بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در سال 2022

دراول مطلب بهتر است به این نکته پرداخت که درمورد  درباره یک موضوعی که خواه ناخواه به شدت واقعهیت دارد حقیقت مورد بحث قراردهیم که این موضوع مهاجرت کاری میبباشد . ولی مطلب  اینجاست که  که تمام درخواست کنندگان مهاجرت کاری و تحصیلی بدانند از چه روشهایی میتوانند اقدام کنند.

  • بهترین کشورها برای مهاجرت در سال 2022 و بررسی انها به کمک استاد حمیدی برترین استاد ایلتس شیراز

موضوعی که باید به ان بپر دازیم این است که امکان دارد بهترین و راحترین روش رسیدن  به یک شغل و کار و به دنبال  آن گرفتن اقامت مادام عمر و شهروندی کشور مقصد، مهاجرت تحصیلی باشد؛ بنابراین که ابتدا در کشور مورد نظر  دوره‌ای را تحصیل کنند  (که دوره کارشناسی ارشد با توجه به کوتاهی و بنابراین بسیار مطلوب بوده  برای ورود به دنیای کارمورد توجه قرار گرفته است) و سپس با وارد شدن به عرصه کار و گرفتن اخذ اقامت مادام عمر خود شوید و آن هم به چند دلیل:

دادن  ویزای تحصیلی راحتر از کاری میباشد  این موضوع احتمالا به سیاست‌های اقتصادی تقریبا تمام کشورهای رو به پیشرفت برمی‌گردد.
و از سوی دیگر، سیاست بیشتردرمقصد علاقه شغلی (از جمله آمریکا و کانادا و...) در مقابل صادر کننده ویزای کاری برای ایرانیان بسیار دشواراست .
با تحصیل در کشور مورد نظر به دلیل گرفتن مدرک از خود آن کشور و بنابراین افزایش سطح تحصیلی، از اعتبار علمی و همواره  آن از اعتبار کلی بیشتری برای موقعیت‌های شغلی، میزان حقوق و درآمد، رضایت شغلی و... مد نظر میباشد.
شما درحال تحصیل از دید تجربه‌ی حاضر در جامعه و فرهنگ کشور مورد نظر، تجربه کاری، بالابردن قدرت زبان و قدرت ایجاد  ارتباط و ده‌ها مورد دیگر تقویت خواهید شد پس به جای قرار گرفتن در موقعیتی مبهم با مهاجرت کاری مستقیم از ایران، با قدرت بیشتر کار، اشتغال و زندگی خود را استارت خواهید زد.
با تحصیل در کشور مورد نظر با وقت کوتاه‌تری کار و پرداخت مالیات قادرید برای اقامت مادام عمرقدم بردارید . دراین زمینه  معمولا مدت وقت عادی   3 ساله به 1 سال و نیم و گاها حتی 1 سال مد نظر میباشد

گروه مهاجرتی موسسه دایانا مهاجر در کمال ادب و احترام خدمت شما همراهان عزیزمیتواند به تمام سوالهای شما در این خصوص پاسیخ کامل را بدهد با وارد شدن به وب سایت دایانا مهاجر میتوانید اطلاعت کافی بدست اوردید .

 

مهاجرت کاری به کانادا، استرالیا، انگلستان و دیگر کشورها
وضعیت اقتصادی در کشورهای گوناگون باعث میشود تا بیشتری از اشخاص  متخصص یا غیرمتخصص برای ترقی  اقتصادی و بالا بردن کیفیت زندگی خود، به کار در کشورهای دیگر اقدام مینمایند. از سوی دیگر بیشتر  از کشورهای پیشرفت یافته به علت اقتصاد پررونق و کمبود نیروی کار یا جذب نیروهای فعال و نخبه،درخواست گرد اوری  و پذیرش نیرو کار از سایر کشورهای جهان میباشند 

ازسوی  مهاجرت ازروشهای گوناگون دیگر مثل مهاجرت سرمایه گذاری و یا تحصیلی مبلغ بیشتری نسبت به مهاجرت کاری دارند. در واقع بیشتری از درخواست کنندگان  مهاجرت به دنبال گرفتن  ویزای کاری (Work Permit) میباشند .ولی باید مد نظر قراار گرفته شود که برای مهاجرت کاری به سایر کشورها بخصوص استرلیا و کانادا و  دارا بودن مدرک زبان معتبر با نمرات بالا به ویژه قدرت  شنیداری اهمیت بسیار بالیی برخوردار است .ارزشمند ترین ویژگی ویزای کار آن است شخص  با گزفتن ویزای کاری میتواند بصورت موقت در کشور مقصد  خود اقامت داشته باشد. اگر فرد واجد شرایط اقامت مادام عمر یا شهروندی باشد میتواند بعد از گذشت زمان مشخصی درخواست اقامت مادام عمر یا حقوق  شهروندی بدهد.

بخشهای گوناگون برای تعیین  کشور جهت مهاجرت کاری وجود دارند که با همیاریاز آنها می‌توانید شرایط را برسی کرد  و یک کشور را جهت  مهاجرت کاری انتخاب کنیم؛ بعضی شرایط  مانند امکان پیشرفت شغلی،کار و  توازن زندگی و مزایا، کیفیت  و بنابراین بعضی  معیارهای افراد  مانند نزدیکی وطن و فرهنگی  در کنار اینها اگر هدفتان  مهاجرت از روش  کار میباشد . نباید از عواملی مانند سهولت دریافت ویزای کار و زبان و شرایط کسب اقامت از روش  کار باید مد نظر قرارگرفت.

