28 نکته بسیار مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس

به گفته جناب استاد حمیدی : امتحان آیلتس، روش دیگری از چند امتحان زبانی میباشد. که جهت درس خواندن در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان خارج از کشور الزامی میباشد. و سنجش اطلاعات مرحله زبان انگلیسی که شامل 4 مهارت میباشد :نوشتن و خواندن- فهم مطلب و مکالمه  مورد ارزیابی قرار میگیرد. میانگین  نمره بین ۰ تا ۹ میباشد. در دو مرحله آکادمیک و جنرال صورت میگیرد.جهت سفر اصولا نمره ۶ از ۹ درقسمت جنرال و جهت گرفتن ادمیشن بدون بورس معمولاً نمره ۶ از ۹ آکادمیک و جهت کسب ادمیشن با بورس از دانشگاه‌های متفاوت دنیا، نمره ۷ از ۹ موردنیاز میباشد. 

  • 28 نکته طلایی برای موفقیت در ازمون ایلتس

 

جهت گرفتن نمره مناسب درامتحان آیلتس، میبایست سطح عمومی زبان انگلیسی خوب باشد. ومدام به لغات خود اضافه کنید. این عمل با خواندن فراوان در قسمت قرار گرفتن در مکان انگلیسی‌ زبان یا ساخت مکان انگلیسی با فایل های تصویری و صوتی و دیجیتالی تاثیر میگذارد و روش دیگری وجود ندارد.

درکشور  ایران، متقاضیان یا داوطلب هستند و یا در مقطع تخصصی پزشکی که هدفشون شرکت در امتحان PHD رشته های علوم فنی و مهندسی علوم انسانی و هنر را دارند، اصولا  در دست داشتن مدرک زبان  برای دانشگاه های داخل کشورالزامی میباشد. امتحان زبان خصوصی که زیر نظر  آموزش پزشکی  و درمان صورت میگیرد. امتحان MHLE بوده و امتحانی که تحقیقات و فناوری و وزارعت علوم صورت میگیرد. امتحان MSRT به این اسم شناخته شده است.

بر این اساس جهت کسب این آمادگی و مدرک در امتحان آیلتس و امتحان زبان، با پرسش رو به رو میشوید. 


جهت مشاوره در زمینه 28 نکته بسیار مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره  09164426113 تماس بگیرید

 

آزمون آیلتس :

آزمون آیلتس، یکی از چند آزمون زبانی است که برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان خارج از کشور موردنیاز بوده و سطح سواد داوطلب در حوزه زبان انگلیسی را بر روی ۴ مهارت: خواندن- نوشتن- درک مطلب و صحبت کردن ارزیابی می‌کند. رنج نمره بین ۰ تا ۹ است و در دو بخش جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. برای مهاجرت، معمولاً نمره ۶ از ۹ در بخش جنرال و برای اخذ ادمیشن بدون بورس معمولاً نمره ۶ از ۹ آکادمیک و برای دریافت ادمیشن با بورس از دانشگاه‌های مختلف دنیا، نمره ۷ از ۹ موردنیاز است.

درصورتی‌که برای دریافت این مدرک و آمادگی در  آزمون آیلتس و آزمون‌های زبان، با سؤالاتی مواجه شدید، از فرصت مشاوره تلفنی با مشاوران آموزش‌دیده دایانا مهاجراستفاده کنید.

در بخش قبل 14 نکته مهم برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس را شرح دادیم و در این بخش به توضیح باقی نکات می‌پردازیم:

نکته پانزدهم: ادبیات نوشتاری در امتحان آیلتس را جدی بگیرید
درهر صورت در رایتینگ آیلتس از ادبیات قانونی استفاده می‌شود و عبارات با فُرم کامل نوشته‌شده و به‌صورت مخفف (doesn’t-isn’t-couldn’t-etc.) نوشته نمی‌شود. فقط استثنای این موضوع ، نامه‌های غیررسمی تسک یک رایتینگ آیلتس در ماژول General Training می‌باشد.

نکته شانزدهم: زمان شرکت در آزمون آیلتس را مشخص کنید
به گفته جناب استد حمیدی : قبل ز آمادگی برای امتحان آیلتس ، میبایست موقعی که  قصد دارید در امتحان شرکت نمایید را تعیین کنید. اگر قادر به مشخص کردن وقت دقیق و نام نویسی نهایی را در حال حاضر ندارید، بازه زمانی تعیین کنید. مانند : بازه بعضی‌ها بر طبق بازه وقت میباشد. که دانشگاه مقصد از آن‌ها می‌خواهد تا کارنامه آیلتس را تا وقت deadline به دانشگاه بفرستید.. مثلا اگر قرار است تا بهمن‌ماه مدارک خود را به دانشگاه خارجی بفرستید . راحترین کار این است که  تا اواسط دی‌ماه در امتحان شرکت کنید. پس ذهن شما آماده ای این طرح  می‌شود که از اول سال، شما برنامه شرکت در امتحان  آیلتس دارید و این امتحان  حدود ۱۰ ماه دیگر برگزار و در آن شرکت می‌کنید. هدف از وقت ، نقش مهمی در سازمان‌دهی و برنامه نویسی امکانات برای دریافت به نتیجه دارد.

