نکات مهم اسپیکینگ آیلتس برای گرفتن نمره دلخواه

در بین کل حرفه ای امتحان  آیلتس، کسب موفقیت در امتحان اسپیکینگ به تمرین کردن بیشتری هنگام آمادگی امتحان  آیلتس نیاز دارد. حتی امکان دارد از الان نگران  مصاحبه آیلتس باشید. ولی جهت اینکه نمره مدنظر خود را بدست آورید.

  • نکته های مهم اسپیکینگ ایلتس برای گرفتن نمره دلخواه

 کلمات مهمی وجود دارد. در این نشریه به نگاه کردن به نکات مهم اسپیکینگ آیلتس صحبت میکنیم  و با مطالعه کردن این مطلب کاملا خواهید فهمید میبایست به چه نکاتی توجه کنید و نمره شما تحت روش چه عواملی میباشد. بنابراین با روشهای متفاوت در امتحان  اسپیکینگ و  تایم بندی آن‌ها آشنا خواهید شد.

 

نکات مهم اسپیکینگ آیلتس :
علاوه بر اینکه آمادگی برای آزمون آیلتس نیازمند توجه به ضوابط آزمونی است، آزمون اسپیکینگ هم برای خود قوانین و مقرراتی دارد. دانستن نکات زیر در آشنایی کلی و عملکرد شما مستقیما تاثیرگذار است. این قوانین شامل موارد زیر است:

امتحان  اسپیکینگ یک مصاحبه رو در رو (face to face) می‌باشد. 
به گفته جناب استاد حمیدی : بیشتر شرکت‌کنندگان در امتحان  آیلتس (چه چه آکادمیک و چه جنرال ) تنها یک پرسش وجود دارد.
حتی امکان  درامتحان  اینترنتی آیلتس شرکت کنید، مکالمه فیس تو فیس انجام می‌شود و فرقی  با حضور فیزیکی ندارد.
تمام وقت مکالمه شما ضبط خواهد شد.

  • امتحان  اسپیکینگ آیلتس یک مکالمه  غیررسمی است.
  • اگزمینز آیلتس که از شما پرسش  را می‌پرسد دراخر مصاحبه به شما نمره خواهد داد.
  • این مکالمه  حدودا بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه به طول می‌کشد.
  • اگزمینروقت مکالمه و تفصیل جوابها شما را برسی  می‌کند. 

این امتحان شامل چند قسمت است:

  • الف) بررسی سلام و احوال پرسی و کارت شناسایی 
  • ب) ۴ الی ۵ دقیقه جوابگویی به جواب و سوال و پرسش قسمت  اول
  • پ) ۱ الی ۲ دقیقه مکالمه  جهت قسمت  دوم
  • ت) ۴ الی ۵ دقیقه جهت صحبت بخش سوم

اگر بتوانید به تمام پرسشها به خوبی جواب بدهید .احتمال این هست که با جواب ندادن به یک پرسش باز هم نمره مناسب بدست اورید.  
باید در نظر گرفته شود که  ۴ فاکتوراهمیت در نمره‌دهی این امتحان  تاثیر میگذارد که در ادامه در مورد ان بحث خواهیم کرد .

۴ عامل مهم اسپیکینگ آیلتس
در امتحان اسپیکیندگ، تلفظ کلمات ،مکالمه  و بیان کلمات هر کدام ۲۵ درصد در نمره اصلی نقش میگذارند. در ضمن تقریبا هماهنگی به نمره مدنظرتان می‌توانید بر مهارت یک از این ۴ عامل در نظر گرفت اولی چه کلمات  مهمی را میبایست جهت کسب موفقیت در خصوص نمره در نظر گرفت؟ 

  • تلفظ

به گفته جناب استعاد حمیدی :جهت بدست اوردن نمره مناسب  از بخش  تلفظ، میبایست با جدول فونتیک آشنای داشته باشید .و هر حرف را به صورت شفاف تلفظ کنید. قسمت بعدی این است که هر کلمه انبوه مشخصی دارد و بعضی از ین انبوه تکیه می‌گیرند. حتما در ارتباط  با قوانین تکیه کلمات بخوانید. . بنابراین بر تکیه کلمات، جملات هم داری تکیه هستند و اصولا  کلیدواژه جملات با تکیه تلفظ می‌شوند. صداهای پایین  در زبان انگلیسی را بشناسید تا روان و طبیعی صحبت کنید. و  مهمترین نکته که باید مد نظرتان باشد. این است که  در مدلهای جملات (امری،و سوالی و  خبری )قدرت زیاد یا کم میباشد. بنابراین اندازه کافی در این مرحله خواندن و و تمرین داشته باشید. 