 

شرایط کلی برای مهاجرت کاری
جهت  اطلاع از شرایط مهاجرت از روش کار،عوامل هر کشوری به کشور دیگر فرق  دارد .لازم به ذکراست که مقرارت  کشور مورد نظرتان را در نظر داشته باشید . ولی معمولا برای مهاجرت کاری شرایط عمومی برای بیشتر کشورها یکسان میباشد

  • سن درخواست کنندگان : اصولا برای سن بین 20 تا 30 سال بیشترین امتیاز را برای مهاجرت کاری درمدنظر داشته باشید. از سوی اکثر کشورها سن تا سقف 32 سال را برای مهاجرت کاری مدنظر میگیرند.  یا مثلا درکشور آلمان احتمال دارد این عدد به 40 سال هم برسد، ولی در حالت کلی اشخاص با سن زیر 30 یا 32 سال شانس  بیشتری دارند.
  • مدرک زبان: اصولا اکثر کشورها برای اشتغال مهاجران، حداقل نمره آیلتس 6، 6.5 و مواقعی 7 را مد نظر قزرار گرفته اند 
  • مدرک تحصیلی: اصولا  مدرک کارشناسی حداقل سطح تحصیلات مورد نیاز برای مهاجرت کاری است. ولی این موضوع هم باز می‌تواند فرق داشته باشد .بطور مثال نیروهای کارگر ماهر بدون تحصیلات دانشگاهی در بیشتر  کشورها (بویژه آلمان و کانادا) می‌توانند بکاتر خود مشغول شوند. یطورمثال  یک نجارماهر قادر است  شانس کار  در کانادا با درآمد بالامیباشد . درصورتیکه  تحصیلات دانشگاهی ندارد.
  • سابقه کار: بیشتر کشورها حداقل 3 سال سابقه کار آن هم بیشتر در حوزه ارتباط  با شغل مورد نظر می‌خواهند. بعضی کشورها احتمال دارد حتی تا 8 سال سابقه کار هم از شما دریافت کنند .
  • عوامل فردی : مانند عدم سوء سابقه، نداشتن بیماری و مشکل پزشکی از بین بردن اشتغال بویژه بیماری‌های واگیردار، داشتن تمکن مالی برای زندگی و مهاجرت در کشور مد نظر، ثابت کند بعد از تمام وقت  ویزای کاری به کشور خود بر میگردد. و نداشتن شغل دیگر در کشورمورد هدف در کنار شغل حال .
  • مدارک و سندها بدیهی: مثل  داشتن پاسپورت معتبر، ترجمه مدارک مالی و ترجمه مداک هویتی و مدارک تحصیلی، هزینه‌ها سفرو ویزا و  رزومه کامل،تایید نامه کارفرمای قبلی در کشور مبدا (درصورت نیاز) و...

 

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در سال 2022
سال قبل بخاطر وجود کرونا بیشتر کشورهای مهاجرپذیردنیا با مشکلات کلی اقتصادی مواجه  شدند و بر همین اساس  سال 2022 قادرند وقت مناسبی برای کشورها باشد تا از روش زیاد بودن جمعیت مهاجران، از بین بردن بحران‌ها و مشکلات موجود بپردازند. مهاجرت کاری که واقع یکی از مهم ترین اشکال مهاجرت در دنیای بشر بوده، در سال قبل نیز به عنوان یکی از مهم ترین طریقه  مهاجرتی نام بده مشود .زیرا بیشتر کشورها به دادن  لیست  شغلهای مورد نیاز خود که در آن حوزه با کمبود قابل توجهی مواجه  هستند پرداخته‌اند . و این امرموقعیت خاصی  را برای مهاجرت کاری ایجاد کرده است ..

HSBC اخرین  لیستی از ارزشمندترین کشورهای جهان را برای مهاجرت کاری در سال 2021 انتشار کرده  که طبق عواملی چون هزینه های زندگی و درآمدو اثبات اقتصادی و کیفیت زندگی و فضای دوستانه مردم آن کشور انتخاب شده‌ است.

1-کانادا

کانادا یکی از مهم ترین مکانهابی  مهاجرت دردنیا میباشد . که در سال اخیربخاطر دلایلهایی مثل کرونا با مشکلات زیاد اقتصادی روبه رو شد. دولت این کشور راه‌حلی برای اینکه از این شرایط بیرون برود و جهت زنده نگهداشتن اقتصادی در زمان کرونا روش بالا بردن جمعیت  مهاجران و تسهیل روش‌های مهاجرتی می‌داند. کشور کانادا به خاطر هرم جمعیتی پیر خود در کل با کمبود نیروی کار متخصص و ماهر در بیشتر از همیشه  روبه‌رو بود که به دلیل کرونا این وضعیت شدت گرفت ، در واقع  در سیستم مهاجرتی مربوط به سال 2021-2023 گفته شد  در طی سال‌های آینده، هر ساله 400 هزار مهاجر جدید اقامت مادام عمر کانادا را کسب کرده و در این کشور مستقرشوند. این برنامه   که اصلی ترین  آن مراحل  مهاجرت کاری همچون اکسپرس اینتری، PNP استانی و اتلانتیک و پایلوت میباشد ، هدفش جذب حداکثری نیروی کار متخصص از سراسر جهان بوده تا از این طریق بر مشکلات متعدد اقتصادی در این کشور غلبه کنند.

2-استرالیا

استرالیا دیگر کشوره8ای دوستداران در بین مهاجران میباشد.  که برای گرفتن اقامت از روشهای گوناگون مانند  ویزای کاری را به دوستداران  مهاجرت ارایه میدهد. بعضی  از ویزاهای کاری استرالیا همراه با اقامت مادام عمر بوده، ولی بعضی دیگر ر از آن‌ها به روش  موقت به درخواست کنندگان اجازه می‌دهد تا در این کشور به کار مشغول شوند.بر اساس جدیدترین سیبستم مهاجرتی استرالیا، سرمایه گذاری و مدیران  در سال 2021 شانس فراوانی جهت  مهاجرت به این کشور خواهند داشت، در کل سابکلس 188 که رابطه  به ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا میگردد  رشدی 96 درصدی را در سیستم جدید مهاجرتی این کشور تجربه می‌کند.

