ویزای شینگن

ویزای توریستی شینگن، که بسیار محبوب است، ویزای موقتی میباشد که به افراد دارای این ویزا مجوز گردشگری در ۲۶ کشور اطراف شینگن را می دهد. ناحیه شینگن دربردارنده قسمت برجسته ی قاره ی اروپا میباشد.  کشورهایی همچون  آلمان و فرانسه و... جز حوزه ی شینگن محسوب میشوند.

با ویزای گردشگری شینگن به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟

واضح است که از راه ویزای گردشگری شینگن به همه ی کشور های شینگن می توان سفر کرد. ناحیه شنگن حاوی 22 کشور عضو اتحادیه اروپا و 4 کشور عضو EFTA می‌باشد،

کشورهای عضو اتحادیه اروپا شامل : فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند،  بلژیک، دانمارک، اتریش، جمهوری چک، استونی، فنلاند،  یونان، مجارستان، ایسلند،  لتونی،  لیختن اشتاین،  لیتوانی،  لوکزامبورگ، مالت، نرو، لهستان،  پرتغال، اسلوواکی،  اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس

انواع ویزای توریستی شینگن
دسته بندی ویزای گردشگری شینگن بر پایه اعتبار مسافر ، ناحیه شینگن و تعداد مسافر است.

انواع ویزای شینگن بر پایه قصد از سفر به شینگن
ویزای شینگن A ویزای ترانزیت:
Airport Transit Visa :این ویزا به گردشگران مجوز عبور از فرودگاه کشورهای ناحیه شینگن بدون وارد شدن به خاک آن کشور را می دهند. 

ویزای شینگن B عبور موقت 5 روزه :
این ویزا به شخص اجازه می دهد طی مدت زمان ۵ روز با خودرو از کشور های ناحیه ی شینگن گذر کند و به کشوری خارج از این ناحیه برود.

ویزای شینگن C ویزای توریستی:
این ویزا مجوز گردش در کشورهای ناحیه ی شینگن را در مدت زمان محدودی میدهد.

ویزای شینگن D اقامت دائم یا ویزای ملی شینگن National Visa :
این ویزا برای افرادی میباشد که قصد اقامت به منظور کار و یا تحصیل در کشور حوزه ی شینگن را دارند و پس از آن به کشور مبدا خود باز می گردند.

انواع ویزای شینگن بر طبق اعتبار مسافر
نوع USV
با این نوع ویزا، شخص مجور عبور و سفر به تمامی کشورهای ناحیه شینگن را دارد. 

نوع LTV
با این نوع اعتبار فرد فقط مجوز سفر به کشورهای درج شده در ویزا را دارد.

نوع NV
ویزای ملی شینگن یا ویزای نوع D ویزایی است که شخص با هدف مشخص به کشورهای ناحیه شینگن سفر میکند و این ویزا دارای مدت زمان مشخص است.

انواع ویزای توریستی شینگن وابسته به دفعات ورود مسافر

1- یکبار ورود یا Single

2- دوبار ورود یا Double

3- چند بار ورود یا Multiple

درباره این که ویزای گردشگری شینگن در چه نوعی فرستاده شود؛ افسر سفارت بر پایه قصد شخص از سفر، مدت زمان اقامت و … تصمیم میگیرد.

ویزای اعتباری منطقه محدود شینگن(LTV)

این نوع ویزا تنها برای کسانی که دارای پرونده های حقوق بشری هستند یا از این قبیل افراد فرستاده میشود.

به این گونه که دارندگان این ویزا، مجوز وارد شدن به همه ی کشورهای ناحیه شینگن را ندارند و فقط به کشورهایی که نامشان در ویزای فرد ثبت شده است می توانند وارد شوند. 

تعیین وقت سفارت شینگن
 بیشتر کشورهای ناحیه شینگن در ایران سفارت دارند. همچنین کارهای مرتبط با ویزا که حاوی رسیدگی مدارک و ارسال برای سفارت است، از طریق سفارت این کشور ها  و یا کارگزاری VFS GLOBAL انجام می شود.

البته برخی دیگر از کشور های حوزه شینگن امور مربوط به تحویل مدارک و … برای اخذ ویزا را به کارگزاری‌های مخصوص به آن کشور سپرده اند. البته که در حال حاضر، اکثر کشورها امور مربوط به وقت سفارت و ارائه ی ویزا را به صورت آنلاین انجام می دهند.