  • دامنه لغات

قسمتی از جذب کردن گفتن شما تاثیر از متنوع در کلماتی  میباشد. که به وقت مکالمه اسپیکینگ آیلتس استفاده می‌کنید. این متنوع بودن این کلمات فقط قسمت لغات شما مربوط نمیشود . بلکه دارای کلمات عبارات و ربطی می‌شود. 

قابل بیان است که به کار بردن هر کدام از  موارد ذکر شده  متفاوت میباشد.  و میبایست الزاما از دیکشنری انگلیسی کاربرد آن‌ها را بخوانید.

  • تسلط بر گرامر

وقتی Band Score Descriptors را بخوانید.  میبینید که شما قادر باشید از ساختارهای مکالمه ای دشواردر جمله‌بندی‌های خود استفاده کنید (جملات ۳ روش  هستند: مرکب و ساده و پیچیده. مفهوم این را میرساند  که صحبت شما میبایست شامل ترکیبی از مستقل و جملات وابسته  به همراه مثال هایی جهت مد نظرتان باشد. بنابراین میبایست موقع صحبت کردن قدرت استفاده از روشهای عبارات اسمی و افعال، اشکال مقایسه‌ای وافعال مجهولی و جملات شرطی را در بربگیرد .جهت قدرت ساختارهای متفاوت مکالمه ای  باید  طور مستمر به مصاحبه های انگلیسی مانند Ted Talk گوش کنید و کم کم موقع  هنگام صحبت کردن این ساختارها را به طور درست تمرین کنید. لازم است  با یکی از ۷ سایت بهترین گرامر زبان انگلیسی با دوستی به تمرین اسپیکینگ مشغول شوید.

  • ارتباط معنایی

Coherence یا روان بودن  و رابطه معناییدر هنگام مکالمه کردن موجب می‌شود اگزمینر مکالمه شما را به صورت شفاف متوجه شود و این نتیجه برسد که شما قادر به مکالمه را در یک ساختار منظم تحویل دهید. جهت قدرت روان کردن گفتار تلاش کنید.

۸ ترفند برای موفقیت اسپیکینگ آزمون آیلتس 
انچه که ذکر شد.  پیروزی شما در امتحان اسپیکینگ تحت تاثیر روشهای گوناگون میباشد. در ادامه ۸ راه هایی به شما معرفی می‌کنیم تا راه حل  مناسبی داشته باشید.

۱- از فیلرها استفاده کنید
همان طور که بیان شد از بخش هایی جهت مصاحبه آیلتس استفاده نشود، موقعی که نیاز به جست و جو دارید یا به دنبال کلمه مناسب جمله خود هستید قادرید که از فیلرهای مشخص و به کار بردن موقعیت استفاده کنید. جهت  مثال: like, how can I put it برای تامل، actually, basically برای تاکید، I mean برای واضحی صحبت میباشد. 

۲- از کلمات و عبارات غیررسمی استفاده کنید
گفت گویی  آیلتس یک امتحان صد در صد رسمی نمیباشد.  پس باید از عبارات و کلمات غیر رسمی استفاده کرد.. جهت  مثال، کار رکرد کانترکشنها it’s، isn’t, should’ve, gonna wanna ایرادی  ندارد. و مهم نیست از nontheless به جای but استفاده شود . 

