نکات ضروری برای آزمون آیلتس

توصیه های استاد حمیدی برای شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال  را می توان در 8 مورد خلاصه کرد که آنها به ترتیب 1. آمادگی برای آزمون آیلتس 2. یک هفته قبل از آزمون آیلتس 3. روز برگزاری آزمون آیلتس 4. شرایط خاص 5. احراز هویت و عکس 6. هنگام برگزاری آزمون آیلتس 7. نکات روز آزمون آیلتس 8. در پایان آزمون آیلتس می باشند.

  • نکات ضروری برای آیلتس. استاد حمیدی بهترین استاد آیلتس در شیراز

آمادگی برای آزمون آیلتس
پرسنل مراکز آزمون آیلتس افرادی حرفه‌ای هستند. وظیفه این افراد در روز آزمون آیلتس اطمینان حاصل کردن از امنیت و شرایط برگزاری منصفانه آزمون آیلتس می‌باشد. به راهنمایی‌های آنها به دقت گوش کنید و آنها را رعایت فرمایید.

یک هفته قبل از آزمون آیلتس
زمان شروع و مکان برگزاری آزمون آیلتس خود را یک هفته قبل از آزمون آیلتس بررسی کنید و وضعیت ترافیک و شلوغی منطقه در زمان آزمون را در نظر داشته باشید. بخاطر داشته باشید که آدرس مکان برگزاری آزمون شما ممکن است با آدرسی که در آن اقدام به ثبت نام کرده‌اید متفاوت باشد. همچنین مکان آزمون آیلتس کتبی با مکانی که برای بخش شفاهی آزمون آیلتس مشخص شده می‌تواند متفاوت باشد.

روز برگزاری آزمون آیلتس
در روز برگزاری آزمون آیلتس باید سر وقت به محل برگزاری آزمون آیلتس برسید، در صورت تاخیر به شما اجازه حضور در مرکز آزمون آیلتس داده نمی شود. وسایل شخصی مثل موبایل را خارج از مرکز برگزاری آزمون قرار دهید. برای این مورد آنها را تحویل مراقبین و مسئولین آزمون دهید. برای بخش‌های Listening, Reading and Writing آزمون آیلتس 2 ساعت 40 دقیقه زمان در نظر گرفته شده که بین آن‌ها زمان استراحت لحاظ نگردیده. لذا آمادگی برای این شرایط بسیار حائز اهمیت است. بخاطر داشته باشید متقاضیان آزمون آیلتس اجازه بهمراه داشتن هیچگونه خوراکی و نوشیدنی (بجز آب معدنی در بطری شفاف) سر جلسه آزمون آیلتس را ندارند.

شرایط خاص
در صورتی که بدلیل معلولیت یا موارد خاص نیاز به لحاظ کردن شرایط خاص باشد که شما زمان ثبت نام اعلام کرده بودید، قبل از آزمون با مراقبین هماهنگی لازم را انجام دهید.

احراز هویت و عکس
پرسنل مرکز آزمون آیلتس به محض ورود مدارک هویتی شما را کنترل می‌کنند. همان مدرکی که زمان ثبت نام مشخص کرده‌اید را در روز آزمون آیلتس بهمراه داشته باشید و ارائه دهید، در صورت  ارائه مدارک هویتی دیگر (هرچند معتبر) از ورود شما به مرکز آزمون آیلتس جلوگیری خواهد شد. امکان دارد از شما خواسته شود که دو عکس پرسنلی جدید و یکسان نیز بهمراه داشته باشید. در روز آزمون آیلتس در برخی مراکز از داوطلبان عکس گرفته می‌شود که این عکس برای کارنامه آیلتس (Test Report Form) استفاده می‌شود. این امر جهت بالاتر بردن امنیت آزمون آیلتس می‌باشد.

