راهنمای رایتینگ تسک 1 آیلتس جنرال

در آزمون جنرال آیلتس، قسمت رایتینگ تسک 1 شما باید یک نامه بنویسید که به طور کلی 4 حالت دارد: “رسمی ،غیر رسمی ،نیمه رسمی و دوستانه” که طریقه نوشتن هر کدام مختلف می باشد. در ادامه مطلب به شیوه نگارش صحیح نامه میپردازیم.

آغاز و پایان، نامه را متناسب با نوع نامه بنویسید:
با توجه به مورد اول ،در خاطر داشته باشید که ابتدا و انتهای نامه باید با نوع نامه خواسته شده متناسب باشد. به عنوان مثال اگر نامه کاملا رسمی است، انتخاب کلمه ابتدا و انتهای نامه با نامه دوستانه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای شروع نامه های رسمی یک نمونه جمله:

Dear Sir / Madam,
I am writing to inquire about / I am writing in connection with…
Dear Mr Jones,
I am writing to inform you … / I am writing in connection with

میتوانید نمونه نامه های رسمی و غیر رسمی را از اینترنت دانلود کرده و مطالعه کنید. در این بخش چیزی که مهم است دایره واژگان شما است و انتخاب و بکار بردن یک لغت فرضاً غیر رسمی برای یک نامه رسمی میتواند تاثیر منفی داشته باشد و به ممتحن القا کند که متقاضی با کاربرد کلمات آشنا نیست.
نامه های رسمی و غیر رسمی (نوشتن نامه به یک دوست) را به شکل رسمی شروع کنید:
در زمان آزمون آیلتس وقتی نوع نامه ی خواسته شده رسمی یا اینکه غیر رسمی است، حتما باید نامه را با حالت و فرم رسمی بیان کنید به عنوان مثال جملاتی مانند:

Dear Sir / Madam,
I am writing to inquire about / I am writing in connection with…
I am writing to inform you … / I am writing in connection with…

 در نامه نوشتن نامه به حاشیه نروید
یکی دیگر از نکات مهمی که باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید به موضوعاتی که از شما خواسته شده بپردازید و به مسائل حاشیه ای نروید.به عنوان مثال ممکن است در بخش رایتینگ از شما خواسته شود که فرض کنید داخل دانشگاه با هم اتاقی خودتان مشکلات زیادی دارید و میخواهید به مسئول خوابگاه نامه بنویسید ،باید  مسائل زیر را داخل نامه بنویسید:

شرح دادن وضعیت

توصیف مشکلاتتتان با هم اتاقیتان و اینکه چرا تحمل کردن او کار سختی است. هم اتاقی مورد نظر شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 
اینجا کاملاً واضح می باشد که از شما چه چیزهایی خواسته شده و فقط باید حول این 3 موضوع صحبت کنید.

هدفتان از نوشتن نامه را کاملاً مشخص کنید

برای ممتحن باید کاملاً واضح باشد که نامه ای که نوشتید چه هدفی را دنبال میکند. به این معنی که ماهیت نامه ی نوشته شده و انگیزه ی نامه شفاف باشد.مثلا اگر هدف از نامه درخواست کمک و یا درخواست کار می باشد، صراحتاً این موضوع را بیان کنید. هدف نوشتن نامه و شفاف بودن دلیل برای ممتحن مهم است و در نمره شما تاثیرگذار است. این یکی از قسمت های مهم در Task Achievement محسوب میشود.

بیان نکات خواسته شده در نامه
معیار بعدی در Task Achievement این است که به موارد مورد نظر در نامه حتماً اشاره کنید که اصطلاحاً Key features/Bullet points گفته میشود ،به این معنی که حداقل به سه مورد از موارد خواسته شده  یا سوال شده در نامه اشاره داشته باشید.

 

دیگر مطالب مرتبط

مقالات لیسنینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات رایتینگ 
مقالات ریدینگ
مقالات عمومی آیلتس

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top