مشاغل مورد نیاز عمان

لیست شغل های مورد نیاز کشور عمان و حقوق کار در عمان ، اخذ اقامت عمان از طریق کار چه شرایطی را دارد در اختیارتان قرار داده ایم.

  • مشاغل مورد نیاز عمان و بررسی انها به همراهی استاد حمیدی برترین استاد ایلتس شیراز

افرادی که می خواهند برای اخذ ویزای کاری عمان اقدام کنند باید به این مورد دقت کنند که بعد از بررسی لیست شغل های مورد نیاز کشور عمان و  برای گرفتن ویزای کار عمان اول باید تقاضای کاری از طرف یک کارفرما درکشور عمان داشته باشند. یا به صورتی دیگر نحوه حمایت از یک کارگر خارجی برای کار در یک شرکت عمانی بیشتر به کارفرما بستگی دارد. موسسه دایانا مهاجر با چندین سال سابقه در کارهای مهاجرت می تواند شما همراهان گرامی را در بررسی شغل های مورد نیاز کشور عمان راهنمایی کند. و در کارهای مهاجرتی به همراه شما باشد. تقاضا کنندگان می توانند زمانی که حرفه و شغل آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز عمان باشد، شانس خود را برای کاریابی در این کشور امتحان کنند. شما می توانید با برقراری تماس با موسسه دایانا مهاجر شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین و کارشناسان ارشد و مجرب مجموعه در میان بگذارید تا مشاورین ما با بررسی آن ها بهترین و ساده ترین راه مهاجرتی را به شما عزیزان ارائه دهند.

 

شروط کار در عمان در سال گذشته

کشور عمان در محدوده ی خلیج فارس می باشد و پایتخت این کشور مسقط نام دارد. با دقت به رشد بیش از حد  کشور های محدوده ی خلیج درچند سال اخیر. عمان نیز از این مسئله استثنا نبوده و پیشرفت زیادی در همه ی زمینه ها داشته که همین امر باعث شده اشخاص زیادی از تمام جهان به دنبال فرصت های کار در عمان باشند وتمایل به مهاجرت کاری عمان داشته باشند.

تقاضا کنندگان می توانند با مطالعه لیست شغل های مورد نیاز عمان. متوجه این مورد شوند که آیا رشته آن ها جز رشته هایی است که عمان نیاز دارد یا خیر. بعد از خواندن  و بررسی لیست شغل های مورد نیاز عمان، تقاضا کنندگان برای گرفتن ویزای کار عمان و مهاجرت کاری و استفاده از فرصت های کار در کشور عمان نخست نیاز به دعوتنامه از سوی کارفرما برای کار و یا شرکت معتبر در عمان دارند. کارفرما باید برای امدن شخص متقاضی به کشور عمان ابتدا ویزای اشتغال،اجازه اقامت کارت و اقامت عمان را به دست آورد. متقاضیان با مقدار حقوق و درآمد کار در عمان و میزان بیکاری این کشور و اطلاع از لیست شغل های مورد نیاز عمان، میتوانند اطلاعات دقیق تری برای مهاجرت کاری به این کشور کسب کند.

نرخ بیکاری در کشور عمان در سال 2018 با 3.9 درصد بوده که در سال 2019 بدون تغییر باقی مانده است

شروط و مدرک های مورد نیاز گرفتن ویزای کاری کشور عمان

همانطور که در قسمتهای بالا بیان شد، تقاضا کنندگان کار در کشور عمان پس از مطالعه لیست شغل های مورد نیاز کشور عمان و بررسی فرصت های شغلی زمانی که از سوی کارفرما و یا شرکت معتبر پیشنهاد کاری داشته باشند می توانند برای گرفتن ویزای کاری عمان اقدام نمایند.. همینطور کارفرما باید شرایط استخدام نیروی کار خارجی را داشته باشد. کارفرا پس از ارسال پیشنهاد کاری باید برای کارت اقامت و اجازه کار برای شخص متقاضی اقدام نماید و مجوز های لازم را از وزارت کار دریافت کند و این شرایط قدم اول برای اخذ مجوز کار می باشد سپس کارفرما درخواست ویزای اشتغال را به اداره مهاجرت عمان می فرستد.

