هدف از آزمون آیلتس چیست

از بهترین دلایل برای کسب مدرک آیلتس یافتن شغل می باشد. همچنین برای یافتن یک شغل بهتر برای مهاجرت یا برخی از کارها حتی در ایران نیاز به مهارت بالا در زبان انگلیسی است.

 

آیلتس برای تحصیل
یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت برای افراد روش تحصیلی است .یکی از شروط پذیرش همه مراکز آکادمیک و علمی،برخورداری از سطح مناسب زبان است. برای کالج معمولا آیلتس بالای 5 لازم است و برای مقطع کارشناسی نمره 6 و برای ارشد بالای 6.5 باید کسب کنید.پس برای آن دسته از عزیزانی که قصد تحصیل در خارج از کشور دارند ،باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که اولین سدی که پیش روی آنهاست نمره آیلتس آنها است.

امتیاز داشتن آیلتس بالا برای پذیرش تحصیلی
در روش های مختلف مهاجرتی برای افرادی که نمره مدرک بالای 7 دارند امتیازی در نظر گرفته میشود که این امتیاز باعث میشود که از دیگران جلو بیفتند؛همین عامل باعث داغ شدن بازار انواع کلاس های آیلتس شده است. علی الخصوص  در مهارت نوشتاری که از اهمیت بالایی برای متقاضیان برخوردار است،چرا که کسب نمره رایتینگ بالای 7 آنچنان آسان نیست. برای پذیرش در دانشگاه های سطح بالا، گرفتن نمره بالا اهمیت بسیاری دارد .

آیلتس برای تدریس
تعدادی از مدرسین برای تدریس،مایل به دریافت مدرک آیلتس هستند تا پیرو آن بتوانند توانایی و مهارت خود را بسنجند و در واقع یکی از شروط بسیاری از موسسات آموزش برای تدریس آیلتس، داشتن نمره مشخصی در این آزمون  می باشد.

آیلتس برای مهاجرت
کشورهای مهاجرت پذیر مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند، انگلستان و… نمره قابل قبولی در آیلتس (معمولاً 6 به بالا در مجموع) را احتیاج دارند. این مهاجرت ها اغلب به صورت سرمایه گذاری و یا کاری هستند. آیا میشود تصور کرد که شخصی به محض مهاجرت به عنوان متخصص در یک شرکت و یا سازمان شروع به کار کند ولی نتواند در یک جلسه کاری به خوبی صحبت کرده و یا یک گزارش و یا یک ایمیل رسمی بنویسد؟

 

 

دیگر مطالب مرتبط

مقالات لیسنینگ
مقالات اسپیکینگ
مقالات رایتینگ 
مقالات ریدینگ
مقالات عمومی آیلتس

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top