اما بدیهی است که شرایط تعیین وقت سفارت شینگن و اخذ آن از هر کشوری متفاوت می باشد. که باید پس از انجام بررسی تمام موارد، اقدامات لازم و درست صورت گیرد.

پر کردن فرم درخواست ویزای توریستی شینگن
با توجه به سخت گیری های سفارت های کشور های ناحیه شینگن در عرضه ویزا و شرایط دریافت ویزا، الزامی است که این فرم به صورت صحیح و کامل، با بشمار آوردن همه ی جزئیات و رعایت همه ی جهات کامل شود. تا هرگز نقص ها در کامل کردن فرم و اطلاعات عرضه شده، باعث رد کردن ویزا نشود.

شرایط ویزای شینگن

ویزاهای شینگن شرایطی مخصوص به خود را دارند.  برای مثال افرادی که از ویزای فرهنگی، ورزشی و هنری بهره گیری میکنند، لازم است که اسناد مرتبط با موقعیتی که در آن فراخوانده شده اید و یا مسابقات را به مقامات وابسته عرضه دهند.

از سوی دیگر، موقعیت گرفتن ویزای شینگن برای بعضی کشورها به علت های سیاسی متفاوت است. افراد این کشورها ویزاهای خود را با تاخیر بیشتر دریافت میکنند.

تا آنجا که برخی از آن‌ها بایسته جهت تعویض پرواز خود در این حوزه ویزای فرودگاهی اخذ کنند، در حالتی که اکثر کشورها احتیاجی به این ویزاها ندارند.

جهت رسیدگی مناسب تر شرایط دریافت ویزای شینگن، باید با وکلا و مشاوران مهاجرتی در ارتباط باشید.

کشورهای نیازمند ویزای فرودگاهی در منطقه شینگن: افغانستان، بنگلادش، کنگو،اتیوپی، غنا، ایران، عراق، نیجریه؛ پاکستان، سومالی، سریلانکا، اریتره

هزینه ویزای شینگن​
هزینه ی ویزای شینگن 80 یورو در قبال هر شخص بالغ و 40 یورو برای هر خردسال میان 6 تا 12 است خردسالان پیش از 6 سال، رایگان محسوب میشوند.

همچنین این هزینه ی آغاز است و وابسته به سن، نوع ویزا و ملیت فرد، متغیر است.

در جانب هزینه ی ویزا، هزینه‌ای جدا جهت بیمه درمانی موجود است. خواستاران ملزمند به‌اندازه زمان اقامت در کشورهای این حوزه، دارای بیمه درمانی باشند.  پوشش این بیمه دست کم 30.000 یورو برای فوریت‌های پزشکی محاسبه شده است.

مدارک ویزای شینگن​
جهت اخذ ویزای شینگن عرضه اسنادی که در ادامه مطالب برای شما نقل میکنیم، الزامی میباشد. همچنین هر روش نیازمند مدارک مختص خود میباشد. نکنه های زیر، اسنادی کامل جهت اخذ ویزای شینگن است.

  • اسناد شخصی (شناسنامه، عکس، کارت پایان خدمت، کارت ملی، سند ازدواج و …)
  • پاسپورت موثق با اعتبار 10 ساله و داشتن دست کم 3 ماه اعتبار باقی‌مانده
  • پاسپورت قدیمی و کپی از صفحات اصلی آن
  • اسناد شغلی و مدارک ملکی
  • پرینت حساب بانکی
  • پرداخت ضمانت‌نامه بانکی
  • سند پرداخت هزینه ویزا
  • سند محل اقامت در حوزه شینگن
  • بلیط هواپیما

رد شدن ویزای شینگن از پیشامد هایی است که امکان دارد برای هر شخصی اتفاق بیفتد علت های متفاوتی جهت رد شدن ویزا شینگن وجود دارد.

یکی از این علت ها، کامل نبودن اسناد میباشد .پس، پیشنهاد می شود جهت به دست آوردن مناسب ترین بهره با مشاوران و کارشناسان خبره مشورت کنید و اسناد خود را بی نقص کرده و در فرستادن آن‌ مدارک تعلل نداشته باشید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top