هنگام برگزاری آزمون آیلتس
در روز آزمون آیلتس داوطلبان فقط مجاز به داشتن مداد، خودکار، پاک کن و کارت شناسایی هستند. اگر در هنگام برگزاری آزمون آیلتس نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشتید و یا در صورت وجود هرگونه سوال فقط دست خود را بالا بگیرید تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر داوطلبان مراقبین آزمون متوجه درخواست شما شوند. در زمان پخش Listening کنترل کنید که وضوح و میزان صدا مناسب باشد و مطالب را درست می شنوید. در صورت بروز هرگونه مشکل در پخش صدا بلافاصله دست خود را بلند کنید تا مشکل را به نزدیکترین مراقب اطلاع دهید. بخاطر داشته باشید که پس از اتمام بخش شنیداری آزمون آیلتس 10 دقیقه زمان برای انتقال پاسخ‌ها از دفتر سئوالات به پاسخنامه برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. این زمان صرفا در بخش Listening منظور گردیده وبرای Reading تحت هیچ شرایطی زمان اضافه برای انتقال پاسخ سئوالات به پاسخنامه منظور نخواهد گردید، لذا توصیه می شود که پاسخ سئوالات را مستقیما در پاسخنامه وارد کنید.  

  
نکات روز آزمون آیلتس
هدف فعالیت را درست متوجه شوید: دستورالعمل‌های هر سئوال را بدقت مطالعه کنید و بخاطر بسپارید در آزمون آیلتس همواره تعداد کلمات قابل قبول (بعنوان پاسخ صحیح) در دستورالعمل آن مطرح شده (PWL: Prescribed Word Limit) که باید کاملا مراعات شود. برای مثال هنگامی که در دستورلعمل سئوالات Short Answer آمده باشد "USE NO MORE THAN THREE WORDS AND/OR A NUMBER" برای جواب میتوانید یک کلمه، دو کلمه، سه کلمه، یک عدد، یک کلمه و یک عدد، دو کلمه و یک عدد یا سه کلمه و یک عدد بنویسید. البته فراموش نکنید که اینهمه گزینه در صورتی مورد قبول است که هرکدام به تنهایی حداقل پاسخ صحیح را در بر داشته داشته باشند. 
 زمان کافی برای هر سئوال اختصاص دهید: برخی سئوالات زمان پیشنهادی دارند که توصیه میکنم رعایت کنید. هر مرکز آزمونی در اتاق یک ساعت دیواری دارد. با توجه کافی به زمان آزمون و زمان سپری شده میتوانید مدیریت زمان بهتری داشته باشید و تمام موارد آزمون آیلتس را (با صرف زمان مناسب) به صورت کامل انجام دهید.
 آرامش خود را در حین آزمون حفظ کنید: اگر استرس دارید یا نگران هستید، نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرامش خود را بدست بیارید. روی سئوال پیش روی خود تمرکز کنید و از جواب دادن با عجله و با دقت کم بپرهیزید. با تمرین و شبیه سازی شرایط آزمون استرس را از خود دور کنید.
    

در پایان آزمون آیلتس

پس از اتمام آزمون آیلتس تا زمانی که مراقبین به شما اجازه ترک صندلی را نداده‌اند از جای خود بلند نشوید. اگر فکر می‌کنید مسائلی وجود داشته که در آزمون شما تاثیر گذاشته مراتب را بلافاصله با مراقبین در میان بگذارید. اگر هرگونه شکایتی در خصوص روز آزمون آیلتس دارید باید طی یک هفته آنرا اعلام کنید تا ترتیب اثر داده شود. مراقبین فرمی به عنوان Test Day Incident Form در اختیار شما قرار خواهند داد تا شکواییه و مشکلات را احتمالی را در آن مکتوب نمایید. توجه داشته باشید که این فرم در روز آزمون آیلتس تکمیل گردد در غیر اینصورت امکان شکایت وجود نخواهد داشت.

 

دیگر مطالب مرتبط

مقالات لیسنینگ

مقالات اسپیکینگ

مقالات رایتینگ

مقالات ریدینگ

مقالات عمومی آیلتس

نظرات و توصیه های امتحانی

نمونه سوالات آیلتس سراسر جهان

کلاس آیلتس حضوری

کلاس مکالمه حضوری

کتابهای استاد حمیدی

کلاس آیلتس آنلاین

کلاس مکالمه آنلاین

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top