انواع روش های مهاجرت 2022

برنامه ها و انواع روش های مهاجرت با الزامات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در طی سال ها کامل شده اند و هدف اصلی آنها تأمین نیازها است. ویزای مهاجرتی در انواع روش های مهاجرت، برای شهروندان خارجی که می خواهند اقامت دائم در کشور دیگری را به دست آورند، صادر می شود. برای مهاجرت به کشور دیگر می توانید از راه  تحصیل، کار یا سرمایه گذاری نیز اقدام کنید. 

  • انواع روش های مهاجرت در سال 2022

 ارزیابی  شرایط انواع روش‌های مهاجرت 

اینکه شما باچه هدفی قصد  مهاجرت دارید بسیار مهم است. اما رسیدن به جواب این سؤال که از بین انواع روش های مهاجرت مشخصاً چه روشی برای شما و خانواده تان مناسب تر است، اصلی ترین دغدغه فکری  شما است. پس از خواندن این مقاله، با شرایط و انواع روش‌های مهاجرت به اروپا، آمریکا و استرالیا در سال 2022 آشنا خواهید شد و می‌توانید ارزیابی دقیق تری از برنامه مهاجرت داشته باشید. همچنین در این مقاله با انواع روش های مهاجرت به محبوب ترین کشورها برای مهاجرت از جمله آلمان، آمریکا، کانادا، استرالیا و فرانسه آشنا خواهید شد.

تفاوت ویزا، اقامت و تابعیت در مهاجرت چیست؟

هر روش مهاجرتی که تا امروز در بار ه ی ان شنیدین در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرد:

  1. ویزا (Visa)
  2. اقامت (Residence Permit)

به این صورت که از اول یا به شما ویزا می‌دهند و یا کارت اقامت برای شما صادر میشود . اما امکان ندارد از اول به شما پاسپورت بدهند​.

 

ویزا برای انجام کاری خاص و در مدت زمانی خاص صادر می‌ شود . در مدت زمان اعتبار ویزا، شما بعضی  از حقوق شهروندان آن کشور را ندارید. مثلاً اگر ویزای تحصیلی بگیرید، پس از پایان دوره دانشگاهی خود باید به کشورتان بازگردید و یا آن را تبدیل کنید.

ویزای تحصیلی هیچوقت پس از پایان تحصیل تمدید نمی گردد. مگر آنکه ویزای خود را به ویزای دیگری (مثلاً ویزای کار) تبدیل کنید. باید بدانید که معمولاً ویزای کار پس از چند سال به اقامت تبدیل می‌شود.

  • اقامت چیست؟

با بعضی از روش ها، شما و خانوادتان از همان ابتدا صاحب کارت اقامت (شهروندی) می‌شوید اما این اقامت به هیچ عنوان از همان ابتدا دائمی نیست.

معمولاً بعد از 5 سال از تاریخ صدور اقامت موقت (TRP)، امکان درخواست اقامت دائم (PR) را خواهید داشت.

نکته مهم اینجاست که با داشتن اقامت هر کشوری (چه دائم چه موقت)، شما با دیگر شهروندان آن کشور هیچ تفاوتی از لحاظ حقوق شهروندی ندارید. می‌توانید حساب بانکی باز کنید، تسهیلات بانکی بگیرید، تحصیل رایگان داشته باشید، ملک، خودرو و… بخرید و در واقع تمام محدودیت‌هایی که در باب ویزا گفته شد را نخواهید داشت.

اگر شما کارت اقامت موقت یا دائم یکی از کشور‌های حوزه شنگن را بگیرید، قانونا در تمام کشورهای حوزه شنگن حقوق شهروندی دارید. برای مثال فردی که اقامت موقت خود را از کشور اتریش گرفته است می‌تواند از همان ابتدا در آلمان نیز کار، زندگی، تحصیل، افتتاح حساب و… داشته باشد.

  • تابعیت چیست؟

بعد از 3 تا 5 سال از صدور کارت اقامت دائم (یعنی حدوداً 8 تا 10 سال پس از اخذ اقامت موقت) شما امکان درخواست پاسپورت را خواهید داشت. در نظر داشته باشید معمولاً برای دریافت پاسپورت باید تاریخ، زبان، قوانین مدنی و جغرافیای آن کشور را امتحان بدهید ولی اگر قبول نشدید نگران نباشید، می‌توانید هر چقدر خواستید مجددا اقدام کنید.​

در نظر داشته باشید که گرفتن ویزا معمولاً هزینه کمتری دارد و شانس دریافت آن بستگی زیادی به صلاحیت‌های فردی متقاضی (تحصیلات، سن، سابقه کار، سطح زبان و…) دارد. گرفتن  ویزا مناسب ترین راهکار برای افراد واجد شرایط می‌باشد.

اما افرادی که به دنبال روش‌های مطمئن تر با شانس قبولی بالاتری هستند، بهتر است به دنبال روش‌هایی باشند که از ابتدا به آنها اقامت داده شود.

 انواع روش های مهاجرت به اروپا

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن از نظر تایید صلاحیت در زمینه مهاجرت مشترک هستند. از سال 1999، اتحادیه اروپا در حال توسعه سیاست مشترک مهاجرت برای اروپا است. کشورهای اتحادیه اروپا توافق کرده اند که اتحادیه اروپا باید قوانین مهاجرت و ویزا مشترک در کل اتحادیه اروپا داشته باشند  که در کل اتحادیه اروپا معتبر باشد. اما در نظر داشته باشید که در صورت درخواست اقامت، باید درخواست اجازه اقامت را به مقامات کشور مورد نظر خود ارسال کنید.