کشور استرالیا یکی از ارزشمند ترین  کشورها در حوزه درآمد،بیمه درمانی و رفاه و روشهای  زندگیمیباشد. مهاجرت کاری به این کشور می‌تواند از روش‌های گوناگون انجام گیرد، ولی در کل شغل شما در بخش های  مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد، شانس خوبی برای گرفتن اقامت مادام عمر ان دربر خواهد داشت 

3-امارات متحده عربی

کشور امارات در سال‌های قبل از نوع  اقتصادی پیشرفت فراوانی داشته است  و در عین حال یکی از کشورهای پیشرفت یافته  در خاورمیانه محسوب میشود . در امارات شرکت‌های بزرگ بین‌المللی وجود دارد .و پیدا کردن کار در آن نیز به دلیل بخش گسترده خدماتی، دشوار نمیباشد.و از جهت دیگر  این کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری و کاری کشوری مناسب میباشد در سال 2021 به نظر می‌رسد. در حال حاضر حدود 11% از ساکنین این کشور خارجی بوده که بیشتر آن‌ها در شرکت‌های بزرگ اماراتی استخدام شده اند با درآمده بالا و همراه با خانواده خوددر این کشور مستقر میباشند  نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد نمیباشند .از اصلی ترین دلایلی که مهاجرت به امارات را در سال‌های پیش این چنین مورد علاقه مندان قرارگرفته  است ..

4-آلمان

کشور آلمان در واقع مهم ترین  مقصدهای مهاجرت کاری به شمار میرود .که درخواست کنندگان فراوانی را در سطح بزرگی از متخصص شغلی به خود جذب می‌کند. مهاجرت کاری به آلمان می‌تواند از روش  ویزای کاری این کشور باشد. ویزای جستجوی کار آلمان در میان مهاجران مورد توجه فراوانی قرارگرفته است . زیرا به آن‌هامجوز این را دارند که تا به مدت 6 ماه در این کشور به دنبال شغل مد نظر بوده و در صورت بستن قرارداد، ویزای خود را به ویزای موقت کاری میرسانند داشتن سابقه کاری و  سطح زبان آلمانی  در رشته‌های مورد نیاز این کشور (همچون رشته‌های مهندسی و فنی ) از اصلی ترین  نسخه هایی هستند که در بدست اوردن شغل مناسب شما را همیاری مینماید. 

5-نیوزلند

نیوزلند همسایه استرالیا  میباشد در آب‌های اقیانوس آرام،قرار دارد  یکی دیگر از مهم ترین کشورهایدنیا جهت مهاجرت کاری قرارگرفته است . نیوزلند نیز همچون استرالیا در طول سال انواع شغلهای  مورد نیاز خود را به اشتراک میگذارد .و اشخاصی  که در این قسمت  دارای سابقه کار و تحصیلات باشند، میتوانند ویزای کاری دریافت کنند .ومیدانند که  نیوزلند یکی از مناسبترین  کشورها از نظر ازادی های مدنی ثبات اقتصادی و استانداردهای زندگی و سیستم آموزشی میباشد، بر همیثن اساس مهاجرت کاری به این کشور می‌تواند سرآغاز گرفتن اقامت مادام عمر  آن و زندگی در یکی ازپیشرفت یافته کشورهای دنیا است.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری 2020

 1- آینده شغلی ضمانت شده در آن کشور

  2- امنیت شغلی در کشور

  3- چشم انداز اقتصادی کشور

  4- توازن زندگی و کار

مهاجرت کاری به کانادا:
جمعیت کانادازیاد نمیباشد . این کشور یکی ازمهارترین  مدیریت ها در بخش اموزشی و  عمران و بهداشت و درمان ، ورزش و ... را دارد. بیشتر مناطق این کشور هنوز انسانی در انجا زندگی نمکنند. واین باعث شده  تا کانادا دارای منابع طبیعی  و پتانسیل های فراوانی برخوردار باشد . مهارتهای اقتصادی این کشوردر عین حال رو به توسعه است از لحاظ اقتصادی چشم گیری در این کشور دیده نشده است.قابل یه ذکر است که که کانادا یکی از دوستداشتنی ترین  کشورها جهت  مهاجرت کاری میباشد اما اینکه کانادا با سیاست از مهاجرانی که مهارت کاری در سطح بالایی دارند پذیرش میکند. مهاجرت کاری به کانادا دشوارنمیباشد نسبت به بعضی  از کشورها از لحاظ معیارهای جنسیتی و نژادی،  اعتقادی و ..
شروطی که حایز اهمیت میباشد.بدست اوردن مجوز کار در کانادا میتوان به شرایط تحصیلات و سنی و سوابق شغلی و مدرک زبان نام برد . اصولا درخواست کنندگان که زیر 30 سال میباشد  و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با سابقه شغلی بالای دو سال، شرایط عالی جهت  مهاجرت کاری به کانادا را دارند ولی این نسخه ها تقریبی میباشد و در کل  به  سفارت کانادا بستگی دارد. مدرک زبان مورد تایید سفارت کاناداجهت گرفتن  ویزای کار اصولا آیلتس جنرال با نمره 7 است. آیلتس جنرال در ایران به صورت ماهیانه اجرا میشود.

مهاجرت کاری به استرالیا:
گرفتن مهاجرت کاری به کشور استرالیا بسیار مناسب میباشد بنا بر این  علاوه بر درآمد در سطح بالا، گرفتن ویزای این کشوربعد از مدتی تبدیل  به اقامت مادام عمر  در این کشور میگردد . مهاجرت کاری به استرالیا اکثر جهت اشخاص متخصص در حوزه های پزشکی و علوم پایه مهندسی،و علوم پایه متناسب میشود . داشتن حرفه ای  و مهارت در یک رشته تنها لازمه ی درخواست ویزای کار استرالیا میباشد. انچه که میدانید ویزای کار به روش دائم برای درخواست کنندگان  ورود به این کشور مجوز داده نمیشود و این ویزا به دو صورت طولانی مدت و کوتاه مدت در دسترس درخواست کنندگان  قرار میگیرد که گرفتن ویزای کوتاه مدت به نسبت اسانتر از گرفتن ویزای کار طولانی مدت میباشد . بازار کار قسمت  فناوری اطلاعات در استرالیا بسیار پر درامد است. شغلهایی چون ، مدیریت پایگاه داده، امنیت سایبری و توسعه دهندگان وب سایت از منبع پر درامد شغلهای  استرالیا میباشند . قدرت زبان انگلیسی ازعوامل مهم موفقیت در مهاجرت کاری به استرالیا و از تاثیرگذارترین مدارک گرفتن ویزای کاری استرالیا می باشد.  نکاتی که بیشتر  مهاجران به استرالیا قابل بیان است  این است که بعداز مهاجرت به استرالیا روان سالم و جسم و به ارامش خواهید رسید.