۳- از پاسخگویی به موضوع اصلی متفرق نشوید
در قسمتهای گوناگون ، محور پرسشها فرق دارد. واندازه مشخصی از جواب مد نظر میباشد. میتوان در اینجا مثال زد که در بخش  اول اصولا پرسشها کامل سوال میشود.  و جواب کوتاه بدهید (سیع کنید  که با جواب  بله/خیر به نمره مناسب  نخواهید رسید). یا در قسمت دوم، موقع جوابگویی  اگزمینر گفتگوی  شما را تمام نخواهد کرد و شما وقت دارید  حدود ۱ الی ۱ و نیم دقیقه برای بهترین کار کرد گفتن نظراتتان با دادن مثال و جزییات کافی دارید. و بخش  سوم که دشوارترین پرسشها  سوال می‌شود، هراندازه علم زبان شما (از جمله ۴ روش واقعی که پیشتر معرفی شد) مهم تر باشد به پیروزی خواهید رسید و جواب مورد قبول خواهید داد.

۴- یکی از نکات مهم اسپیکینگ آیلتس: برای هر جواب مقدمه، بدنه و نتیجه گیری داشته باشید
به گفته جناب استاد حمیدی :نکته‌ی که حایز اهمیت میباشد در ارتباط به مورد شماره ۳، وجود قسمت بندی مشخص  موقع تنظیم دادن به نظر ها میباشد.  به عبارتی اول با کمی  اشاره‌ای به احساستان نسبت به پرسش شروع کنید( قادرید بگویید: به نظرمن جواب دادن دادن به این پرسش کمی سخت میباشد بنابراین مد نظرتان را به صورت واضع  بیان کنید حتما یکی از روش های موجود را تعیین  کنید مد نظرتان دلیل ها و توضیحات مربوط  و کافی داده شود. 

۵- عادت کنید به «چرایی» هر موضوع پاسخ دهید
دیگر نکته مهم که میتوان به ان اشاره کردد. اسپیکینگ آیلتس این است که از پیش آماده جواب  دادن به «چرا» باشید. بنابراین معمولی ترین سوالها گفتگو آیلتس توضیح دلیل باورهاو یا رویدادها  میباشد. پس تمرین کنید خودتان را جهت  توضیح و گفتن موضوعات گوناگون به نمایش بگذارید.

۷- هیچ وقت نگویید «نمیدانم»
احتمال دارد با تمرکز و تمرین بر متناوب بودن  موضوعات گوناگون در جلسه گفتگو  با پرسش ها مواجه  شوید که در ارتباط  با آن اطلاعات کافی ندارید یا نگران  هستید (البته اگر  پرسش را متوجه نشدید میبایست از اگزمینر خواهش کنید پرسش را برای شما بیان کند). در این موقع  آرامش خود را حفظ کنید و تلاش  کنید همان اندازه کمی از اطلاعات خود را بیان کنید. سکوت شما نشانه خوبی نمیباشد .و اگزمینر تنها هدفش این است که علم زبانی شما را درک کند . نه اطلاعات عمومی‌تان را پس ماهرانه سوالات را جواب دهید. هرقدر کوتاه باشد.

۸- در مورد سوالات مبهم سوال کنید
اگزمینر پرسشها  را از دفترچه پرسش مطالعه میکنید پس  انچه که ذکر شد ، اگر در پرسش نقطه نامعلوم حس کردید بپرسید  (البته زیاد سوال نکنید ). مانند این موضوع کلمه home است که وقتی  به محل اقامت و  بعضی وقتها کشور محل تولد نیز اشاره دارد. توجه داشته باشید که را با پرسش پاسخ ندهید و تلاش کنید بدون اتلاف وقت به ان چه که مد نظر میباشد جواب دهید

جمع‌بندی؛ نکات مهم اسپیکینگ آیلتس
در این نوشته  به نکات بسیار مهم اسپیکینگ آیلتس  بیان کردیم و از قدرت  و موضوعاتی  که میباست موقع باید اماده شدن برای گفتگو مد نظر باشد توجه کرد . تا  قسمتهای که مهم میباشد  گفتگو کردیم .امتحان اسپیکینگ هم مثل  دیگرامتحانت مشکل ساز است .اما  با تمرین و تمرکز  به روشهای مشخص شده در برنامه نمره‌دهی امتحان اسپیکینگ آیلتس تمام استرس شما از بین میبرد .کافیست  به روش برنامه ریزی معلوم  و منبع های درست از جمله با راهنمایی همراه و دیکشنری  جهت آمادگی دریافت کنید. یادتان نرود که آرامش خودرا حفظ کنید و و با تمرکز کردن  به بهترین روش خود را در گفتگو نشان دهید .

 

 

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top