چه کسانی شرایط مهاجرت به اروپا را دارند ؟​

  • کارگران بسیار با صلاحیت
  • محققان
  • دانشجویان
  • کارآموزان، دانش آموزان مدارس یا داوطلبان
  • انتقال کارمندان شرکتی
  • کارگران فصلی

قوانین مشترک در سرتاسر اتحادیه اروپا به شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اجازه کار یا تحصیل در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را می دهد.

همچنین قوانینی در سرتاسر اتحادیه اروپا وجود دارد که به شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اجازه می دهد به صورت قانونی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند. همچنین در این روش متقاضیان می توانند اعضای خانواده خود را از بدو ورود، همراه خود ببرند و اقامت طولانی مدت داشته باشند.

موارد استثنا برای مهاجرت به اتحادیه اروپا

  • دانمارک قوانین مربوط به مهاجرت ، ویزا و پناهندگی را در کل اتحادیه اروپا اعمال نمی کند.
  • ایرلند به صورت موردی قوانین اتحادیه اروپا در مورد سیاست های مهاجرت، ویزا و پناهندگی را انتخاب می کند.

در چه مواردی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد  قوانین مهاجرت به تنهایی تصمیم می گیرند؟

  • تعداد کل مهاجرانی که می توانند برای جستجوی کار در کشور پذیرفته شوند.
  • کلیه تصمیمات نهایی در مورد درخواست های مهاجران.
  • شرایط اخذ اجازه اقامت و کار در صورت عدم تصویب هیچ قانونی در سطح اتحادیه اروپا.

شرایط عمومی برای انواع روش های مهاجرت​:

  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه درمانی
  • ارائه مدرک زبان در صورت نیاز
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • 5. انواع روش های

انواع روش های مهاجرت: 

  •  ویزای شینگن:

ویزای شینگن ویزای کوتاه مدت است که به شخص اجازه می دهد تا به هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنند. در هر اقامت تا 90 روز برای اهداف گردشگری یا تجاری اجازه دارید در حوزه شینگن بمانید.

ویزای شینگن رایج ترین ویزا برای ورود به اروپا است. این ویزا دارنده را قادر می سازد تا به این منطقه وارد شود و آزادانه در این منطقه سفر کند و از هر یک از کشورهای عضو شینگن از منطقه شینگن خارج شود. هیچگونه کنترل مرزی در منطقه شینگن وجود ندارد.

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی از کشورهای شینگن تحصیل، کار یا زندگی کنید، پس باید برای ویزای بلند مدت آن کشور اروپایی اقدام کنید.

  • ویزای تحصیلی:

شرایط گرفتن اجازه اقا مت تحصیلی :

  1. باید از یک موسسه آموزش عالی پذیرش داشته باشید.
  2. باید منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در زمان اقامت خود را داشته باشید.
  3.  نباید تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت عمومی یا بهداشت عمومی باشید.
  4. باتوجه به کشوری که می خواهید در آن تحصیل کنید، ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان داشته باشید.

مدارک لا زم برای گرفتن اجازه اقامت ​:

  1. پاسپورت معتبر.
  2. اگر سن شما کمتر از 18 سال است به اثبات توافق والدین خود نیاز دارید.
  3. بیمه درمانی.
  4. اثبات اینکه شما هزینه درخواست مجوز اقامت را پرداخت کرده اید.

آیا امکان کار کرد ن در طول تحصیل وجود دارد؟

بله، شما اجازه دارید به صورت نیمه وقت کار کنید. هر کشور اتحادیه اروپا می تواند محدودیت خود را درباره حداکثر ساعت کار برای دانشجویان تعیین کند. اما حداقل اجازه برای کاردانشجویی ده ساعت در هفته است.

در بعضی از کشورها ممکن است پس از یک سال اقامت، به شما اجازه کار داده شود .

  •  ویزای دوره زبان

اگر علا قمند به  تحصیل در اروپا می‌باشید اما سطح زبان شما بالا نیست می‌توانید در بعضی از کشورهای اروپایی، دوره زبان بگذرانید. این روش یک راه سریع و مطمئنی برای ورود به اروپا می‌باشد. پس از اتمام دوره زبان می‌توانید بدون مراجعت به کشور خود، در همان اروپا ویزای خود را به ویزای دیگری (مثلاً تحصیلی) تبدیل کنید.

  •  ویزای کاری​

یکی از پرطرفدارترین انواع روش های مهاجرت، برای مهاجرت قانونی دریافت ویزای کار است. ویزای کار معمولا به کارگران بسیار ماهر داده می شود. هر کشور در اتحادیه اروپا، به مهارت ها و مشاغل مختلفی نیاز دارد که یکی از عوامل جذاب برای جذب مهاجران به کشورهای دیگر است.

رایج ترین مشاغل مورد نیاز در انواع روش های مهاجرت کاری، پزشکی و پرستاری است اما برخی کشورهای دیگر به متخصصان IT و امور مالی نیاز دارند.

یک مهاجر با ویزای کار  ظرف چند سال مشخص، می تواند اقامت دائم بگیرد .

چه کسانی  شرایط دریافت کارت آبی (BLUE CARD) اتحادیه اروپا را دار ند ؟

  1. داشتن مدرک فنی حرفه ای یا مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط.
  2. داشتن حداقل پنج سال تجربه حرفه ای مربوطه.
  3. شما باید به عنوان یک کارمند برای یک کارفرمای بومی کار کنید. کارت آبی اتحادیه اروپا برای کار خود اشتغالی یا کارآفرینان اعمال نمی شود.
  4. حقوق ناخالص سالانه شما باید با آستانه حقوق ملی مطابقت داشته باشد که باید حداقل یک و نیم برابر متوسط ​​حقوق ملی باشد.
  5. ارائه مدارک لازم برای سفر. شما باید برای خود و هر خانواده ای که با شما به اتحادیه اروپا می آیند بیمه درمانی داشته باشید.

