ویزای ازدواج عمان

اخذ اقامت عمان از طریق ازدواج ، گرفتن ملیت در کشور  عمان از روش ازدواج با مرد عمانی ، قوانین و شرایط  ازدواج در عمان ، در این نشریه  مورد بحث  قرار می گیرد. ایا گرفتن ملیت عمان از طریق ازدواج با زن عمانی ممکن است ؟ 

  • اخذ ویزای ازدواج عمان در شیراز توسط برترین استاد ایلتس شیراز استاد حمیدی

طی کردن راه های ثبت نام و شرایط ازدواج با مردان عمانی و زنان این کشور به چه صورت است؟  جهت دریافت ملیت عمانی به روش  ازدواج با مردان و زنان عمانی چه راه هایی وجود دارد ؟ ما در این نشریه تلاش خودمان را انجام داده ایم تا به پرسشهای شما در زمینه سفر به کشور عمان از طریق ازدواج جوابگو باشیم. شما میتوانید با بر قراری ارتباط با موسسه دایانا مهاجر به جواب تمام سوالات خود در خصوص گرفتن اقامت از طریق ازدواج در کشور عمان برسید.

  • اقامت عمان از طریق ازدواج و شرایط همگانی آن
  • گرفتن  اقامت عمان از روش ازدواج
  • ازدواج ایرانی با ملیت عمان
  • ازدواج در عمان و تحلیل بررسی تحت نظر حقوقی و قوانین ان 
  • ازدواج در عمان و رسیدگی ازدواج صوری
  • ازدواج در عمان و مراحل گرفتن اقامت 
  • اقامت عمان ازروش ازدواج و بحث  پایانی​​​

 

اقامت عمان به روش ازدواج و شرایط عمومی آن

کشور عمان که در شبه جزیره عربستان واقع شده است دارای نظام سلطنتی میباشد. در بین کشورهای عربی یکی از باستانی ترین دولت های ازاد میباشد.  که از دهه 17 میلادی دارای نظام پادشاهی و بی نیاز بوده و هر چند در روزگاری از تاریخ تحت کنترل و نظارت بریتانیا قرار گرفته بود. اما هیچ موقع ازادی خود را از دست نداده است .  همچنین به خاطر سیاست های دوستانه ایی که پادشاه گذشته  این کشور سلطان قابوس داشت، در بین کشور های عربی نقش واسطه  را بازی می کند.  شهر مسقط پایتخت کشور عمان میباشد. که جمعیت این کشور حدود 4 میلیون و ششصد هزار نفر میباشد. که افراد خارجی در این کشور حدود 44 درصد جمعیت را تشکیل می دهند. پس این یک امر بسیار عادی است. که با وجود افراد فراوانی از نیروهای کار خارجی در این عمان  تقاضا جهت  ازدواج با افراد  غیر عمانی زیاد باشد. به طوری که از ژانویه 2018 تا فوریه 2019 بیش از 1000 نفر درخواست کننده ازدواج با افراد خارجی میباشند. با این وجود  ازدواج با شخص خارجی در عمان نیز مقررات و قوانین خاصی را  به خود اختصاص داده است . برای گرفتن ملیت  عمان از روش  ازدواج با مرد عمانی ، زوجین میبایست حد اقل 45 سال سن داشته باشد

  • در شروع باید پرونده فرد در دفتر فرمانداری ثبت گردد.  بعد به واسطه  پلیس ، وزارت بهداشت و توسعه اجتماعی تحت نظارت قرار بگیرد.
  • بعد از صدور اجازه  ثبت ازدواج

​ازدواج ایشان صورت میگردد.

افراد عمانی می تواند با یک فرد خارجی ازدواج کنند.

اجازه ازدواج موقعی صورت می گردد که درخواست کننده اثابت کند که توانایی پرداخت و تامین مسکن و هزینه های ازدواج را دارد. و قادر به تهیه و تامین مخارج زندگی مشترک خواهد بود.

باید در نظر گرفته شود که در کشور عمان قانونی وجود دارد بنام  چند همسری و با توجه به اصول اسلامی هر مرد میتواند 4 زن بگیرد. با این وجود اگر مرد عمانی زن خارجی بگیرد نمیتواند همسر عمانی داشته باشد. مگر اینکه ثابت کند که  همسر خارجی او عدم تمکین دارد . 

