مهاجرت به استرالیا

 استرالیا کشوری توسعه ‌یافته است که در نیم‌کره‌ جنوبی قرار گرفته و 7,686,850 کیلومتر مربع است . استرالیا ششمین کشور پهناور دنیاست و در سال 1901 از بریتانیا مستقل شد. 

کانبرا پایتخت استرالیا است. این شهر جایگاه مجلس کشور و خانه‌ فرماندار کل می باشد. فرماندار کل استرالیا بصورت تشریفاتی و به نمایندگی از ملکه الیزابت دوم ریاست دولت را به عهده دارد. اما عملا نخست‌وزیر در کنار دولت و مجلس، اداره‌ کشور را در دست دارد. 

از نظر مرزی می توان گفت استرالیا با هیچ کشوری مرز خاکی ندارد. شرق استرالیا اقیانوس آرام، جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج میباشند. 

جمعیت استرالیا

سازمان ملل در سال 2018 استرالیا را حدود 25 میلیون نفره اعلام کرد. تراکم جمعیتی استرالیا 3 نفر در کیلومتر مربع است. تراکم جمعیت استرالیا یکی ار کمترینها در جهان است. در این کشور 90% جمعیت در حومه‌ شهرها زندگی می‌کنند. باید گفت که متوسط سن مردم استرالیا 37.5 سال است.

 

اقتصاد استرالیا

آگاهی از وضعیت اقتصادی کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، اهمیت بسیار زیادی دارد. مهاجران به این کشور باید بدانند که استرالیا کشوری ثروتمند است و اقتصادی بر پایه‌ بازار دارد. محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است. این کشور در شاخص آزادی‌های اقتصادی رتبه‌‌ی دوم را دارد. 

در مارس 2017 رکورد طولانی‌ترین دوره‌‌ی رشد تولید ناخالص ملی را شکست. برای بیست‌وششمین سال پیاپی رشد در تولید ناخالص ملی را ثبت کرد. باید گفت که بزرگ‌ترین بخش اقتصاد استرالیا بخش خدمات است. بنابر داده‌های سال 2016 ، 61% تولید ناخالص ملی و 79% نیروی کار در این بخش ثبت شده است. در سال 2017 بیشترین نیروی کار در حوزه‌‌ سلامت و مراقبت عمومی و سپس مبادلات خرد اشتغال داشته‌اند. 

استرالیا از نظر منابع طبیعی سرزمینی غنی است و معادن بسیاری دارد. این کشور از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گندم و پشم است. مواد معدنی صادراتی استرالیا مانند آهن و طلا، گاز مایع و زغال‌سنگ است. مهم‌ترین شرکای بازرگانی استرالیا چین، ژاپن و کره جنوبی و آمریکا هستند. 

هرچند مطابق داده‌های سال 2017 فقر در استرالیا افزایش یافته است. اما این کشور در رده‌بندی ثروت به‌ ازای هر فرد بالغ، در رتبه‌ دوم و بعد از سوئیس قرار دارد.

شهرهای ملبورن، سیدنی، آدلاید، پرث برترین شهرهای استرالیا برای زندگی هستند. در استرالیا نرخ تورم معمولا بین 2 تا 3 درصد است.

 

فرهنگ و ورزش در استرالیا

اروپاییان در قرن هجدهم میلادی شیوه‌ زندگی خود را به فرهنگ استرالیا تبدیل کردند. با حمایت دولت، فرهنگ، هنر، تغذیه و وسایل رفاهی در استرالیا بهبود یافتند. شهرهای کوچک و بزرگی ساخته شد که پر از ساختمان‌های هنری، گالری و تئاتر بودند. 

در اواخر قرن 19 ملبورن از ثروتمندترین شهرهای جهان شناخته شد. بعلاوه بزرگترین شهر در سراسر امپراتوری بریتانیا پس از لندن شد. پس از این تاریخ گالری، تئاتر و موزه‌های بسیاری در آنجا ساخته شدند. شرکت‌های رسانه‌ای، روزنامه و مجلات به فرهنگ منطقه‌ای استرالیا کمک بسزایی کردند. از همین رو امروزه شهر ملبورن به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشور شهرت دارد.

شایان ذکر است که مهاجران با فرهنگ‌های گوناگون خود، ویژگی‌های فرهنگی جذابی در استرالیا خلق کرده اند. و این خصوصیت باعث می‌شود این کشور امروز فرهنگ مهاجرپذیری غنی داشته باشد.

برای اطلاع از قوانین مهاجرتی در استرالیا، اینجا کلیک کنید.

ورزش اولین علاقه بسیاری از استرالیایی‌هاست. کریکت ورزش تابستانی و فوتبال ورزش زمستانی مردم استرالیاست. ورزشکاران این کشور در رشته‌هایی مانند کریکت، راگبی، تنیس، گلف و موج‌سواری دستاوردهای گوناگونی از جمله در المپیک داشته‌اند. استرالیا باوجود سواحل طولانی و آب‌وهوای گرمش به‌ویژه در ورزش‌های آبی مانند شنا و موج‌سواری طرفداران بسیاری دارد. 

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top