اگر حداقل یک سال قرارداد کاری داشته باشید و شرایط گفته شده  را داشته باشید، شما یک کارگر بسیار واجد شرایط محسوب می شوید.​

  •  سرمایه گذاری

با پیشرفت اقتصاد دیجیتال و سایر زمینه ها، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش‌اند، شرایط مهاجرت را برای متخصصان سایر کشورها که مایل به ایجاد مشاغل جدید در اروپا هستند، آسان کنند. یکی از مشکلاتی که در روش سرمایه گذاری از میان انواع روش های مهاجرت وجود دارد، هزینه های شروع کار است که فرد ملزم به پرداخت این هزینه ها برای پیشرفت برنامه اقامتی و مهاجرت به کشور مورد نظر است. اما در صورت موفقیت، این روش مهاجرتی می تواند پاداش آور باشد و بسیاری از کشورها بعد از سه سال موفقیت متوالی در تجارت اجازه اقامت دائم را می دهند.

نواع روش های مهاجرت برای اقامت با سرمایه گذاری:

  • خرید ملک، خرید اوراق قرضه و خرید سهام

این روش‌ها که به آنها Golden Visa نیز گفته می‌شود در کشورهای آلمان، یونان، اسپانیا، مجارستان و چند کشور دیگر حوزه شنگن قابل انجام هستند. حداقل سرمایه گذاری برای کشور مجارستان است و مبلغ آن 180 هزار یورو می‌باشد.

در حال حاضر یکی از بهترین شرایط برای دریافت اقامت با سرمایه گذاری متعلق به خرید ملک در یونان و خرید ملک در فرانسه می‌باشد.​

  • اقامت ثبت شرکت در اروپا

این روش که در کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی، لهستان، آلمان و… مرسوم است، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به اروپا می‌باشد. هزینه آن پایین بوده و درصد موفقیت آن نیز بالا می‌باشد. در این روش برای شما شرکتی ثبت می‌شود و شما اجازه کار و هرگونه فعالیت تجاری با شرکت خود را خواهید داشت.​

مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت:

  • گرفتن اقامت و دریافت حقوق شهروندی کل حوزه شنگن (با داشتن کارت اقامت یک کشور شنگن، شما می‌توانید در تمامی کشورهای عضو حوزه شنگن کار، زندگی یا تحصیل کنید).
  • بدون نیاز به استخدام کارمند در شرکت ثبت شده (به جز ثبت شرکت در لیتوانی).
  • بدون نیاز به مدرک زبان.
  • امکان داشتن انواع حساب‌های بین‌المللی و دریافت Mastercard ،Visacard و سایر کارت‌های اعتباری معتبر.
  • خرید و فروش و مالکیت انواع اسناد منقول و غیر منقول به نام خودتان.
  • امکان دریافت ویزای کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا به پشتوانه داشتن اقامت اروپا.

یکی از راه هایی که در حال حاضر شرایط مناسبی برای مهاجرت از طریق اقامت بدون سرمایه گذاری برای ایرانیان دارد، ثبت شرکت در اسلواکی است.

  • اقامت تمکن مالی در اروپا

اگر شخصی در کشور خود  درآمد مناسبی (معادل حداقل 2500 یورو) دارد و هم اکنون علاقه مند به زندگی در یک کشور اروپایی است، ممکن است واجد شرایط اخذ اقامت با روش تمکن مالی (خود حمایتی) قرار بگیرد. در واقع فرد متقاضی و اعضای خانواده وی حق کار و استخدام شدن در آن کشور را ندارند اما از حقوق کامل شهروندی، تحصیل و… برخوردار هستند.

 

  • ویزای همراه 

کشورهای اتحادیه اروپا، در انواع روش های مهاجرت، اکثرا از پیوستن خانواده و دریافت ویزای همراه حمایت می کنند. اما هریک قوانین و مقررات خاص خود را دارند.

زبان در هر روش ماجرت کاری​:

اگر مجموعه خاصی از مهارت ها در كشور خاصی تقاضای زیادی داشته باشد، مسئله مهارت های زبانی می تواند به مانع بعدی برای علاقه مندان به مهاجرت تبدیل شود.

 شرایط مدرک زبان برای ویزای همراه:

ممکن است در بعضی  موارد کسب مهارت های زبانی برای دریافت ویزای همراه لازم باشد و اما در اکثر موارد نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

انواع روش های مهاجرت به آلمان:​

در بین انواع روش های مهاجرت به آلمان، این کشور به عنوان پنجمین کشور محبوب برای مهاجرت شناخته شده است. این محبوبیت به دلیل شرایط اقتصادی، سیستم آموزشی و فرصت های شغلی مناسب در این کشور است که باعث شده است مردم از سراسر جهان به دنبال فرصتی برای مهاجرت به آلمان باشند.

انواع روش های مهاجرت که می توانید از آنها برای ورود به آلمان استفاده کنید:​

 ویزای کاری آلمان

آلمان از کمبود نیروهای ماهر در بخش های مختلف رنج می برد. اکثر بخش ها ی مورد نیاز به شاخه های مهندسی، فناوری اطلاعات، پزشکی و پرستاری مرتبط هستند. از همین رو به منظور تشویق متخصصان برای مهاجرت به آلمان، مقامات این کشور، شرایط سختگیرانه برای ورود به آلمان و کار را کاهش داده اند.

برای مهاجرت کاری به آلمان، مهاجران با مهارت های لازم باید قبل از اقدام برای دریافت ویزای کار و کارت آبی اتحادیه اروپا، دارای پیشنهاد کار با حداقل درآمد مشخص باشند. حداقل درآمد مورد قبول، سالانه اعلام می شود.

برای دریافت ویزای کاری المان یا کارت آبی اتحادیه اروپا، حداقل حقوق سالانه در حال حاضر باید 56.800 یورو باشد.

