سرمایه گذاری در ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری یکی از گزینه هایی است که توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است. در سال های اخیر بسیاری از مهاجران ایرانی از این طرح در ترکیه استقبال کرده اند. کم بودن ارزش لیر نسبت به دلار، امکان دسترسی به بازار جهانی، امکان دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری و… از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کشور در بین ایرانیان برای سرمایه‌گذاری است.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
کشور ترکیه برای ورود مهاجران خارجی از طریق سرمایه گذاری، قوانین و مقررات خاصی را تعییبن کرده است. از جمله ی این مقررات این است که تخفیف های مالیاتی ، معافیت های مالیاتی بر ارزش افزوده ، اقامت دائم و حق شهروندی ترکیه را در نظر گرفته است. سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه یکی از روش های محبوب برای مهاجرت ایرانیان است و قوانین تعیین شده توسط دولت ترکیه نیز این امر را تشدید کرده است.

روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه
دولت ترکیه از سالها قبل برای جذب افراد خارجی در ترکیه و سرمایه گذاری آنها در این کشور تلاش خود را آغاز کرده و برنامه ریزی کرده است. به همین منظور راه را برای خارجیان باز کرده است و روش های مختلفی را برای مهاجرت افراد خارجی در نظر گرفته است. مهاجرت به ترکیه با روش سرمایه گذاری به تمکن مالی شما مرتبط است. به منظور آشنایی بیشتر شما با این روش ها، آنها را در زیر توضیح داده ایم. 

  • سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات
  • حداقل سرمایه‌گذاری 500000 دلار در کشور ترکیه
  • خرید اوراق قرضه دولتی ترکیه
  • تأسیس شرکت با حداقل 50 کارمند

توجه داشته باشید که هر کدام از این روش ها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، باید حداقل 3 سال سرمایه خود را نگه دارید تا امکان دریافت شهروندی کشور ترکیه را بدست بیاورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط کار در ترکیه، اینجا کلیک کنید.

دریافت اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک
اگر قصد دارید از طریق خرید خانه و ملک در ترکیه سرمایه گذاری کنید، می بایست ملک شما ارزشی معادل 250 هزار دلار داشته باشد. علاوه بر آن باید نشان دهید که توانایی و امکانات مالی زندگی در ترکیه را دارید و می توانید زندگی خود را در این کشور اداره کنید. پس از گذشت 2 سال از خرید ملک شما، می توانید برای اقامت کشور ترکیه درخواست بدهید و موفق به اخذ پاسپورت ترکیه شوید. این روش، روش آسانی برای دریافت پاسپورت ترکیه است و به همین دلیل روش محبوبی محسوب می شود و افراد زیادی از این روش استقبال می کنند. 

دقت کنید که در این روش سرمایه گذاری بایستی حداقل 184 روز در سال را در کشور ترکیه حضور داشته باشید و همچنین مالیات معین شده را پرداخت نمایید. در این صورت می توانید برای دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام کنید. نکته ی قابل ذکر این است که حداقل مبلغ خرید خانه برای اقامت ترکیه 250 هزار دلار است.

در این پست اینستاگرامی درمورد خرید ملک در ترکیه توضیح داده ایم. با کلیک روی عکس زیر پست مربوطه را مشاهده می کنید.

اخذ اقامت ترکیه با ثبت شرکت
روش دیگر مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، تاسیس و ثبت شرکت در این کشور است. بر اساس قوانین کشور ترکیه، در صورتی که اقدام به تأسیس یک شرکت نمایید و حداقل 50 شهروند این کشور را استخدام کنید، قادر به اخذ شهروندی ترکیه هستید. قانون ترکیه در این زمینه به سرمایه گذاران فرصتی داده است تا بتوانند در هر زمینه ای اقدام به تاسیس شرکت کنند. در صورتی که شرکت تایید و تاسیس شود، می توانید برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنید و مراحل دریافت تابعیت خود را طی کنید.

دریافت شهروندی کشور ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری بانکی
در صورت داشتن 500 هزار دلار سرمایه، می توانید سرمایه خود را در بانک های ترکیه نگه دارید و بعد از گذشت سه سال، اقدام به دریافت پاسپورت ترکیه کنید. توجه داشته باشید که به دلیل بالا بودن این مبلغ، امکان سواستفاده افراد سودجو وجود دارد. بنابراین باید تمام اقدامات خود را تحت نظر شرکت مهاجرتی معتبری همچون شرکت مهاجرتی دایانا مهاجر پیش ببرید. به این منظور باید در قدم اول یک حساب بانکی افتتاح کنید و سرمایه خود را در حسابتان قرار دهید. توجه کنید که بانکی که در ان افتتاح حساب می کنید باید مورد تایید دولت ترکیه باشد. این نکته را هم بدانید که بانک های دولتی سود زیادی به مشتریان نمی دهند بنابراین سرمایه گذاری از این روش چندان محبوب نیست. 

اخذ اقامت ترکیه با کارآفرینی
یکی دیگر از روش های اخذ اقامت ترکیه کارآفرینی و راه‌اندازی استارت‌آپ در کشور ترکیه است. با وجود این که دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک روش مطمئن تری است، اما این روش بین سرمایه گذاران و کارآفرینان بسیار محبوب است. به دلیل مزایای کارآفرینی در کشور ترکیه، بسیاری از افراد به سراغ این روش می‌آیند. بسیاری از افرادی که از طریق تحصیل وارد ترکیه شده اند، بعد از اتمام فارغ التحصیلی می توانند از طریق این روش اقامت ترکیه را دریافت کنند. از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌هایی که کارآفرینی در کشور ترکیه دارد این است که تا وقتی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تحت حمایت دولت ترکیه باشند، امکان اخراج آن‌ها از این کشور وجود ندارد. همچنین در صورتی کارافرینی شما در ترکیه، پس از گذشت 5 سال از فعالیت مداوم، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کشور ترکیه اقدام نمایید. با انجام این کار شما می‌توانید تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کنید.

اخذ پاسپورت ترکیه با سرمایه‌گذاری
در صورتی که بتوانید از طریق سرمایه‌گذاری در خاک ترکیه، اقامت این کشور را دریافت کنید، می‌توانید به‌سرعت برای اخذ پاسپورت خود نیز اقدام کنید. به‌منظور دریافت پاسپورت کشور ترکیه باید حداقل سن 18 سال به بالا داشته باشید. لزوم حداقل 5 سال زندگی در این کشور و حداقل حضور 6 ماه در سال در کنار سلامت جسمی و روحی جز پیش نیازهای سرمایه‌گذاری در ترکیه است. همچنین عدم سوءسابقه و در نهایت تسلط به زبان ترکی در حد مکالمات روزانه از دیگر پیش‌نیازها برای اخذ پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری به حساب می‌آید.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top