ویزای کاری اسپانیا

اسپانیا کشوری خوش آب و هوا می باشد که در جنوب غرب اروپا قرار دارد. شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا برای نیرو های کار اتحادیه اروپا و سایر کشور ها قوانین مختلفی دارد. به طور کلی نیروی کار اتحادیه اروپا جهت کار در کشور اسپانیا نیازی به گرفتن ویزا ندارند. افرادی که از کشور های دیگر متقاضی ویزای کار اسپانیا باشند، ابتدا باید از طرف شرکت یا کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنند تا بتوانند برای دریافت ویزای کاری اسپانیا اقدام کنند. تمایل به اخذ ویزای کار در اسپانیا را دارا می باشند، بنابراین در صورت عدم دسترسی به نامه پیشنهاد شغلی، امکان اخذ ویزای کاری در کشور اسپانیا و صدور آن وجود ندارد.

کار در اسپانیا برای ایرانیان

 کار در اسپانیا برای ایرانیان به این صورت است که باید در ابتدا نامه ای با عنوان دعوت به کار از سوی کارفرماها در اسپانیا دریافت کرده باشند. در غیر این صورت، بایستی افراد متخصص به دنبال اخذ ویزاهای کاری کشورهایی مانند: ویزای جستجوی کار اتریش و ویزای جستجوی کار آلمان باشند که شرایط بهتری دارد. همچنین اگر از شرکت های اسپانیا پیشنهاد شغلی دریافت کردید، می توانید جهت گرفتن وقت سفارت و تحویل مدارک خود به سفارت اسپانیا مراجعه کنید. در ادامه مقاله به شما می گوییم که به چه مدارکی نیاز دارید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا

اگر طبق شرایط اخذ ویزای کاری اسپانیا، از طرف کمپانی های اسپانیا دعوت به کار شده اید، می توانید به همراه مدارک کامل خود، به سفارت این کشور درخواست وقت مصاحبه به صورت آنلاین بدهید. سفارت به شما زمان می دهد و در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه می کنید. مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت در زیر آمده است: 
 
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین یا کتبی 
  • ارائه نامه پیشنهاد شغلی جهت واجد شرایط بودن نیروی کار در اسپانیا
  • ارائه مدارک شناسایی شامل پاسپورت با اعتبار حداقل دو سال + اصل شناسنامه همراه با ترجمه
  • ارائه 4 قطعه عکس همراه با پشت زمینه سفید برای ویزا
  • ارائه مدرک زبان اسپانیایی 
  • نامه عدم سو پیشینه جهت اثبات عدم سوابق کیفری
  • بیمه نامه جهت بیمه درمانی در طول مدت اقامت خود در اسپانیا
  • نامه تمکن مالی جهت تامین نیاز های مادی شخص در کشور مقصد
همچنین متقاضی بعد از مهاجرت به اسپانیا و امضا قراداد کاری خود، می تواند درخواست نفرات همراه (همسر + فرزندان زیر 18 سال) خود را نیز به دولت این کشور بدهد. همراه اجازه کار تمام وقت و تحصیل رایگان در کشور اسپانیا را دارا می باشد.
 
برای اطلاع از شرایط تحصیل در اسپانیا، اینجا کلیک کنید.
 
نرخ بیکاری در اسپانیا
اگر متقاضی کار در اسپانیا هستید، علاوه بر شرایط اخذ ویزا و دریافت پیشنهاد کار، باید درمورد شرایط کاری و فرصت های شغلی این کشور نیز آگاهی داشته باشید. از مهم ترین عوامل جهت اقدام به اخذ ویزای کار، در نظر گرفتن نرخ بیکاری در آن کشور است که می تواند بیان کننده بحران یا عدم بحران نیروی کار در کشور مورد نظر باشد. در سال های اخیر کشور اسپانیا توانسته است نرخ بیکاری را تا حد زیادی کاهش دهد. با این حال همچنان نرخ بیکاری در اسپانیا بالا است و نمی تواند گزینه مناسبی برای افراد جویای کار باشد.
 
لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا 2022
اگر همچنان در صدد اخذ ویزای کار اسپانیا هستید، نیاز است که با شغل های پر درآمد و مشاغل مورد نیاز اسپانیا آشنا شوید. به لطف بنادر این کشور، فرصت های کاری در مشاغل کشتیرانی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی نیروی دریایی و مهندسی کشتی وجود دارد. توجه کنید که در کشور اسپانیا پروژه های ساخت و ساز و خرید ملک (Golden VISA) مهیا است، بنابراین رشته هایی مانند مهندسی ساخت و ساز نیز می توان به افراد متقاضی پیشنهاد داد. همچنین کادر درمان شامل پزشکان و پرستاران نیز در این کشور مورد توجه هستند. 
 
میزان حقوق در اسپانیا
سوال اصلی این است که آیا میزان حقوق دریافتی در اسپانیا با مخارج زندگی در این کشور هماهنگ است؟ توجه کنید که مقدار حقوق شما به عواملی نظیر نوع شغل، پست شغلی و شهری شما بستگی دارد. به طور کلی میانگین دستمزد و حقوق در این کشور 1,344 یورو می باشد. البته این مقدار در بعضی از مشاغل بالاتر و در برخی مشاغل پایین تر است. در ادامه میانگین حقوق بعضی مشاغل را آورده ایم:  
  • مهندس مکانیک  2,830 یورو
  • مهندس برق  5,200 یورو
  • مدیر پروژه  5,900 یورو
  • مهندس معمار  4,720 یورو
  • تکنسین کامپیوتر  4,020 یورو
  • مدیر منابع انسانی  7,030 یورو
  • پزشک  11,900 یورو
  • مدیر هتل  7,230 یورو
  • برنامه نویس  4,580 یورو
همچنین باید اشاره کنیم که میزان درآمد در اسپانیا با مخارج زندگی در این کشور کاملا سازگار است.
 
نحوه کاریابی در اسپانیا
اگر شما ساکن کشورهای اتحادیه اروپا باشید و از آنجا درخواست کار بدهید، می توانید درخواست خود را هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری ارائه دهید. به این صورت که افراد می توانند به صورت انلاین مصاحبه ی خود را با شرکت ها یا کارفرمایان انجام دهند. همچنین کارجویان می توانند به اسپانیا سفر کرده و به صورت حضوری با کارفرمایان دیدار کنند. اما اگر شما ساکن کشورهایی به جز کشورهای اتحادیه اروپا هستید، شرایط متفاوتی پیش روی شما قرار می گیرد. در ابتدا باید به صورت انلاین با شرکت های مختلف مصاحبه انجام شود و پیشنهاد شغی دریافت کنند. راه دوم این است که از طریق موسسات معتبر کاریابی اقدام به کاریابی کنید.  پس از دریافت پیشنهاد شغلی باید برای مصاحبه حضوری با کارفرما و عقد قرارداد به صورت حضوری مراجعه کنید.
 
اقامت و تابعیت در اسپانیا از طریق ویزای کار اسپانیا
بعد از اتمام پروسه ی اخذ ویزای کاری اسپانیا و دریافت پیشنهاد شغلی، شما می توانید درخواست ویزای کاری بدهید. مدت زمان صدور این ویزا در مرحله اول یک ساله است. اگر قرارداد کاری خود را بتوانید تا 5 سال با کارفرمای خود تمدید کنید، در پایان سال پنجم می توانید درخواست اقامت دائم را به اداره مهاجرت اسپانیا بدهید. از مزایای دیگر اقامت های کاری، نتیجه بخش بودن آن در مسیر اخذ تابعیت می باشد. مطابق با قانون اگر 10 سال در اسپانیا اقامت داشته باشید، برای اخذ تابعیت این کشور واجد شرایط می شوید. این نکته را هم در نظر بگیرید که جهت دریافت تابعیت اسپانیا باید با فرهنگ این کشور خود را مطابقت داده باشید. همچنین یادگیری زبان اسپانیایی تا حد زیادی موثر است. این را هم اضافه کنیم که دولت اسپانیا افراد دو تابعیتی را نمی پذیرد. به این معنا است که اگر فردی ایرانی درخواست تابعیت اسپانیا را بدهد، به محض اخذ تابعت اسپانیا بایستی تابعیت ایرانی خود را لغو نماید. بنابراین اقامت و تابعیت در اسپانیا از طریق ویزای کاری اسپانیا از نکاتی است که اهمیت بسیاری دارد.
 
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top