یکی از محبوب ترین انواع روش های مهاجرت به آلمان، یافتن شغل در این کشور است. 

مراحل پیدا کردن کار برای دریافت ویزای کار آلمان :​

  1. تخصص خود را از بین لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان پیدا کنید.
  2. مراحل مورد نیاز را برای دریافت ویزای کار انجام دهید.
  3. بعد از ورود برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنید.

وظایف کارمند و کارفرما برای گرفتن اقامت کاری آلمان:​

  1. در بخش مورد نظر کمبود متخصص در بین کارمندانی که از آلمان یا اتحادیه اروپا هستند، وجود داشته باشد.
  2. کارمند از نظر حقوق و محیط کار از شرایط مشابهی با سایر کارمندان آلمانی برخوردار باشد.
  3. کارمند تمام شرایط تحصیلاتی و شغلی مربوط به موقعیت شغلی را داشته باشد.
  4. شرکتی که کارمند را استخدام می کند، تمام ملزومات مقامات آلمان (اسناد ثبت نام و گواهینامه) را برآورده می کند.

تبدیل BLUO کارت به اقامت آلمان

احراز شرایط اقامت دائم:

فرد باید تسلط کافی به زبان آلمانی را نشان دهد.
شرایط مالی خاصی داشته باشد.
بیش از 33 ماه در محل کار خود در آلمان کار کرده باشد.

بیشترین ویزای کار در اروپا برای ایرانیان مربوط به ویزای کار آلمان است.

  •  ویزای تحصیلی آلمان​

سیستم  آموزشی در آلمان بر پایه تحصیل رایگان است. برخلاف کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا که شهریه های بسیار زیادی دارند، دانشگاه های آلمان یا هزینه های بسیار کمی دارند یا کلا هزینه ای دریافت نمی کنند. به همین دلیل، آلمان مکانی محبوب برای علاقه مندان به تحصیل در سطح بین المللی و اهداف آموزشی است.​

بعد از تما م شدن تحصیل، می توانید به مدت یک سال برای جستجوی کار در المان بمانید. اگر در زمان تعیین شده کار مناسبی پیدا کنید، شرایط اقامت در آلمان را خواهید داشت. گزارش ها نشان می دهد که 54% از فارغ التحصیلان خارجی در آلمان موفق شده اند که در این کشور کار پیدا کنند و بمانند.

تحصیل در آلمان یکی از محبوب ترین انواع روش مهاجرت به اروپا در بین جوانان است.

 اقامت سرمایه گذاری و کارآفرینی در  آلمان

آلمان به کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقه مند، فرصت و اجازه مهاجرت به آلمان را می دهد. اما کارآفرینان و دارندگان مشاغل باید سرمایه گذاری با سقف مشخص را در این کشور انجام دهند. مبلغی که تا این لحظه برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در آلمان معین شده، 250.000 یورو است. در مرحله بعد سرمایه گذاران باید برای دریافت ویزای خود اشتغالی آلمان اقدام کنند که در دسته ویزای کار آلمان قرار می گیرد.

مهم ترین موضوعات در روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به آلمان :​

  1. بودجه مورد نیاز برای سرمایه گذاری را برآورده کنید.
  2. ثایت کنید که سرمایه گذاری شما به نفع اقتصاد آلمان خواهد بود.
  3. سرمایه گذاری شما در خود آلمان انجام شود
  4. در صورت حفظ شرایط خود به مدت سه سال در آلمان به عنوان سرمایه گذار یا کارآفرین، مجاز به تمدید اقامت خود به صورت نامحدود می شوید و اقامت دائم آلمان را دریافت خواهید کرد.

تمکن مالی در انواع روش های مهاجرت به آلمان

تما می روش های مهاجرت به آلمان نیاز به ارائه یک گزارش تمکن و پشتوانه مالی دارند که ثابت کنند می توانند در آلمان بودجه خود را در زمان زندگی در این کشور تامین کنند. حتی اگر در آلمان مشغول به کار باشید، باید تا زمان دریافت اولین حقوق، بودجه اولیه را برای تأمین هزینه های خود داشته باشید.

  • کسانی که موفق می شوند ویزای کار در یافت کنند ، ممکن است همچنان مجبور باشند برای شروع زندگی در کشور جدید، ثابت کنند که از منابع کافی برخوردار هستند.
  • در روش مهاجرت تحصیلی به آلمان از دانشجویان خواسته می شود که قبل از بررسی درخواست‌شان توسط سفارت، پرینت تمکن مالی معادل 10.236 یورو در یک حساب بانکی ارائه بدهند.

بیمه درمانی در انواع روش های مهاجرت به آلمان

در تمامی  روش های مهاجرت به آلمان، بدون پوشش مناسب بیمه درمانی نمی توانید به این کشور مهاجرت کنید . بهترین راه این است که بیمه درمانی خود را از کشور آلمان دریافت کنید، زیرا نمی توانید مطمئن باشید که آیا مقامات آلمانی بیمه درمانی خارجی را قبول می کنند یا خیر.

مدرک زبان آلمانی در انواع روش های مهاجرت به آلمان​

برای اینکه بتوانید در آلمان زندگی کنید، باید به زبان آلمانی آشنا باشید. چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان‌ها دارای سه سطح مهارت زبان A (A1-A2)، B (B1-B2)، C (C1-C2) است.

برای تمامی روش های مهاجرت به آلمان مدارک A1 تا B2 مورد قبول هستند اما اگر می خواهید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید، به مهارت C1 یا C2 نیاز خواهید داشت.