مهاجرت کاری به آلمان:
 به طور مثال  یک کارمند ساده یا یک نیروی کار ماهرانه جهت مهاجرت کاری   به آلمان باشید، بیشتراوقات  در این کشور مکانهایی جهت  نیروی کار خارجی وجود دارد! اقتصاد و صنعت آلمان به قدری هوشمندانه میباشد . که کارفرمایان مدام  به دنبال کارمندان زیاد  هستند. قسمت  فعالیت های صنعتی و اقتصادی ودر سطح بالایی قرار گرفته است .قابل به ذکر است جهت پذیرش برای در قسمت تخصصی درخواست کنندگان قبل از مهاجرت کاری به آلمان ،علم بسیار بزرگ  و عمیقی نسبت به قسمت  فعالیت خود بدست اوردند. درضمن  داشتن ندرک تحصیلی دانشگاهی اعتبار دارو قدرت فنی و پیشنهاد شغلی از لزومات مهم  ااین روش مهاجرت کاری به آلمان امیباشد.  58 درصد اشخاصی که مهاجرت کاری به آلمان داشتند اعتقاد داشتند  که این کشور یکی از مناسب ترین  کشورها برای بالا رفتن سطح شغلی و بالا رفتن سطح اقتصادی است. در آلمان توانایی زندگی اقتصادی و خرید  مردم در سطح بالایی قرار گرفته ودر سال های گذشته  به عنوان یکی از مناسب ترین کشورها برای زندگی انتخاب شده است. 

مهاجرت کاری به نیوزلند:
جز دومین کشور دوستداران جهت مهاجرت کاری در بین درخواست کنندگان مخصوصا مهاجراانی  در سنین  متوسط30 الی 50 سال میباشند . امنیت و ارامش بالا، اقامت  راحتر جوابدهی  راحتز به نیازهای هر ورزه اقتصادی، جوه دوستانه،و تفریحات بسیار زیاد و... از مزایای مهاجرت کاری به نیوزلند میباشد  60 درصد از مهاجران نیوزلند بیان کردند که در نیوزلند با 30% تلاش بیشتر قادرند به زندگی اقتصادی خود کمک کنند. بالا بودن حقوق در نیوزلند تقریبا سابقه شغلی متناسب میباشد .و مخارج زندگی در برابر درآمدهای بالا (حتی المکان  برای کمترین درآمدها) بسیارکم میباشد. صنعت کشاورزی این کشور در جهان گوشزد میباشد .ولی صنایع دیگری مانند صنعت اقتصادی و گردشگری پزشکی نیز در این کشور بسیار پر در امد میباشد . اداره مهاجرت این کشور همه  ساله انواعی از مهات های موردنیاز نیوزلند را ارسال میکند و دردسترس درخواست مهاجرت کاری قرارمیدهد. بیشتر مهاجران در قسمت بهداششتی  و آموزش، وسلامت و جنگلداری مشغول به کار می شوند.

مهاجرت کاری به سنگاپور:

 این کشور برای چهارمین سال پشت سر هم  بهترین کشورجهت مهاجرت کاری انتخاب شده است. این کشور با جذب کنندگی مهاجر در سطح پایین مخارج مسکن و خوراک و همچنین حمل و نقل، پایین بودن مخارج تحصیل و ... از عوامل  بزرگ این کشور برای مهاجرت است. 69 درصد افرادی  که به این کشور مهاجرت میکنند بیان کردند  که در این کشور تنهایی بودن مفهومی  نداردزیرا  که مردم این کشور خون گرم میباشند .

 

مهاجرت کاری به کانادا از طریق اکسپرس اینتری
طی سال های گذشته  بعد از سال 2010 شرایط اقامت و مهاجرت  در کانادا برای درخواست کنندگان  مهاجرت مدت کم  ومادام عمر  برای کانادا راحتر  شد. بنابراین بیشتر به علت تغییر قوانین مهاجرتی و به وجود امدن مراحلهای مهاجرتی مختلف برای مهاجرت مدت کم  یا مادام عمر  کانادا به وجود امده است. یکی از ارزشمند ترین مراحل مهاجرت به کانادا روش " اکسپرس انتری Express Entry " میباشد. از این طریق  مهاجرت به کاناداست که از سال 2015 میلادی ثبت گردیده است. ولی مهاجرت به روش اکسپری اینتری چگونه است؟

جهت  مهاجرت کاری از این طریق میبایست وضعیت متقاضی را برسی کرد وبا مقایسه آن با معیارهای برنامه مهاجرتی کانادا به درخواست کننده امتیاز داده میشود که اگر امتیاز درخواست مورد پذیرش  دولت کانادا باشد  فرد قادر است  به کانادا مهاجرت کند.

این عوامل بیشتر به سابقه تحصیلی و شغلی درخواست کنندگان وضعیت تاهل و وضعیت زبان فرانسوی و انگلیسی  بستگی دارد. اشخاصی  که سابقه  تحصیل یا کار در کانادا را داشته باشند و یا دعوت نامه شغلی از کانادا کسب کرده باشند امتیاز بیشتری کسب میکنند.

در کل اقدام برای مهاجرت کاری به کانادا از روش  اکسپرس اینتری به این صورت میباشد که درخواست کنندگان با کامل کردن  فرم های در این زمینه ، علاقه مندی خود را برای گرفتن اقامت مادام عمر کانادا ابراز می کنند. در واقع در این قسمت درخواست کننده اطلاعات expression of interest را به روش آنلاین به حوزه مهاجرت ارایه می کند. در این قسمت طبق مدرک تحصیلی و  سن و سابقه کاری و مهارت زبانی مهاجر کننده  که داری  شرایط یکی از عوامل  مهاجرت اقتصادی باشند وارد یک pool شده و برطبق امتیاز بندی جدید Comprehensive Ranking System امتیاز به حساب میرود . اگر مهاجر کننده  دارای پیشنهاد کاری مناسبی  از شرکت کانادایی نباشد و هیچ کدام از استان ها هم درخواست کننده را انتخاب نکرده باشند مهاجرکننده میبایس در بانک کاری کانادا Job Bank ثبت نام کند.

