مهم بودن گرامر در آزمون آیلتس

استاد حمیدی میگویند: گرامر جزو 4 مهارت اصلی آیلتس به حساب نمی آید، اما به طور قطع و اطمینان برای موفق شدن در هر 4 زیر شاخه و مهارت اصلی آیلتس باید گرامر شما در یک سطح کاملا مناسب باشد.

چرا گرامر در آزمون آیلتس از اهمیت زیادی برخوردار است؟
بسیاری از متقاضیان آزمون آیلتس سوالشان این است که علی رغم اینکه سوالات اختصاصی از مهارت گرامر در آزمون نمی آید پس چگونه روی نمره ما تاثیر می گذارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که درست است که سوالی اختصاصا از گرامردر آزمون نیست، اما بدون دانش گرامر در سطح مطلوب نمی توانید نمره مورد نظرتان را کسب کنید

تاثیر گرامر در بخش Writing آیلتس
یکی از چهار معیار نمره گیری در بخش رایتینگ Grammatical range and accuracy (وسعت و دقت گرامر) می باشد. برای همین مهارت شما در گرامر به تنهایی 25 درصد از نمره رایتنگ شما را تشکیل میدهد و سهم قابل توجهی در افزایش نمره رایتنگ شما در آزمون آکادمیک و جنرال دارد.میدانیم که برخورداری از یک گرامر قوی میتواند به نوشتن شما کمک بزرگی کند.

تاثیر گرامر در بخش Speaking آیلتس:
25 درصد از نمره  اسپیکینگ هم مانند رایتینگ به Grammatical range and accuracy ارتباط دارد. داشتن گرامر درست در آزمون اسپیکینگ به عمق کلام شما کمک کرده و در نتیجه تاثیر مهمی در انتقال درست پیام شما خواهد داشت.

تاثیر گرامر در بخش Listening و Reading آیلتس
هرچند مهارت گرامر به طور مستقیم در گرفتن نمره بالا در این 2 مهارت تاثیری ندارد،اما قطعا برای گرفتن یک نمره مطلوب نیازمند داشتن مهارت کافی در ساختارهای گرامری دارید تا بتوانید پاسخ صحیح سوالات را تشخیص
دهید. بهتر است بدانید که اگر ساختار جملات بخش ریدینگ  را نتوانید به خوبی تشخیص بدهید، این احتمال وجود دارد که در پیدا کردن گزینه صحیح دچار اشتباه شوید و همینطور در بخش لیسنینگ باید بدانید گوینده چه کلمه ای را مطرح میکند و در سوالها کلمه مد نظر چه نقشی دارد؟

آیا برای آیلتس باید روی گرامر کار کرد؟
سوال این است که آیا گرامر شما به اندازه کافی قوی هست یا نه؟ شما برای پاسخ به یک معیار استاندارد اندازه گیری احتیاج دارید که آن معیار میتواند شرکت در آزمون ماک آیلتس در یک موسسه معتبر باشد. قبلاً در مورد اهمیت آزمون ماک  صحبت کردیم. اگردر هر دو مهارت Speaking و Writing آیلتس نمره مطلوب را کسب کردید، اینگونه به نظر میرسد که از لحاظ گرامر در سطح مطلوبی هستید.اگر که نتوانستید،پس برای ارتقای سطح گرامرتان میتوانید در کلاس های گرامر و یا دوره های خصوصی شرکت کنید و در آخر هم مطالعه شخصی خود در این زمینه را ارتقا دهید.

 

دیگر مطالب مرتبط

مقالات لیسنینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات رایتینگ
مقالات ریدینگ

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top