ویزای توریستی اسپانیا

اسپانیا یکی از مقصد های جذاب برای گردشگران در سراسر دنیاست. تنوع جاذبه های گردشگری، مکان های تاریخی، آب و هوای مناسب و غذاهای لذیذ از عواملی است که توریست ها را به این کشور جذب می کند. تنوع جاذبه های گردشگری این کشور باعث شده است اسپانیا به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا انتخاب شود. 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی اسپانیا
با دریافت ویزای توریستی کوتاه مدت اسپانیا به شما اجازه ی فعالیت های گردشگری در اسپانیا داده می شود. چنانچه مشمول شرایط زیر شوید، نیاز به ویزای توریستی برای ورود به اسپانیا نخواهید داشت. 

  • کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • کشورهای عضو EFTA
  • کشورهایی که از طریق معاهده های بین المللی از کسب ویزا معاف هستند.
  • داشتن اجازه اقامت در هریک از کشورهای حوزه شینگن

برای درخواست ویزای توریستی اسپانیا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا
  • دو عکس گذرنامه اخیر
  • گذرنامه معتبر
  • برنامه سفر
  • بیمه درمانی
  • اثبات محل اقامت
  • اثبات تمکن مالی و یا اثبات اشتغال یا درآمد اظهارنامه مالیاتی
  • پرداخت هزینه سفارت اسپانیا

مدت زمان صدور ویزای توریستی اسپانیا
صدور ویزای توریستی اسپانیا 90 روز زمان می برد. این ویزا صرفا جنبه ی گردشگری دارد و به معنی اقامت نیست. اگر مدارک لازم را ارائه داده باشید، طی 3 تا 4 هفته بررسی های لازم انجام گرفته و نتیجه پرونده شما اعلام می شود. گاهی اوقات سفارت اسپانیا از شما مدارک بیشتری میخواهد که در این صورت زمان بیشتری می برد. اگر از طریق تور گروهی درخواست ویزای توریستی دهید، احتمال پذیرش شما بیشتر است. همچنین یکی از فاکتور های تعیین کننده برای صدور ویزای توریستی اسپانیا، سوابق سفرهای بین المللی شماست که می تواند بر روی نظر افسر صادر کننده ویزا تاثیر گذار باشد.

نحوه تمدید ویزای توریستی اسپانیا

ویزاهای مختلف قوانین مخصوص به خود را دارند. ویزاها براساس نوعشان، در دسته های مختلفی تقسیم می شوند. مدت اعتبار هر ویزا متفاوت است. ویزاها به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند. به طور کلی شما نمی توانید ویزای توریستی را تمدید کنید. حداکثر مدت تعیین شده ویزای توریستی 90 روز است. شما نباید بیش از مدت اعتبار ویزایتان در کشور مقصد اقامت کنید. اقامت بیش از حد سبب ثبت نمره منفی در پرونده مهاجرتی شما می شود و کار را برای ویزاهای بعدی مشکل می کند. بنابراین رعایت زمان ویزا الزامی است. اما در برخی موارد و با ارئه مدارک و مستندات لازم می توان درخواست تمدید ویزای توریستی اسپانیا را به اداره مهاجرت این کشور صادر کرد. مواردی از قبیل بیماری، حوادث غیرقابل پیش بینی و... که در صورت ارائه و اثبات مدارک لازم ممکن است منجر به تمدید ویزای شما گردد.

گرفتن وقت سفارت اسپانیا
برای دریافت ویزای توریستی باید 2 تا 3 ماه قبل از سفر اقدام کرد. اولین قدم برای دریافت ویزا، گرفتن وقت سفارت این کشور است. در مرحله بعد شما اقدام به ارائه مدارک و تشکیل پرونده می کنید. همچنین گفته شود که گرفتن وقت سفارت اسپانیا از طریق مراجعه به سایت نیز امکان پذیر است.

