ویزای تولد فرزند عمان

دربسیاری از  کشور ها گرفتن اقامت برای نوزادانی که تازه به دنیا آمده اند به دو روش صورت میگیرد بعضی از برنامه های اقامتی در برخی از کشورها از روش برنامه خونی حمایت میکنند و بعضی از روش خاک. در این مقاله ما به شرح این دو روش خواهیم پرداخت و سوال مورد بحث بر این خواهد بود که کشور عمان از کدام روش حمایت می کند؟

  • اخذ ویزای تولد فرزند در عمان توسط برترین استاد ایلتس شیراز استاد حمیدی

اخذ اقامت از طریق خاک 

به نوزاد بر اساس کشوری که در آن متولد می شود اقامت داده می شود بعضی  از کشور ها مثل  کانادا، آمریکا و برزیل و… از روش برنامه خاک اقامت کشور خود را به نوزادان تازه به دنیا امده میدهند. سفر به این کشور ها وگرفتن اقامت راحت شکل میگیرد .از طریق برنامه  خاک به این روش می باشد که اگر نوزادی در قسمت مرزی کشوری به دنیا آمد  اقامت  آن کشور را می تواند دریافت کند .مهم نیست که نوزاد شما در کدام مکان به دنیا می آید  دربیمارستان آن کشور باشد و یا در کشتی در حال حرکت در مرز های این کشور ها. در هر حالت شما می توانید اقامت آن کشور را برای نوزاد  خود دریافت کنید 

 بنابراین  مهاجران زیادی برای دریافت اقامت برای نوزاد خود به کشور دیگری سفر می کنند. با سفر کردن  به کشور مورد نظر و به دنیا امدن نوزاد  خود در آن جا می توانند  اقامت  فرزند خود را دریافت کنند . مهم نیست که طریقه  سفرتان به چه شکلی است. اقامت موقت داشته باشید و یا اقامت دایم یا ویزای توریستی. به هر شکل می توانید برنامه ریزی های لازم را برای تولد نوزاد خود انجام دهید. در این روش با سفر به کشور مورد نظر در وقت مناسب می توانید اقامت آن کشور را برای نوزاد خود دریافت کنید.

 

روش طریق برنامه خون برای تولد نوزاد و گرفتن اقامت 
کشور هایی  از طریق خون اقامت نوزادان را بر اساس تابعیت والدین  می دهند. بنابراین  تولد  نوزاد در این کشورها منجر به گرفتن اقامت نخواهد شد. پس مهاجرانی که اقامت این کشور ها را ندارند، نمی توانند با سفر به این کشور ها و به دنیا آوردن نوزاد خود، اقامت این کشور ها را دریافت کنند . کشور عمان نیز از روش  برنامه خون حمایت  می کند  پس مهاجرانی که قصد گرفتن اقامت عمانی برای نوزاد خود را دارند بهتر است ازروش دیگری اقدام نمایند. مگر آن که والدین نوزاد تابعیت کشور عمان را داشته باشد.

روش  دیگری جهت اقامت نوزاد وجود دارد. مانند تابعیت پنج ساله در عمان.بعد  از گذشت پنج سال می توان برای فرزندان درخواست اقامت عمان داد  و اقامت عمان رادریافت کرد.. قابل ذکر است که تابعیت ۵ ساله برای نوزادان نیز دارای شرایط  خاصی می باشد. در کل گرفتن اقامت نوزادان در کشور هایی که بر پایه ی برنامه خون کار می کنند، کمی سخت  خواهد بود.

 

سفر  به عمان و گرفتن اقامت  فرزند
 درزمانی که نوزاد متولد شده شامل یکی از شرایط زیر باشد می تواند اقامت عمان را دریافت کند :

  • تولد  کودک در خاک عمان. در صورتی که اقامت نوزاد به دنیا امده در عمان دریافت می شود که والدین او عمانی باشند. یعنی دارای اقامت عمانی باشند.
  • به دنیا امدن نوزاد در خارج از عمان. در صورتی که به نوزاد در خارج از عمان شکل گیرد ولی والدین وی عمانی باشد، اقامت فرزند عمانی خواهد شد.
  • به دنیا امدن نوزاد در عمان در صور تی که اقامت والدین نا معلوم  باشد، تبدیل  به اقامت  عمانی فرزند خواهد شد. در این روش  به دلیل نامشخص بودن اقامت والدین، اقامت  فرزند شبیه روش خاک خواهد بود.
  • اقامت نوزادان از روش  فرزند خواندگی. یعنی فرزندی که سرپرستی او بر عهده ی یک فرد عمانی باشد. پدر خواندگی و یا مادر خواندگی ندارد. بنابر این افراد مجرد می توانند فرزندی را به عنوان فرزند خوانده بپذیرند.

مطالب مهم در خصوص اقامت  فرزند در عمان
کسانی که که نمی توانند ازروش برنامه  خون برای فرزند خود اقامت بگیرند می توانند از روش دیگری اقدام نمایند. میتوان مثال زد که با اقامت ۵ ساله فرزند خود در عمان می توان درخواست اقامت داد. ثبت اقامت ملتزم به داشتن شرایط خاصی خواهد بود. در ادامه به شرایط گرفتن اقامت برای فرزند بیان خواهیم کرد. نکات زیر برای فرزندانی است که نمی توانند از روش برنامه خون اقدام به گرفتن اقامت کنند.

  • پایبند به قوانین و حقوق شهروندی در عمان
  • حضور  مستمر و خروج نکردن به تعداد دفعات بالا از عمان.
  • شناخت کامل با آداب و رسوم و فرهنگ کشور عمان.
  • پای بند  بودن به آداب و رسوم موجود در عمان.
  • نداشتن سابقه ی کیفری.
  • مسلط بودن بر زبان عربی. چرا که زبان رسمی عمان زبان عربی می باشد.

گرفتن اقامت برای فرزندان با رعایت کردن اصول شرایط  ذکر شده مورد قبول خواهد بود. باید دانست که سخت گیری های متفاوتی در این روش صورت میگیرد . اما در صورتی که بعد از  گذاشتن قوانین ذکر شده می توان جهت اقامت عمان درخواست نمود. بعد از بررسی و  درخواست اصول  فرزندان، اقامت عمان افراد میتوانند دریافت کنند . در ضمن گرفتن اقامت  عمانی برای فرزند، تبدیل  به گرفتن اقامت والدین نخواهد شد. پس  اگر قصد اقامت عمان را برای خود در نظر دارید بهتر است روش دیگری را انتخاب کنید . 

                                                                                            برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به عمان می توانید مقالات زیر را مطالعه فرمایید    

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top