 روش های مهاجرت به فرانسه:

فرصت های متنوع کار در فرانسه و تعادل قوی زندگی و کار، بسیاری از اتباع کشورهای دیگر را مجذوب زندگی در فرانسه کرده است. به جز برخی از شهروندان اروپایی و سوئیس، بیشتر اتباع خارجی در انواع روش های مهاجرت به فرانسه، نیاز به ویزا دارند. اگر قصد دارید بیش از سه ماه در فرانسه اقامت داشته باشید، ممکن است به اجازه اقامت فرانسه نیز نیاز داشته باشید.

 ویزای تحصیلی فرانسه:

دانشجویان خارجی که می خواهند در فرانسه تحصیل کنند، برای ورود به این کشور نیاز به ویزای دانشجویی فرانسه دارند. فرانسه روش های متفاوتی برای درخواست ویزای دانشجویی دارد که به دوره ای که دانشجو می خواهد در فرانسه دنبال کند و مدت دوره آن بستگی دارد.

چهار نوع ویزای دانشجویی فرانسه:

ویزای دانشجویی فرانسه چهار نوع است  دانشجو می تواند بسته به مدت تحصیل خود، یکی از این ویزاها را انتخاب کند.

  • ویزای دانشجویی اقامت کوتاه مدت

ویزای دانشجویی اقامت کوتاه مدت برای دانشجویانی است که می خواهند حداکثر برای مدت 3 ماه در فرانسه بمانند و تحصیل کنند. این ویزا برای دانشجویانی مناسب است که می خواهند در یک دوره زبان یا دوره های کوتاه مدت دیگر ثبت نام کنند.

  • وویزای ارزیابی دانشجویی فرانسه

ویزای ارزیابی دانشجویی برای دانشجویانی است که می خواهند برای پذیرش در یک مسسه آموزش عالی به فرانسه بیایند تا در یک کنکور شرکت کنند. این ویزا برای مدت 90 روز اعتبار دارد.

در صورت موفقیت دانشجو در کنکور و ثبت نام در مسسه آموزشی، ویزای آزمون دانشجو به ویزای طولانی مدت تبدیل می شود. چنین دانشجویانی باید برای کارت اقامت تجدید پذیر که به مدت یک سال معتبر است، درخواست دهند.

  • ویزای دانشجویی اقامت طولانی مدت (6 ماهه)

ویزای دانشجویی اقامت طولانی مدت برای آن دسته از دانشجویانی است که می خواهند برای مدت 3 تا 6 ماه در فرانسه بمانند و تحصیل کنند. دانشجویانی که ویزای اقامت طولانی مدت دارند در طول اقامت خود در فرانسه نیازی به کارت اقامت ندارند. چنین ویزایی قابل تمدید نیست و نمی تواند به ویزای دانشجویی با اقامت طولانی مدت تبدیل شود.​

  • ویزای دانشجویی اقامت طولانی مدت (بیش از 6 ماه)

ویزای دانشجویی اقامت طولانی مدت برای دانشجویانی است که می خواهند برای مدت بیش از 6 ماه در فرانسه بمانند و تحصیل کنند. این ویزا برای کل مدت تحصیل دانشجو در فرانسه معتبر است. به طور کلی این ویزا برای یک دوره سه ساله برای مقطع کارشناسی، دو سال برای یک مقطع کارشناسی ارشد و چهار سال برای مقطع دکترا داده می شود.​

 ویزای کاری فرانسه

برخی از اتبا ع برای اینکه بتوانند به طور قانونی در فرانسه زندگی و کار کنند، نیاز به ویزای کار فرانسه دارند. در بیشتر موارد، قبل از اقدام برای اخذ ویزای کار فرانسه، به یک دعوتنامه کاری نیاز دارید.

شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس بدون اخذ ویزا، محاز به کار در فرانسه هستند اما بیشتر اتباع خارجی برای کار در فرانسه، نیاز به اخذ ویزا و دعوتنامه کاری دارند. کارفرمای احتمالی این فرایند را از طرف شما انجام می دهد و دعوتنامه کاری را به بخش محلی وزارت کار فرانسه می فرستد. در نتیجه اول از همه، باید یک فرصت شغلی مناسب پیدا کنید.

کارت آبی اتحادیه اروپا برای کار در فرانسه

کارت آبی اتحادیه اروپا یک مجوز کار و اقامت یک تا سه ساله برای کارگران با مهارت بالا است

چه کسانی می تو انند کا رت ابی فرانسه را در یافت کنند ؟

  1. داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید کشور مقصد.
  2. یا ارائه گواهی و مدرک فنی حرفه ای.
  3. داشتن سابقه بیمه و قرارداد کاری.
  4. داشتن متوسط حقوق ماهیانه 1.5 برابر فرانسه.

بعد از 18 ماه اقامت در فرانسه، می توانید در سایر کشورهای اتحادیه اروپا کار کنید.بعد از پنج سال، می توانید کارت اقامت تجدید پذیر (10 ساله) و طولانی مدت EC را دریافت کنید.

روش های مهاجرت به کانادا

  • ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان از سراسر جهان به دانشگاه های معتبر کانادا، به عنوان یکی از مقصدهای دانشجویی مورد علاقه، سر می زنند. زیرساخت های قوی، برنامه درسی پیشرفته از خصوصیات موسسات کانادایی است.​

برای تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا، بر اساس پیش نیازهای هر دانشگاه برای آزمون های استاندارد مانندGRE ،TOEFL ، IELTS ،GMAT و … آماده شوید و از قبل در این آزمون ها ثبت نام کنید.

