ویزای توریستی عمان

ویزای عمان برای ایرانیان هم به صورت VOA یا به صورت فرودگاهی ویزا Evisa عمان داده می شود . گرفتن ویزای توریستی عمان پیش از سفر باعث آرامش خاطر و کاهش ریسک می‌شود. جهت درخواست ویزای عمان شما از راه دور و فقط با ارسال مدارک  قادر هستید ویزا بگیرید که مراحل خیلی راحتی را دارد.

  • اخذ ویزای توریستی عمان در شیراز توسط برترین استاد ایلتس شیراز اقای حمیدی

چه افرادی جهت ورود به عمان به ویزا نیاز دارند؟

تمام کشورهای دنیا جهت ورود به کشور عمان به ویزا نیاز دارند و تنها کشورهای عضو GCC یا همان شورای همکاری خلیج فارس (عربستان – بحرین – امارات – قطر – کویت) برای وارد شدن به عمان به ویزا نیاز ندارند.

نحوه‌ی اخذ ویزای توریستی عمان

انواع ویزا عمان :

کشور عمان از کشورهایی است  که ویزاهای گوناگون را دارد . ویزا عمان 21 نوع متفاوت دارد که شامل  توریستی، سرمایه گذاری، از طریق خانواده مقیم، ترانزیت، مولتی، تحصیلی و…. می باشد.

 ویزای توریستی عمان برای ایرانیان

ویزای 30 روزه EVISA ​

ویزای توریستی عمان برای اتباع ایرانی به 2 شکل ویزای یکماهه یکبار ورود  و ویزا یکماهه چند بار ورود صادر می گردد.

 
  1. از روش حامی در کشور عمان
  2. درخواست بدو داشتن حامی

ویزای 30 روزه عمان(26B)​

درصورتی که قصد دارید سفر تان بیشتر از 10 روز باشد ، می بایست برای ویزای 26B عمان اقدام کنید . این ویزا برای همه ی کشورهای G1 صادر می‌گردد.

شرایط و مدارک ویزای یکماهه عمان (26B) :

  1. داشتن عکس پرسنلی، واچر هتل و بلیط رفت و برگشت الزامی است.
  2. اسکن پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه 
  3. این ویزا قابل تغییر به ویزای کاری عمان نیست
  4. متقاضی هیچ کدام از ویزاهای عمان را نباید داشته باشد.
  5. در صورت ریجکت شدن، هزینه‌ای عودت داده نخواهد شد.
  6. مدت اعتبار ورود 1 ماه پس از صدور و مدت اعتبار اقامت 30 روز است.
  7. این ویزا فقط یکبار قابل تمدید و به مدت 30 روز امکان تمدید دارد.
  8. متقاضی باید از خارج از کشور عمان درخواست ویزا کند.
  9. وجود حامی الزامی نیست ولی متقاضی حتما باید از اتباع یکی از کشور های عضو G1 باشد.

هزینه ویزای توریستی 30 روزه عمان​

هزینه صدور ویزای توریستی 30 روزه عمان ، 30 ریال عمان است که هنگام دریافت مدارک، تحویل گرفته می‌شود و در صورت ریجکت شدن دعودت نمی شوید.

جریمه ویزا عمان ​

هر کسی  که وارد عمان می شود، می بایست پیش از اتمام اعتبار ویزا  این کشور را ترک کند . دولت عمان برای هر روز دیر کرد مسافر جهت خروج، مبلغ 10 ریال عمان را به عنوان جریمه میگیرد .

ویزای مشترک عمان و قطر ​

طی توافقاتی که کشور عمان با قطر انجام داده است، ویزای عمان برای کسانی که که در آغاز به این کشور سفر کنند و سپس بصورت مستقیم وارد قطر شوند و همچنین جهت کسانی  که ابتدا به قطر سفر کنند و بعد بخواهند بصورت مستقیم وارد عمان شوند، صادر می شود . ویزای 20A عمان جهت ورود اول به عمان سپس سفر به قطر میباشد و ویزای 20B  جهت ورود به قطر سپس به عمان و افرادی که میخواهند بصورت مستقیم از قطر به عمان سفر کنند. 

مدت اعتبار ویزای  20Aو 20B  سی روز می باشد و مدت اعتباری که مسافر می تواند از این ویزا استفاده نماید، 6 ماه می باشد. هزینه دریافت این ویزا 10 ریال عمان است که در صورت ریجکت شدن، دعودت نخواهد شد. مدت اعتبار این نوع از ویزا برای هر کشور 1 ماه بوده که قابل تمدید نخواهد بود. 

ویزای مشترک عمان با امارات 

این نوع ویزای کشور عمان که با مشارکت امارات صادر می‌ شود  برای همه ی کسانی که که از کشورهای G1 باشند قابل استفاده است. ویزای مشترک بین امارات و عمان به عنوان ویزای نوع 21A عمان شناخته می‌شود. ویزای 21A عمان برای افرادی صادر می شود که در زمان درخواست در امارات هستند و تمایل دارند به صورت مستقیم از امارات به عمان سفر کنند. این نوع ویزا به طور بلعکس صادر نمی‌گردد.

مدت اعتبار ویزای مشترک عمان-امارات 21 روز است و هزینه صدور آن به به شکل رایگان است. ویزای 21A یا مشترک عمان قابل تمدید نیست. این ویزا یکبار ورود است و به صورت مولتی یا چندبار ورود قابل استفاده نیست. این ویزا قابل استفاده در فرودگاه Alwajajah، Muscot Airport و یا بندر عمان است.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top