 

مدارک لازم جهت ارائه به اداره مهاجرت:

  • کپی گذرنامه هر کارمند با اعتبار دست کم شش ماه تحصیل دکترا در اتریش
  • کپی مجوز کار صادر شده از طرف وزارت نیروی انسانی
  • دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده در عمان
  • ارائه گواهی پزشکی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • دو قطعه عکس گذرنامه

شغل های مورد نیاز کشور عمان در سال 2021

همان گونه که اطلاع دارید عمان یکی از کشور های اقتصادی و پر رونق است. دولت عمان سالیانه لیست مشاغل مورد نیازشان را اعلام میکنند. برای شاغل شدن در مشاغل مورد نیاز عمان، همچنین گرفتن ویزای کار باید از کارفرمایی اجازه کار داشته باشید. هدف ما در این قسمت پرداختن به مشاغل مورد نیاز در عمان است. به یاد  داشته باشید که یافتن کار در کشور عمان برای اشخاصی که در حیطه های نفت و گازتخصص دارند بسیار ساده تر می باشد. زیرا اقتصاد این کشور بر پایه گاز و نفت استوار است. 

مشاغل مورد نیاز عمان:

 

  • معلم زبان
  • مدیر استخدام
  • وکیل
  • پزشک
  • صنایع گازی
  • جوشکاری صنعتی
  • مدیر فروش و بازاریابی
  • جوشکاری
  • مدیر ای تی
  • پرستار
  • صنایع نفت
  • مهندسی صنعتی

نحوه کاریابی و موسسات کاریابی کشور عمان

تقاضا کنندگان  کار در کشور عمان بعد از بررسی لیست شغل های مورد نیاز کشور عمان و بررسی فرصت های کاری  عمان می توانند در صورتی که حرفه و تخصص آن ها مورد نیاز باشد از طرف کارفرمایان و شرکت های معتبر در عمان پیشنهاد کاری دریافت کنند. افرادی که شرایط کار در عمان را دارند می توانند با فرستادن مدرک هایشان و رزومه تحصیلی و کاری خود برای سایت های کاریابی و موسسات کشور در عمان شانس دریافت پیشنهاد کاری خود را امتحان کنند. موسسه ها با ارسال مدارک متقاضی برای شرکت هایی که به نیروی کار نیاز دارند برای افراد شغل مورد نظر را پیدا می کنند.

 

در این قسمت برای شما همراهان گرامی اسم موسسات کاریابی عمان را فراهم کرده ایم:

 

  • Oxygen Oman
  • Competence HR
  • MENA HR Solutions LLC
  • Randstad Middle East
  • Al-Miladi Global Human Resources Management
  • Talent Development LLC
  • Global Business Network LLC (GBN)
  • Budge Talent

شروط گرفتن ویزای همراه کشور عمان

افراد متقاضی که بعد از بررسی و مطالعه ی  لیست کارها و حرفه های مورد نیاز کشور عمان و بررسی فرصت های شغلی موفق و خوب به گرفتن دعوت نامه شغلی از طرف کارفرما در عمان شده اند، زمانی که ازدواج کرده باشند می توانند برای فرزندهای خود و خانواده خود ویزای همراه درخواست کند. همراه در قانون فرزندان زیر سنین قانونی و همسر تلقی می شود. کسانی که در عمان شاغل هستند می توانند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود ویزا درخواست کنند. یکی از مهم ترین مراحل گرفتن ویزای همراه ثابت کردن این است که تقاضا کننده از پس هزینه های خود و خانواده اش برمی اید. وشخص توانایی پرداخت هزینه های خانواده را داشته باشد. یکی دیگر از شروط مهم و جهت گرفتن ویزای همراه  این موضوع است که شخصی که ویزای کار عمان دارد توانایی مهیا کردن جای مناسب و خوب برای اسکان و متناسب با تعداد اعضای خانواده برای زندگی در کشور عمان وجود دارد و برای ثابت کردن این موضوع نیاز به اجاره نامه ملکی می باشد. باید گفت که مقدار درآمدی که متقاضی باید نشان دهد تا مجاز به درخواست ویزای همراه باشد دست کم 300 ریال می باشد.

