برترین نکات در مصاحبه آیلتس

نکات مهمی که درباره با مصاحبه آیلتس باید بدانید: حتما قبل از آغاز مصاحبه آیلتس پادکستی مرتبط گوش دهید گوش کردن به یک پادکست خوب و مرتبط قبل از مصاحبه آیلتس باعث آمادگی بیشتر و کسب نمره بالاتر در Speaking می شود. 

در لحظه مصاحبه آیلتس پاسخ های خود را گسترش دهید

مصاحبه این آزمون را سه بخش تشکیل داده است.در بخش اول: از شما سوالات عمومی می پرسند. باید بدانید تا زمانی که ممتحن چیزی نگفته باید به جواب دادن سوال همچنان ادامه دهید. نباید پاسخ کوتاه دهید زیرا در این صورت  ممتحن شما را محکوم به داشتن دانش کم می کند. درباره همه قسمت های آن موضوع صحبت کنید. بهتر است تا زمانی که از ممتحن علامتی ندیده اید درباره موضوع بحث کنید و موضوع را گسسته کنید.

در قسمت دوم باید 2 دقیقه در مورد کیوکاردی که به شما میدهند کامل صحبت کنید ،پس این مورد را در نظر بگیرید.به طور مثال ممتحن در پارت سوم از شما میپرسد چرا در شهرها معماری ساختمان ها بیشتر مدرن است و ساختمان ها بلند و برج مانند هستند؟ اینجا جایی است که شما باید بتوانید تحلیلی و چالشی صحبت کنید. پس توصیه می شود که تحلیل های روز سایت های خبری انگلیسی زبان را برای مطالعه در برنامه خود بگنجانید چرا که در آن جا میتوانید دامنه گسترده ای از لغات و شیوه های بیان گزارش های تحلیلی را فرا بگیرید.

اگر متوجه اشتباهی در گفتار شدید آن را اصلاح کنید

یکی از نکات کاربردی در مصاحبه آیلتس این است که اگر گرامر یا لغتی را درست استفاده نکردید و خودتان متوجه شدید،باید سریع آن را اصلاح کنید، اگر این کار را نکنید باعث کم شدن نمره از شما میشود. و متاسفانه بسیاری از متقاضیان در این مورد اطلاعای ندارند و همین موضوع باعث از دست دادن نمره شان میشود.

از پاسخ های حفظی و آماده خودداری کنید

یکی از نکات مهمی که باید در آزمون آیلتس رعایت کنید عدم استفاده از قالب های است. زمانی بود که این قالب ها به این صورت همه گیر نبودند و استفاده ازآنها میتوانست سطح نمره شما را افزایش بدهد، اما الان نه! الان ممتحنین این قالب ها را میشناسند و کافیست که یک جمله آماده استفاده کنید،آن زمان هست که به ضرر شما تمام خواهد شد چرا که ممتحن گمان خواهد کرد که شما دانشی در زبان ندارید و فقط تعدادی عبارات آماده حفظ کردید.این موضوع میتواند حتی تا 2 نمره از سطح واقعی شما کم کند!.

بحث این نیست که از متون و پاسخ های آماده استفاده نکنید،یا مثالها و کتب مربوطه و یا سوال و جواب های گردآوری شده ی مصاحبه آزمون اسپیکینگ را نخوانید، اتفاقا اگر لغاتشان را یاد بگیرید و در قالب خودتان به صورت صحیح و به جا استفاده کنید خیلی هم عالیست. به این معنی که آنقدر روی لغات و ترکیب ها تمرین کنید که جزیی از دانش شما بشوند نه حفظیات شما.

داشتن تلفظ صحیح در مصاحبه آزمون آیلتس:

یکی دیگر از مواردی که مستقیما در نمره دهی بخش Speaking شما اهمیت دارد ،شیوه تلفظ کردن و ادا کردن کلمات است. در نظر داشته باشید که Pronunciation خودش به تنهایی به افزایش نمره شما در بخش Speaking کمک میکند. اصلا مهم نیست لهجه شما British باشد یا American واقعا برای ممتحن تفاوتی نمیکند و این تصور اشتباهی است که بسیاری تصور میکنند به دلیل اینکه آیلتس مربوط به  کمبریج انگلیس است، در نتیجه، داوطلب باید لهجه  Britishداشته باشد.در حالی که لهجه اصلا مهم نیست، مهم این است که لهجه شما صحیح باشد و عبارات را درست ادا کنید.

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top