 بنا براین کارفرماها و دولت استان های کانادا میتوانند ، به انتخاب مهاجرین از pool ذکر شده هستند. درخواست کنندگان  که در سطح امتیاز بالایی قرار دارند و بنابراین مهاجرین که  به آنها پیشنهاد انتخاب استانی و شغلی می شود  برای قدم گذاشتن در خصوص اقامت مادام عمر کانادا از روش  یکی از طریق های نام برده شده دعوت خواهند شد و درخواست کننده  باید در ۶۰ روز درخواست آنلاین خود را برای اقامت مادام عمر  ثبت نماید. این تاریخ اداره مهاجرت ظرف مدت ۶ ماه به درخواست جواب خواهد داد

جستجوی کار در کشورهای خارجی
جهت پیدا کردن کار و مهاجرت کاری در کشورهای مختلف روشهایی زیادی وجود دارد. مراحل مختلف جهت پیدا کردن شغل در کشورهای مختلف و نظر گرفتن سایت های کاریابی هر کشور میباشد. این وبسایت ها به روزترین آگهی های استخدام موسسات وشرکت ها  کشور خود را منتشر میکنند . در حوزه جهت  ثبت رزومه کارجویان و ارتباط آن ها با کارفرمایان بیان شده است . از جمله سایت های کاریابی برای کشور کانادا سایت های indeed و joobleمیباشد برای کشور استرالیا seek است و سایت های شبیه به هم  برای کشورهای دیگر وجود خواهد داشت .

امکان مهاجرت کاری به کدام کشورها وجود دارد؟
بیشتر کشورهای دنیا ویزای work permit یا همان ویزای کاری را به درخواست کنندگان خود ارائه میدهند. ولی در بعضی ازکشورها سختگیری زیادی میکنند . کشورهایی مانند سنگاپور و  کمبوجیه و استرالیا و  نیوزلند، آلمان و... از جز  کشورهایی میباشند  که روی ورود مهاجرین درخواست کنندگان  کار و متخصص و متقاضی کارسخت گیری زیادی می کنند .جهت  مهاجرت کاری به هرکشوری قانون خاص خود را در بر دارد. انتخاب یک کشور برای مهاجرت کاری روشهای  زیادی میبایست مد نظر قرارگیرد. بطور  مثال روشهایی مثل میزان حقوق و  نرخ بیکاری و حداقل درامد و نسبت به مخارج  زندگی و حداقل درآمد آن کشور و ... مواردی هستند ک باید قبل از اقدام به گرفتن ویزا آن ها را بررسی کرد.

 

مهاجرت کاری به ترکیه
طی  سال‌های گذشته  مهاجرت کاری به ترکیه در میان ایرانیان مورد توجه خاصی قرار گرفته است . ترکیه انواع ویزای کاری را با توجه به درخواست کنندگان کار  موجود ارائه می‌دهد که معمولی ترین آن ویزای کاری کوتاه‌ مدت میباشد . این ویزا برای مدت یکسال به درخواست کننده مجوز  کار در ترکیه داده  شده است وبعد از  دوره‌های 2 ساله و سپس 3 ساله قابل شارژمیباشد . بعد  از گذشت 8 سال زندگی و کار در ترکیه می‌توانید برای ویزای کاری مادام عمر  ترکیه درخواست دهید.

در خواست کنندگان ویزای کاری ترکیه اول میبایست ازروش وبسایت‌های اینترنتی کاریابی همچون Eleman و Kariyer موقعیت‌های شغلی ایده ال  را پیدا کرده و با کارفرمایان ارتباط برقرار نماید .بعد  از کسب یک پیشنهاد کاری استاندارد قادرند   از روش مراجعه به سفارت ترکیه در کشور خود، برای گرفتن  ویزای کاری آن قدم بردارند . در واقع از آنجایی کهصادر کردن اجازه  کاری درقسمت امور اجتماعی ترکیه و  اختیارات وزارت کار  (MLSS) است، درخواست کنندگان  همزمان با درخواست ویزای خود به کنسولگری، منتظر می‌مانند تا کارفرمامراحل  اداره ارتباط با این زمینه  را ازروش  وزارت امور اجنتماعی و کار و امور پیگیری کند. این مراحل  در کل  حدود 90 روز به طول می‌انجامد و مخارج  صدور آن 600 یورو است. باید مد نظر قرار داد که داشتن علم  کافی در هر دو زبان انگلیسی و  ترکی و می‌تواند درمراحل  دریافت اقامت  شما در ترکیه تاثیر بگذارد.

 

مهاجرت کاری به بلژیک

 از  کشورهای توسعه یافته  اروپایی در همسایگی هلند و فرانسه قرار گرفته است. برای مهاجرت کاری به این کشورمیبایست اول  ازروش یکی از کارفرمایان موردد تایید  بلژیکی، جاب آفر کسب کنید تابعد  از آن قادر باشید برای کسب  مجوز و ویزای کاری بلژیک قدم بردارید . باید بیان کرد که  که قانون کشور بلژیک، اول دادن  مجوز کار را اول به شهروندان کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا EEA داده و در صورتی که در میان آن‌ها نیروی کار حرفه ای  مور در آن موقعیت شغلی پیدا نشد، شهروندان دیگر کشورهای جهان می‌توانند برای آن پذیرش کنند.

اجازه کاری در بلژیک در انواع گوناگون ارائه می‌شود که نوع B معروفترین از دیگر روشها آن است. اجازه کاری به مدت 12 ماه صادر شده و در این مدت شخص درخواست کننده قادر است جهت  یک کارفرما و موقعیت شغلی مشخص کار کند.بعد  از گذراندن یک سال متقاضیان واجد شرایط قادرند  مجوز خود را شارژنمایند . از سوی که کارفرمای شما در بلژیک به عنوان اسپانسرتان شناخته می‌شود، وی میبایست کارهای اولیه را برای گرفتن  مجوز کاری شما انجام دهد. بعد  از انجام این مرحله، شما می‌توانید برای گرفتن  ویزای کاری بلژیک قدم بقردارند . قابل به ذکر است که که برای دریافت این ویزا، حقوق گفته شده در قرارداد شما نباید از حقوق پایه بیان شده در این کشور کمتر باشد. بنابراین شما میبایست  یک گواهی پزشکی با اعتبار حداقل سه ماهه نیز ارائه دهید و با بدست اوردن این ویزا قادرید اعضای خانواده خود را نیزبا خود ببرید  باید بیان کرد  که این ویزا برای نیروی کارحرفهای و متخصص  به خصوص در مقطع اجرایی و مدیریتی صادر می‌گردد.

