چه شرایط سنی برای مهاجرت وجود دارد؟

شرایط سنی جهت مهاجرت یکی از پر اهمیت ترین  و اصلی‌ترین فاکتورهای تصمیم‌گیری دراین‌ زمینه میباشد. جمعیت فراوانی  در سنهای  مختلف  که هدف مهاجرت کشور محل تولد خودشان را ترک کرده و به امید دسترسی به موقعیتهای بهتر وارد کشور دیگری می‌شوند. ولی پرسش  اینجاست آیا شرایط خاصی برای سن در مهاجرت وجود دارد؟ در این نشریه از فلایتیو قصد داریم به این پرسشهای شما جواب بدهیم 

  • چه شرایط سنی برای مهاجرت وجود دارد

کشورهای گوناگونی  شرایط سنی مختلف  را برای مهاجرت مد نظر دارند.  البته این موضوع شامل  همه کشورها نمیباشد ، کلا  در تمام کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته  شرایط سنی مد نظر میباشد. بطور مثال کشورهای امریکا و آلمان، سوئد، کانادا، استرالیا وبیشتر از کشورهای دیگر شرایط مختلفی را برای سن‌وسال متقاضیان مد نظرشان میباشد. توجه داشته باشید که جمعیت فراوان کشورهای مهاجرپذیر در جهان در این نشریه تلاش کردیم  تا میانگین از شرایط سنی معمول برای مهاجرت راجمع اوری کرده ایم .

 

شرایط سنی برای مهاجرت تحصیلی
مهاجرت ازروش  تحصیل یکی از دوست داشته ترین روش‌های مهاجرت برای جوانان میباشد. جوانان با امید بدست اوردن به کیفیت بالا بردن آموزشی و افزایش سطح دانش خود اقدام به مهاجرت تحصیلی میکنند . در بیشتری از کشورهای اروپایی و آمریکایی شرط سنی برای تحصیل مد نظر قرار داده اند.

علت وجود این شرایط بهره‌مندی رایگان تقاضا کننده گان از تحصیل وامکانات میباشد  البته شرایط سنی در کشورهای گوناگون متفاوت بوده  و بستگی به سطح و رشته تحصیلی دارد. بیشتراز کشورها جهت سطح  لیسانس به طور میانگین افراد بین سنین ۱۸ تا ۲۳ سال را مورد قبول قرار میدهد.  در سطح  فوق‌لیسانس افراد تا ۲۷ سال و در دوره  دکترا نهایتا ۳۵ سال. این اعداد به طور میانگین ذکر شده  و قادراست در کشورهای گوناگون متفاوت باشد. اگرهدف ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های پزشکی خارج از ایران را داشته باشید  باید تا قبل از ۲۳ سالگی برای مهاجرت تحصیلی قدم بردارید.

در کل  مهاجرت ازروش  تحصیل باید در سنین جوانانی باشید.، در غیر این صورت پذیرش مهاجر توسط کشور مقصد صورت نمیگیرد .

 

شرایط سنی برای مهاجرت کاری
شراط سنی جهت مهاجرت ازروش  کار در کشورهای گوناگون متفاوت است  در کل میتوان گفت کل کشورهای متقاضی پذیر جهت جذب نیروی حرفهای و قدرتمند می باشند.  بیشتر کشورها به تقاضا کننده مجوز میدهند تا به کشور مقصد وارد شوند  و برای مدت کمی به دنبال کار باشند . و در صورت پیداکردن کار به آن‌ها اقامت می‌دهند. تمدید مدام  اقامت موقت در اخر به گرفتن  پاسپورت و اقامت مادام عمر ختم میشود . 

به طور کلی میانگین بیشتر کشورها حداکثر سنی را که برای شخصی که دنبال کار می باشد  ۴۰ سال در نظر دارند . قابل توجه هست که قوانین بازنشستگی در کشورها این عدد می‌تواند تغییر کند. ولی اصولا کشورها در سن ۶۰ سال شهروندان خود را بازنشسته کرده و نیرویی را به‌عنوان مهاجر مورد قبول قرار میدهند. که حداقل بتواند ۲۰ سال در کشور مقصد کار کند.

 

شرایط سنی برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
به رسمیت شناختن شرکت و سرمایه‌گذاری در کشور مقصد یکی دیگر از روشهای  مهاجرت میباشد.از این طریق یکی از اعتماد ترین و بی دردسر ترین روند  مهاجرت به حساب شمرده میشود .اصولا  تمام کشورها ازروشهای سرمایه‌گذاری که باعث امدن پول به کشور آن‌ها می‌شود مورد قبول قرار میدهند.

کشورهای گوناگون اتحادیه امریکا و اروپا و حتی کشورها و جزایر کوچک دریای کارائیب اگر به پیروزی دست یابند  مبلغ قابل‌ توجهی پول ازطرف تقاضا کننده دریافت میکنند، پاسپورت و اقامت کشور خود را تقدیم مهاجر کننده میکنند .با در دست داشتن پاسپورت کشور به معنای شهروندی آن کشور و داشتن حق  تحصیل و و زندگی کار، در آن کشور میباشد. اصولا  شرایط سنی خاصی جهت این روش  مهاجرت وجود نداشته است. اما در بعضی از کشورها شرط حداقل ۱۸ سال را مد نظر میباشد. میانگینی جهت ان مشخص نگردیده است.

 

شرایط سنی برای مهاجرت با روش‌های دیگر
باید افزود که امکان مهاجرت از روش کار و سرمایه گذاری و تحصیل، کار و، مراحل  دیگری هم جهت مهاجرت وجود دارند. اکثرا افراد مهاجرت ازروش پناهندگی و ازدواج را مورد هدف قرار میدهند . معنی مهاجرت ازروش ازدواج آن است که شخص درخواست کننده قادر باشد با یک فرد کشور مقصد ازدواج کند.بعد از آن می‌تواند برای اقامت مادام عمر درخواست دهد.

شرط سنی  جهت مهاجرت از روند بالا نیازمند حداقل ۱۸ سال سن است. ۱۸ سالگی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران سن قانونی بوده و افراد با رسیدن به این سن می‌توانند به طور ازادانه برای خود تصمیم گرفته و مسئول کارهای خود باشند؛ پس  تقریبا می‌توان گفت که برای تمام انواع مهاجرت داشتن حداقل ۱۸ سال سن لازم است 

 

مهاجرت، شروع دوباره
دهخدا در کتاب خود در مورد موضوع  مهاجرت بیان کرده است که : ترک وطن گفتن و در جایی دیگر مستقر شدن . تعریف دهخدا کلا در مورد مهاجرت درست میباشد.، اشخاص زیادی به قصد تحصیل و  کاری، اجتماعی و اقتصادی اقدام  به ترک وطن خود میکنند و مهاجرت می‌نمایند. انجام این کار پر ریسک‌ها و خطرناک میباشد. که اگر هدف رسیدن به زندگی مناسب  و عالی باشد کاملا ارزشش را دارد.

رسیدن به اسایش و رفاه و امنیت شغلی و روانی از موضوعات  مهم مهاجرت به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته است. قابل ذکر است که مهاجرت نکات منفی هم در بر میگیرد.  دلتنگی و دوری برای خانواده و دوستان مهم‌ترین نکته میباشد . به لطف پیشرفت امکانات  گسترده وتکنولوژی  که در اختیار همگان است این استرس  تا حد زیادی برطرف شده، ولی هنوز هم دلتنگی و افسردگی ماه‌های اول مهاجرت بسیارناراحت کننده میباشد.

ا

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top