هیچ‌ وقت  بدون مشخص کردن  برنامه‌ریزی و زمان  خود جهت شرکت در امتحان  آیلتس آماده نکنید که بدون برنامه، نمیتوانید کاری را به درستی انجام دهید.

نکته هفدهم: از مقایسه در امتحان آیلتس پرهیز کنید.
بزرگترین اشتباهاتی که دانشجویان جهت شرکت در امتحان  آیلتس انجام می‌دهند، مقایسه  کردن کارنامه اشنایان و دوستان با مقطع زبان خود و پیش‌بینی نمره احتمالی آن‌ها در امتحان پیش بینی میکند. . در صورت که این روش اشتباه بزرگی میباشد. . از مقایسه کردن  پرهیز کنید. چراکه در مرحله گفتاری و نوشتاری به واسطه انسانی درست می‌شود وباعث  نمره دهی می‌شود  احتمال این وجود دارد که بالا پایین و بالای زیادی دارد. هر قسمتی هم شرایط خاص خود را دارد و احتمال نمره آیلتس در یک کشور با کشور دیگر فرق دارد. . بنابراین مقطع زبان انگلیسی داوطلبان. بعد از مقایسه کردن به طور کامل اشتباه میباشد. و اشتباه زیادی به ذهن شما خطور میکند .

نکته هجدهم: به سطح Intermediate برسید
جهت رسیدن به مقطع Intermediate  لازم است که سیع خودتان کنید. از این مرحله به بعد، برای آمادگی درامتحان آیلتس قدم بردارید.  تا نمره بالاتر از ۶ بدست اورید.

نکته نوزدهم:‌ گرامر را جدی بگیرید
به گفته جناب استاد حمیدی :مکالمه در امتحان  آیلتس به‌طور مستقیم مورد سوال  قرار می‌گیرد. برعکس امتحان  MHLE-TOLMIO-MSRT که در داخل کشور برگزار می‌شود و مرحله مکالمه قرار دارد، امتحان آیلتس مرحله مکالمه وجود ندارد. ولی نمی‌شود شما سواد مکالمه ای مناسبی نداشته باشید و با وقت ها و کارکرد آن‌ها و نامعلوم و ساختارهای ۳ گانه IF و مسائلی ازاین رو آشنا نباشید، ولی بتوانید مناسب و درست و دقیق مکالمه کنید و بنویسید! بنابراین اگر در امتحان  آیلتس نمره مناسبی  نمی‌توانید بگیرید، روی مکالمه کارکنید.

نکته بیستم: مراقب چالش پارتنر باشید!
در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی از یکدیگر  شده است که داوطلبان شرکت در امتحان آیلتس، جهت مرحله نوشتاری و گفتاری ، به دنبال شریک جهت آموزش بایک دیگر میباشند. اگر همراه شما آیلتس بالای ۷ ندارد ومقطع زبان شما در این Level نیست، انتخاب مناسبی برای شما نمیباشد. . ولی اگر در این مقطع باشد، میباست مواظب باشید. که زمان شمارا همراه گرایی درامتحان آیلتس،هدر نرود.

نکته بیست و یکم:‌ دایره لغات خود را وسیع کنید

بزرگترین قسمت کلمات و آشنایی با متضاد و مترادف‌ها و لغات در قسمتهای متفاوت موجب میشود. که مکالمه و نوشتار در سطح خوبی از کلمات مکالمه کنید .که  مقطع سواد زبان انگلیسی شمارا نشان خواهد داد و اثر زیادی دربدست اوردن نمره مناسب  دارد. کتاب‌های ۵۰۴ یا ۱۱۰۰، فقط قسمتی از منبع ها جهت بالا بردن قسمت کلمات میباشند. و مناسب نیستند. تلاش کنید جهت زیاد قسمت کلمات به صورت بصری استفاده کنید تا  نمایش بهتری از یک کلمه  و کاربردی آن در ذهن شما نقش ایفا کند. نمایش سازی ذهنی را در نظر داشته باشید که در نوشتاری علمی  فکری به آن پرداخته می‌شود.

نکته بیست و دوم: چالش ریشه‌شناسی
در امتحان  GRE، شناخت ETHYMOLOGY یا عمق کلمات مهم میباشد . ولی جهت بالابردن  قسمت کلمات نیازی به عمق کلمات نمیباشد. ولی باید حتماً، متن زیاد مطالعه کنید.  و به‌جای حفظ کردن تنها کامات از به کار بردن کلمات در جملات برای درک معنای یک کلمه انگلیسی استفاده کنید.