 

مهاجرت کاری به اتریش
یکی از کشورهای مهم اروپای مرکزی میباشد که شهر وین  پایتخت آن  است. جعیت این کشور  بیش از 8 میلیون نفر میباشد .یورو واحد پول این کشور است. آلمانی زبان رسمی این کشور  میباشد  ولی بیشتر افراد اتریش به زبان انگلیسی مسلط هستند. این کشور از جمله اصلی ترین کشورهای جز اتحادیه اروپا میباشد . میانگین بیکاری این کشور در اوایل سال 2020 حدود 4.4 درصد بیان شده است. بیکاری این کشور یک درصد از بیکاری آلمان بیشترمیباشد  و یک درصد از  بیکاری بلژیک بیشتر است. میزان درآمد ماهانه در این کشور 1458 یورو میباشد .ولی شغلهای مهارتی  میتوانند بیش از 5000 یورو در ماه نیز درآمد داشته باشند. مخارج زندگی در اتریش برای یک خانواده 950 یورو کیتوان حدس زد . مهاجرت کاری به این کشور به دو  دسته میتوان ذکر کرد .

ویزای کاری برای اشتغال در کار پیشنهادی
ویزای کاری برای جست و جوی کار در اتریش

ویزای کاری که برای مشغول بودن به  کار در اتریش از مرحله اول به اینصورت  است که درخواست کنندگان  با گرفتن دعوت نامه مشغول به کار در یک شرکت اتریشی تصمیم به گرفتن ویزا نماید. در خواست کنندگان  علاوه بر دعوت نامه میبایست امتیازات لازم برای ورود به اتریش را نیز داشته باشد. این امتیازات براساس سوابق شغلی و تحصیلی، سن درخواست کننده و اندازه  قدرت فرد به زبان های انگلیسی و المانی به درخواست کننده مورد نظر قرار میگیرد .

درروش دوم ویزای کاری اتریش درخواست کننده  برای مهاجرت کاری به اتریش میتواند 6 ماه به اتریش مهاجرت  کند و در این 6 ماه به دنبال کار در این کشور باشند . برای ورود درخواست کننده  به این کشور باید امتیاز های لازم توسط درخواست کننده را بدست اورد  میزان این امتیازها برای درخواست کنندگان سطح  زبان  انگلیسی، و المانی سوابق تحصیلی و کاری فرد میباشد. در این روش ویزا شخص درخواست کننده امکان مهاجرت شش ماهه به همراه خانواده خود را ندارد.

 

مهاجرت کاری به سوئد
کشور سوئد یکی دیکر  کشورهای اروپا میباشد که جمعیت ان ببیش از 10 میلیون نفر میباشد .  کشورسود یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. که زبان این کشور رسمی  سوئدی است. میانگین  بیکاری در این کشور دراوایل  سال 2020 حدود 6.7 درصد کل جمعیت این کشور میباشد..میزان  حقوق کارگران ساده در این کشور 15800 کرون سوئد میباشد  درصورتیکه که حداقل مخارج زندگی در سوئد 8370 کرون سوئد است. ثابت بودن اقتصادی در این کشور درسطح بالایی قرار دارد.  زندگی ملیت سوئد به راحتی انجام میگیردو با خیال راحت. . قابل بیان است که زندگی در پایتخت  کشور که هزینه زندگی در این شهر درسطح بالایی قرار داد. 

جهت  مهاجرت کاری به این کشور اول میبایست یک نظرشغلی پیدا کنید و بنابراین تصمیم به مهاجرت کاری به سوئد داشته باشید. این کشور مثل بیشتر کشورهای اروپایی مثل اتریش و  آلمان زمان فرصت پیدا کردن  کار در سوئد را به درخواست کنندگان نمی دهند. جهت گرفتن ویزای کاری سوئد باید  مدارکی ازقبیل مدارک هویتی،پاسپورت  تمکن مالی جهت آماده کردن مخارج درخواست کننده و خانواده خود و قراردادکاری با یک شرکت سوئدی ایجاد شده باشد 

 

مهاجرت کاری به هلند
 بزرگترین کشورهای اروپا هلند است که جمعیت ان با بیش از 17 میلیون نفرمیباشد . یورو  واحد پولی این کشور. میانگین بیکاری در این کشور در اوایل سال 2020 برابر با 2.9 درصد کل جمعیت این کشور میباشد .که جز کم هزینه ترین کشور هاست ودر غرب اروپا واقع شده است  هزینه زندگی دراین کشور در ماه به ازای هر نفر 900 یورو میباشد..میانگین درآمد کارگران ساده در این کشور 1635 یورو در ماه میباشد.شغلهای مهارتی سطح حقوق بالاتری اخذ میکنند. به طورمثال یک پیشرفته ترین  نرم افزار در این کشور حداقل 5000 یورو در ماه حقوق میگیرد.ولی یک مدیر پروسه  IT ماهانه حداقل 8000 یورو دریافت میکند.

مراحل های زیادی جهت مهاجرت کاری به هلند وجود دارد. میتوان مثال زد که  ویزای کاری MVV ویزای مدت کم میباشد . که شخص قادراست  به افراد  خانواده خود که در هلند اقامت دارند ملحق شود. و شروع به کارکند.ولی معمولی ترین روش مهاجرت کاری به هلند گرفتن  ویزای پیدا کردن  کار در هلند است. با این ویزاشخص قادر است به مدت 6 ماه به هلند مهاجرت کرده و به دنبال  کار در هلند به پردازد اگر توانست ویزای کاری خود را تغییر داده و شروع  به کار در هلند میشود اما اگر نتوانست باید  به کشور خود برگردد

جهت بدست آوردن و گرفتن انواع ویزای کاری هلند باید مدارکی چون سابقه کاری و تحصیلی اکادمیک وپاسپورت معتبرو تمکن مالی و ... را داشته باشید. حایز اهمیت است که درزمینه مهاجرت کاری که بعد از 5 سال کار در سوئد شخص قادر است برای گرفتن اقامت در  هلند  اقدام کند.