برای گرفتن ملیت  عمان از روش  ازدواج با زن عمانی ، زن هایی که قصد ازدواج با اشخاص غیر عمانی دارند باید حد اقل 30 سال سن داشته باشند و اگر تصمیم داشته باشند با شخص که خارج از محدوده خلیج فارس میباشد ازدواج کنند. شخص باید رضایت نامه پدر خود و سایر مدارک را بهمراه داشته باشد. 

گرفتن اقامت عمان از روش ازدواج

قابل ذکر است که براساس قوانین کشور عمان تنها راه گرفتن اقامت و ملیت این کشور ازدواج بافرد  عمانی می باشد. بر اساس  قانون مدنی این کشور اگر زن خارجی با مرد عمانی ازدواج کند، می تواند برای گرفتن اقامت دائم و ملیت در این کشور اقدام کند. که این شرایط عبارتند از:

  1. داشتن اجازه نامه  از وزارت مربوطه
  2. زن خارجی باید دارای فرزند پسر از همسر عمانی خود باشد.
  3. دست کم به مدت 10 سال در کشور عمان و در کنار همسر عمانی خود زندگی کرده باشد.
  4. زبان عربی در سطح بالایی بلد باشد.
  5. نداشتن  سوء پیشینه کیفری باشد. 

توجه:

  • اگر زن خارجی از شوهر  خود طلاق گرفته باشد. و یا شوهر او  فوت کرده باشد اگر با شخص  غیر عمانی ازدواج نکرده است می تواند جهت گرفتن اقامت و ملیت  کشور عمان اقدام کند.
  • اگر مرد غیر عمانی با زن عمانی ازدواج نماید و  این ازواج به رسمیت ثبت گردد. و مرد خارجی به مدت 15 سال در کشور عمان زندگی کند.  و از زن  عمانی خود صاحب فرزند شود می تواند برای گرفتن ملیت عمان اقدام کند. 

 

ازدواج فرد ایرانی با فرد عمان

همانطور که پیشتر توضیح داده شد. اگر زن و یا مرد غیر عمانی با افراد عمان ازدواج نمایند. آن فرد خارجی قادر است تا بعد از حداقل 10 سال جهت گرفتن ملیت کشور عمان در خواست کند. که این شرایط برای افراد  ایرانی نیز صدق می کند.

ازدواج در کشور عمان و بررسی آثار حقوقی و شرایط آن

جهت به رسمیت رساندن ازدواج در کشور عمان فرد خارجی باید حداقل 14 روز قبل از شروع  مراسم در این کشور مستقر باشد. داشتن دو نفر شاهد انجام مراسم شرعی و قانونی الزامی میباشد. و شاهد باید سند ازدواج را امضا کند.  

فرد خارجی به وسیله این ازدواج، مجوز اقامت موقت در این کشور را بدست اورد.  توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که اگر فرد 6 ماه به صورت پشت سرهم و یا 8 ماه به طور منقطع در عمان مستقر باشد حق تمدید اقامت خود را دارا است و در غیر اینصورت او مجددا موظف به درخواست اقامت از مرحله آغازین می باشد و می بایست تا تمامی مراحل را از ابتدا آغاز کند.

نکته:

طبق قانون اسلام مرد مسلمان میتواند همزمان 4 زن را بعنوان همسر قانونی و شرعی خود اختیار کند. ولی فرد خارجی و فرد عمانی درصورتی قادر به ازدواج هستند که در موقع  ازدواج مجرد بوده یا طلاق گرفته باشد و یا همسرشان فوت کرده باشد. 

 

مدارک مورد نیاز جهت ازدواج فرد خارجی با عمانی

  • مدارک هویتی و شناسنامه 
  • گذرنامه
  •  شناسنامه ها و یا گذرنامه های شاهدان عقد
  • مدرک  طلاق و جدا شدن از ازدواج قبل (در صورت وجود)
  • گواهی فوت همسر قبلی (در صورت وجود)

 

ازدواج صوری در عمان

صحبت ازدواج صوری موقعی طرح میشود  که فرد هدف بر اخذ اقامت دائم و بعد تابعیت کشوری را داشته باشد. و این نکته قابل ذکر است که اگر صوری بودن ازدواج ثابت گردد، این مطلب موجب ابطال اقامت فرد می گردد و او از عمان اخراج میگردد. 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top