سایت سفارت اسپانیا: www.exteriores.gob.es/embajadas/teheran

پروسه اقدام برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا 

در زیر تمام مراحلی که برای گرفتن ویزای توریستی اسپانیا لازم است آورده ایم:

  • تهیه مدارک مورد نیاز و اطمینان از صحت مدارک و ترجمه آن ها
  • اقدام برای تعیین وقت سفارت ترجیحاً 3 ماه قبل از تاریخ سفر
  • مراجعه به سفارت و تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه سفارت اسپانیا مربوط به فرآیند صدور ویزا و ارائه رسید پرداخت ها
  • انتظار برای نتیجه پرونده در صدور ویزا
​برای کسب اطلاعات درمورد ویزای تحصیلی اسپانیا، اینجا کلیک کنید.

ویزای توریستی اسپانیا با وثیقه یا بدون وثیقه

اگر از آن دسته از افرادی هستید که قبلا به حوزه شینگن سفر کرده اید، اخذ ویزای توریستی شما آسانتر است. اما اگر برای اولین بار درخواست می دهید این روند کمی سخت تر است. ویزای توریستی اسپانیا انواع مختلفی دارد که در زیر آورده ایم: 

  • گردشگری
  • تجاری
  • درمانی
  • بازدید از خانواده
  • شرکت در سمینار یا همایش یا ...

اگر دعوت نامه داشته باشید، اخذ ویزای توریستی آسان تر می شود. آژانس های مهاجرتی نیز به این منظور از طریق صدور دعوت نامه، از متقاضیان وثیقه دریافت می کنند.  این فرآیند به این صورت است که قبل از سفر، آژانس های مذکور نسبت به دریافت وثیقه اقدام نموده و فرآیند صدور ویزا را خود پیگیری می نمایند. علت دریافت وثیقه این است که ضامن بازگشت شما به کشورتان می شود. پس از پایان سفر و بازگشت به کشور، وثیقه خود را بدون کم و کاست دریافت می کنید. نحوه و میزان این وثیقه با توافق متقاضی و آژانس مسافرتی تعیین می گردد.

ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا

گاهی اوقات ممکن است درخواست ویزای شما رد شود . ریجکت شدن دلایل مختلفی مانند شرایط اقامت، برنامه سفر، محل اقامت یا سایر موارد دارد. سفارت ریجکت شدن ویزای شما را از طریق ایمیل اطلاع می دهد. توجه داشته باشید که یکی از نامناسب ترین ریجکتی ویزا، ریجکتی ناشی از ویزای توریستی است. بنابراین حتما نسبت به رفع ریجکتی ویزای خود اقدام کنید. به این منظور شما ضمن مشورت با متخصصان این حوزه باید دلایل قانع کننده برای سفارت بیاورید. رفع ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا وابسته به دلایل و مدارک ارائه شده و نظر افسر سفارت است.

گاهی اوقات ممکن است مدارک و مستندات شما کامل باشد اما این طور به نظر برسد که شما قصد ورود به کشور خود را ندارید. در این صورت ویزای شما ریجکت می شود. برای پیشگیری از ریجکت شدن باید مدارکی را ارائه کنید که نشان دهد شما به کشور خود وابستگی دارید. این مدارک می تواند همسر و فرزندان، شغل، ملک و املاک شما باشد. 

ویزای توریستی اسپانیا، تضمینی و با گارانتی
فرآیند اقدام برای مهاجرت و دریافت ویزا برای افراد تضمینی نیست. چرا که با توجه به شرایط فرد و نوع ویزا تا حدی غیر قابل پیش بینی است. مثلا گاهی اوقات شرایط کشورها و روابط سیاسی آنها بر روی پرونده ویزاها تاثیر می گذارد. همچنین ناقص بودن مدارک یا ارائه ی مدرک جعلی ریسک صدور ویزا را بالا می برد. سوابق نه چندان مناسب برخی افراد در پرونده های مشابه قبلی باعث سخت گیری افسر سفارت در صدور ویزا می شود.

از دیگر عوامل رایج تاثیرگذار در فرآیند صدور ویزا، تغییر مداوم قوانین و مقررات بین المللی کشور هاست. این به این معنی است که کشورها در بعضی زمان ها سیاست هایی دارند که قوانین مهاجرتی را آسانتر یا سخت تر می کند. بنابراین لازم است کارشناسان از آخرین قوانین مهاجرتی اطلاع داشته باشند. 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top