 

 مهاجرت کاری به اسلونی

جز کوچکترین های مرکز اروپا  میباشد واز نظر جمعیت نسبتا کمی در خود جای داده است .  ولی از لحاظ اقتصاد ی این کشور بسیار هوشمند است . که اسلوونی لوبلیانا پایتخت این کشور میباشد . یورو واحد پولی این کشور است . حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد. و میانگین بیکاری در این کشور 3.6 درصد است که هر ساله در سطح پایینی قرار میگرد . میزان حقوق در این کشور در ابتدای سال 2020 بیش از 940 یورو در ماه میباشد  و مخارج زندگی در این کشور 500 یورو میتوان حدس زد 

مهاجرت کاری به اسلونی مراحل گوناگونی دارد نسبت به دیگر کشورهای اورپایی . در اسلونی سه روش ویزای کاری وجود دارد  که طرفدئاران زیادی از ان استقبال میکنند 

شروع ویزای  به ار در یک شرکت کاسلوونیایی: در این روش ویزا مجوز به اشخاص داده میشود که در یکی از فرصت های شغلی اسلوونی  یپذیرش  شود.

ویزای شروع به کار  در اسلوونی: این ویزا به اشخاص  اجازه  میدهد برای راه اندازی یک درامد  در اسلوونی مطابق کل  قوانین این کشور را می دهد.
ویزای اشتغال به کار در شرکت های بین المللی و برندها : در این روش  ویزا به اشخاصی که پذیرش  برندها و شرکت های بین المللی میباشند .مجوز ورود به اسلوونی و انجام کارهای اقتصادی در حوزه واقع در اسلوونی را میدهد.

 

مهاجرت کاری به قبرس
 نزدیک ترین کشورهای اروپایی به ایران میباشد . که در جزیره ای در دریای مدیترانه واقع شده است.  که زیر نظر دو کشوریونان و  ترکیه  میباشد . قسمت شمالی آن تحت نظر ترکیه و بخش جنوبی آن تحت نظر  یونان میباشد .  ترکی و یونانی زبان این کشور است.  دلار، یورو و لیر انواع ارزهای ببین المللی در بازار قبرس موجود است 

از لحاظ جمعیت بسیار کم میباشد . و در ابتدای سال 2020 جمعیتی حدود 1.200.000 نفر را در خود جای داده .میزان  بیکاری این کشور در سطح پایینی قراردارد ، در پایان سال 2019 حدود 7 درصد کل جمعیت قبرس بیان شده که این میانگین خوشحال کننده است ،  میزان ییکاری در هر سال  در قبرس کمتر میشود.

صنعت گردشگری با فعالیت فراوان و سطح درآمدزا میباشد . وتعداد فراوانی از جمعیت قبرس در سواحل و مراکز گردشگری، هتل ها و ... به کار  مشغول میباشند . افراد این کشورهایی زیر نظر  اتحادیه اروپا قرار گرفته است  قادرند  بدون داشتن نیاز به ویزای کار به قبرس مهاجرت نمایند و شروع  به کار شوند. لیکن دیگر  ملیت های دنیا جهت  مهاجرت کاری به این کشور باید  به گرفتن  ویزای مهاجرت کاری به قبرس را اقدام کنند. ویزای مهاجرت کاری 2 ساله است که میبایست بعد از یک سال از ویزا تصمیم  به تمدید آن کرده اشخاص که  ویزا دارند قادرند به همراه داشتن  همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به این کشور مهاجرت نمایند .باید بیان کرد که  که مهاجرین بعد از 5 سال کار همیشگی  و پشت سر هم  در قبرس قادرند تصمیم به گرفتن  اقامت دائم این کشور را نمایند 

برای مهاجرت کاری به کشور قبرس مدارک سختی نیاز نیست .  فقط مدارک پاسپورت و هویتی و تمکن مالی، سوابق  تحصیلی،و شغلی مدرک  نداشتن سوءپیشینه و قرارداد با کارفرما برای تصمیم  به مهاجرت کاری کافی میباشد . کارفرمایان قبرس در سال 2020 به دنبال پذیرش  مهارتهایی مثل پرستاران و  پزشکان و مهندسان برق  داروسازان،و مهندسان فناوری اطلاعات و حسابداران میباشد . میزان حقوق در قبرس 870 یورو درنظر گرفته شده . بخاطر ثابت بودن اقتصادی در این کشوردر سطح بالایی قرار دارد و میانگن  تورم در این کشور درسطح پایینی قرار  دارد  تقریبا 6 سال میشود که میانگین  حقوقاف افراد  قبرس 870 یورو میباشد. میانگین  حقوق جهت پذیرش  کارگران معمولی  در این کشور لازم است . درخواست کنندگانی که هدفشون  مهاجرت کاری به قبرس را دارند باید از اول در جست و جوی  شغل متناسب به  خود در سایت های ارائه دهنده کار در  قبرس باشند و بعد از آن از روش  دفاتر  مهاجرتی و سفارت قبرس تصمیم به مراحل  مهاجرتی خود کنند.

