ویزای توریستی روسیه

کشور روسیه سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل از جاذبه‌های بی‌نظیر کشور روسیه است. برای سفر به روسیه با اهداف گردشگری باید ویزای توریستی روسیه را داشته باشید. این ویزا را سفارت روسیه صادر می کند و اعتبار آن حداکثر ۳۰ روز است. صدور ویزای توریستی روسیه حدود ۷ تا ۲۰ روز کاری طول می‌کشد. همچنین برای صدور ویزای توریستی باید گواهی تمکن مالی ارائه دهید. 

 

اطلاعات کلی درباره ویزای توریستی روسیه

شهروندان اکثر کشورها برای سفر به روسیه با اهداف  گردشگری، به ویزای توریستی روسیه نیاز دارند. ویزای توریستی روسیه حداکثر 30 روز اعتبار دارد. زمان رسیدگی به درخواست ویزای توریستی شما بین 7 تا 20 روز کاری است. حداقل تمکن مالی مورد نیاز برای این ویزا، به ازای هر روز 115 یورو می باشد. دقت کنید که دو نوع ویزای توریستی برای روسیه وجود دارد که در زیر آورده ایم:

  • ویزای یک‌بار ورود: با ویزای یکبار ورود، شما می‌توانید یک‌بار وارد روسیه شده و در آن تردد کنید. هنگامی‌ که روسیه را ترک می‌کنید، بازگشت به آن با همان ویزا امکان‌پذیر نیست. هزینه این ویزا 75.2 یورو است.
  • ویزای دو بار ورود: با ویزای دو بار ورود، می‌توانید پس از خروج از روسیه دوباره با همان ویزا وارد روسیه شوید. هزینه این ویزا 120.3 یورو می باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی روسیه
برای اخذ ویزای توریستی روسیه به یک سری مدارک نیاز دارید. براساس مدارکی که شما ارسال می کنید مقامات روسیه درخواست شما را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی روسیه را در زیر لیست کرده ایم:

  • فرم درخواست ویزای توریستی
  • گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس در اندازه ویزا
  • رزرو بلیت رفت و برگشت
  • نامه‌ای از شرکت تور یا خط مسافرتی: این نامه باید برنامه سفر شما را تأیید کند و یک کپی از تأییدیه یک شرکت مسافرتی مجاز روسیه را شامل شود که شماره مرجع و شماره تأیید ویزا را نشان می‌دهد.
  • تاییدیه هماهنگی هتل: یک شرکت مسافرتی روسی یا هتلی در روسیه که در آن اقامت خواهید داشت باید این تأییدیه را برای شما صادر کند که شماره مرجع و شماره تأیید ویزا را نشان می‌دهد.
  • اثبات تمکن مالی: باید تمکن مالی حداقل ۱۱۵ یورو به ازای هر روز اقامت در روسیه ثابت کنید که می‌توانید از طریق صورت‌حساب‌های بانکی آن را ثابت کنید.

چگونه درخواست ویزای توریستی بدهیم؟
روند درخواست ویزای توریستی روسیه را در زیر مشخص کرده ایم.

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی روسیه را به صورت آنلاین (visa.kdmid.ru) 
  2. جمع آوری تمامی مدارک موردنیاز 
  3. ارائه مدرک و گرفتن وقت مصاحبه از طریق سفارت روسیه
  4. پرداخت هزینه ویزا 
  5. حضور در سفارت روسیه در روز مصاحبه 
  6. منتظر ماندن برای اعلام نتیجه درخواست ویزای توریستی 

توجه کنید که اخذ ویزای توریستی روسیه فقط توسط تورهای گروهی روسیه امکان‌پذیر است. این به این معنی است که شما به صورت مستقل امکان سفر توریستی به روسیه را ندارید. مدت اعتبار ویزای این کشور مطابق با زمان تور بوده و حداکثر ۳۰ روز خواهد بود.

 اقدامات لازم پس از ورود به روسیه با ویزای توریستی
پس از ورود به روسیه با ویزای توریستی، باید کارهای زیر را انجام دهید:

در قدم اول زمانی که شما وارد روسیه شدید، در ابتدا کارت مهاجرت را دریافت می کنید. این کارت را پلیس مرزی به شما می‌دهد. کارت از دو قسمت یکسان تشکیل شده است که باید اطلاعات خود را پر کنید. پلیس مرزی یک قسمت کارت را نگه می‌دارد و قسمت دیگر را به شما تحویل می دهد. 
در قدم بعدی اگر از اقامت شما در روسیه هفت روز می گذرد، شما باید ویزای خود را ثبت کنید. اگر قصد اقامت در هتل را دارید، هتل موظف است ویزای شما را ثبت کند. اگر قصد اقامت در یک خانه خصوصی را دارید، میزبان شما / صاحب ملک مسئول انجام آن است. آن‌ها برای ثبت‌نام به کپی پاسپورت، ویزا و کارت مهاجرت شما نیاز دارند.

افراد معاف از دریافت ویزای توریستی روسیه
افراد زیر، از دریافت ویزای توریستی کشور روسیه معاف هستند:

  • اتباع کشورهایی که می توانند ویزای الکترونیکی برای ورود به روسیه برای مقاصد گردشگری دریافت کنند.
  • مسافران سفرهای دریایی یا کشتی که مایل به ورود و اقامت در روسیه تا ۷۲ ساعت هستند.
  • دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک، خدماتی، رسمی و ویژه از چندین کشور از این الزام معاف هستند.
  • تجار از چند کشور که دارای کارت سفر تجاری APEC هستند، از این الزام معاف هستند.

مقاله های مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top