گرفتن اقامت و تابعیت کشور عمان از طریق ویزای کا​ر

پاسپورت عمان در رده ی پنجاه و دومین پاسپورت معتبر جهان در کنار تایلند،  قزاقستان و عربستان سعودی است. و با پاسپورت عمان میشود به 43 کشور جهان بدون داشتن ویزا سفر کرد. از مزایای تابعیت عمان میتوان به سرمایه گذاری، رفت و امد به دیگر کشور ها و داد و ستد اشاره کرد. عمان کشوری در حال پیشرفت و توسعه می باشد که این روند رشد با سرعت پیش میرود. تقاضا کنندگانی که با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور عمان و بررسی فرصت های کار در عمان موفق شده اند به کار مورد نظر خود را پیدا کنند باید به این موضوع دقت کنند  که گرفتن تابعیت عمان یک راه سخت و طاقت فرسا دارد و به طور کلی گرفتن اقامت دائم و کسب پاسپورت عمان کاری غیر ممکن برای افراد خارجی می باشد. در حال حاظر متقاضیان زیادی درخواست مهاجرت به عمان از طریق کار و اخذ ویزای کاری عمان هستند.

مقدار درآمد و حقوق در کشور عمان

بی تردید یکی از دلایلی که ایرانیان به دنبال کار در عمان هستند و مشاغل مورد نیاز عمان را مطالعه و بررسی میکنند، ارزشمند بودن پول در عمان و درامد بالا است که تاثیر بسزایی در جذب متقاضیان کار و مهاجرت به عمان داشته است. ارزش هر ریال عمان معادل با 2.6 دلار آمریکا است. حداقل ترین دستمزد دریافتی در کشور عمان به طور میانگین درماه 240 ریال و حداکثر مبلغ دریافتی در ماه 7900 ریال عمان است. در ادامه مقدار درامد دستمزد در برخی از شغل ها در کشور عمان را برای شما همراهان عزیز قرار داده ایم:

 

حسابدار: 119

دستیار اداری: 881

معمار: 1504

وکیل: 2413

مهندس زیست پزشکی: 1496

صندوقدار: 972

سرآشپز: 1436

مدیر اجرایی: 3964

مدیر ارشد مالی: 3495

مهندس عمران: 1525

تکنسین کامپیوتر: 1370

دندانپزشک: 3958

مهندس برق: 1633

معلم دبستان: 1198

 

هزینه های زندگی در کشور عمان

عمان جزو کشورهای پرهزینه است. گرچه نسبت به دیگر کشورهای حوزه ی خلیج فارس کمتر است اما به طور کلی هزینه ها در کشور عمان بالاست. ارزش پول ملی عمان ارزش بالاتری نسبت به ارزش پول کشور ما دارد  و این تفاوت در ارزش پول ملی این کشور برای تحصیل در عمان نقش به سزایی دارد. دانشجویان باید هزینه های زندگی رادر نظر بگیرند و برای تحصیل در کشور عمان، شرایط تامین هزینه های خود را داشته باشند. 

بررسی برخی از سوالات شما در زمینه ی مشاغل مورد نیاز عمان و پاسخ به آنها

آیا با داشتن ویزای جست وجوی کار میتوان برای کار در عمان اقدام کرد؟

متاسفانه خیر.فقط  با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در عمان امکان مشغول شدن به کار وجود دارد.

آیا گرفتن اقامت دائم یا تابعیت کشور عمان از طریق کار امکان پذیر است؟

خیر. برای تقاضا کنندگان خارجی که در عمان شاغل هستند این امر امکان پذیر نیست.

آیا امکان الحاق همسر و فرزند برای افرادی که ویزای کار عمان دارند ممکن است؟

 بله. این امر امکان پذیر است. البته نیاز به اثبات این موضوع است که متقاضی از پس هزینه های زندگی خود و خانواده اش برمیاید.

آیا امکان کاریابی در کشور عمان به واسطه ی موسسه های کاریابی در عمان وجود دارد؟

بله. افرادی متقاضی با فرستادن رزومه تخصیلی و کاری خود برای موسسه های کاریابی میتوانند برای کار اقدام کنند و شانس خود را امتحان کنند.

 میانگین هزینه و خرج های زندگی در عمان برای هرشخص به چه میزان است؟

به طور متوسط خرج های زندگی در مسقط بدون در گرفتن هزینه ی اجاره خانه برای هرنفر 250 تا 400 ریال عمان است.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top