هزینه تحصیل در کانادا​

هزینه های تحصیل در کانادا با تو جه  به موسسه و استان متفاوت است. معمولا دوره های فنی و پزشکی از دوره های هنری گران ترند. به طور متوسط، شهریه و هزینه ها از 7.000 تا 35.000 دلار کانادا در هر سال متغیر است.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا

  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم
  • انگیزه نامه (SOP)
  • گواهینامه های دریافتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • سند پرداخت شهریه
  • اثبات تمکن مالی
  • عکس
  • مجوز تحصیل و ویزا
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی

ویزای همراه برای خانواده دانشجویان در کانادا​

در انواع روش های مهاجرت به کانادا، دارندگان ویزای کانادا می توانند همسر و فرزندان وابسته خود را به کانادا ببرند. همچنین همسر فرد دانشجو می تواند برای دریافت مجوز کار آزاد، درخواست کند و تا زمان اعتبار ویزای دانشجویی همسرش، برای کارفرمای کانادایی کار کند. اما اگر همسر قصد تحصیل داشته باشد، باید برای دریافت ویزای دانشجویی جداگانه اقدام کند.

همچنین کودکان می توانند تحصیلات مدرسه ای خود را در این کشور دنبال کنند، به شرط اینکه یکی از والدین آنها در کانادا مشغول به کار یا تحصیل باشد.

کانادا به عنوان یکی از اقتصادهای برجسته جهان، مقصد بسیار خوبی برای افرادی است که قصد کار در خارج از کشور را دارند. ویزای اجازه کار کانادا به تجار، کارگران دائمی، کارگران موقت، نیروی متخصص تحصیل کرده و دیگران اجازه کار در کانادا را می دهد. معمو لا  متقاضیان برای درخواست ویزای اجازه کار باید پیشنهاد کاری در دست داشته باشند.

اجازه کار یا ویزای کاری کانادا برای افراد وا جد شرایط خارج از کشور صادر می شود تا برای مدت زمان مشخصی در آن کشور کار کنند.

افراد فقط پس از گرفتن پیشنهاد کار یا قرارداد کار از کارفرمای کانادایی می توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند. کارفرما باید از اداره کار و توسعه اجتماعی (ESDC)، ارزیابی بازار کار (LMIA) اخذ کند که به او اجازه می دهد، کارگران ماهر خارجی را برای مشاغلی که توسط شهروندان یا ساکنان کانادا پر نمی شوند، استخدام کنند.

شرایط ویزای اجازه کار کانادا

متقاضیان باید ثابت کنند که واجد شرایط پذیرش پیشنهاد کار هستند. برای درخواست مجوز کار کانادا، باید شرایط خاصی را داشته باشید و اسناد به زبان انگلیسی ارسال شوند.

ویزای اجازه کار کانادا برای کارگران موقت، فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های کانادا، بازرگانان و سایر افرادی که نیاز به کار در کانادا دارند، منا سب است.

اسنادی که برای درخواست ویزای اجازه کار کانادا مورد نیاز است:​

  1. گذرنامه معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه از تاریخ برنامه ریزی شده برای ورود به کانادا.
  2. دو قطعه عکس پاسپورتی.
  3. گواهینامه های صلاحیت آموزشی.
  4. اثبات صلاحیت های حرفه ای، از جمله سابقه کار.
  5. اثبات داشتن منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های آنها در طول اقامت در کانادا.
  6. معاینه پزشکی لازم است از بیمارستان های ثبت شده انجام شود.
  7. هزینه درخواست ویزا.

متقاضیان همچنین باید مقامات مهاجرت را متقاعد کنند که پس از پایان کار خود به کشور خود بازگردند.​

 مهاجرت متخصصان به کانادا

اقتصاد در حال رشد کانادا به متخصصان بسیار واجد شرایط نیاز دارد که با مهارت های خود به نفع اقتصاد کانادا باشند. برای به دست آوردن وضعیت اقامت دائم از طریق مهاجرت حرفه ای، باید با پر کردن فرم Express Entry کاملاً با الزامات یکی از سه برنامه مهاجرت فدرال مطابقت داشته باشید. برنامه فدرال مهاجرت حرفه ای به کانادا شامل مهاجرت مستقل و مهاجرت همراه با پیشنهاد کار می باشد.

8 حرفه مورد نیاز در کشور کانادا:

  1. نمایندگان فروش
  2. حسابداران
  3. مدیران پروژه های مهندسی
  4. تحلیلگر کسب و کار
  5. مدیران پروژه IT
  6. مدیران خدمات مشتری
  7. برنامه نویسان
  8. مدیران منابع انسانی
  •  برنامه اقامت استانی کانادا​

مهاجرت حرفه ای از طریق برنامه نامزدهای استانی در صورتی امکان پذیر است که داوطلب دارای معیارهای یکی از برنامه های فدرال باشد و از یکی از استان های کانادا نامزد شود. ابتداداوطلب باید تصمیم بگیرد که در کدام استان یا سرزمین می خواهد زندگی و کار کند و سپس در آنجا برای نامزدی در جریان Express Entry اقدام کند.​

هنگام تصمیم گیری، توجه به اینکه آیا استان مورد نظر به مهاجران و تخصص شما نیاز دارد، خیلی اهمیت دارد  پس از دریافت تأیید، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

بررسی مدارک از 15 تا 19 ماه به طول می انجامد. کل هزینه های دریافت ویزا برای اقامت استانی 1.294 دلار خواهد بود.

هزینه های برنامه اقامت استانی در بین انواع روش های مهاجرت به کانادا، شامل هزینه های بررسی برنامه، اقامت دائم و تحویل داده های بیومتریک است.

کانادا مکان جذابی برای کارآفرینی است و در لیست بهترین کشورها برای انجام تجارت، در رتبه هفتم قرار دارد. دولت کانادا علاقه مند به جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی است که پول به کشور می آورند. یک کارآفرین باید شناخت خوبی از بازار محلی و شرایط انجام تجارت داشته باشد. از لحاظ زبانی توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی را برای گردش کسب و کار خود داشته باشد و یک طرح تجاری مناسب ارائه بدهند.​

استان ها می توانند شرایط خاص خود را برای مهاجرت تجاری به کانادا ارائه دهند، که می تواند با شرایط فدرال متفاوت باشد.

