ویزای کاری ترکیه

اگر قصد کار در ترکیه و دریافت ویزای کاری این کشور را دارید، نیازمند اطلاعاتی هستید که شما را در جهت اخذ ویزا راهنمایی کند. در اولین قدم شما ملزم به اخذ ویزای کار ترکیه هستید که این اولین مرحله برای شروع قانونی کار در این کشور است. هر چند که نرخ بیکاری نزدیک به ۱۰ درصد است و این امر، امکان اشتغال‌یابی و کار در ترکیه را مقداری محدود می‌کند. با این وجود هنوز برخی از مشاغل مورد نیاز در ترکیه وجود دارند که امکان کاریابی ساده را برای نیروی کار خارجی در این کشور فراهم می‌کنند. 

چه کسانی به ویزای کار ترکیه نیاز دارند؟
ویزای کار ترکیه در واقع مجوزی است که نشان می دهد شما اجازه ورود کاری به ترکیه را دارید. برای شروع کار در کشور ترکیه باید ویزای کار و مجوز کار داشته باشید تا با کمک آنها بتوانید به کار در ترکیه بپردازید. طبق قوانین مهاجرتی ترکیه، مهاجران از جمله ایرانی ها نمی توانند بدون دریافت ویزای کار ترکیه و پس از آن مجوز کار، به کار و زندگی در ترکیه بپردازند زیرا قوانین مهاجرتی ترکیه به این صورت است که همه مهاجران برای کار در ترکیه نیاز به مجوز و ویزای کار دارند. دارند. در اصطلاح به ویزای کار ترکیه ویزای مشروح کاری نیز گفته می‌شود.

 

 

بهترین زمان برای درخواست ویزای کار ترکیه
شما به عنوان متقاضی کار در ترکیه باید به محض این که پیشنهاد کار را از کارفرما دریافت کردید، اقدام به دریافت ویزای کار ترکیه کنید. بهترین زمان برای ارسال درخواست به سفارت، دو ماه قبل از تاریخ مهاجرت و یا سفر به ترکیه است. در غیر این صورت لازم است یک ماه قبل از سفر درخواست خود را ارائه دهید.

روند دریافت ویزای کار ترکیه
پروسه درخواست برای ویزای کار در ترکیه به این صورت است که کارمند و کارفرما به ترتیب در سفارت محل اقامت خود و کارفرما نیز در وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS) باید مراحل دریافت ویزا را طی کرده و مدارک مورد نیاز را فراهم کرده و به مراکز نام برده ارائه دهند.

 

 

مراحل دریافت ویزای کار ترکیه توسط نیروی کار
اگر قصد کار در ترکیه را دارید در مرحله اول باید درخواست کار بدهید و بتوانید از کارفرما پیشنهاد کار دریافت کنید. به محض دریافت پیشنهاد از سوی کارفرما، باید تقاضای ویزای کار خود را به صورت آنلاین به سفارت یا کنسولگری ترکیه در محل اقامت خود ارائه دهد. برای این کار متقاضی باید به وب سایت سفارت ترکیه مراجعه کند و پس از تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای کار، تاریخ مصاحبه را دریافت کند. در فرم درخواست، چند سوال ساده درمورد مشخصات شما و هدفتان از مهاجرت به ترکیه پرسیده شده است. متقاضی در روز مصاحبه باید برخی از مدارک را به همراه داشته باشد و آن‌ها را به افسر کنسول گری نشان دهد.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار ترکیه
  • پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
  • دو قطعه عکس بیومتریک که در ظرف شش ماه گذشته گرفته شده اند.
  • گواهی عدم سو پیشینه؛ این سند ثابت می‌کند که شما تحت تعقیب کیفری نیستید یا در گذشته مشکل قانونی نداشته‌اید.
  • ارائه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمای ترکیه‌ای؛ این سند باید موقعیت شغلی، حقوق ماهانه و مدت اعتبار قرارداد شما با کارفرمای ترکیه‌ای را مشخص کند.
  • ترجمه رسمی تایید شده دیپلم یا گواهی موقت فارغ‌التحصیلی
  • مدرک دیپلم یا گواهی معادل فارغ‌التحصیلی موقت؛ این مدرک باید مطابق با مقررات ترکیه در مورد معادل سازی دیپلم از موسسات آموزش عالی خارجی ترکیه اخذ شود.
  • ​بیمه پزشکی مسافرتی؛ برای اینکه بتوانید به ترکیه سفر کنید داشتن بیمه پزشکی مسافرتی الزامی است. این بیمه باید کل خاک ترکیه را تا حداقل مبلغ ۳۰۰۰۰ یورو پوشش دهد.
  • مدارک تحصیلی معادل‌سازی شده مطابق با مقررات تحصیلی ترکیه
  • ارائه اسنادی که نشان می‌دهد شما مکانی را برای اقامت در ترکیه دارید. این مدارک می‌تواند گواهی خرید ملک در ترکیه، اجاره نامه، مدرک رزرو هتل و یا خوابگاه در این کشور باشد.
  • تمکن لازم برای امرار معاش؛ ارائه مدرکی مبنی‌بر داشتن حداقل ۵۰ یورو به ازای هر روزی که قصد دارید در ترکیه بمانید.
  • ارائه گواهی رزرو بلیط هواپیما؛ اگر قصد دارید با هواپیما به ترکیه سفر کنید، باید یک پرواز رفت و برگشت رزرو کنید و این مدرک را در روز تعیین وقت به سفارت یا کنسولگری نشان دهید.

​برای اطلاع از شرایط کار و تحصیل همزمان در ترکیه از صفحه ما در اینستاگرام دیدن کنید.

 

برای کسب اطلاعات درمورد شرایط تحصیل در ترکیه، اینجا کلیک کنید.

مراحل دریافت ویزای کار ترکیه توسط کارفرما
 پس از ثبت درخواست ویزای کار توسط نیروی کار و انجام مصاحبه، کارفرمای او در ترکیه‌ باید ظرف ۱۰ روز به وزارت کار و تامین اجتماعی مراجعه کند و مدارک مورد نیاز را برای درخواست نیروی کار خارجی را تحویل دهد. این مدارک عبارت‌اند از:

  • نامه درخواست اجازه کار
  • تکمیل فرم درخواست اجازه کار کارکنان خارجی
  • گزارش مبنی‌ بر جزئیات سهام و ساختار سرمایه فعلی واحد تجاری کارفرما
  • ترازنامه گزارش سود و زیان سال‌های اخیر (واحد تجاری کارفرما این ترازنامه باید توسط اداره مالیات و یا یک حسابدار ماهر تایید شده باشد)

 

 

مدت زمان لازم برای پردازش درخواست ویزا و مجوز کار ترکیه
بعد از اینکه مدارک مورد نیاز برای مجوز کار در ترکیه از سوی کارفرمای ترک صادر شد، نهایتا 1 ماه زمان می برد تا وزارتخانه ترکیه ویزای کار را صادر کند.

با کلیک روی عکس از پست اینستاگرامی ما دیدن کنید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top