چند نکته مهم در ریدینگ آیلتس

برای موفقیت در بخش ریدینگ آزمون آیلتس باید یکسری از نکات پایه را جدای از تکنیک هایی که در پاسخگویی به سوالات به شما کمک می کنند، در نظر داشته باشید. این نکات عمومی به شما کمک می کنند که بر شرایط کلی امتحان کنترل داشته باشید و به خاطر اشتباهات ریز نمره از دست ندهید. برای آشنایی با این نکته ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • چند نکته ی مهم در ریدینگ ایلتس از نظر استاد حمیدی برترین استاد ایلتس شیراز

این نکات مهم شامل موارد زیر هستند:

سرعت :
به گفته جناب استاد حمیدی : زمانیکه صحبت از سرعت است بسیار مهم میباشد. هدفمان  سرعت جواب گویی به پرسش ها نمیباشد.  هر قدر که مدیریت وقت جهت جواب گویی به ۴۰ پرسش قسمت  ریدینگ آیلتس در زمان یک ساعت نیز بسیار مهم میباشد. هدف  از سرعت در این قسمت  نگهداری ایجاد  خواندن بدون فاصله زمان زیاد میباشد.. میبایست قادرباشید که یک متن را با سرعت بالا بخوانید. 

در قسمت ریدینگ آیلتس، میبایست به صورت کاملا حرفه ای و به سرعت خوانده شود . یکی ازقسمت های مهم فهم مطلب در هرگویشی هست. موقعی که خواندن جهت یادگیری صورت میگیرد. امکان این هست که فاصله هر چند وقتی جهت فهم یک ساختار یک قسمت مکالمه ای یا کلمه جدید سخت نباشد. اما زمانی که به آزمون آیلتس می رسیم جمله به جمله مطالعه نوشته ها بنابراین کلمه به کلمه مطلب ها را متوجه شوند سخت میباشد. میبایست قادرباشید  با یک  خواندن تند و سریع معنی کلی مطالب را متوجه بشوید. بنابر این تمرین کردن روی حرفه ای و فهم مطالب خارج از بیشتر امتحان آیلتس است که نکته مهمی میباشد. 

بخصوص حرفه هایی که به این قسمت ارتباط دارد. skimming و scanning مطالب ها میباشد.هدف از skimming خواندن  تند و سریع یک متن جهت رسیدن به نکته اصلی و scanning گشتن مطلب جهت بدست اوردن یک قسمت از اطلاعات کمی میباشد.

دانش بالای لغات انگلیسی :
به گفته جناب استاد حمیدی : در قسمت ریدینگ آیلتس به صورت پیچیده اطلاعات  شما در زمینه کامات لغات انگلیسی را نیز ارزیابی میکند. قابل ذکر است که جهت جوابگویی  به قسمتی  از پرسشها این قسمت قادر باشید هم معنی کلمات به شکل نوشته شده  (paraphrasing) بخش هایی از مطلب ها  را متوجه شوید. بنابراین داشتن کلمات بیشتر مسیر را برای فهم همگانی  و بهتر مطالب تهیه کنید.. بنابراین وقت مناسب به زمان باقی مانده تا روز امتحان یک سیستم جهت بالا بردن علم کلمات داشته باشید.

 

آشنایی با انواع پرسشهای مهم :
به گفتته ی جناب استاد حمیدی :فکر کنید که شما مهارت فهم بالای از مطب را دارید. و داشتن علم لغات انگلیسی شما در سطح بالا قرار دارد. اما با انواع پرسش ها که قرار است در قسمت ریدینگ آیلتس با آن ها روبه رو بشوید. آشنایی نداشته باشید. واقعیت این میباشد. که امتحان آیلتس نه تنها از لحاظ  ریدینگ بلکه برای هر چهار مهارت دارای ساختار خاصی است و شما باید توانایی های خود را با شکل ساختاری این آزمون تطبیق بدهید.

باید از تمام انواع سوالاتی که ممکن است در طول آزمون با آن مواجه شوید خبر داشته باشید و استراتژی رویارویی با هر کدام را بدانید. به طور کلی در بخش ریدینگ آیلتس با ۱۴ نوع سوال رو به رو هستید. پیش از این در مقاله ای تحت عنوان “سوالات ریدینگ آیلتس” به معرفی پرکاربردترین انواع سوالات این بخش پرداخته ایم. بنابراین مطالعه این مقاله خالی از لطف نخواهد بود.

سعی کنید که با حل کردن نمونه هایی از هر نوع سوال نقاط ضعف خود را برای هر یک کشف کنید و پیش از روز آزمون به تصحیح آن ها اقدام کنید.

دوری از اشتباهات ریز :
حواستان باشید که به علت یکسری اشتباهات کوچک امتیاز از دست ندهید:

  • از غلط های املایی پرهیز کنید.
  • از اشتباهات گرامری دوری کنید. وقتی جاهای خالی را پر می کنید مهم است که ساختارهای مورد استفاده شما تابع قوانین صحیح گرامری باشند.
  • به دستورالعمل ها خوب توجه داشته باشید. وقتی برای پرکردن قسمتی به تعداد معینی از لغات نیاز است دقیقا به همان تعداد خواسته شده بنویسید، نه بیشتر و نه کمتر.

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top