در بین انواع روش های مهاجرت به کانادا، این برنامه برای کارآفرینان جوان با طرحی جدید ایجاد شده است که به راه اندازی مشاغل جدید و ابتکاری که می تواند برای اقتصاد کانادا مفید باشد، اقدام می کنند.​

الزامات اصلی راه اندازی کسب و کار:​

  • هر یک از موسسین 10٪ سهام شرکت را دارند.
  • متقاضیان و سازمان منتخب بیش از 50٪ سهم شرکت را در اختیار دارند.
  • از یکی از سرمایه گذاران تعیین شده کانادایی که می توانند در یک تجارت جدید سرمایه گذاری کنند پشتیبانی دریافت کنید.
  • دانش زبان در سطح CLB 5+.
  • تمکن مالی کافی 10.148 دلار برای هر نفر.
  • در زمان اخذ اقامت دائم، تجارت باید ثبت شود، فعالیت کند و عمده فعالیت خود را در کانادا انجام دهد.

 انواع روش های مهاجرت به آمریکا​

 آمریکا همواره یکی از محبوب ترین کشورهای مقصد برای مهاجرت در جهان است. 

  • ویزای تحصیلی آمریکا

ایالات متحده با داشتن 46 دانشگاه از بین 100 دانشگاه برتر جهان در خاک آمریکا، یک رهبر پیشرو در حوزه آموزش در دنیا است. دبیرکل سازمان ملل، نخست وزیر کره و لیست طولانی از برندگان جایزه نوبل بین المللی، همه از فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا هستند.

در دسته بندی انواع روش های مهاجرت، ویزای F-1 و M-1 مختص به ویزاهای دانشجویی آمریکا هستند.

  • در بین انواع روش های مهاجرت به آمریکا ویزای F-1 برای دانشجویان تمام وقت که در یک موسسه دانشگاهی مانند مدرسه، کالج یا دانشگاه تحصیل می کنند، صادر می شود.
  • ویزای M-1 برای دانشجویان تمام وقت که در یک موسسه غیر دانشگاهی یا حرفه ای مانند کالج فنی تحصیل می کنند، صادر می گردد.

  •  ویزای کاری آمریکا

کارفرمایان می توانند برای استخدام مهاجران ماهر تحت طرح های مختلف ویزای کار اقدام کنند. .​

 ویزای کار به ایالات متحده آمریکا برای پنج دسته داوطلب طراحی شده است که شامل :​

  1.  تخصص های مورد نیاز
  2. متخصصان
  3.  پیمانکاران 
  4. کارآفرینان
  5. سرمایه گذاران

دسته های ویزای مهاجرت کاری آمریکا شامل ویزای :​

​B1 ،H1B ،L1 ،E1 و E2 است 

 یکی از ویژگی های مشترک روند مهاجرت کارگری ایالات متحده این است که مهاجر احتمالی یا کارفرما، ابتدا باید دادخواست مهاجرت در بخش خدمات مهاجرت (USCIS) را پر کند. درخواست ویزای کاری آمریکا تنها پس از تأیید دادخواست و دریافت دعوت نامه امکان پذیر خواهد بود. 

یکی از امتیازهای ویزای کاری از انواع روش های مهاجرت به آمریکا این است که پس از ورود امکان دریافت گرین کارت را خواهید داشت.

  • گرین کارت (لاتاری) آمریکا​

ویزای مهاجرت بر پایه  اشتغال یا Green Card به مهاجران متخصص اجازه می دهد، اقامت دائم قانونی در آمریکا را به دست آورند.

هر پاییز، ایالات متحده یک قرعه کشی برای علاقه مندان به مهاجرت به آمریکا برگزار می کند. برندگان در این قرعه کشی می توانند اجازه اقامت دائم در این کشور (گرین کارت) را دریافت کنند.

  • ویزای سرمایه گذاری آمریکا

در انواع روش های مهاجرت به آمریکا، تجار و سرمایه گذاران در صورت سرمایه گذاری در اقتصاد آمریکا می توانند به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کنند. در عین حال، این سرمایه گذاری ها باید برای 10 نفر از شهروندان، ساکنان یا مهاجران دارای حق کار، فرصت شغلی ایجاد کند.

حداقل مبلغ برای ویزای سرمایه گذاری آمریکا:​

  • 1.000.000 دلار
  • 500.000 دلار برای شرکتی که در مناطق روستایی یا مناطقی با نرخ بیکاری بالا واقع شده است.

 روش های مهاجرت به استرالیا

سفر به استرالیا به قصد بازدید با مهاجرت به این کشور به قصد زندگی بسیار متفاوت است. اگر می خواهید به استرالیا بروید، مراحل مختلفی وجود دارد که باید انجام دهید. ابتدا باید بدانید که از بین انواع روش های مهاجرت به استرالیا به چه نوع ویزایی نیاز دارید. از هزینه های زندگی در آن کشور اطلاع داشته باشید و اگر به قصد کار به این کشور وارد می شوید، باید بدانید که چگونه و از کجا شغل پیدا کنید.

یکی از ویژگی های روند مهاجرت در انواع روش های مهاجرت به استرالیا این است که می توانید به صورت آنلاین برای ویزا اقدام کنید. شما تنها برای ارسال داده های بیومتریک باید به سفارت استرالیا مراجعه کنید، زیرا ویزا از طریق ایمیل صادر می شود. اما این به این معنی  نیست که انواع روش های مهاجرت به استرالیا سریع و آسان است.