نکته بیست و سوم: روش‌های آسان را یاد بگیریم
جهت آمادگی در امتحان آیلتس،حتماً  لازم نیست میلیون‌ها تومان هزینه کنید. یا نوشتارها ISI دانلود کرد و مطالعه نمود.  حفظ کردن اشعار مناسب کوتاه از شعرا و حتی خوانندگان غربی و داستان‌های کوتاه  قادر است که ذهن شمارا برای جمله‌سازی حرفه‌ای تقویت کند. هرچقدر که بتوانید جملات مناسب را در ذهن خود نگاه داشته و پرورش دهید و از آن‌ها استفاده کنید، توانایی پرداخت شما در مطب ها و DEVELOP موضوع و فهمیدن خواننده به دیدن نوشتارشما زیاد پیدا خواهد کرد. یکی از روشهای مناسب دانستن جملات مناسب با قسمت کلمات حرفه‌ای، زیاد مطالعه نوشتار حرفه‌ای و تمرکز مطلوب بر آن میباشد.

نکته بیست و چهارم: مهارت و مهارت و مهارت

به گفته جناب استاد حمیدی: حتی اگر یک فرد انگلیسی‌زبان هم در امتحان  آیلتس بدون آمادگی قبلی شرکت کند، ممکن است نتواند نمره‌ای بالاتر از ۷ یا ۷.۵ بدست اورد. پس در این امتحان که  توانایی سنجش ۴ گانه حرفه‌ای دارد. به‌طور ماهرانه برنامه‌ریزی کنید.

نکته بیست و پنجم: وقت‌شناسی آینده‌نگر

 به روشی برای  آمادگی در امتحان  برنامه‌ریزی کنید که اگر در وقت  موردنظر نتوانستید نمره مناسب بدست اورید . حداقل ۱ ماه فرصت جهت تمدید آمادگی و از بین بردن نقاط ضعف و شرکت دوباره  را داشته باشید. پس همواره بر اساس EXPIRE DATE برای  جهت شرکت در امتحان  ارسال مدارک قدام کنید.

 

نکته بیست و ششم: هرروز یک مقاله
جهت حرفه ای کردن جنبه های نگارش شما در مرحله نشریه نوشتاری  که می‌توان نمره بالا از آن کسب کرد، حتی‌امکان  هرروز ۱ نشریه برای TASK2 نوشته و در دسترس کارشناسان و مشاوران ماهر در زبان جهت درست کردن  قرار دهید.

 نکته بیست و هفتم: ضبط صدا
استاد های زبان انگلیسی اعتقاد دارند. که متقاضیان جهت شرکت در امتحان مکالمه ای باید صدای خود را ضبط کرده و مدام  به آن گوش دهند تا مشکلات  خود را متوجه شوند. یکی از مشکلات همیشگی (frequent problems) ، استفاده نکردن از  s سوم شخص مفرد است. مانند  جمله او زبان روسی را در خانه دوستش میخواند : He studies Russian language on his friend’s home با جمله He study خیلی فرق  دارد. استرس بر روی افزایش برای  تلفظ هم مهم میباشد.  که در ذهن درست کننده نمره شما در بخش مکالمه ای  تأثیر می‌گذارد.

نکته بیست و هشتم: نکته در بخش speaking
به گفته جناب استاد حمیدی به این نکته  توجه کنید که شخصی  که با شما مصاحبه می‌کند، هیچ نوع اثری در نمره دادن شما ندارد.بخاطر اینکه صدای شما ضبط می‌شود و بعداً بخاطر اشخاص درست می‌شود. بنابراین سعی نکنید که با مصاحبه‌کننده،  وارد بحث شوید.

  • آیا جهت سفر به کشورهای دمختلف به دنبال بدست اوردن مدرک زبان انگلیسی آیلتس هستید؟
  • آیا برای گرفتن ادمیشن با بورس و یا ادمیشن بدون بورس از دانشگاه‌های متفاوت دنیا لازم به  مدرک آیلتس و کامل بودن مدارک ارسالی خود هستید؟
  • آیا در بخش ثبت نام در امتحان  آیلتس و پرداخت هزینه با مشکل روبه رو  شده‌اید؟
  • آیا جهت گسترش دایره کلمات  زبان انگلیسی خود به راهنمایی های کلیدی و مشاوره نیاز دارید؟
  • آیا به فکر ارتقای حرفه های چهارگانه‌ی خود و افزایش نمره آیلتس هستید؟
  • آیا در قسمت نوشتاری امتحان  آیلتس و نگارش حداقل 400 کلمه در دو قسمت  این امتحان مشکل دارید؟
  • آیا در صدد بالابردن  مهارت در قسمت مکالمه  هستید؟
  • آیا در قسمت اسپیکینگ و یا مکالمه کردن به زبان انگلیسی و استرس گذاری بر روی لغات  به مشکل برخورده‌اید؟
  • آیا برای بالا بردن  نمره در امتحان  آیلتس به دنبال یک برنامه‌ریزیمناسب و  دقیق  هستید؟
  • آیا برای مدیریت وقت درامتحان آیلتس و به راهنمایی های مشاوران مجرب و مشاوره نیازمندید؟
  • آیا در گذشته درامتحان آیلتس شرکت کرده و نمره‌ای کمتر از 5بدست اورده اید؟

                                                                        میتوانید به موسسه دایانا مهاجر از طریق شماره های زیر به مشاورین ما تماس حاصل فرماید تا به شما کمک رسانند          

                                                                                                                                               

                                                                                                                                09164426113

                                                                                                                                09917036656

                                                                                                                               09039635025

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top