ویزای سرمایه گذاری پرتغال

دولت پرتغال برنامه ی مجوز اقامت طلایی را در سال 2012 شروع کرد. این برنامه به خارجیان این امکان را میدهد که از طریق خرید ملک بتوانند اقامت پرتغال را دریافت کنند. دولت این کشور در سال ۲۰۱۵ تغییراتی را در این برنامه ایجاد نمود و ملزومات جدیدی برای کسب مجوز اقامت، از طریق خرید ملک در این کشور ایجاد کرد.

راه های سرمایه گذاری در پرتغال

به طور کلی شما 7 گزینه برای سرمایه گذاری در کشور پرتغال دارید که محبوب ترین آن خرید ملک در پرتغال است. توجه کنید که سرمایه گذاری در املاک کشور پرتغال باعث اقامت کل اعضای خانواده می گردد. در این برنامه، املاک خریداری شده می بایست حداقل به مدت ۵ سال حفظ شوند. سپس بعد از گذشت 5 سال امکان درخواست برای اقامت دائم و پاسپورت این کشور فراهم خواهد شد. شما به عنوان تبعه غیر اروپایی می توانید برای ویزای طلایی و یا سرمایه گذاری در پرتغال، از یکی از گزینه های زیر اقدام کنید: 

  • انتقال سرمایه ای حداقل به میزان ۱ میلیون یورو به پرتغال
  • ایجاد حداقل ۱۰ فرصت شغلی در کشور پرتغال
  • خرید املاک و مستغلات حداقل به میزان ۵۰۰ هزار یورو
  • خرید املاک و مستغلات در محدوده های بازآفرینی شهری، با عمر بیش از ۳۰ سال و به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو
  • سرمایه گذاری به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو در پروژه های تحقیقاتی کشور پرتغال
  • سرمایه گذاری به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو در میراث فرهنگی و هنری پرتغال
  • سرمایه گذاری به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو در کسب وکارهای کوچک و متوسط در کشور پرتغال

اقامت پرتغال با سرمایه در چه روش هایی منجر به اقامت دائم می شود؟
 اقامت پرتغال با سرمایه گذاری یکی از راه های  مطمئن مهاجرت به این کشور می باشد. این روش شرایطی را فراهم می کند که بسیاری از متقاضیان، با هدف رسیدن به اقامت کشور پرتغال است که حاضر به آوردن سرمایه خود به کشور پرتغال می شوند. از طریق راههای زیر علاوه بر اینکه سرمایه شما افزایش می یابد، اقامت کشور پرتغال را نیز بدست می آورید. 

  • نوآفرینی و کارآفرینی
  • خرید ملک درپرتغال
  • خرید سهام به ارزش یک میلیون یورو در پرتغال
  • انتقال 250 هزار یورو سرمایه به کشور پرتغال به منظوری حمایت از میراث و منابع تاریخی و فرهنگی این کشور

سرمایه گذاری در پرتغال با استفاده از کارآفرینی

 برای کارآفرینی در کشور پرتغال شما باید بتوانید بیزنسی را راه اندازی کنید که هم خلاقانه و هم پردرامد باشد. برای راه اندازی این کار در کشور پرتغال، باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. برای کارآفرینی در پرتغال باید گواهی عدم سو سابقه را از کشور خود دریافت کنید و ترجمه شده آن‌ را به دولت پرتغال ارائه دهید. علاوه بر آن باید مدارکی را مبنی بر تمکن مالی خود ارائه دهید. پس از گذراندن مراحل اداری و اخذ ویزای این کشور، به شما اقامت موقتی اعطا خواهد شد که تا 5 سال نیز قابل تمدید خواهد بود. پس از این مدت شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت پرتغال اقدام کنید.

 مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک
خرید ملک یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در پرتغال است که با آن می توان اقامت پرتغال را به دست آورد. رشد ارزش ملک در پرتغال سالیانه بین 5 درصد الی 15 درصد است. مزیت این روش این است که برای شما سرمایه گذاری انجام می شود و به طبع آن از این سرمایه گذاری سود کسب کرده اید. علاوه بر آن اقامت یک کشور اروپایی و عضو شینگن را هم بدست آورده اید. از همه مهم تر اینکه به فرزندان بالای 18 سال که وابستگی به خانواده داشته باشند و پدر و مادر سرمایه گذار نیز اقامت تعلق می گیرد.

روش دیگر سرمایه گذاری در پرتغال و کسب درامد، خرید ملک در مناطق توریستی این کشور و اجاره دادن آن است. در این روش احتمال سودآوری برای سرمایه گذار بین 15 تا 20 درصد است. حتی شرکت هایی در این زمینه وجود دارند که از طریق اجاره املاک توریستی شما، هم برای خود و هم برای شما سودآوری دارند.

  • خرید ملک به ارزش 500,000 یورو

شما می توانید املاک نوساز را در شهرهای بزرگ مانند لیسبون و پورتو به ارزش 500 هزار یورو خریداری کنید. اگر ملک در مناطق کم جمعیت خریداری شود، ارزش آن می تواند 20 درصد کمتر می شود. به این معنا که در مناطق کم جمعیت ارزش ملک می تواند 400 هزار یورو باشد. این برنامه در حال حاضر از طریق دولت پرتغال بسته شده و نمی توان برای آن اقدام کرد. 

برای اطلاع از شرایط کار در پرتغال، اینجا کلیک کنید.
  • مشارکت در نوسازی املاک به ارزش 350,000 یورو

شما می توانید در شهرهای بزرگ پرتغال مثل لیسبون و پورتو، ملکی به ارزش  350 هزار یورو خریداری کنید و ویزای طلایی پرتغال را کسب کنید. توجه کنید که قدمت ملک باید بیش از 30 سال باشد و برای بازسازی آن ها مشارکت کنید. مبلغ 350 هزار یورو می تواند شامل قیمت اولیه ملک به اضافه هزینه بازسازی آن باشد. شما همچنین می توانید در این طرح پروژه های نیمه ساخت را خریداری کنید و در تکمیل ساخت آن ها مشارکت داشته باشید.

  • مشارکت در نوسازی املاک به ارزش 280,000 یورو

شما می توانید در مناطق کم جمعیت پرتغال اقدام به خرید ملک های قدیمی یا ملک های در حال ساخت کنید و با مبلغ حداقل 280،000 یورو ویزای طلایی بگیرید. این مبلغ شامل قیمت ملک به همراه هزینه بازسازی یا تکمیل ملک است. 

ثبت شرکت با نوع سهامی خاص
روش دیگری که به شما امکان سرمایه گذاری و فعالیت در این کشور را می دهد، تاسیس شرکت با نوع سهامی خاص است. این روش معمولا مناسب کسب‌ و کارهای کوچک است و حداقل سرمایه گذاری برای راه اندازی آن 5000 یورو خواهد بود. همچنین ارزش هر سهم آن 100 یورو برآورد خواهد شد. این نوع شرکت دارای پسوند LDA می‌باشد. شرکت سهامی خاص توسط دو یا چند سهام دار اداره خواهد شد. همچنین این شرکت‌ها دارای ساختاری بسیار ساده هستند. برای ثبت شرکت سهامی خاص در پرتغال باید مبلغ 1 میلیون و 500 هزار یورو را به صورت کلی داشته و همچنین باید مبلغ فروش خالص و ساید سودهای شما نیز به مبلغ 3 میلیون یورو برسد .

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top