مهاجرت در میان‌ سالگی

مهاجرت در میان‌ سالگی تصمیم درستی میباشد یا نه ؟ چگونه متوجه بشیم که آیا مهاجرت در چنین سنینی برای ما مشکل‌ساز هست یا نه ؟ چه مشکلاتی در پیش‌روی یک مهاجر میان‌ساله وجود دارد؟ چه راه‌حل‌های احتمالی وجود دارد ؟

  • مهاجرت در میانسالگی با کمک و راهنمایی استاد حمیدی برترین استاد ایلتس در شیراز

هدف از میان‌سالگی در اینجا سنین بین 45 تا 60 سالگی میباشد . برای بعضی از اشخاص ممکن است چند سالی زودتر یا دیرتر شروع شود ولی هدف اصلی آخرین دوره‌ی کارآمدی قبل از کهنسالی برای بیشتری از ما رخ میدهد. 

 

موقعی که از نظر علمی و ذهنی به دوران ثابت شدن رسیده‌ایم و هم‌چنین در کارهای شغلی خود؛ و به‌صورت کامل  در جایگاه خود ساکن شدن اجتماعی خود رخ داد ، فرزندان‌ به سرو سامان رسیدن و کمتر به حمایت‌های ما نیازمندند؛ و دورانی که کم کم در اول با سرعت بالا   در دوران پایانی میباشد «شرایط بازنشستگی» یکی از مهم‌ترین استرس انسان میباشد 

در این زمان اصولا  به فکر تغییرکسب و کار و  رشته‌ی شغلی و یا بازگشت به زمان  یادگیری نیستند  احتمال دارد.ولی وقت برای یاد گیری تحصیلی نیست .

اگر تصمیم داشته باشیم که آنچه در قسمت بالا ذکر شد را در یک کلمه بیان کنیم کلمه ای به جز در یک جا ساکن بود نمیتوان بیان کرد 

مهاجرت هر قدر هم که از قبل هماهنگ باشد باید امادگی لازم را داشت بخصوص در میان سالی که چه کارهایی باید در زمینه مهاجرت انجام داد که دچار مشکل نشویم ؟ که ایا از مهاجرت منصرف شویم یا نه آیا بعد از مهاجرت به آرامش دلخواه میرسیم ؟ 

از همین اول بگویم که برنامه ای برای تمام اشخاص در این رده سنی  وجود ندارد .ولی برای اینکه از راه حل های علمی استفاده کنیم .  از 4  روش در مورد رابطه‌ی بین میان‌سالگی و مهاجرت را بررسی خواهیم کرد . این 4 مورد را ذکر مینماییم 

  • دید دولت به مهاجران میان‌ساله
  • دید  کارفرمایان به مهاجران میان‌ساله
  • دید  خانواده به مهاجرت در میان‌سالگی
  • دید  خود مهاجر به مهاجرت در میان‌سالگی 

سیاست‌های مهاجرتی درباره‌ی مهاجرت در میان‌سالگی

 شاید بهتر باشد قدری صمیمانه  با این برنامه‌ها روبه رو شویم و قبول کنیم  که این سیستم  برعکس تصور ذهنی  ما قرار است به متقاضیان و ماموران دولتی طبق مقرارت و قانون  احترام بگذاریم. کدام‌ها را می‌توان با کمی تلاش و سعی برای خود در نظر بگیریم تا در این مهاجرت به موفقیت برسیم .

 که این روش  برای افراد عادی در رده  متوسط طراحی کرده‌اند.

با این نظر که به جای آنکه مشاور مهاجرتی و وکیل برای انجام کارهای در نظر دارید  و یا بدتر از آن، سراغ کسانی برویم که معمولا جهت بالا بردن کار خود دست به تبلیغات میزنند . میتوان مثال زد که وزارت مهاجرت کانادا مورد اعتماد ترین  و صادق‌ ترین مشاور مهاجرتی باشد،و در زمینه مهاجرت چه نظری دارد ؟

اصلی ترین سیستم  مهاجرتی کانادا نیروی متخصص فدرال و سپس کبک میباشد  روش نیروهای فنی و حرفه‌ای هم کم و بیش  در همین ردیف قرار گرفته است  و به شرایطی و کاربردی جداگانه میباشد .اداره مهاجرت امتیاز سن را برای اشخاص  21 تا 49 ساله ثابت و حداکثر در نظر گرفته است .