مهاجرت کاری به آمریکا
اگر بخواهیم قبل از رجوع به شرایط مهاجرت کاری به آمریکا اندکی به شرایط عمومی و اقتصادی این کشور بپردازیم باید گفت که آمریکا کشوری بزرگ در قاره آمریکا است که از شمال مرز بزرگی با کانادا و از جنوب با کشور مکزیک هم مرز است. مراودات اقتصادی زیادی بین آمریکا و این دو کشور وجود دارد. کشور آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا با بیشترین میزان مهاجر است. اغلب مهاجرین به دلیل وجود بهترین مراکز تحصیلی و فعالیت های اقتصادی رو به رشد آمریکا به این کشور مهاجرت میکنند. در ابتدای سال 2020 نرخ بیکاری در کشوری با جمعیت زیاد آمریکا تنها 3.7 درصد اعلام شد. البته شرایط حاکم بر دوران شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی در رشد نرخ بیکاری در سراسر جهان شده است که آمریکا هم از این قائله مستثنی نیست و نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته است. رشد اقتصادی این کشور نیز در اوایل سال 2020 نسبت به سال گذشته 3.2 برابر اعلام شد. شاخصه کیفیت زندگی اغلب مردم کانادا نزدیک به 180 است که نسبت به کشور ایران بسیار بالاتر است. واحد پولی ارزشمند این کشور یعنی دلار آمریکا تعیین کننده نرخ و ارزش سایر واحد های پولی در دنیاست. ثبات اقتصادی این کشور بسیار بالاست  برای مثال از سال 2000 میلادی تا سال 2020 یعنی طی بیست سال متوالی، نرخ یک بطری شیر یک لیتری در آمریکا تنها 2 دلار افزایش یافته است. نرخ دستمزدها نیز نسبت به حداقل هزینه زندگی در آمریکا بالاست و متوسط مردم جامعه آمریکا زندگی مرفه و بی دردسری را تجربه می کنند. حال برایمان روشن است که چرا بیشتر جمعیت آمریکا را مهاجرین تشکیل داده اند.

شرایط گرفتن  مهاجرت کاری و کار در آمریکا روش های زیادی دارد که در ادامه ما به معرفی ده روش آن که پرطرفدارتر است می پردازیم:

ویزای H1 آمریکا : دوستداشتنی ترین ویزای کار آمریکا برای اشخاص  مهارت در زمینه در یک رشته  میباشد .  این مهارتها  میتواند آکادمیک باشد ویا به روش  تجربه چندین ساله کسب کرده باشد . قابل ذکر است که  تجربه بدست آورده شده  باید مورد ثابت کردن باشد . روش کلی این نوع ویزا آن است که یک شرکت آمریکایی برای گرفتن نیرو در  اروپا و آمریکا  موفقیت کسب نکرده باشد  و به جست و جو پذیرش  نیرو از تمام جاهای دنیا باشد. اشخاص  با گرفتن  دعوت نام شرکت آمریکا  همراه  داشتن خانواده خود به آمریکا پناه برد  و  شروع به کار میکند . ویزای مدت این ویزا 1 سال میباشد .ولی  اگر شرکت آمریکایی تصمیم داشته باشد قادراست  برای گرفتن  گرین کارت برای نیروی خود قدم بردازرد .
ویزای H1-B آمریکا : مانند  ویزای H1 میباشد با این فرق که  سه ساله  مدت زمان ان میباشد و در تمام  این سه سال اگر شرکت مکان پذیرش نیرو، برای آن شخص  گرین کارت  درخواست نداده باشد شخص میبایست از خاک آمریکا خارج شود . ولی این ویزا را میتوان مجددا تمدید کرد  وبعد از تمام شدنشان مجددا تمدید کرد  

  • ویزای H1-B1  آمریکا : این ویزا مخصوص مهاجرین سنگاپور و شیلی و در زمینه  کار در آمریکا میباشد.
  • ویزای J1 آمریکا : ویزای کار  مهم ترین ویزاست که آمریکا ویزا J1 میباشد . شباهت صلادرکننده  ویزا این کشور نسبت به صادر کننده ویزای کشورهای دیگر بسیار کم است . این ویزا برای  هماهنگ کردن فرهنگ آمریکا با سایر کشورها ارسال میشود . به این  روش  که چند نفر ویا یک نفر  برای اشکار کردن  فرهنگ خود به آمریکا سفر میکنند و بنابراین از آمریکا هم گروهی جهت  همین موضوع  به کشور آن ها مهاجرت میکنند. این اشخاص در آمریکا به مواردی از جمله تحقیق و تدریس و  می پردازند. این ویزا نصیب خانواده های این اشخاص میگردد.  قابل بیان است که  فرزندان زیر 21 سال آنها قادر نیستند  همراه والدین خود به آمریکا سفر کنند. این ویز تبدیل به انواع  ویزاها نخواهد شد ولی ا تا 7 سال میتوان آن را شارژ کرد. بعد از تمام شدن تارخ  ویزا اشخاص میبایست از آمریکا خارج شوند  و تا 2 سال مجوز گرفتن هیچ نوع ویزای آمریکا را نمیتوانند دریافت کنند 
  • ویزای EB3 آمریکا : ویزای مختص  نیروهای کار غیر ماهرانه  و غیرحرفه ای مد نظر میباشد . شغلهای که نیاز به فعالیت های خاصی ندارند ولی آمریکا به دنبال پذیرش آنها میباشد 
  • ویزای P آمریکا : این نوع  از ویزاهای آمریکا  ارتباط دارد به هنرمندان و ورزشکاران  فعالان در زمینه سرگرمی و  تفریح  میباشد .که به خانواده شان ا و انها مجوز ورود به آمریکا و انجام دادن کارهای اقتصادی را می دهد.
  • ویزای P1 آمریکا : این ویزا مختص  ورزشکارانی میباشد که یک شهرت ویارکورد  بین المللی دارند.
  • ویزای P2 آمریکا : مثل  ویزای P1 میباشد ولی  نه به دشوار بودن ان ! این  نوع ویزا جهت  هنرمندان میباشد  که با این نوع  ویزا اشخاص میتوانند وارد آمریکا شوند.
  • ویزای P3 آمریکا : ویزای مخصوص ورزشکاران و یا  مربیان هنرمندان میباشد . که به آنها اجازه  ورود داده میشود جهت اموزش و تفسیر و توسعه مهارتهای خود . این نوع ویزا جهت یک گروه ویا  یک فرد  داده میشود .
  • ویزای P4 آمریکا : ویزای اختصاص داده شده به  خانواده های  هنر مندان و ورزشکاران که شامل حال فرزندان زیر 20 سال مجرد آن ها میگردد . خانواده این اشخاص مجوز ورود به کار را بدست نمی اورند  .به جز اینکه  اینکه اجازه نامه مورد نظر  را بگیرند. ولی جهت  تحصیل آنها مشکلی  وجود ندارد و نیازی به گرفتن ویزای دانشجویی نمیباشد 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top