مهاجرت به ترکیه

ترکیه کشوری توریستی است که از لحاظ امکانات اجتماعی، تنوع فرهنگی و امکانات تحصیلی در سطحی قابل قبول و هم تراز با کشورهای اروپایی قرارگرفته است با این حال هزینه زندگی در این کشور نسبت به کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد. افراد، ترکیه را برای اهدافی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا ازدواج انتخاب می کنند. ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان است زیرا تشابهات فرهنگی، دینی و اجتماعی زیادی بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد. ترکیه به متقاضیان اجازه می دهد تا مسیر مهاجرت را به روشی ساده تر از مهاجرت به کشور های اروپایی تجربه کرده و امکان زندگی در شهر های پیشرفته را برای افراد مهیا می کند. بر اساس آمار، مهاجرت به ترکیه در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. 

روش های مهاجرت به کشور ترکیه
برای مهاجرت به کشور ترکیه روش های مختلفی وجود دارد که افراد بر اساس شرایط خود، یکی از این روش ها را انتخاب می کنند. شناخت این روش های مهاجرتی می تواند برای افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند مفید باشد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت:

  • مهاجرت تحصیلی به ترکیه
  • مهاجرت کاری به ترکیه
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه
  • مهاجرت از طریق خرید ملک در ترکیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه
  • مهاجرت از طریق پناهندگی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یکی از بهترین روش های اخذ اقامت در این کشور می باشد که توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کرده است. دانشجویان در کشور ترکیه حق کار و تحصیل همزمان را دارند و می توانند همزمان با تحصیل، کار پاره وقت داشته باشند و قسمتی از مخارج تحصیل خود را تامین کنند. دریافت ویزای تحصیلی ترکیه با توجه به سهولت آن مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. دانشجویان می توانند در این کشور به دو زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنند.

یکی از شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. دانشجویان می توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. با توجه به رشته تحصیلی دانشجو، مدت دوره تحصیل نیز متفاوت است.

برای اطلاع از مراحل مهاجرت تحصیلی ترکیه از صفحه ما در اینستاگرام دیدن کنید.

 

مهاجرت کاری به ترکیه
مهاجرت کاری یکی از روش های مهاجرت به ترکیه است و می تواند سبب اخذ اقامت شود. شما به عنوان متقاضی کار در ترکیه باید تسلط نسبی به زبان ترکی استانبولی داشته باشید. تسلط به زبان ترکی استانبولی یکی از شرایط اولیه متقاضیان کار در ترکیه است و از دید کارفرمایان امتیاز محسوب می شود. به یاد داشته باشید که قبل از هر کاری نیاز به دریافت مجوز کاری از وزارت کار و رفاه کشور ترکیه دارید. زمانی که شغل مورد نظر خود را یافتید و با کارفرما به توافق رسیدید، هم زمان با دریافت مجوز کاری، مدارک ازطرف کارفرما به اداره کار ارائه می گردد.

ویزای کار ترکیه به این صورت است که در ابتدا به شما اقامت یک ساله ترکیه داده می شود. بعد از گذشت یک سال اگر کارفرما شما را تایید کند، مدت اقامت شما نیز تمدید می گردد.

با کلیک روی عکس زیر، پست ما در اینستاگرام درمورد کار در ترکیه را ببینید.

 

مهاجرت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به کشور ترکیه است که توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است. سرمایه گذاری در ترکیه علاوه بر دریافت اقامت، سبب کسب سود سرمایه گذاران می شود. راه های مختلفی برای سرمایه گذاری در ترکیه وجود دارد که خرید اوراق بهادار، خرید سهام شرکت های بزرگ، خرید ملک و سرمایه گذاری در بانک های ترکیه ای از جمله آنهاست.

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک
خرید ملک یکی از راه هایی است که از طریق آن می توانید به ترکیه مهاجرت کنید و اقامت ترکیه را دریافت کنید. خرید ملک در ترکیه از طریق آژانس های املاک انجام می شود. درصورتیکه به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید، می توانید به ترکیه سفر کنید و بدون واسطه اقدام به خرید ملک کنید. افراد می توانند پس از خرید ملک در این کشور، به اداره مهاجرت آنکارا درخواست دهند و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. ترکیه از معدود کشور هایی است که از طریق خرید ملک، اقامت ارائه می دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورتی که تمکن مالی لازم را دارید از این روش غافل نشوید.

 

 

 

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق ثبت شرکت
یکی از روش های مهاجرت به ترکیه ثبت شرکت است. قبل از اینکه اقدام به ثبت شرکت کنید باید با انواع شرکت ها و ساختار آنها اشنا شوید. در این حالت شما بعد از اینکه شرکت خود را ثبت کردید موظف به استخدام 5 کارمند ترک هستید. همچنین باید بیمه و مالیات شرکت را به طور منظم پرداخت کنید. شما هنگام ثبت شرکت باید در خاک ترکیه باشید و از آنجا درخواست خود را پیگیری کنید. همچنین لازم است مدارکی مانند گذرنامه، اساسنامه شرکت، ترجمه صفحه اول شناسنامه و … را ارائه دهید. هزینه لازم برای ثبت شرکت در ترکیه حدود 2500 دلار خواهد بود. این مراحل کمتر از یک هفته طی خواهد شد.

 

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک شهروند ترک می باشد که سبب اخذ اقامت ترکیه خواهد شد. جهت دریافت اقامت از این روش باید حداقل 3 سال از ازدواج افراد گذشته باشد. علاوه بر آن ازدواج باید در کشور ترکیه ثبت شود. اگر ازدواج صوری باشد و اداره مهاجرت ترکیه متوجه این قضیه شود، این کار جرم تلقی شده و جریمه مالی و یا زندان خواهد داشت. از این رو افراد باید مدارک کافی برای اثبات ازدواج خود به اداره مهاجرت ارائه دهند.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج 3 تا 5 سال طول خواهد کشید.

 

 

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق تولد
همه کشورها برای ارائه ی تابعیت از دو قانون خاک و خون استفاده می کنند. قانون اعطای تابعیت در کشور ترکیه بر اساس خون تنظیم شده است. این به این معناست که پدر یا مادر کودک متولد شده باید تبعه ی ترکیه باشند. در این حالت محل تولد کودک اهمیتی ندارد. اگر والدین وضعیت مشخصی نداشته باشند، فرزند آن ها می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند.

متقاضیانی که می خواهند پس از مهاجرت صاحب فرزند شوند، می توانند ابتدا از روش های سرمایه گذاری، کار در ترکیه و یا خرید ملک در این کشور، پاسپورت ترکیه را اخذ نمایند تا فرزند آن ها تابعیت این کشور را دریافت کند. در صورتی که والدین اقامت موقت یا دائم ترکیه را داشته باشند، فرزند آن ها نیز بعد از تولد در این کشور، همان اقامت را خواهد داشت.

روی عکس کلیک کنید و از پست اینستاگرامی ما دیدن کنید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top