در عین حال حداکثر امتیاز سن دربرنامه جایگاه اول «ورود سریع» Express Entry به اشخاصی میدهند. که بین 18 تا 35 سال سن  داشته باشند و بعد از این سن، هر ساله از امتیازات درخواست کننده کم میشود .40 سالگی را که پشت سر میگذارید .تقریبا  از امتیاز سن را از دست رفته است. و بعد از 47 سالگی دیگر هیچ امتیازی از نظر سنی وجود ندارد.  در کل این پرسش به وجود میاید که ایا درخواست کننده از دید دولت کانادا میتواند در عرصه کار به این کشور اقدام کند ؟

خیرمتاسفانه . هنوزراه حلهای دیگری وجود دارد که دارای اهمیت میباشد. مانند مدرک تحصیلی در رده بالا. که امتیاز تحصیل شما رابالا میبرد .  و یا بدست اوردن تجربه کاری که  6 سال یا بیشتر جهت این رده سنی به طور کامل دست یافتنی میباشد. که امتیاز شغلی شما بالا میرود. .بنابراین با ترکیب  تجربه و سن و دانش، شانس شما جهت ارتباط با کارفرمایان کانادایی بیشتر خواهد شد . که در بخش دوم به آن می‌پردازم.

جنبه‌ی تلخ سیاست‌ها درباره‌ی مهاجرت در میان‌سالگی
قابل ذکر است که  در زمینه  مهاجرت در دنیای امروز یافتن جوانان زیر 35 سالی که هم مدارک تحصیلی و هم تجربه کاری دارند کاری سخت نمیباشد.  دوران تحصیل دانشگاهی در بیشتر  کشورها از جمله ایران کاسته شده است .با این وجود  هنوز کسانی هستند که  جهت گرفتن پایان تحصیلی لیسانس به زمان نیاز دارند. در اینجا قید خواهیم کرد که بعضی از  جوانانی که قبل از 25 سالگی، مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کرده اند . و چند سالی هم سابقه‌ی کار حرفه‌ای در رزومه دارند.

 باید در نظر گرفت که  کشورهایی چون هند و چین و مشابه آنها بیان میکنیم.  که مرکز تولید مهاجران جوان با تجربه کاری و تحصیلات کافی در عرصه بازار کانادا  میباشند.

اگر این را در نظر بگیریم که شرایط برای مهاجرت میان‌سالانی که می‌خواهند وارد بازار کار کانادا شوند به راحتی انجام نمیشود . 

ولی سیستم ارتباط  با نیروهای متخصص بازار کار فقط قسمتی از برنامه‌ها میباشد. که میبایست تجربه و سابقه  یک مهاجر میان‌سال درحوزه هایی  مثل خود اشتغالی و کارآفرینی و یا اداره‌ی یک کسب و کار می‌تواند کمک کند. 

در این قسمت که شرایط شخصی و  و خصوصیات فرد مهاجر تاثیر زیادی در  موفقیت یا عدم موفقیت شخص می‌گذارد. موردی که در قسمت چهارم به آن می‌پردازم . میتوان گفت  که چرا مهاجرت بعضی  از متخصصان نظیر اساتید دانشگاه، و یا متخصصان حوزه‌ی بهداشت و درمان نظیر پزشکان و دندان‌پزشکان در سنین میان‌سالی وخصوصا در نیمه‌ی دوم این سنین که اگر این افراد بخواهند در کانادا به کار تخصصی خود مشغول شوند تصمیم پر دردسری به نظر می‌رسد. 

یک روش دیگر وجود دارد . تغییر درخواست کننده  اصلی مهاجرت. تغییری نه فقط ظاهری و برای حل مشکلات قانونی میباشد که از روش هماهنگی در بین اعضای خانواده این بحث را در بخش سوم این مقاله واضح تر بیان کنیم.

نکته‌ی پایانی درباره‌ی برنامه‌های مهاجرتی و مهاجرت در میان‌سالگی
در قسمت پایانی این بحث به طور کلی  به موردی اشاره کردیم . برای تمام درخواست کنندگان در زمینه مهاجرت توضیحاتی درباره برنامه سنجش امتیازات به طور دقیق توجه کنند اشخاصی که به هر دلایلی قصد خروج از کشور خود را دارند . باید به گرفتن ویزا اقدام نمایند. درصورتیکه این سیستم  و امتیازات بر طبق  بررسی داده‌های میزان انطباق‌پذیری و جاگیری settlement ده‌ها هزار متقاضی که قصد مهاجرت به کشور دیگر دارند. که میبایست انها را در نظر گرفت که  اگر اشاره که این تابلوها به ما میدهند . هشداردهنده است بهتر است به دنبال راه حل مناسبی باشیم . 

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top