  • ویزای تحصیلی استرالیا

یکی از انواع روش های مهاجرت برای ورود به استرالیا گرفتن  ویزای دانشجویی است. یکی از ویژگی ها و عوامل جذابیت این روش امکان پیدا کردن شغل بعد از فارغ التحصیلی و اخذ اقامت دائم این کشور است. برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا، ابتدا باید از یک موسسه آموزش عالی پذیرش بگیرید. پس از اخذ ویزا، دانشجو می تواند وارد کشور شود و تحصیل را آغاز کند.​

هزینه ویزای دانشجویی از 429 دلار شروع می شود و به سطح آموزش و سایر عوامل بستگی دارد. می توانید با استفاده از برآوردگر قیمت ویژه هزینه را برای خود محاسبه کنید.

اگر می خواهید برای زمان طولانی در استرالیا بمانید، باید دلیل خوبی برای حضور خود به دولت استرالیا ارائه دهید. یکی از بهترین دلایل قابل ارائه این است که بگویید که به قصد کار و کمک به اقتصاد محلی به استرالیا وادر شوید. پس قبل از هر کاری، باید به دنبال فرصت های شغلی مناسب با تخصص خود باشید. با داشتن دعوتنامه کاری، اخذ ویزا با اطمینان بیشتری همراه است.

  • مهاجرت متخصصان به استرالیا

استرالیا برای جذب متخصصان دارای شرایط از سراسر جهان، روش مهاجرت جداگانه ای را با استفاده از ویزای مستقل مهارت (189) ایجاد کرده است.​

تفاوت اصلی بین مهاجرت حرفه ای و کارگری این است که داوطلب برای دریافت ویزا نیازی به پیشنهاد شغلی ثابت ندارد.

اداره مهاجرت استرالیا میزان ابراز علاقه و شرایط متقاضس را در SkillSellect را ارزیابی می کند. در صورت تایید برنامه متقاضی، او می تواند برای دریافت ویزای مهارت استرالیا (190) اقدام کند.

شرایط دریافت ویزا مهارت استرالیا :

  1. باید حداقل 65 امتیاز در آزمون 189 یا 190 استرالیا.
  2. شما باید انگلیسی را در سطح B2 بدانید.
  3. مدرک و سابقه کار مرتبط (صلاحیت های حرفه ای تأیید شده).
  4. گواهی عدم سوء پیشینه.
  5. عدم وجود بیماری های عفونی.
  •  سرمایه گذاری و کارآفرینی در استرالیا

مهاجرت کارآفرینان و سرمایه گذاران برای استرالیا و همچنین بسیاری از کشورها مهم است. کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی جریان سرمایه را ایجاد می کنند. به ایجاد شغل کمک می کنند و کمبود کالاها و خدمات در بازار را بر طرف می سازند.​

در روش سرمایه گذاری بهتر است قبل از مهاجرت، سرمایه گذاران باید بازار محلی را تجزیه و تحلیل کنند و در صورت لزوم با شرکای بالقوه مذاکره کنند تا بتوانند یک طرح تجاری قابل قبول ارائه دهند.

شرایط لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیا​

  1. کمتر از 55 سال سن داشته باشید (اگر دولت استرالیا به تجارت پیشنهادی نیاز داشته باشد، سرویس مهاجرت موارد استثنائی را مجاز می داند).
  2. تجربه حرفه ای و تجاری تأیید شده.
  3. کسب حداقل نمره 65 برای ویزای 188.
  4. یک کسب و کار داشته باشید یا آن را به مدت 4 سال در استرالیا مدیریت کنید.
  5. قصد راه اندازی مشاغل در استرالیا را داشته باشید.
  6. حداقل 745.493 دلار سرمایه داشته باشید و یک برنامه تجاری دقیق ارائه دهید.
  • ازدواج و الحاق به خانواده​

دریافت ویزا از طریق ازدواج، ساده ترین راه مهاجرت به استرالیا است که نیازی به مهارت زبان، تحصیلات و یا تجربه حرفه ای ندارد. برای چنین ویزایی و ورود به کشور، ازدواج با یک شهروند استرالیایی یا مقیم کشور، مورد نیاز است. پس از آن می توانید به راحتی برای اقامت دائم در استرالیا ویزا بگیرید.

شرایط اخذ ویزا از طریق ازدواج در استرالیا​

  • بالای 18 سال سن داشته باشید.
  • تمایل همسر/ شریک زندگی برای حمایت مالی از متقاضی.
  • ارائه گواهی پزشکی مطابق با استانداردهای استرالیا.
  • در سوابق فرد ریجکت ویزای استرالیا نباشد.

اسناد اخذ ویزا برای ازدواج​

  • کپی صفحه اطلاعات گذرنامه (عکس، اطلاعات شخصی، مدت اعتبار گذرنامه).
  • 2 قطعه عکس 35×45 میلی متر در پس زمینه سفید.
  • اطلاعات مربوط به فرزندان وابسته و اعضای خانواده.
  • گواهی پزشکی، شامل فتوفلوئوروگرافی و آزمایش HIV.
  • مدارک نشان دهنده به قصد ازدواج (برای ویزای 300).
  • اسناد مربوط به روابط گذشته (ازدواج، گواهی طلاق).
  • فرم ارزیابی شخصیت 80.
  • شناسنامه.
  • گواهی عدم سوء پیشینه.
  • گواهی پلیس از استرالیا، اگر نامزد بیش از یک سال در 10 سال گذشته در آنجا زندگی کرده باشد.

با توجه به  اسان شد ن قوانین و ایجاد انواع روش های مهاجرت، امکان زندگی در کشور دلخواه در بین علاقه مندان مهاجرت آسان تر از قبل شده است. چه هدف شما از مهاجرت برای ادامه تحصیل باشد چه برای پیدا کردن شغل رویایی خود، قوانین در کشورهای بزرگ و سرآمدی همچون آمریکا، استرالیا و کانادا و یا کشورهای مطرح اروپایی همچون آلمان و فرانسه، تسهیل گر هستند و شما را در راه رسیدن به رویایتان همراهی می کنند.​

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top