ادبیات تاریخی در این مقطع تدریس می‌شود. 

 

 

لیست مدارس مهمی که در کشور عمان در مقطع متوسطه دیده می‌شوند در این قسمت اشاره شده است.

  • مدرسه آل صحوه
  • مدرسه بین‌المللی آمریکایی مسقط
  • مدرسه پاکستانی مسقط
  • مدرسه پاکستانی صلاله
  • مدرسه هندی مسقط
  • آکادمی بریتانیایی آمریکایی
  • مدرسه انگلیسی مسقط
  • مدرسه هندی آل گوبرا
  • مدرسه سلطان

 

تحصیل در مقطع آموزش عالی در کشور عمان
برنامه آموزش عالی در کشور عمان نسبت به امارات جدید  میباشد.  اما ترقی زیادی داشته است. دانشگاه‌های علوم اجتماعی وهنر و همینطور اقتصاد و بازرگانی در کشور عمان دارای شرایط بسیارمناسبی هستند. که دوره‌های آموزش عالی شامل ۴۰ جلسه میباشد . که در ادامه به  نقد  و بررسی تحصیل در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های عمان خواهیم پرداخت .

تحصیل در عمان مقطع لیسانس و شرایط پذیرش
جهت تحصیل در کشور عمان، میبایست  به نوع  رشته تحصیلی، و برنامه  دانشگاه مورد نظر شرایط دریافت پذیرش و دریافت در دانشگاه‌های مختلف رادر نظر گرفت . جهت مثال شرایط  قبول کردن لیسانس در دانشگاه ظفار کشور عمان به صورت زیر است.

  • در اختیار گذاشتن  گواهی تحصیلات عمومی (یا مدرک معادل آن) که شامل دیپلم متوسطه است.
  • دانشجو در آزمون‌های جایگزینی زبان انگلیسی و فناوری و فناوری اطلاعات IT  و ریاضی شرکت کنند، نتایج این آزمون‌ها اهمیت زیادی دارد.
  • دانشجویانی که مورد قبول واقع میشوند . برطبق امتحانات جایگزینی به دو گروه تقسیم می‌شوند. دانشجویانی که به کلاس‌های جبرانی نیاز دارند، میبایست یک دوره برنامه‌های بنیادی یک ترم یا بیشتر را بگذارنند. یک موقعیت وجود دارد که با برسی آن دیگر نیاز به شرکت در آزمون‌های  زبان انگلیسی و فناوری و ریاضی نخواهد  بود.​ ​​ 

این شرایط عبارتند از:

  • نمره زبان آیلتس  دانشجو ۵ داشته باشد به طوری که نمره کتبی دانشجو ۴٫۵ باشد و یا نمره ۵۰۰ در بخش گفتاری در آزمون SAT داشته باشد دیگر نیازی به شرکت در آزمون زبان ندارد.

در صورتی که دانشجو در آزمون SAT I نمره ۵۰۰ در بخش ریاضی بگیرد  دیگر نیاز به شرکت در آزمون ریاضی نیست .  در کشور عمان دانشجویانی که دارای گواهی انگلیسی ICDL هستند نیازی به شرکت در آزمون فناوری اطلاعات نمیباشد 

 

 

 دانشگاه‌های کشور عمان  الجی های شرایط خاصی  مربوط به خود را دارند . در واقع  دانشجویانی که  نمره ۷ در آزمون آیلتس  را دارند و یا توانسته‌اند در بخش کتبی آزمون SAT نمره ۳۸۰ را بگیرند دیگر لازم به گذراندن درس انگلیسی در سال اول دانشگاه نخواهند داشت. در کل تمام  مدارک با اعتبار دو ساله مورد پذیرش هستند .  شرایط تحصیل کارشناسی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور عمان مساوی بوده و این  نوع شرایط  پذیرش  و تحصیلی برای این مقطع را آسان‌تر می‌ کند .  دو نکته  مهم  در خصوص تحصیل لیسانس در کشور عمان اشاره شده است . 

نوع شهریه دانشگاه‌های کشور عمان با هم فرق دارد و اینکه شهریه دانشگاه در این کشور یکسان  و ثابت نیست . 
شرایط ازمون ورودی در بسیاری از دانشگاه های کشور عمان را برداشته اند .و این  امر باعث شده است که  دانشجویان  طبق سابقه تحصیلی خود وارد بخش تحصیلی معینی شوند. . بنابراین برای تحصیل لیسانس در کشور عمان  میبایست دروس در دوره پیش از دانشگاه را به خوبی گذرانده باشد . 

 

تحصیل در عمان مقطع فوق لیسانس و شرایط پذیرش
برای تحصیل در  مقطع کارشناسی ارشد،  در کشور عمان باید دانست . که  تحصیل فوق لیسانس در کشور عمان دو سال مسیباشد . نیاز به گرفتن  نمره بین ۲.۷۵ الی ۴ در CGPA امیباشد .  باید دانست که  شرایط  لازم برای پذ یرفتن معادل بسیار امر واجب است. موافقت رئیس دانشگاه با مدارک امری مهم است .

اگر  فرد دارای دو سال سابقه کاری میباشد. و یا فعالیت‌های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی دارد،از این لحاظ دانشجو  شانس خود را در این مقطع بالا بداند. بسیاری ازدانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در دانشگاه سلطان قابوس میباشند  

شرایط پذیرفتن مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه را بررسی کردیم: 

  • دانشجویان باید  مدرک کارشناسی مربوط با رشته انتخابی در دانشگاه قابوس داشته باشند. در صورتی که رشته تحصیلی لیسانس با رشته مورد‌نظر برای مقطع فوق لیسانس فرق داشته باشد فرد دچار مشکل می‌شود.
  •  نمره متقاضی باید بین ۲.۵ الی ۲.۷۵ از ۴ را در آزمون CGPA باشد
  •  برای تحصیل در رشته تحصیلی مورد نظر باید مدرک گواهی مهارت زبان انگلیسی به سطح مورد نظر ارائه داد.
  • دانشجویان می بایست استعفا‌نامه از کارفرما ارائه دهند به طوری که مشخص شود قصد تحصیل تمام وقت دارند.
  • اگر که تحصیل در حالت پاره  وقت است میبایست  نامه ای در خصوص عدم مخالفت در این زمینه دریافت کند. 
  • هزینه‌های تحصیلی در کشور عمان کاملا فرق میکند .
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top